Hier ook! Eén van de weinige spellen, samen met Rocket League, waarbij hij mij gewoon de keihard de baas is. Of mij telkens moet revivenquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn zoon is gék op Fortnite en er ook belachelijk goed in. Ik kijk regelmatig met hem mee en verbaas me over hoe snel hij met die controller kan omgaan.
Cool! Jammer genoeg houdt mijn zoon helemaal niet van de creatieve sandbox-games, zoals Minecraft.quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sta ik nog steeds achter! Fortnite is alweer een tijdje uit, maar we zijn recentelijk wel weer samen aan Mincecraft begonnen. Hij is 14 nu.
Assassin's Creed mag natuurlijk alleen gespeeld worden in demo/safe mode, en dan krijg je leuke tours met info over de Griekse wereld. Hartstikke leerzaamquote:Op woensdag 4 september 2024 11:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hier ook! Eén van de weinige spellen, samen met Rocket League, waarbij hij mij gewoon de keihard de baas is. Of mij telkens moet reviven.
Best bijzonder om te lezen trouwens dat een vrij onschuldige cartooneske game als Fortnite afgekeurd wordt, maar Assassin's Creed, waarbij veel meer geweld en gore toegepast wordt, wél prima is.
[..]
Cool! Jammer genoeg houdt mijn zoon helemaal niet van de creatieve sandbox-games, zoals Minecraft.
Tnx Lego City is idd echt tofquote:Op woensdag 4 september 2024 09:06 schreef FlyingFish het volgende: [..] Voor samen spelen vind ik Lego City de leukste. Dat is gewoon GTA maar dan in een lego jasje, en waarbij je het verhaal kunt spelen, losse missies of gewoon een beetje kunt rondrennen in de wereld) Vrijwel alles van Nintendo zelf is leuk en kwalitatief goed (Mario party, super Mario wonder, Mario maker, Mario Odyssee, Pokémon snap, Pokémon shield). En ze kiezen zelf ook regelmatig een game voor hun verjaardag/sint. Kirby, Mario Strikers, Princess Peach, Disney-spellen). Voor alleen spelen zou ik Hogwarts Legacy, Zelda, God of War of Ratchet & Clank (PlayStation) aanraden.
Maar ook in Mario spellen zit veel variatie. Mario Odyssee is een totaal ander spel dan Super Mario Wonder wat meer old-school Mario is, en Paper Mario is weer een ander soort game. Weliswaar allemaal met Mario in de hoofdrol maar qua gameplay echt anders. Paper Mario and the thousand year door is meer RPG-achtig maar dan met een tof kleurrijk verhaal. Ik heb het origineel al liggen (en veel gespeeld), dus geen interesse in deze remake, maar dat is ook echt een aanrader. En Mario vs Donkey Kong is weer een puzzelgame waarin Mario ook een willekeurig ander figuurtje had kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tnx Lego City is idd echt tofIk vind (helaas, want het zou zo makkelijk zijn) Mario spellen bijna allemaal niet leuk. Ik ga eens naar God of War kijken
Ow toch niet. Heb alleen een switch.
Dit staat op de website van onze school in detail uitgelegd.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:26 schreef Zana het volgende:
In de extra sportklas zijn veel kinderen afgehaakt, vorig jaar in de brugklas waren het er ongeveer 65, nu maar nog de helft en in het derde minder dan 10 leerlingen. Er waren wel ook enkele nieuwe bijgekomen.
Ik weet niet of de meeste het interesse hebben verloren of niet tevreden waren over de kwaliteit van de extra sportlessen of gewoon meer vrije tijd willen overhouden. Vorig jaar ging zeker 1/3 tot 1/2 van de lessen die in het rooster hiervoor stonden niet door.
En hoe zit het nu precies met de vrijwillige bijdrage voor activiteiten? Vorige week waren er drie introductiedagen voor groep 2. Ik weet nog steeds niet, wat ze precies hebben gedaan. Ze waren elke dag hooguit 3 uur op school. Volgens mij een sportdag en een soort theaterworkshop. Gisteren kregen wij bericht dat wij hiervoor de vrijwillige bijdrage kunnen betalen.
Ik will best betalen, maar heb ook het idee dat ze misschien meer vragen, omdat een deel van de ouders niet betaalt. En ze hebben niet echt dingen gedaan die heel speciaal zijn, ook geen eten gehad of zo. Misschien dat er voor de theaterworkshop iemand is ingehuurd. "Gewone" introductie lijkt mij bij school horen. Vorig jaar zijn ze echt met een botter naar een eilandje in de buurt gevaren en hebben daar gegeten.
Toen hebben wij ook rekeningen gekregen voor sportkleren, sportkamp en extra activiteiten van de sportklas, maar dat is normaal daarvoor heb je gekozen.
Maar ook de excursie naar een museum moest worden betaald en ik had niet het idee dat het een klassenreisje was.
Nu ja, misschien krijgen wij volgende week nog wat meer uitleg op de introductieavond.
Hoe gaat dit op andere scholen?
Bij ons ook. 1 per jaar. Exclusief de kosten voor de uitwisseling die buiten de standaard plannen valt.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij kregen bij oudste ergens richting oktober/november 1 rekening voor alle kosten van jou kind. Dat werd echt gespecifieerd, dingen als kopieerpas, bijdrage leerlingenvereniging, dagje Ameland, excursie Westerbork etc. Voor specifieke trajecten en de eindexamenreis kwam daar een extra eenmalige bijdrage bij.
In Corona jaren kregen we eind van het jaar soms ook nog een bedrag terug als een uitje niet door kon gaan.
Ook bij jongste hadden we vorig jaar 1 bedrag voor alle activiteiten.
Het verschilt bij allebei dus per leerjaar en keuzevak van die bijdrage is. Maar het is maar 1 of 2 betalingen per kind per jaar.
Bij jongste kunnen we vanaf de eerste al sparen voor de werkweek in het laatste jaar. Als je van school af gaat voor die werkweek, krijg je het geld terug, staat ook keurig vermeld.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:16 schreef capricia het volgende:
Ik heb hier een beetje hetzelfde hoor @:zana
Bij de uitsplitsing van de vrijwillige ouderbijdrage staan ook activiteiten voor andere jaren. En ik weet niet of ik daar voor wil gaan betalen.
Weet niet eens of mijn kind daar over 2 jaar nog wel zit.
Ze hebben ook nog ergens een blokuur. Die is nu ingeroosterd op de eigen gymzaal, maar zal waarschijnlijk wel op het buitenveld op fietsafstand zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind 1 uur gym sowieso wel wat weinig eigenlijk. Maar als ze geen eigen gymlocatie hebben dan wordt dat ook lastiger denk ik.
Veel scholen worden hierin ontzettend beperkt door de AVG. Als je een foto maakt waarop een paar leerlingen staan, moet je van elk van die leerlingen uitzoeken a) wie het zijn en b) of er wel of geen toestemming is gegeven voor het gebruik van foto's en c) of die gegeven toestemming voor álle situaties geldt. In het geval van de school waar ik werk, geven leerlingen/ouders ook nog per medium en/of gelegenheid aan of het wel of niet mag: wél op de schoolsite, wél in de nieuwsbrief, maar níet op de socials of tijdens de diploma-uitreiking. Je kunt het niet zomaar aan de leerlingen in kwestie vragen, want als ze nog geen 16 zijn, mogen ze daar niet zelf over beslissen.quote:Op maandag 16 september 2024 10:24 schreef Zana het volgende:
Maar aan de ander kant, leerlingen op de middelbare lijken echt fotoschuw. In vergelijking met de basisschool krijg je bijna niets te zien afgezien van de enkele foto op social media van school na.
Ik snap dat wel, maar toch vind ik het jammer. Ik zou het leuk vinden om een beeld bij de medeleerlingen van mijn zoon te hebben. De namen weten wij alleen, omdat een leerkracht een klassenlijst voor het vak in de elektronische leeromgeving heeft geplaatst. Vorig jaar had een leraar zelfs de cijfers/ uitslagen van toetsen op die manier bijgehouden...hoewel het ons natuurlijk helemaal niets aangaat vond ik het toch interessant om te zien, hoe mijn kind het in verhouding had gedaan.quote:Op maandag 16 september 2024 10:45 schreef Jentin het volgende:
[..]
De lust om foto's te maken vergaat je dan nogal
Volgens mij is de docent die al die informatie openbaar maakt wel in overtreding, AVG-technisch.quote:Op maandag 16 september 2024 12:21 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar toch vind ik het jammer. Ik zou het leuk vinden om een beeld bij de medeleerlingen van mijn zoon te hebben. De namen weten wij alleen, omdat een leerkracht een klassenlijst voor het vak in de elektronische leeromgeving heeft geplaatst. Vorig jaar had een leraar zelfs de cijfers/ uitslagen van toetsen op die manier bijgehouden...hoewel het ons natuurlijk helemaal niets aangaat vond ik het toch interessant om te zien, hoe mijn kind het in verhouding had gedaan.
Ik kende trouwens ook bijna geen ouders tijdens de informatieavond, je hebt er ook verder geen contact mee tijdens het schooljaar.
Binnenkort beginnen weer de wervingsactiviteiten voor de groep 8 leerlingen, daar doen ze echt veel moeite voor.
Zeker is die in overtreding. Ik zou als ouder ook echt not amused zijn als de resultaten van mijn kind met de hele klas en alle ouders gedeeld zouden worden...quote:Op maandag 16 september 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is de docent die al die informatie openbaar maakt wel in overtreding, AVG-technisch.
Mijn dochter wil zelf niet op al die socials en nieuwsbrieven en de site. Ik vind het prima dat ze daar voorzichtig mee zijn en het desnoods vrijwel niet meer doen.
Nou, op zich is dat niet al heel lange tijd heel normaal hoor. En het is ook wel controversieel omdat het de tweedeling in het onderwijs vergroot. Het is nou eenmaal niet gratis. En ik vind het geen heel raar idee om te denken dat je in principe dingen op school moet leren en uitgelegd krijgen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat als je bijvoorbeeld heel slecht in wiskunde bent, dat je dan wat bijles krijgt, maar tegenwoordig is het wel wat algemener en voor meer vakken. Geen waardeoordeel verder, maar wat Zana zegt klopt ook wel in mijn optiek.quote:Op maandag 16 september 2024 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het persoonlijk al best ver gaan dat ik in realtime de cijfers van mijn eigen kind kan zien. Ik zou er niet aan moeten denken dat andere ouders ook een beetje gaan lopen neuzen in de cijfers van mijn kind.
Is het concept huiswerkbegeleiding en bijles nu ook al iets raars? Er zijn toch genoeg kinderen die extra hulp en uitleg nodig hebben? Dat zegt mijns inziens maar weinig over hoe de school lesgeeft maar vooral waar iemands talenten liggen.
Uh, nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:29 schreef laziness het volgende:
Ja hoor, mijn kind kan prima vertellen of het een moeilijk en lang proefwerk was wat iedereen niet af had en dus het gemiddelde cijfer niet zo hoog lag.
Ze zijn 13 geen 3.
Idem voor de namen van medeleerlingen. Ik vind het raar dat je die weet omdat je meekijkt in een systeem die niet voor jou bedoeld is maar dat je kind blijkbaar echt helemaal niks zegt thuis en het nooit over anderen heeft?
En het is de middelbare school, ze zijn zelfstandig dus je spreekt geen andere ouders meer op het schoolplein maar heeft je kind niet een paar vrienden waar je de ouders wel eens van ziet?
Die hebben ze geloof ik verplaatst naar Snap maar dat heeft ie niet. Hij kan sowieso goed apps negeren. Ook de nuttigequote:Op dinsdag 17 september 2024 07:47 schreef laziness het volgende:
Ik haat groepapps dus ik mis die van de basisschool totaal niet![]()
Heeft je kind geen groepsapp die explodeert?
Is het mis met de school, of met de verwachtingen?quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met de (in mijn ogen) eindeloze stroom aan negatieve en verdrietige berichten over alles wat er mis is met Nederlandse onderwijs en/of deze specifieke school in inmiddels twee topics. En vooral over het gebrek aan dialoog daarin. Daar reageer ik dan steeds maar snibbig op. Waarschijnlijk kan ik het beter negeren
Ja, dat weet ik dus niet, die dialoog mis ik dus.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het mis met de school, of met de verwachtingen?
Ja hoor, wees maar niet bangquote:Op dinsdag 17 september 2024 07:53 schreef Ynske het volgende:
Hier geen groepsapp gelukkig op de basisschool (ok, groep 2) of komt dat later?
Bij de jongste is het ondersteuningsuur er per dit jaar weer vanaf, blijkbaar hebben ze de corona achterstanden weggewerkt of er werd te weinig gebruik van gemaakt.quote:Op maandag 16 september 2024 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:
C mag als hogere klasser ook bijles geven aan lagere klassen. Dat levert 5 euro op per uur. (Doet hij niet, niet zijn hobby). Ik weet zo niet wie dat betaald.
Maar ze hebben ook elke dag de laatste 2 uur een lokaal open met thee en een leraar om huiswerk te maken. Dat is voor het 2e schooljaar.
En het eerste lesuur (half uurtje) hebben ze ondersteuningslessen voor vakken.
Wij hadden vroeger echt geen bijles. Je kon wel eens een uurtje extra blijven voor hulp, maar kan me niks structureels herinneren.
Je kan dingen toch gewoon vragen? Met wie ben je vrienden in de klas, met wie breng je de pauze door?quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh, nee.
Mijn kind vertelt soms véél later pas wat er op school gebeurd is. En zeker nooit dezelfde middag dat ze een SO of een proefwerk had en hoe dat ging.
Namen van klasgenoten hoor ik ook niet.
Niet ieder kind komt meteen vol met verhalen thuis.
Wat was het stomste ding van de dag? Is er nog iemand uitgestuurd? Welke leraar had vandaag de domste grap?quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Je kan dingen toch gewoon vragen? Met wie ben je vrienden in de klas, met wie breng je de pauze door?
Overal hoor je mensen klagen over school, de docenten, de tussenuren, het rooster, het huiswerk, eventuele problemen van kind met docenten. Het geeft mij nog meer respect voor de docenten die het nog wel willen doen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met de (in mijn ogen) eindeloze stroom aan negatieve en verdrietige berichten over alles wat er mis is met Nederlandse onderwijs en/of deze specifieke school in inmiddels twee topics. En vooral over het gebrek aan dialoog daarin. Daar reageer ik dan steeds maar snibbig op. Waarschijnlijk kan ik het beter negeren
Buiten dat: de middelbare school is ook het moment dat er weer een stukje losgelaten moet worden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Je kan dingen toch gewoon vragen? Met wie ben je vrienden in de klas, met wie breng je de pauze door?
True maar daar hebben we het hele vorige schooljaar het brugklas topic mee vol gepraat en in de tweede is dat nog steeds niet geland blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dat: de middelbare school is ook het moment dat er weer een stukje losgelaten moet worden.
Absoluut. Ik geloof niet dat mijn ouders zich ook maar een seconde druk hebben gemaakt om mijn tussenuren, zelfs niet ze er überhaupt weet van hadden. Ik kwam vrolijk uit school en haalde goede cijfers, dus dan zal het wel goed geweest zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overal hoor je mensen klagen over school, de docenten, de tussenuren, het rooster, het huiswerk, eventuele problemen van kind met docenten. Het geeft mij nog meer respect voor de docenten die het nog wel willen doen.
Ik moet dan ook vaak denken aan vroeger, toen we zelf op de middelbare school zaten. Toen was er helemaal niets digitaal (ok, ik zat in de jaren 80 op de middelbare school) en kwam ik zo vaak op school dat het eerste uur uitviel. En dan amuseerde je je maar, want even terug naar huis zat er ook niet in. Ik denk dat de verwachtingen van school en docenten echt veel te hoog ligt tegenwoordig.
Er zijn natuurlijk altijd ouders voor wie het wat lastiger is. En op zichzelf vind ik het ook niet gek als je daarin moet groeien als ouder. Maar er moet wel sprake zijn van groei.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:28 schreef laziness het volgende:
[..]
True maar daar hebben we het hele vorige schooljaar het brugklas topic mee vol gepraat en in de tweede is dat nog steeds niet geland blijkbaar.
Dat soort strategieën werken hier helaas niet bij mijn kind. Ik heb op de basisschool al alle tips en trucs uit de kast getrokken om meer info te krijgen over z’n dag. Maar ‘hij weet het niet’. En nu op de middelbare school was het gewoon stom of saai.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat was het stomste ding van de dag? Is er nog iemand uitgestuurd? Welke leraar had vandaag de domste grap?
Denk je dat ik dat niet af en toe doe?quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook helemaal niet zo mededeelzaam. Dat wil zeggen: ze lult een hoop, maar vertelt weinigquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat soort strategieën werken hier helaas niet bij mijn kind. Ik heb op de basisschool al alle tips en trucs uit de kast getrokken om meer info te krijgen over z’n dag. Maar ‘hij weet het niet’. En nu op de middelbare school was het gewoon stom of saai.
Af en toe vertelt hij wat. Daar doe ik het mee met die info. Doorvragen (op wat voor manier dan ook) zorgt er voor dat ie alleen maar minder vertelt. Dus helaas werkt dat niet bij alle kinderen![]()
De jongste vertelt gelukkig wel redelijk makkelijk. Dus het ligt niet aan mij![]()
Ik heb hier overigens geen problemen met school hoor, tuurlijk heb je ooit een puntje waarvan je denkt, volgens mij zou dit beter kunnen (de beamer nog even aan laten staan zodat je nog kan zien in welk lokaal de mentor van je kind zit bij de ouderavond (man wist de naam zo niet, moest het even opzoeken) maar het scherm stond direct uit, liep naar voren in de aula maar kon ook niet herkennen wie dan leraar of ouder was, en na vragen aan twee mensen die het ook niet wisten is hij maar naar huis gegaan. Er gingen er overigens best veel blijkbaar). Dus wel wat info gemist wellichtmaar jammer maar helaas
Je kunt vragen wat je wil, maar niet alle kinderen geven daar dan ook antwoord op.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Herkenbaar! Hier is dat ook altijd al zo geweest. En dan opeens weken later komt er soms een verhaal uit.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat soort strategieën werken hier helaas niet bij mijn kind. Ik heb op de basisschool al alle tips en trucs uit de kast getrokken om meer info te krijgen over z’n dag. Maar ‘hij weet het niet’. En nu op de middelbare school was het gewoon stom of saai.
Af en toe vertelt hij wat. Daar doe ik het mee met die info. Doorvragen (op wat voor manier dan ook) zorgt er voor dat ie alleen maar minder vertelt. Dus helaas werkt dat niet bij alle kinderen![]()
Ik denk dat het is als kinderen die alles lusten (daar heb ik ook beide versies van, eentje wel eentje niet) en niet oefening. Maar dat is gebaseerd op anekdotisch bewijs.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft een parallel leven sinds hij 8 maanden is dus we zijn al vanaf héél jong geoefend om te praten over dingen die we meemaken. Ik mag graag geloven dat hij daarom veel vertelt, dat het dus te oefenen is. Zal wel dezelfde borstklopperij zijn als van ouders met kinderen die alles lustenWe gaan het zien bij de tweede
Ik vraag wel heel specifiek vaak. 'Je had vandaag muziek, wat doe je dan eigenlijk in zo'n les? Is techniek altijd in dat lokaal waar we met de open dag waren? Waar zit je kluisje en ga je daar elke pauze heen?' Vooral de vragen over hoe dingen werken en waarbij wat uitgelegd kan worden aan een naïeve moeder zetten wel aan tot vertellen.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat het is als kinderen die alles lusten (daar heb ik ook beide versies van, eentje wel eentje niet) en niet oefening. Maar dat is gebaseerd op anekdotisch bewijs.
Daarom eten wij ook altijd 's avonds aan tafel. En dan praten we. Zo vertellen we allemaal wel wat en komt er eens wat ter sprake.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
En ik vertel zelf ook veel. Hoe mijn dag was maar ook de dingen die ik moeilijk of verdrietig vond.
Hier een kind dat alles lust en niets verteld en een kind dat weinig lust, maar veel verteld. Zelfde opvoeding, dus denk dat het echt aan het kind ligt en niet aan de opvoedingquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft een parallel leven sinds hij 8 maanden is dus we zijn al vanaf héél jong geoefend om te praten over dingen die we meemaken. Ik mag graag geloven dat hij daarom veel vertelt, dat het dus te oefenen is. Zal wel dezelfde borstklopperij zijn als van ouders met kinderen die alles lustenWe gaan het zien bij de tweede
Ik vraag wel heel specifiek vaak. 'Je had vandaag muziek, wat doe je dan eigenlijk in zo'n les? Is techniek altijd in dat lokaal waar we met de open dag waren? Waar zit je kluisje en ga je daar elke pauze heen?' Vooral de vragen over hoe dingen werken en waarbij wat uitgelegd kan worden aan een naïeve moeder zetten wel aan tot vertellen.
En ik vertel zelf ook veel. Hoe mijn dag was maar ook de dingen die ik moeilijk of verdrietig vond.
Ja, wij ook. Heel waardevol is dat. En ik ben dankbaar dat dat de meeste dagen ook lukt met sport en werk (een dag ben ik te laat thuis maar dan eet mijn vrouw met de jongens). De mijne vraagt ook regelmatig om even te wandelen, dat praat lekkerderquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom eten wij ook altijd 's avonds aan tafel. En dan praten we. Zo vertellen we wel wat en komt er eens wat ter sprake.
Het scheelt ook wel dat ik weet dat als er echt iets heel naars speelt, ze dat zeker met ons bespreekt. Dat heeft ze tot nu toe altijd gedaan. Dat we dan niet alles horen over wat er op school gebeurt, kan ik we mee leven.
Mijn N=2 van kinderen met parallelle levens: oefening levert niets op.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dan komt er opeens een heel verhaal uit, soms. Maar dan voelt het ook echt alsof hij dat voor mij doet. Niet omdat hij het graag vertelt. Dus ik probeer deze techniek niet al te vaak in te zetten.quote:Ik vraag wel heel specifiek vaak. 'Je had vandaag muziek, wat doe je dan eigenlijk in zo'n les? Is techniek altijd in dat lokaal waar we met de open dag waren? Waar zit je kluisje en ga je daar elke pauze heen?' Vooral de vragen over hoe dingen werken en waarbij wat uitgelegd kan worden aan een naïeve moeder zetten wel aan tot vertellen.
Oh ja, precies dit. Ik krijg ook voor het ontbijt al een hele uiteenzetting met alle emoties voor die dag (Vandaag Frans, dat is moeilijk en vriend X is al voor de tweede pauze vrij dat is saai en ik sliep niet lekker want ik was om 2.04 en om 5.21 wakker). Meestal vooral alles wat stom is met allerlei detailsquote:Op dinsdag 17 september 2024 09:05 schreef laziness het volgende:
Dan ben ik blijkbaar gezegend met een praatgraag kind.
Als hij thuiskomt en ik ben in een meeting is hij teleurgesteld dat hij niet meteen zijn verhaal kan doen. Die komt als nog naar boven als hij hoort dat ik uitgebeld ben.
En soms is het alleen om gedag te zeggen want er is niks meldenswaardigs gebeurd.
Ik vraag altijd zijn er nog bijzonderheden? Als in dingen die ik echt moet weten. Hij duikt bijna altijd wel een feitje op. Niks noemenswaardigs meestal maar lekker bitchen over een stomme leraar is hij niet vies van![]()
Overigens ouwehoert hij vanaf peuter af aan al de hele dag door over alles maar dan ook echt alles en dat is soms net zo vermoeiend als niks zeggen. Maar goed ik ben volledig op de hoogte dat wel
Wij ook. Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat je dat niet doet met kinderen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom eten wij ook altijd 's avonds aan tafel. En dan praten we. Zo vertellen we allemaal wel wat en komt er eens wat ter sprake.
Haha heerlijk dit, héél herkenbaar!quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:07 schreef exode het volgende:
Hoe het hier ook gaat, hoe druk het ook is, wij eten altijd met zijn 4en aan tafel. Inderdaad de plek voor gesprekken. Dat half uur bestaat uit:
'Lust ik niet!'
'B, waar ga je heen?'
'Poepen!'
'Mama, Juul kijkt raar naar me'
'Pfffff'
'Waarom eten we geen pizza?'
En andere hoogdravende gesprekken. Als B al praat aan tafel, gaat het over dingen die ik echt niet snap, maar wel naar luister. Altijd game gerelateerd.
Oh dit wel ook hoor. Als er iets vermoeiender is dan iemand die voortdurend ouwehoert over vanalles en nog wat is het wel iemand die voortdurend ouwehoert over helemaal niks.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:05 schreef laziness het volgende:
Overigens ouwehoert hij vanaf peuter af aan al de hele dag door over alles maar dan ook echt alles en dat is soms net zo vermoeiend als niks zeggen. Maar goed ik ben volledig op de hoogte dat wel
Ik probeerde dat vaak te relativeren (want dit doet mijne wel, schreeuwen over dat alles K is, alleen vaak zonder inhoudelijk verhaal erbij), maar dat hielp voor geen meter.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:22 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik wel eens lastig vind, is als echt alles wat stom is er tegelijk op heftige toon uitkomt. Heel boos, verontwaardigd, heftig, en dan even alles tegelijk: die is stom, dat vak is kut, die docent is echt belachelijk, school slaat nergens op en die vriendin deed echt idioot en HC. Dan moet ik wel even zoeken naar een goede manier van reageren.
Dat helemaal niks is op dit moment de verschillende personages uit de boeken die ze leest. Die wij niet lezen en ook niet gelezen hebben (nieuwe Engelstalige Romantasy is het geloof ik). Hele monologen waarom een bepaalde actie wel of niet goed is en wat er nog wordt verwacht. Ze komt er zelfs speciaal haar bed voor uit om het met ons te delenquote:Op dinsdag 17 september 2024 09:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dit wel ook hoor. Als er iets vermoeiender is dan iemand die voortdurend ouwehoert over vanalles en nog wat is het wel iemand die voortdurend ouwehoert over helemaal niks.
Relativeren werkt inderdaad niet, daar ben ik ook wel achter. Empatisch reageren, ontvangen en erkennen op zichzelf wel en dat lukt vaak ook wel. Maar als de lawine van verontwaardige boosheid groot genoeg is, heb ik daar wel moeite mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik probeerde dat vaak te relativeren (want dit doet mijne wel, schreeuwen over dat alles K is, alleen vaak zonder inhoudelijk verhaal erbij), maar dat hielp voor geen meter.
Dus ik heb mijne gevraagd wat ie nou wilde. En dat is eigenlijk wat we imo allemaal willen. Even empathie en erkenning. "Ja het is ook allemaal K en wat rot voor je dat ..." Als ie dat gehad heeft is ie veel sneller weer voor rede vatbaar.
Gamen met de PC?quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:17 schreef Troel het volgende:
Ik zoek input voor cadeau's voor een knul die 15 wordt. Hij houdt van gamen. We komen nu niet verder dan cadeubonnen en geld, hij weet echt niet wat hij moet vragen (blijkbaar heeft hij alles al). Misschien hebben jullie een andere denkrichting waardoor ik verder kan
Ja, hij heeft al een prima muis, mat, koptelefoon, toetsenbord enzo. Hij is tevreden met zijn stoel (dat was mijn eerste idee).quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Gamen met de PC?
Wij hebben zo'n grote muismat (meer dan een meter) met licht gegeven.
Een goede bluetooth koptelefoon.
Als hij een eigen (oude) tv heeft een Google Chromecast.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, hij heeft al een prima muis, mat, koptelefoon, toetsenbord enzo. Hij is tevreden met zijn stoel (dat was mijn eerste idee).
Pre-cies!quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dat: de middelbare school is ook het moment dat er weer een stukje losgelaten moet worden.
Een sonos, coole hoodie, nieuwe sneakers, een platenspeler, steam platform giftcards, gave verlichting voor z’n kamer.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:17 schreef Troel het volgende:
Ik zoek input voor cadeau's voor een knul die 15 wordt. Hij houdt van gamen. We komen nu niet verder dan cadeubonnen en geld, hij weet echt niet wat hij moet vragen (blijkbaar heeft hij alles al). Misschien hebben jullie een andere denkrichting waardoor ik verder kan
Neem 'm mee naar GameForce in Jaarbeurs Utrecht, 5 en/of 6 oktober 2024. Trakteer hem op pizza en red bull. Of houdt hij daar niet van?quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:17 schreef Troel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |