Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:57 schreef Faraday01 het volgende:
En karolien, gaan we dan ook de boeren eindelijk eens beperken in de grondwaterontttekking
Ze wil overal héél zorgvuldig naar kijken en ze gaat van alles tegen het einde van het jaar doen.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:04 schreef Faraday01 het volgende:
Ik wil niets zeggen want de brief is nog niet vastgesteld
Nu ben ik vrij cynisch van mezelf, maar ik denk ook echt dat dit het is. Voor de BBB cq. het agrarisch grootbedrijf is iedere boerensluiting onbespreekbaar; dat er ondertussen diverse individuele boeren zijn die er best mee op willen houden doet daar niets aan af. Dat de zeis door de sector moet is voor iedereen duidelijk - maar dat is voor iedereen al twintig jaar duidelijk.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
Zou het werkelijk zo cynisch zijn?
Ze is gewoon te dom om te schijten en zichzelf te redden in zo'n debat, dus verschuilt ze zich achter papierwerk dat voor 90% door ambtenaren zal worden gedaanquote:Op woensdag 4 september 2024 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze wil overal héél zorgvuldig naar kijken en ze gaat van alles tegen het einde van het jaar doen.
Het is vooral allemaal ook héél ingewikkeld.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze is gewoon te dom om te schijten en zichzelf te redden in zo'n debat, dus verschuilt ze zich achter papierwerk dat voor 90% door ambtenaren zal worden gedaan
Dat laatste zou alleen wel een riscico moeten zijn voor de andere 3 partijen zou je zeggen. Maar ironisch genoeg spinnen die ook garen bij schaarse woningen.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu ben ik vrij cynisch van mezelf, maar ik denk ook echt dat dit het is. Voor de BBB cq. het agrarisch grootbedrijf is iedere boerensluiting onbespreekbaar; dat er ondertussen diverse individuele boeren zijn die er best mee op willen houden doet daar niets aan af. Dat de zeis door de sector moet is voor iedereen duidelijk - maar dat is voor iedereen al twintig jaar duidelijk.
Ieder plan dat daadwerkelijk reductie gaat betekenen en de natuur gaat herstellen, zal leiden tot een behoorlijk aantal sluitingen of verkleiningen van boerenbedrijven, in welke vorm dan ook. Dat is ook de meest pragmatische optie, maar je poot stijf houden en 'na ons de zondvloed' werkt gewoon te goed. Voor de sector is 'blokkeren' de minst risicovolle optie, want zo lang iedereen maar doormoddert houdt iedereen zijn bedrijf en zijn dieren.
En dat sectoren als industrie of woningbouw in het slot zitten zo lang agrarisch Nederland niet beweegt is voor agrarisch Nederland zelf niet zo'n probleem, hè?
Dat boeit de sector toch niks of het land op slot zit of niet. Of de schade aan natuurgebieden. Als land boeit het ons blijkbaar verder ook weinig, gewoon de prijs die we maar al te graag betalen zodat de boeren kunnen doen wat ze willen.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zo cynisch zijn? Denkt de sector echt dat opnieuw blijven doormodderen een haalbare kaart is? Ik ben niet deskundig, maar het lijkt mij dat hiermee geen oplossing wordt geboden voor de stikstofproblematiek, waardoor ons land op slot blijft zitten. En dan hebben we nog niet eens over de aanhoudende schade die stikstofdepositie veroorzaakt in onze natuurgebieden.
Zag Van der Plas op Twitter verkondigen dat 'partijen die een puinhoop achterlieten, nu claimen de wijsheid in pacht te hebben'.
Vreemd verwijt, aangezien het plan wat nieuwe kabinet nu overboord gegooid juist moest dienen als oplossing voor de stikstofproblematiek. En het meest verbazingwekkende is dat de nieuwe coalitie in de verste verte geen alternatief plan heeft.
In die zin hebben ze BBB wel met de eigen shit opgezadeld want ze mogen ook uit gaan leggen dat er vanwege de stikstof uitstoot en het heilige weiland straks nog steeds op veel plekken geen woningbouw kan.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu heeft de landbouw in zijn geheel wel een aandeel in de uitstoot, maar gevoelsmatig blijven de andere sectoren (Tata, Rockwool, die papier fabriek,chocola fabriek) wel buiten beschouwing.
Verplicht zakelijk electrische autos, sluit de top 3 vervuilers etc etc als je echt zoden aan de dijk wilt zetten ipv van 1000 koeien naar 950.
Tja, het is geen Boer Zoekt Vrouw, he? Komt ze nu ineens achter.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is vooral allemaal ook héél ingewikkeld.
Je vergeet 'héél'.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:13 schreef Faraday01 het volgende:
Ingewikkeld, zorgvuldig, prioriteit. 100x bingo
Je moet vooral niet uit de randstad komenquote:Op woensdag 4 september 2024 17:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Daar word je op uitgezocht bij BBB
Je laatste alina klopt, in mijn optiek, voor 100%.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:24 schreef JAM het volgende:
Even een korte opmerking over dat nieuwe stikstofbeleid (voor zover je het zo wil noemen). Het moet niet zo zijn dat mensen gaan denken dat de boeren hier iets aan hebben. Er zijn nu miljarden gereserveerd om die overgang mogelijk te maken. Dat moet ooit toch wel gebeuren en hoe langer dat uitgesteld wordt, hoe moeilijker dat wordt. Nu een streep zetten door jarenlange voorbereiding, het geld en de tijd die daarmee gemoeid is geweest voor iets dat toch zal moeten gebeuren, is niets anders dan ziekelijke spilzucht om het stemvee tevreden te houden.
Ik heb van het debat zelf vrij weinig gezien, maar ik kan me zo voorstellen dat men zich snoevend op de borst heeft zitten kloppen met teksten als: 'Nu gaan we bouwen!' en 'Nu gaan we weer boeren!', maar voordat er een goed stikstofplan ligt, zal er geen baksteen extra de grond in gaan en geen liter melk meer gemolken worden. Daarentegen zullen er wel een hoop boeren zijn die met liefde de overstap zouden hebben gemaakt, maar dat nu niet meer kunnen, omdat dat geld er nu niet meer voor wordt vrijgemaakt. Voor de boeren zelf is dit wellicht nog het ergste.
Het 'falen' van dat beleid zal dit extraparlementaire kabinet dan vast wel weer op de de oppositie af proberen te schuiven, terwijl die eigenlijk niets anders hoeven of kunnen doen dan zeggen dan dat dat plan er toch wel zal moeten komen, goedschiks of kwaadschiks, en wat men nu poogt gewoon niet kan. Het kan gewoon niet. Het is volksverlakkerij. Nu mijn vraag: gaat het er inderdaad zo aan toe, of vergis ik me daar schromelijk in?
Van der Plas heeft al gesneerd naar de coalitiepartners uit het vorige kabinet die deze chaos ahctergelaten hebben.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:24 schreef JAM het volgende:
Even een korte opmerking over dat nieuwe stikstofbeleid (voor zover je het zo wil noemen). Het moet niet zo zijn dat mensen gaan denken dat de boeren hier iets aan hebben. Er zijn nu miljarden gereserveerd om die overgang mogelijk te maken. Dat moet ooit toch wel gebeuren en hoe langer dat uitgesteld wordt, hoe moeilijker dat wordt. Nu een streep zetten door jarenlange voorbereiding, het geld en de tijd die daarmee gemoeid is geweest voor iets dat toch zal moeten gebeuren, is niets anders dan ziekelijke spilzucht om het stemvee tevreden te houden.
Ik heb van het debat zelf vrij weinig gezien, maar ik kan me zo voorstellen dat men zich snoevend op de borst heeft zitten kloppen met teksten als: 'Nu gaan we bouwen!' en 'Nu gaan we weer boeren!', maar voordat er een goed stikstofplan ligt, zal er geen baksteen extra de grond in gaan en geen liter melk meer gemolken worden. Daarentegen zullen er wel een hoop boeren zijn die met liefde de overstap zouden hebben gemaakt, maar dat nu niet meer kunnen, omdat dat geld er nu niet meer voor wordt vrijgemaakt. Voor de boeren zelf is dit wellicht nog het ergste.
Het 'falen' van dat beleid zal dit extraparlementaire kabinet dan vast wel weer op de de oppositie af proberen te schuiven, terwijl die eigenlijk niets anders hoeven of kunnen doen dan zeggen dan dat dat plan er toch wel zal moeten komen, goedschiks of kwaadschiks, en wat men nu poogt gewoon niet kan. Het kan gewoon niet. Het is volksverlakkerij. Nu mijn vraag: gaat het er inderdaad zo aan toe, of vergis ik me daar schromelijk in?
Ongelooflijk. Wat een ramp in wording.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van der Plas heeft al gesneerd naar de coalitiepartners uit het vorige kabinet die deze chaos ahctergelaten hebben.
Wiersma zegt dat ze met 5 (uitlopend tot 7) miljard de doelen gewoonprima gaat reden.
Holman (NSC) merkte net al op dat met al die nieuwe onderzoeken die ze willen laten uitvoeren het nog een paar jaar gaat duren voor NL uit het slot kan.
Schoof zei al mooi aan het begin van deze regeringsperiode dat het kabinet 'geen kleuterklas' is. Je zou welhaast willen dat het wel een kleuterklas is, want daar weten de kindjes wel dat het niet netjes is om te jokken!quote:Op woensdag 4 september 2024 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Wat een ramp in wording.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |