En hoe verliep dat ook alweer, Koos? Wel even handig om te vermelden héquote:Op zaterdag 7 september 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harris is in 2017 gewoon verkozen tot senator, met een ruime meerderheid van de stemmen. In de Senaat was ze een van de meer actieve en zichtbare Dems, daarom deed ze in 2020 ook een gooi naar het presidentschap.
Ik kan mensen die zich hier enerzijds beroepen op morele superioriteit en hier anderzijds kritiekloos Trump steunen sowieso niet heel erg serieus nemen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:42 schreef JAM het volgende:
Het is toch ook wel héél bizar om te zien hoe je met dat pijpverhaal Kamala Harris een soort nepotisme of vriendjespolitiek kwalijk zou willen nemen, als er überhaupt iets al waar van is, @:Chivaz . Dat kan natuurlijk niet uit, maar gelukkig houdt Trump zich daar natuurlijk verre van! Die doet helemáááál niet aan vriendjespolitiek, of aan dealtjes sluiten. Schei toch uit man! Wanhopig wordt het!.
Tsja. Biden heeft zelf ook meermaals misgegrepen voordat hij president werd.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hoe verliep dat ook alweer, Koos? Wel even handig om te vermelden hé
Ze werd het niet. Net zoals vele anderen. Waaronder de toenmalige zittende president.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hoe verliep dat ook alweer, Koos? Wel even handig om te vermelden hé
Vergelijking met Biden gaat niet op. Hij heeft toch echt zelf een primary moeten winnen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja. Biden heeft zelf ook meermaals misgegrepen voordat hij president werd.
Verder voel ik niet per se de behoefte om Harris te verdedigen. Alleen heb ik nogal moeite met de suggestie van Chivaz dat zij zich omhoog heeft geneukt en haar VP-positie heeft te danken aan haar 'ras en geslacht' (letterlijke woorden van Chivaz).
Haar ster was rijzende in 2020, daarom kwam ze in beeld als VP. En het was logisch dat je geen grijsaard naast Biden ging zetten.
Deed die mee aan de primaries van de Democraten ja? Dat is nieuwsquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze werd het niet. Net zoals vele anderen. Waaronder de toenmalige zittende president.
Wat heb jij toch een ontzettende plaat voor het gelaat. De meest neppe kandidaat ooit, maar intussen al jaren een totaal geschifte man steunen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad niet, ik vind Harris een van de meest neppe politici die ik ooit heb gezien. Iemand die misbruik maakt van haar macht als politica die tijdens gewelddadige rellen rustig geld in gaat zamelen om relschoppers op vrije voeten te krijgen moet heel ver van de macht vandaan gehouden worden.
Kijk hier, zelfs in Nederland zijn de MAGA's in paniek. Wat een niveautje weer.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geld inzamelen voor relschoppers is niet illegaal, hetzelfde geld voor DEI en het pijpen van een oude getrouwde man voor politiek gewin.
Lol, waarom zou ik in paniek moeten zijn? Nogmaals ik ben lang niet zo emotioneel betrokken bij de Amerikaanse verkiezingen als sommigen hier in dit topic.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk hier, zelfs in Nederland zijn de MAGA's in paniek. Wat een niveautje weer.
Ik kan wel hard maken dat Kamala Willie Brown hard heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Dus jij kan hard maken dat kamala biden hard gemaakt heeft we wachten geduldig op de harde bewijzen.
Vooral de media doet iets goeds voor haar. Ik vind het nog steeds erg bijzonder hoe minst populaire VP binnen een week is veranderd in een zeer populaire kandidaat.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harris is in 2017 gewoon verkozen tot senator, met een ruime meerderheid van de stemmen. In de Senaat was ze een van de meer actieve en zichtbare Dems, daarom deed ze in 2020 ook een gooi naar het presidentschap.
Ze haalt nu recordbedragen binnen, is door de gehele partij omarmd en heeft in de meeste peilingen een kleine voorsprong op Trump, terwijl Biden juist op verlies stond.
Dan doe je toch iets goed.
Tsja, wat is 'omhoog werken'? Zoals jij het formuleert lijkt het iets slechts, of nep. In de meeste werkomgevingen komt talent bovendrijven en als je over de juiste kwaliteiten en talenten beschikt klim je omhoog.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vergelijking met Biden gaat niet op. Hij heeft toch echt zelf een primary moeten winnen.
Dikgedrukte is natuurlijk ook waar dus daar heeft Chivaz gewoon gelijk. Omhoog geneukt geen idee, maar ze heeft zich omhoog gewerkt in het Democratische apparaat van Californië, een omgeving die zowel politiek als cultureel niets met de rest van het land te maken heeft.
Haar ster was helemaal niet rijzende in 2020, het was George Floyd die de extreem-linkse vleugel van de Democraten tijdelijk enorme macht gaf en daar heeft ze gebruik van gemaakt. Daar heeft haar compleet gefaalde primary run juist bij geholpen, een te sterke VP-kandidaat was voor Biden een probleem geweest.
Uiteindelijk is het dus vooral een kwestie van geluk. Zonder Floyd was Harris nu een ex-senator waar we nooit weer van hadden gehoord.
Verder is succes in de politiek (en dat geldt net zo goed voor andere vakgebieden) vaak gewoon een kwestie van geluk hebben. Je moet de juiste persoon zijn op het juiste moment, je moet de kansen aangereikt krijgen en die ook pakken, etc.quote:In the first 24 hours after her announcement, she tied a record set by Bernie Sanders in 2016 for the most donations raised in the day after an announcement.[185][186] More than 20,000 people attended her campaign launch event in her hometown of Oakland, California, on January 27, according to a police estimate
Bron
Nee hoor, dat valt makkelijk te verklaren.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vooral de media doet iets goeds voor haar. Ik vind het nog steeds erg bijzonder hoe minst populaire VP binnen een week is veranderd in een zeer populaire kandidaat.
Al dit alles zonder een platform, zonder verkiezingen of een paar stevige interviews.
Wat we de afgelopen weken hebben gezien is het werk van de media die haar ophemelt.
Dit zagen we de voorbije jaren ook met het ophemelen en verdedigen van Biden. Een ieder met ogen en oren kon zien hoe slecht die man er mentaal voor stond.
Alleen na het debat toen er echt niets meer te redden viel toen keerde de media zich enigszins tegen Biden. We hebben gezien wat voor gevolgen dat heeft gehad. Biden kon zijn spullen pakken en nu zitten we met het volgende marionet opgescheept en we doen collectief net alsof ze een geweldige kandidate is.
Het is echt de waanzin voorbij.
'Ophemelen van Biden'. Hij zegt het echt.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:09 schreef Arcee het volgende:
Prachtig hoe Chivaz alle tekortkomingen van Trump op Harris blijft projecteren.
Maakt jou dat dan een extremist gezien het feit dat je nog liever een dode kat of iets dergelijks als president zou willen zien dan Trump of moest ik dat niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hoor, dat valt makkelijk te verklaren.
Een groot deel van de VS is Trump spuugzat, met z'n incoherente gelul, stuitende domheid, z'n aanvallende en polariserende manier van politiek bedrijven en de eindeloze reeks aanklachten die aan z'n broek hangt.
Biden was echter te oud en wist kiezers daarom amper te enthousiasmeren. Enter Harris, een frisse jongere kandidaat die veel meer past bij het moderne Amerika. Een kandidaat die bovenal geen Trump is.
Persoonlijk vind ik het een veel groter raadsel dat Trump nog een kans maakt. 30 seconden naar die man luisteren is genoeg om in te zien dat hij een simpele ziel is die je nog niets eens leiding wil geven over een ploeg vakkenvullers in de Appie Heijn.
VPs zijn vrijwel altijd een soort DEIs. Biden zei het alleen hardop onfortuinlijk. De VP van Harris moest een witte man worden, de VP van Obama moest een witte man worden, de VP van Hillary moest een witte man worden. Die van de republikeinen is per definitie een witte man op een uitzondering na, toen het per se een witte vrouw moest worden om tegengas aan Hillary te bieden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja. Biden heeft zelf ook meermaals misgegrepen voordat hij president werd.
Verder voel ik niet per se de behoefte om Harris te verdedigen. Alleen heb ik nogal moeite met de suggestie van Chivaz dat zij zich omhoog heeft geneukt en haar VP-positie heeft te danken aan haar 'ras en geslacht' (letterlijke woorden van Chivaz).
Haar ster was rijzende in 2020, daarom kwam ze in beeld als VP. En het was logisch dat je geen grijsaard naast Biden ging zetten.
Dat was neem ik aan met wederzijds goed vinden. Trump is veroordeeld voor verkrachting. En fraude.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan wel hard maken dat Kamala Willie Brown hard heeft gemaakt.
Ze waren zo objectief dat ze jaren de mentale beperkingen van Biden onder de pet hebben gehouden. Als het debat er niet was geweest dan had je nu nog geroepen dat Biden helemaal in orde is en dat die gemene republiekeinen eens moeten ophouden met nepnieuws verspreiden ofzoiets.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Ophemelen van Biden'. Hij zegt het echt.
Voor zover ik kan beoordelen hebben de meeste media gewoon redelijk objectief verslag gedaan van het presidentschap van Biden. Veel stukken en items over zijn plannen en beleid - waar je het wel of niet mee eens kunt zijn, zo werkt politiek nou eenmaal.
Maar uiteraard is Chivaz blind voor de wijze waarop de conservatieve media Trump benaderen. Geen kritisch woord, verslaggevers helpen hem zelfs een handje als hij weer eens onzin uitkraamt tijdens interviews. Die halve gare mag wekelijks inbellen bij FOX and Friends en een half uur ongefilterd onzin spuwen.
Biden zei het inderdaad hardop, waarom zou hij zoiets zeggen? Racisme van de lage verwachtingen of was hij mentaal toen al van het padje af.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
VPs zijn vrijwel altijd een soort DEIs. Biden zei het alleen hardop onfortuinlijk. De VP van Harris moest een witte man worden, de VP van Obama moest een witte man worden, de VP van Hillary moest een witte man worden. Die van de republikeinen is per definitie een witte man op een uitzondering na, toen het per se een witte vrouw moest worden om tegengas aan Hillary te bieden.
Het enige verschil is eigenlijk dat Biden the quiet part out loud zei. En daar klampen republikeinen en de Chivazjes zich nu aan vast.
Laten we wel wezen JD Vance was NOOIT in beeld geweest als VP als hij zwart was geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dat echt zou kunnen zou je natuurlijk bij deze post dat je dat kan een bron gegeven hebben maar aangezien je dat niet doet behoord het tot weird geschreeuw exact vergelijkbaar met wat je dementerende held trump doet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan wel hard maken dat Kamala Willie Brown hard heeft gemaakt.
Moet ik nu serieus een bron aanleveren voor het feit dat Harris een relatie had met Willie Brown en dat Brown zelf heeft toegegeven dat hij een leuk baantje voor haar had geregeld?quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je dat echt zou kunnen zou je natuurlijk bij deze post dat je dat kan een bron gegeven hebben maar aangezien je dat niet doet behoord het tot weird geschreeuw exact vergelijkbaar met wat je dementerende held trump doet.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:37 schreef AnneX het volgende:
Ben ik verdomme nu al moe en het weekend is net begonnen…
Wat een ellende als iemand niet inziet hoe die vastzit in zijn eigen geleuter.
In Helvoirt duurde het maar drie uurtjes.
Hier gaat het al maaanden door.Als je moe word van wat teksten op het internet dan betekent het dat je emotioneel veel te betrokken bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wat meer van het leven genieten en even ontspannen als dit je allemaal teveel word. In het echte leven word je nu eenmaal geconfronteerd met andere zienswijzen en meningen. Daar moet je mee om kunnen gaan wil je alles nuchter kunnen bekijken.
Je kan er ook voor kiezen om mijn posts te negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |