Hier ook! Eén van de weinige spellen, samen met Rocket League, waarbij hij mij gewoon de keihard de baas is. Of mij telkens moet revivenquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn zoon is gék op Fortnite en er ook belachelijk goed in. Ik kijk regelmatig met hem mee en verbaas me over hoe snel hij met die controller kan omgaan.
Cool! Jammer genoeg houdt mijn zoon helemaal niet van de creatieve sandbox-games, zoals Minecraft.quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sta ik nog steeds achter! Fortnite is alweer een tijdje uit, maar we zijn recentelijk wel weer samen aan Mincecraft begonnen. Hij is 14 nu.
Assassin's Creed mag natuurlijk alleen gespeeld worden in demo/safe mode, en dan krijg je leuke tours met info over de Griekse wereld. Hartstikke leerzaamquote:Op woensdag 4 september 2024 11:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hier ook! Eén van de weinige spellen, samen met Rocket League, waarbij hij mij gewoon de keihard de baas is. Of mij telkens moet reviven.
Best bijzonder om te lezen trouwens dat een vrij onschuldige cartooneske game als Fortnite afgekeurd wordt, maar Assassin's Creed, waarbij veel meer geweld en gore toegepast wordt, wél prima is.
[..]
Cool! Jammer genoeg houdt mijn zoon helemaal niet van de creatieve sandbox-games, zoals Minecraft.
Tnx Lego City is idd echt tofquote:Op woensdag 4 september 2024 09:06 schreef FlyingFish het volgende: [..] Voor samen spelen vind ik Lego City de leukste. Dat is gewoon GTA maar dan in een lego jasje, en waarbij je het verhaal kunt spelen, losse missies of gewoon een beetje kunt rondrennen in de wereld) Vrijwel alles van Nintendo zelf is leuk en kwalitatief goed (Mario party, super Mario wonder, Mario maker, Mario Odyssee, Pokémon snap, Pokémon shield). En ze kiezen zelf ook regelmatig een game voor hun verjaardag/sint. Kirby, Mario Strikers, Princess Peach, Disney-spellen). Voor alleen spelen zou ik Hogwarts Legacy, Zelda, God of War of Ratchet & Clank (PlayStation) aanraden.
Maar ook in Mario spellen zit veel variatie. Mario Odyssee is een totaal ander spel dan Super Mario Wonder wat meer old-school Mario is, en Paper Mario is weer een ander soort game. Weliswaar allemaal met Mario in de hoofdrol maar qua gameplay echt anders. Paper Mario and the thousand year door is meer RPG-achtig maar dan met een tof kleurrijk verhaal. Ik heb het origineel al liggen (en veel gespeeld), dus geen interesse in deze remake, maar dat is ook echt een aanrader. En Mario vs Donkey Kong is weer een puzzelgame waarin Mario ook een willekeurig ander figuurtje had kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:47 schreef Vanyel het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tnx Lego City is idd echt tofIk vind (helaas, want het zou zo makkelijk zijn) Mario spellen bijna allemaal niet leuk. Ik ga eens naar God of War kijken
Ow toch niet. Heb alleen een switch.
Dit staat op de website van onze school in detail uitgelegd.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:26 schreef Zana het volgende:
In de extra sportklas zijn veel kinderen afgehaakt, vorig jaar in de brugklas waren het er ongeveer 65, nu maar nog de helft en in het derde minder dan 10 leerlingen. Er waren wel ook enkele nieuwe bijgekomen.
Ik weet niet of de meeste het interesse hebben verloren of niet tevreden waren over de kwaliteit van de extra sportlessen of gewoon meer vrije tijd willen overhouden. Vorig jaar ging zeker 1/3 tot 1/2 van de lessen die in het rooster hiervoor stonden niet door.
En hoe zit het nu precies met de vrijwillige bijdrage voor activiteiten? Vorige week waren er drie introductiedagen voor groep 2. Ik weet nog steeds niet, wat ze precies hebben gedaan. Ze waren elke dag hooguit 3 uur op school. Volgens mij een sportdag en een soort theaterworkshop. Gisteren kregen wij bericht dat wij hiervoor de vrijwillige bijdrage kunnen betalen.
Ik will best betalen, maar heb ook het idee dat ze misschien meer vragen, omdat een deel van de ouders niet betaalt. En ze hebben niet echt dingen gedaan die heel speciaal zijn, ook geen eten gehad of zo. Misschien dat er voor de theaterworkshop iemand is ingehuurd. "Gewone" introductie lijkt mij bij school horen. Vorig jaar zijn ze echt met een botter naar een eilandje in de buurt gevaren en hebben daar gegeten.
Toen hebben wij ook rekeningen gekregen voor sportkleren, sportkamp en extra activiteiten van de sportklas, maar dat is normaal daarvoor heb je gekozen.
Maar ook de excursie naar een museum moest worden betaald en ik had niet het idee dat het een klassenreisje was.
Nu ja, misschien krijgen wij volgende week nog wat meer uitleg op de introductieavond.
Hoe gaat dit op andere scholen?
Bij ons ook. 1 per jaar. Exclusief de kosten voor de uitwisseling die buiten de standaard plannen valt.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij kregen bij oudste ergens richting oktober/november 1 rekening voor alle kosten van jou kind. Dat werd echt gespecifieerd, dingen als kopieerpas, bijdrage leerlingenvereniging, dagje Ameland, excursie Westerbork etc. Voor specifieke trajecten en de eindexamenreis kwam daar een extra eenmalige bijdrage bij.
In Corona jaren kregen we eind van het jaar soms ook nog een bedrag terug als een uitje niet door kon gaan.
Ook bij jongste hadden we vorig jaar 1 bedrag voor alle activiteiten.
Het verschilt bij allebei dus per leerjaar en keuzevak van die bijdrage is. Maar het is maar 1 of 2 betalingen per kind per jaar.
Bij jongste kunnen we vanaf de eerste al sparen voor de werkweek in het laatste jaar. Als je van school af gaat voor die werkweek, krijg je het geld terug, staat ook keurig vermeld.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:16 schreef capricia het volgende:
Ik heb hier een beetje hetzelfde hoor @:zana
Bij de uitsplitsing van de vrijwillige ouderbijdrage staan ook activiteiten voor andere jaren. En ik weet niet of ik daar voor wil gaan betalen.
Weet niet eens of mijn kind daar over 2 jaar nog wel zit.
Ze hebben ook nog ergens een blokuur. Die is nu ingeroosterd op de eigen gymzaal, maar zal waarschijnlijk wel op het buitenveld op fietsafstand zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:25 schreef Kyara het volgende:
Ik vind 1 uur gym sowieso wel wat weinig eigenlijk. Maar als ze geen eigen gymlocatie hebben dan wordt dat ook lastiger denk ik.
Veel scholen worden hierin ontzettend beperkt door de AVG. Als je een foto maakt waarop een paar leerlingen staan, moet je van elk van die leerlingen uitzoeken a) wie het zijn en b) of er wel of geen toestemming is gegeven voor het gebruik van foto's en c) of die gegeven toestemming voor álle situaties geldt. In het geval van de school waar ik werk, geven leerlingen/ouders ook nog per medium en/of gelegenheid aan of het wel of niet mag: wél op de schoolsite, wél in de nieuwsbrief, maar níet op de socials of tijdens de diploma-uitreiking. Je kunt het niet zomaar aan de leerlingen in kwestie vragen, want als ze nog geen 16 zijn, mogen ze daar niet zelf over beslissen.quote:Op maandag 16 september 2024 10:24 schreef Zana het volgende:
Maar aan de ander kant, leerlingen op de middelbare lijken echt fotoschuw. In vergelijking met de basisschool krijg je bijna niets te zien afgezien van de enkele foto op social media van school na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |