abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214947373
Leuk stukje over wat de schrijver 'BlueMAGA' noemt: https://freddiedeboer.sub(...)-an-absolute-lunatic

Relevant voor dit topic:
quote:
This is the kind of thing that I write that reliably results in a bunch of readers groaning and saying, “Yes, of course you’re right, but why do we have to talk about this? This doesn’t matter.” But I simply don’t agree - I find this kind of rabid Democrat tribalism to be increasingly hard to avoid, and it exhibits all of the ugly elements of binary thinking, vicious rejection of dissent, willingness to traffic in conspiracy theory, and loose grasp on the truth that many people have rightfully fretted over when it comes from the conservative side.

Here’s a tweet by Ron Filipkowski, one of many BlueMAGA celebrities who has ridden anti-Trump lunacy and absolutely relentless tweeting to Twitter celebrity status. You can see here the softer version of this particular conspiracy theory, the “just asking questions” kind, but his skepticism has been constant and clicking through will show you that his many followers are happy to do the dirty work for him. And I do mean many. He has almost a million followers on that network. There are dozens of other anti-Trump celebrities like him and thousands upon thousands of their followers. Another big account is “Mueller She Wrote,” an account of some 750,000 followers named in the apparent belief that the Mueller report was going to end the Trump presidency. (Which, lol.) She too has engaged in “just asking questions” speculation about the Trump shooting, and her followers too understood the assignment and immediately engaged in unapologetic conspiracy theorizing. Mostly, though, she’s a “Russia did it” fanatic, one of many who are completely incapable of imagining the Democrats legitimately losing an election. Those two are among the more upstanding members of BlueMAGA, which is really saying something; for a more typical account, you might consider “Thelma Johnson,” a fake Trump-hating grandma figure that the account holder barely attempts to keep in character. “She” openly states that there was no assassination attempt, believes the entire MAGA movement is a Russian psyop, and also apparently is under the impression that the Soviet Union still exists and that Vladimir Putin is a communist.

The most widespread BlueMAGA behavior, currently, is an absolutely rabid dedication to the idea that any polling that does not show a decisive lead for Harris is the product of Russian disinformation or the evil of Nate Silver or the machinations of The New York Times, which is alleged to be a dedicated anti-Kamala publication despite publishing five pieces a day with headlines like “How a Kamala Harris Victory Could Create a Time Loop That Would Prevent the Assassination of Medgar Evers.” There are so many people right now who dismiss any poll that doesn’t show Kamala dominance, it’s remarkably - especially because Democrats have spent several election cycles mocking Republicans for their belief in “skewed polls”! It seems like the desire for Harris to win is so enormous that people just can’t allow themselves to admit that this election is currently a total tossup. New York magazine can’t stop running essays about how Kamala is guaranteed to win because of THE POWER OF LOVE or whatever. But winning requires thinking, thinking clearly.

This whole thing creeps me out. If you’re the party that’s opposed to tribalism and misinformation and conspiracy theory, maybe do a little policing of your own coalition in that regard? Yes, Trump is worse. But so what?
pi_214947384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 23:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer: dat is wat de reacties zeggen. Dat is niet mijn bubbel, ik vind dat die journalist en CNN hier niets verkeerd doen. Jij wel schijnbaar.
Het is jouw interpretatie van de twitterbubbel die jij ziet.
Ik vind niet dat ze per se iets verkeerd doen, ik vind het matige journalistiek. Misschien maakt Harris het journalisten ook wel moeilijk. Van de andere kant zou ik ook niet zon zin hebben elke matige journalist die met hele ouwe koeien komt te woord te staan. Ik denk ook dat CNN wel betere analysten kan uitnodigen.
Wil niet zeggen dat die man het niet mág doen, ik zie gewoon veel liever dat journalisten haar bevragen over standpunten nu.

quote:
Gezien wil worden ja. Dat is dus moeilijker als je dat eerder niet was. Kom op, zo moeilijk is het echt niet hoor. Je snapt hopelijk wel waarom Biden overtuigend de 2020 primaries won en niet Harris, Sanders of Warren?
Snap je niet dat Harris nog minder kans had gemaakt als ze Biden had geprobeerd te verslaan met dezelfde standpunten als hij. Ze kon Biden uiteraard nooit verslaan door meer centristisch te zijn ofzo.
Overtuigend won Biden trouwens niet, daarvoor had hij de steun van Harris, Warren, Buttigieg enzovoort nodig.
In ieder geval is het dus niet zo dat ze deze standpunten had als presidentskandidaat, ze had ze als kandidaat in de democratische primary. Vrijwel zeker om op te vallen, naamsbekendheid te krijgen.

quote:
Oh, welke bubbel dan?
Je twitter bubbel. Best grappig hoe jij wel Twitter analyses denkt te kunnen doen. Terwijl je keihard tegen anderen zegt dat hun analyses van twitterposts waardeloos zijn. Een paar berichten cherrypicken zegt uiteraard niet zoveel.
  woensdag 11 september 2024 @ 00:26:27 #53
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214947385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De stropop is echt zo'n goedkoop trucje.

Het gaat niet om kritiek in het algemeen (nog een leuk trucje), het gaat om de specifieke kritiek dat de journalist hier niet over had moeten beginnen. Exemplarisch voor een sentiment, dat je hier ook vaak ziet.

Vind je dat CNN dit stukje niet uit had moeten zenden? Of wel?
Het gaat erom dat jij zegt (ik citeer): 'Een journalist die gewoon zijn werk doet, maar dat mag niet op twitter. Dit is de bubbel waar ik het over had.' Die journalist mag gewoon zijn werk doen. Dat mag ook van Twitter. Of men vindt dat dat stukje uitgezonden had moeten worden, of CNN daar verstandig aan heeft gedaan, wat men er ook van moge vinden, dat doet er werkelijk geen reet toe. Jij zegt (ik herhaal het nog een keer) 'Een journalist die gewoon zijn werk doet, maar dat mag niet op twitter. Dit is de bubbel waar ik het over had.' Dat is gewoon niet zo. Dat is een rare frame waar je je nu al een hele tijd met allerlei kunst- en vliegwerk uit probeert te lullen, zonder te willen erkennen dat er een fundamenteel verschil is tussen kritiek op een stuk, meningen over een stuk, wat dan ook en de stelling dat een journalist zijn werk niet mag doen. Daar is in de reacties ook geen sprake van. Dat is gewoon een rare frame.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214947387
quote:
82s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
CNN mag alles uitzenden maar het blijft een waardeloos geval van spijkers op laag water zoeken en dat is nu precies het probleem, het is in geen verhouding met wat Trump allemaal uitkraamt.
Zijn de media en journalisten zijn er voor om politici te ondervragen om er voor te zorgen dat Democraten winnen?
quote:
Blijkbaar is er een grote behoefte om over te komen dat ze tot echt ook heel kritisch naar Harris kijken (= wat meer rechtse kijkers willen trekken).
Of hij doet gewoon zijn werk als journalist. Zou ook kunnen, en dan heb je geen vage samenzweringstheorie nodig om te verklaren waarom CNN zoiets uitzendt.
pi_214947394
Hoe laat is het debat en waar kan ik het kijken?
  woensdag 11 september 2024 @ 00:34:48 #56
37950 JAM
pi_214947409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe laat is het debat en waar kan ik het kijken?

03h00 Nederlandse tijd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214947410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn de media en journalisten zijn er voor om politici te ondervragen om er voor te zorgen dat Democraten winnen?
[..]
Of hij doet gewoon zijn werk als journalist. Zou ook kunnen, en dan heb je geen vage samenzweringstheorie nodig om te verklaren waarom CNN zoiets uitzendt.
Nou volg ik CNN helemaal niet maar waar het mij om gaat is dat de meeste media Trump veel te serieus nemen als politicus. Dat is hij helemaal niet. Hij is een gestoorde narcistische sociopaat wiens enige doel is te profiiteren van het presidentschap.

Komt bij dat hij nu wel president moet worden wil hij niet veroordeeld worden in de criminele zaken tegen hem. En dat CNN een andere koers is gaan varen omdat de kijkcijfers terugliepen is geen complottheorie.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214947412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:26 schreef JAM het volgende:

[..]
Het gaat erom dat jij zegt (ik citeer): 'Een journalist die gewoon zijn werk doet, maar dat mag niet op twitter. Dit is de bubbel waar ik het over had.' Die journalist mag gewoon zijn werk doen.
Niet van een heleboel reaguurders en daar heb ik het over. Wel blijven opletten he! Er wordt gezegd dat het niet relevant is (had dus niet over gesproken moeten worden), dat ze het over Trump moeten hebben (en dus niet Harris) en in het algemeen de 'who cares'. Oftewel, je moet er niet over beginnen want Trump, waarom begin je hier over? Waarom doe je je werk? Het is schattig dat je probeert dat allemaal te verbloemen onder de generieke term 'kritiek' maar daar trapt echt niemand in hoor.

Er was ook nog iemand die zei dat hij blij was dat de baby van de betreffende journalist overleden is maar die tweet is gelukkig weggehaald. Leuke mensen in die bubbel. :)
pi_214947414
Er was hier toch een hoekje op het forum waar een totaal andere kijk op de wereld kon worden besproken? (Bnw?)

Het is treurig om te merken dat die totaal andere kijk waarin feiten er niet toe doen in de politiek zo'n grote machtsfactor zijn geworden. Zowel in Nederland en met Trump als presidentskandidaat. Ik denk ook zeker dat dit mede door zwakke journalistiek komt.
Als meelezer merk ik dat fatsoenlijk
debatteren/informatie uitwisseling bijna niet meer mogelijk is. Als duidelijke feiten niet worden geaccepteerd of duidelijke leugens worden weggezet als "die ander liegt ook" dan houdt het gesprek op.

Kom bijvoorbeeld met voorbeelden waar Harris zou liegen, dan zijn er voldoende users die daar serieus op in gaan.
  woensdag 11 september 2024 @ 00:38:38 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214947416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 23:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is best een flink document heb ik begrepen, honderden pagina’s langs met allerlei beleidsvoorstellen. Misschien zitten er zelfs punten bij waar democraten het mee eens zijn. Als een democraat zo’n punt implementeert zit die democraat dan gebonden aan 2025?
Dit dus. Om er bij hoge uitzondering eens een Godwin in te gooien (ik doe het niet graag), ter vergelijk: de sociaal-economische politiek van de PvdA had enorm veel overeenkomsten met die van de vooroorlogse NSDAP.

Iedere halve zool snapt wel dat de PvdA in geen enkel opzicht ooit van plan is geweest om de misdadige praktijken van de NSDAP zelf ten uitvoer te brengen, of dat ze hetzelfde als de nazi's waren. Maar ja, je kunt nu eenmaal niet je hele politieke ideologie 180 graden draaien, puur en alleen om geen enkele overeenkomst meer met de NSDAP te hebben.

Daarom is het inderdaad ook niet erg vreemd of misschien zelfs wel onvermijdelijk dat er standpunten zijn die overeen kunnen komen met een aantal in dat uitgebreide 'Project 2025'-verhaal. Dat betekent niet dat je dan automatisch aan dat plan verbonden bent of de volledige inhoud onderschrijft.
pi_214947418
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou volg ik CNN helemaal niet maar waar het mij om gaat is dat de meeste media Trump veel te serieus nemen als politicus. Dat is hij helemaal niet. Hij is een gestoorde narcistische sociopaat wiens enige doel is te profiiteren van het presidentschap.
Whataboutism. Harris is presidentskandidaat en moet zo behandeld worden, wie haar opponent ook is. Als je het daar niet mee eens bent vraag ik nogmaals: is de media er om het publiek te informeren en politici te ondervragen, of om Harris president te maken? (of Trump te stoppen).

quote:
En dat CNN een andere koers is gaan varen omdat de kijkcijfers terugliepen is geen complottheorie.
Je volgt het niet eens dus dit is gelul.
pi_214947421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 23:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is best een flink document heb ik begrepen, honderden pagina’s langs met allerlei beleidsvoorstellen. Misschien zitten er zelfs punten bij waar democraten het mee eens zijn. Als een democraat zo’n punt implementeert zit die democraat dan gebonden aan 2025?
Maar het bestond toch niet en was toch geen verhaal van de Trump campagne? Wat is het nu? Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Nogal Trumpiaans, zelfs.
pi_214947423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Staan journalisten boven kritiek. Of kan je ook kritiek op hun bijdragen uiten?

quote:
Of mensen zien gewoon in dat het een slap item is, hoef je niet te beginnen dat journalisme niet meer mag ofzo.
pi_214947424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:38 schreef papert het volgende:
Er was hier toch een hoekje op het forum waar een totaal andere kijk op de wereld kon worden besproken? (Bnw?)

Het is treurig om te merken dat die totaal andere kijk waarin feiten er niet toe doen in de politiek zo'n grote machtsfactor zijn geworden. Zowel in Nederland en met Trump als presidentskandidaat. Ik denk ook zeker dat dit mede door zwakke journalistiek komt.
Als meelezer merk ik dat fatsoenlijk
debatteren/informatie uitwisseling bijna niet meer mogelijk is. Als duidelijke feiten niet worden geaccepteerd of duidelijke leugens worden weggezet als "die ander liegt ook" dan houdt het gesprek op.

Kom bijvoorbeeld met voorbeelden waar Harris zou liegen, dan zijn er voldoende users die daar serieus op in gaan.
Dat gezanik over project 2025 is niet genoeg voor je?
pi_214947425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Staan journalisten boven kritiek. Of kan je ook kritiek op hun bijdragen uiten?
Beantwoord de vraag even, dat is wel zo netjes :)
pi_214947428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar het bestond toch niet en was toch geen verhaal van de Trump campagne? Wat is het nu? Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Nogal Trumpiaans, zelfs.
Je vecht een achterhoede gevecht hier. 2025 maakt geen deel uit van het programma van Trump.
pi_214947429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vecht een achterhoede gevecht hier. 2025 maakt geen deel uit van het programma van Trump.
Nee? Omdat Trump het zegt? Trump liegt. Constant.

Hij loog dat hij er niets vanaf wist, hij loog dat hij de mensen die er aan werkten niet kende en hij liegt nog steeds en de reden waarom is simpel, het viel niet goed bij de kiezers.
Zelfde met zijn abortus standpunt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2024 00:44:56 ]
pi_214947430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat gezanik over project 2025 is niet genoeg voor je?
Welk gezanik? Heb ik iets over project 2025 gezegd? Of is dit een voorbeeld waarin Harris zou liegen? Wat heeft zij er dan over gezegd?
pi_214947431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Whataboutism. Harris is presidentskandidaat en moet zo behandeld worden, wie haar opponent ook is. Als je het daar niet mee eens bent vraag ik nogmaals: is de media er om het publiek te informeren en politici te ondervragen, of om Harris president te maken? (of Trump te stoppen).
[..]
Je volgt het niet eens dus dit is gelul.
Nou ja ik heb CNN nooit aanstaan bedoel ik maar dat wil niet zeggen dat ik nooit wat van ze zie natuurlijk. Er komt zat voorbij en over hun andere koers is destijds zat naar buiten gebracht in de media, ook de chrijvende pers.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214947434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:44 schreef papert het volgende:

[..]
Welk gezanik? Heb ik iets over project 2025 gezegd? Of is dit een voorbeeld waarin Harris zou liegen? Wat heeft zij er dan over gezegd?
Ik dacht dat je hier meelas? Kamala, talloze partijleden en democratisch gezinde media claimen al heel lang dat Trump project 2025 wilt implementeren.
pi_214947435
quote:
82s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou ja ik heb CNN nooit aanstaan bedoel ik maar dat wil niet zeggen dat ik nooit wat van ze zie natuurlijk. Er komt zat voorbij en over hun andere koers is destijds zat naar buiten gebracht in de media, ook de chrijvende pers.
Ga je de vraag nog beantwoorden of...?
  woensdag 11 september 2024 @ 00:46:25 #72
37950 JAM
pi_214947437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet van een heleboel reaguurders en daar heb ik het over. Wel blijven opletten he! Er wordt gezegd dat het niet relevant is (had dus niet over gesproken moeten worden), dat ze het over Trump moeten hebben (en dus niet Harris) en in het algemeen de 'who cares'. Oftewel, je moet er niet over beginnen want Trump, waarom begin je hier over? Waarom doe je je werk? Het is schattig dat je probeert dat allemaal te verbloemen onder de generieke term 'kritiek' maar daar trapt echt niemand in hoor.

Er was ook nog iemand die zei dat hij blij was dat de baby van de betreffende journalist overleden is maar die tweet is gelukkig weggehaald. Leuke mensen in die bubbel. :)
Weet je wat ik ga doen? Ik ga tegen eens even tegen een muur praten. Daar heb ik meer aan. Dat is allemaal iets heel anders dan de fundamentele bewering dat een journalist zijn werk niet meer mag doen. Niemand die roept: Haal het van het internet af! Gooi die journalist te bak in! Gooi CNN op zwart! Wil maar niet binnen komen hè.
pi_214947439
quote:
13s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Weet je wat ik ga doen? Ik ga tegen eens even tegen een muur praten. Daar heb ik meer aan. Dat is allemaal [i]iets heel anders dan de fundamentele bewering dat een journalist zijn werk niet meer mag doen[i]. Niemand die roept: Haal het van het internet af! Gooi die journalist te bak in! Gooi CNN op zwart! Wil maar niet binnen komen hè.
Had CNN dit niet moeten uitzenden?
pi_214947441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Discussie schiet natuurlijk niet op als je helemaal niks van je zelfverzonnen frame wil laten varen.
Jij vindt het blijkbaar werk van journalisten om spijkers op laag water te zoeken. Je stelt dat zelfs gelijk aan hun werk doen. Leuk voor jou dat je dat het toppunt van journalistiek vindt.
Je gaat er de hele tijd aan voorbij in welke context die uitspraken gedaan werden, wat nogal cruciaal is.

Dat je als bewijs voor je stelling halve gare twitter users aan wil voeren is uiteraard ook al een teken dat je argument extréém zwak is.
  woensdag 11 september 2024 @ 00:47:48 #75
37950 JAM
pi_214947442
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2024 00:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Had CNN dit niet moeten uitzenden?
Daar ga ik niet over. Dat mag CNN lekker zelf weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')