Ja, hier win je gelukkig niks als je een macho bent. Dat is in Amerika namelijk wel de hoofdreden dat ze fan zijn van militairen, ze zijn 'stoer'.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zegt waarschijnlijk veel over onze maatschappij.
Je weet totaal niet waar je over praat en je hebt geen idee wat de leeftijden hier zijn dus kap maar gewoon met dit soort kinderachtige beledigingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:35 schreef Origami94 het volgende:
Check al die boomera/pensionado's hier voor een dienstplicht zijn. Alsof ze de nieuwe generatie nog niet genoeg geneukt hebben.
Dat voorkomt het probleem dat ik schets niet. Ze kiezen dan voor het minst kwade in ogen maar zijn nog steeds ongemotiveerd. Wil je dat mensen die zorg nodig hebben aandoen? Een kwetsbare groep.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vervangende dienstplicht. Bestond en bestaat al heel lang.
Nee ook niet, het was meer om wat tegenwicht te geven aan het geroep om een militaire dienstplicht. De personele problemen in de zorg zijn veel nijpender dan het probleem van ons niet al te grote vermogen om onszelf te verdedigen in een onwaarschijnlijke herhaling van een Eerste Wereldoorlogscenario.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén nadeel, wil jij dat een ongeïnteresseerde, onopgeleide jongere jouw ouders, kinderen of andere familieleden verzorgt?
Ja. Wij zijn een natie van handelaars. Oorlog is niet echt ons ding. Tenzij er wat te verdienen valt, natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zegt waarschijnlijk veel over onze maatschappij.
Je hoeft geen algemene dienstplicht in te voeren en ik zeg niet dat het noodzakelijk is, ik zeg dat vervangende dienstplicht al heel lang bestaat en ook in zorginstellingen werd vervuld en ik heb daar weinig over misstanden mee gehoord.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat voorkomt het probleem dat ik schets niet. Ze kiezen dan voor het minst kwade in ogen maar zijn nog steeds ongemotiveerd. Wil je dat mensen die zorg nodig hebben aandoen? Een kwetsbare groep.
Dat was dan ook wel een bijzondere groep, de gewetensbezwaarden.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hoeft geen algemene dienstplicht in te voeren en ik zeg niet dat het noodzakelijk is, ik zeg dat vervangende dienstplicht al heel lang bestaat en ook in zorginstellingen werd vervuld en ik heb daar weinig over misstanden mee gehoord.
Copequote:Op donderdag 5 september 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar je over praat en je hebt geen idee wat de leeftijden hier zijn dus kap maar gewoon met dit soort kinderachtige beledigingen.
trein2000 is nog geen 25 bijvoorbeeld en capricia en Hanca zijn ook bepaald geen boomers, ik zit op de grens en ik heb 10 jaar lang in het leger gezeten zodat jij in vrijheid gemaakt kon worden.
Cope? Probeer je nu echt de boel op de spits te drijven? Want ik heb er geen enkele moeite mee om je posts in de kliko te flikkeren wegens trollen.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Cope
Het is duidelijk dat de dienstplicht alleen voor jongeren gaat gelden. Je weet wel die doelgroep waarvan 1/3de kampt met mentale problemen. Maar als we dan toch bezig zijn kunnen we ze een oorlog insturen zodat ze met PTSD terugkomen zoals hun Amerikaanse soortgenoten (al doen die het vrijwillig omdat ze arm zijn en het geld goed is).
Dat is op zich de meest voor de hand liggende optie, ja. Eerst maar eens kijken hoe dat zich ontwikkeld.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs al zou je een algemene opkomstplicht willen instellen, dan heb je (minstens) tien jaar nodig voordat je de benodigde infrastructuur hebt georganiseerd.
Laat defensie maar inzetten op het vergroten van het succes van het vrijwillige dienjaar. Dan hoef je niemand tegen zijn wil op klaverjascursus te sturen.
Ik merk het.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:46 schreef Origami94 het volgende:
Het is duidelijk dat de dienstplicht alleen voor jongeren gaat gelden. Je weet wel die doelgroep waarvan 1/3de kampt met mentale problemen.
Dit.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs al zou je een algemene opkomstplicht willen instellen, dan heb je (minstens) tien jaar nodig voordat je de benodigde infrastructuur hebt georganiseerd.
Laat defensie maar inzetten op het vergroten van het succes van het vrijwillige dienjaar. Dan hoef je niemand tegen zijn wil op klaverjascursus te sturen.
De support onder de bevolking zul je nog maar af moeten wachten, zoals ik de opmerkingen van Brekelmans/Tuinman lees willen ze het proberen met vrijwillig en als dat onvoldoende oplevert qua personeel dan via een dienstplicht model.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Lijkt me veel beter. En meer support onder de bevolking.
En misschien een beetje een beter aanzien voor dat beroep als mensen daar voor kiezen. Want dat is ook wel echt achteruit gegaan.
Alsof die interesse hebben in neuken, die zitten toch allemaal in hun telefoon.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:35 schreef Origami94 het volgende:
Check al die boomers/pensionado's hier voor een dienstplicht zijn. Alsof ze de nieuwe generatie nog niet genoeg geneukt hebben.
Nog meer personeel wegsnoepen van de zorg en het onderwijs. Zo lossen we die wachtlijsten wel op.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:58 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/l/2535941
Slavernij is weer terug.
Dat kan wel eens een hele grote backlash geven. Als je aan mensen hun kinderen komt. En dan heb ik het niet over wappies die sws daar heftig op gaan reageren.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De support onder de bevolking zul je nog maar af moeten wachten, zoals ik de opmerkingen van Brekelmans/Tuinman lees willen ze het proberen met vrijwillig en als dat onvoldoende oplevert qua personeel dan via een dienstplicht model.
Ik ga de procedure voor gewetensbezwaarden maar vast opzoeken...quote:Op donderdag 5 september 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan wel eens een hele grote backlash geven. Als je aan mensen hun kinderen komt. En dan heb ik het niet over wappies die sws daar heftig op gaan reageren.
Het is allemaal leuk als het niet je eigen kind betreft.
Zie daar absoluut geen heil in.
Wat betreft mentale problemen en een dienstplicht in de zorg, ik denk dat dat elkaar juist kan helpen. Veel mentale problemen komen door de prestatiedruk die ervaren wordt. Dat is voor een aanzienlijk deel ook op school. Door jongeren een schooljaar te laten werken valt die druk weg, verdienen ze een basis om dure studiejaren te starten en het is bekend dat jongeren leren van het werken met ouderen. Ondersteunende taken zoals eten rondbrengen, ouderen helpen met lopen/rolstoel duwen, spelletje of contactmomenten etc, zodat de professional meer tijd heeft voor de echte zorgtaken.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Cope
Het is duidelijk dat de dienstplicht alleen voor jongeren gaat gelden. Je weet wel die doelgroep waarvan 1/3de kampt met mentale problemen. Maar als we dan toch bezig zijn kunnen we ze een oorlog insturen zodat ze met PTSD terugkomen zoals hun Amerikaanse soortgenoten (al doen die het vrijwillig omdat ze arm zijn en het geld goed is).
Jij denkt dat de professional zin heeft om te babysitten voor ongemotiveerde pubers? Er wordt daar al massaal geklaagd over ongemotiveerde ZZPers en net van school af komende medewerkers die alleen op hun telefoon zitten, nog een extra groep die ze eerder meer dan minder werk bezorgd zitten ze echt niet op te wachten.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Wat betreft mentale problemen en een dienstplicht in de zorg, ik denk dat dat elkaar juist kan helpen. Veel mentale problemen komen door de prestatiedruk die ervaren wordt. Dat is voor een aanzienlijk deel ook op school. Door jongeren een schooljaar te laten werken valt die druk weg, verdienen ze een basis om dure studiejaren te starten en het is bekend dat jongeren leren van het werken met ouderen. Ondersteunende taken zoals eten rondbrengen, ouderen helpen met lopen/rolstoel duwen, spelletje of contactmomenten etc, zodat de professional meer tijd heeft voor de echte zorgtaken.
Dat is inderdaad een van de problemen die dan getackeld zouden moeten worden. Tegenover jouw voorbeelden kan ik ook voorbeelden zetten van jongeren die wél goed functioneerden in een bejaardentehuis (of hoe we dat tegenwoordig noemen) en daar zelf een andere kijk op de wereld en de maatschappij door kregen. Als het op den duur kan leiden tot lastenverlichting in de zorg, is dat de investering toch wel waard? De situatie in sommige zorgcentra is écht schrijnend, dan mag je best aan onorthodoxe oplossingen denken. Enige vorm van begeleiding zal ook zeker nodig zijn, het zijn immers jongeren die ook nog in ontwikkeling zijn en leren van de fouten die jij als voorbeeld noemt.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat de professional zin heeft om te babysitten voor ongemotiveerde pubers? Er wordt daar al massaal geklaagd over ongemotiveerde ZZPers en net van school af komende medewerkers die alleen op hun telefoon zitten, nog een extra groep die ze eerder meer dan minder werk bezorgd zitten ze echt niet op te wachten.
Dan moet je ook overal mensen opleiden die de dienstplichtigen aan het werk gaan houden en kunnen controleren of ze niet iets doen wat totaal niet kan met zo'n kwetsbare groep.
Ik hoorde van mijn zwager, die werkt in de ouderenzorg, die een jonge vrijwilliger had in de zomervakantie. Die wilde gewoon steeds bij 20-21 graden zo'n rond de 90 jarige oudere zonder jas meenemen naar buiten. Het wilde maar niet doordringen dat dat voor die ouderen gewoon niet kan.
Dan heb ik nog 90.000 te goed. Ik mocht 14 maanden à 600 gulden per maandquote:Op donderdag 5 september 2024 19:19 schreef -XOR- het volgende:
Schimmelpenninck opperde trouwens eens om de dienstplicht te koppelen aan een starterstonnetje voor de jeugd.
Rutte ben jij het?quote:Op donderdag 5 september 2024 20:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Wat betreft mentale problemen en een dienstplicht in de zorg, ik denk dat dat elkaar juist kan helpen. Veel mentale problemen komen door de prestatiedruk die ervaren wordt. Dat is voor een aanzienlijk deel ook op school. Door jongeren een schooljaar te laten werken valt die druk weg, verdienen ze een basis om dure studiejaren te starten en het is bekend dat jongeren leren van het werken met ouderen. Ondersteunende taken zoals eten rondbrengen, ouderen helpen met lopen/rolstoel duwen, spelletje of contactmomenten etc, zodat de professional meer tijd heeft voor de echte zorgtaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |