quote:Artikel door ANP • 48mRutte over drie weken plechtig ingehaald door NAVO
© Copyright ANP 2024
BRUSSEL (ANP) - De nieuwe NAVO-baas Mark Rutte treedt over drie weken aan met enige fanfare. De Nederlandse oud-premier wordt dinsdag 1 oktober op het NAVO-hoofdkwartier ingehaald met toespraken en muziek. Ook leggen hij en scheidend secretaris-generaal Jens Stoltenberg een krans om gevallen NAVO-militairen te herdenken.
De 32 lidstaten van de westerse militaire alliantie kozen Rutte eind juni tot opvolger van de Noor Stoltenberg die de post tien jaar heeft bekleed. Hij is voorlopig voor vier jaar aangesteld.
De plechtigheid voor Ruttes aantreden begint dinsdag 1 oktober om 09.00 uur. Te midden van de ambassadeurs van de NAVO-landen draagt Stoltenberg de leiding aan Rutte over. De nieuwe secretaris-generaal spreekt daarna het personeel toe.
Ruttes eerste taak wordt de benoeming van een plaatsvervanger. De huidige Duitse tweede man van de NAVO zit er slechts als waarnemer. Hij zou idealiter plaatsmaken voor een vrouw uit Oost-Europa, lieten NAVO-ambassadeurs eerder doorschemeren.
Omdat hij de krijgsmacht heeft gemoltquote:
De SecGen van de NAVO houd zich niet echt bezig met defensie, klinkt mischien paradoxaal, maar houd zich vooral bezig als oliemannetje die lidstaten op een lijn kan krijgen en houden en hoe zeer ik ook geen fan van Rutte ben, dat kan hij nu net wel vrij goed.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat hij de krijgsmacht heeft gemolt
Dit lijkt me dus ook.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SecGen van de NAVO houd zich niet echt bezig met defensie, klinkt mischien paradoxaal, maar houd zich vooral bezig als oliemannetje die lidstaten op een lijn kan krijgen en houden en hoe zeer ik ook geen fan van Rutte ben, dat kan hij nu net wel vrij goed.
"Als baas zijnde" is geen correct Nederlands. Een correcte manier om dit uit te drukken zou zijn: "Als baas" of "Als leidinggevende".quote:Op woensdag 11 september 2024 14:21 schreef Scjvb het volgende:
Mark Rutte heeft inmiddels flink geschiedenis geschreven, en daar komt straks nog heel wat bij als baas zijnde van de NAVO
Einstein quotenquote:Op woensdag 11 september 2024 14:23 schreef Triggershott het volgende:
Rutte heeft nog niet genoeg gesloopt.
Hij gaat de hele wereld slopen.
'I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.'
Ze hebben voor hem gekozen omdat hij een loopjongen van Washington is.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:55 schreef Scjvb het volgende:
Mark Rutte mag gedurende zijn premierschap best bepaalde tekortkomingen hebben geëtaleerd, dat valt never nooit niet te ontkennen, maar niet voor niets heeft men uiteindelijk voor hem als NAVO-baas gekozen.![]()
Ja over de budgetten bvquote:Op woensdag 11 september 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SecGen van de NAVO houd zich niet echt bezig met defensie, klinkt mischien paradoxaal, maar houd zich vooral bezig als oliemannetje die lidstaten op een lijn kan krijgen en houden en hoe zeer ik ook geen fan van Rutte ben, dat kan hij nu net wel vrij goed.
Mooie dag, taalnazi (sorry!) muggenzifter!quote:Op woensdag 11 september 2024 14:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
"Als baas zijnde" is geen correct Nederlands. Een correcte manier om dit uit te drukken zou zijn: "Als baas" of "Als leidinggevende".
De SG heeft niets te vertellen over budgetten van lidstaten.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja over de budgetten bv
Wat denk je dat er gebeurt als deze flapdrol bij Spanje of België gaat klagen dat ze hun krijgsmacht hebben gemolt?
Dan gaan er meerdere mensen dood van het lachen, dat lijkt me gewoon zonde
#oprutte
niemand heeft iets te zeggen over de budgetten van lidstaten behalve de lidstaten zelf, toch is het de secretaris general die de lidstaten vraagt om ze op te schroevenquote:Op woensdag 11 september 2024 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SG heeft niets te vertellen over budgetten van lidstaten.
Jaap de hoop Schefferquote:Having said that, I do think... I did think and I do think that defence budgets should increase in NATO
Anders Foch Rasmussenquote:NATO leaders must “to commit to change course on defense spending… and to back up that commitment with concrete action,” he said.
Jens Stoltenbergquote:BRUSSELS, March 21 (Reuters) - NATO chief Jens Stoltenberg urged member countries to speed up increases in defence spending as new figures showed fewer than a quarter of them meeting the alliance's target.
Suggereer je nou echt te schieten op Ruttequote:Op woensdag 11 september 2024 17:53 schreef sp3c het volgende:
de lijst met flaters en bizzarre keuzes onder Rutte is zo groot dat deze man voor eeuwig de toegang tot elke NAVO faciliteit verboden zou moeten worden
schieten als hij de parkeerplaats op probeert te rollen
alleen als hij een eventueel verbod om de parkeerplaats van NAVO faciliteiten op te rollen probeert te negeren, niet gewoon op random momenten oidquote:Op woensdag 11 september 2024 17:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Suggereer je nou echt te schieten op Rutte
ah ok, niet heel geloofwaardig maar so be itquote:Op woensdag 11 september 2024 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen als hij een eventueel verbod om de parkeerplaats van NAVO faciliteiten op te rollen probeert te negeren, niet gewoon op random momenten oid
ik ben geen onmens
wat is niet heel geloofwaardig hier?quote:Op woensdag 11 september 2024 18:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ah ok, niet heel geloofwaardig maar so be it![]()
Maar fijn verder
jouw verhaal over het neerhalen van rutte. Maar kennelijk bedoelde je het niet zo zoals je zelf zegtquote:Op woensdag 11 september 2024 18:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is niet heel geloofwaardig hier?
eigenaardige reactie... maar bedankt scjvb
goed verhaal weer, flink van genoten
![]()
jammer dat je zelf niets zegt![]()
ik bedoel het exact zoals ik het zegquote:Op woensdag 11 september 2024 18:37 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
jouw verhaal over het neerhalen van rutte. Maar kennelijk bedoelde je het niet zo zoals je zelf zegt
schieten op rutte dus, owja als je erop gewezen wordt alleen als ie op verboden terrein loopt.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik bedoel het exact zoals ik het zeg
sp3c ligt al in de bosjes om hem neer te knallen (of iemand anders voor dat karretje spannen) zou het rutte dus niet aanradenquote:
wmb beschieten we iedereen die verboden terrein oplooptquote:Op woensdag 11 september 2024 18:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
schieten op rutte dus, owja als je erop gewezen wordt alleen als ie op verboden terrein loopt.
lekker pik
hij is al aangenomen dus er gaat niet geschoten wordenquote:Op woensdag 11 september 2024 18:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
sp3c ligt al in de bosjes om hem neer te knallen (of iemand anders voor dat karretje spannen) zou het rutte dus niet aanraden
hq zit in Brussel volgens mij dus dat is wel pittig op de fietsquote:
Misschien is een fatbike het alternatiefquote:Op woensdag 11 september 2024 18:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
hq zit in Brussel volgens mij dus dat is wel pittig op de fiets
topshowquote:Op woensdag 11 september 2024 19:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien is een fatbike het alternatief
Niet belangrijk, wij zijn er Igg vanafquote:
Ik ook niet, maar zal er geen traantje om laten.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen als hij een eventueel verbod om de parkeerplaats van NAVO faciliteiten op te rollen probeert te negeren, niet gewoon op random momenten oid
ik ben geen onmens
moet gelijk een nationale feestdag wordenquote:Op woensdag 11 september 2024 19:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zal er geen traantje om laten.
Tsja... Ik vind de keuze voor Rutte ook bijzonder. Onder Rutte 1 is defensie vakkundig gesloopt door Hans Hillen...quote:
Dat kabinet besloot ook de leopards de deur uit te doen toch?quote:Op woensdag 11 september 2024 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja... Ik vind de keuze voor Rutte ook bijzonder. Onder Rutte 1 is defensie vakkundig gesloopt door Hans Hillen...
quote:Op woensdag 11 september 2024 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja... Ik vind de keuze voor Rutte ook bijzonder. Onder Rutte 1 is defensie vakkundig gesloopt door Hans Hillen...
Toegegeven dat dit waar.is.quote:Op woensdag 11 september 2024 23:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kabinet besloot ook de leopards de deur uit te doen toch?
Correct, inclusief het opheffen van de halve luchtverdediging en daar hadden we al amper wat van...quote:Op woensdag 11 september 2024 23:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kabinet besloot ook de leopards de deur uit te doen toch?
Ja ik heb daar een pittige mening over die ik hier niet zal plaatsen.quote:Op woensdag 11 september 2024 23:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, inclusief het opheffen van de halve luchtverdediging en daar hadden we al amper wat van...
Ik denk, lees weet wel zeker dat elke minister-president defensie gesloopt had. Zo'n beetje 90% van de mensen is in slaap gesukelt door de beer in winterslaap (Rusland).quote:Op woensdag 11 september 2024 19:04 schreef sp3c het volgende:
mlrs afschaffen was balkenende lees ik nu
hoeft ook geen secretaris generaal te worden want die kon er ook wat van maar Rutte was echt gierend klote voor defensie
echt gewoon kut
Deze ging van er kan 0 euro meer af tijdens de verkiezingen naar de zwaarste bezuinigingsronde ooitquote:Op donderdag 12 september 2024 08:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik denk, lees weet wel zeker dat elke minister-president defensie gesloopt had. Zo'n beetje 90% van de mensen is in slaap gesukelt door de beer in winterslaap (Rusland).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |