Dus er zou nog iemand moeten zijn die dit samen met jou doet toch?quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:31 schreef borisz het volgende:
Vandaag hadden we weer eens de interne audit waarbij ikzelf ook aan de beurt was voor gesprek.
Mezelf als risico genoemd. Is eigenlijk wel zo... Als ik onder de tram kom is er wel een probleem. Ben de enige met het totaal overzicht. Op sommige gebieden zijn er al stappen gezet omdat sommige aspecten te dekken, maar nog altijd is de impact groot als het zou gebeuren.
Niks hoeft. Je kán gehouden worden aan wat in CAO of contract staat. Maar niks hoeft.quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:26 schreef Blues het volgende:
Opzeggen hoeft trouwens niet per 1e of halverwege de maand toch?
Dit was de plek die ik het meest wildequote:Op dinsdag 3 september 2024 20:43 schreef Tuindier het volgende:
En ook al willen ze heel graag dat je snel begint, mijn ervaring is dat een maand echt niks is, dus als jij graag begint maar een maand later, vindt iedereen dat typisch prima. En zijn ze verbaasd als je er dan 'al' bent.
Tenzij er een bepaalde beurs oid voor een datum moeten worden toegewezen natuurlijk.
Dit is bij die plek die je het meest wilde, niet bij die prof waar je dan ook maar moest solliciteren toch?
Van de week een verhaal gelezen van een schrijver, die het opnam voor Laurentien. Hoe hij objectief schreef en zij een arm om de schouders deed.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een webinar gevolgd voor Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Om toeslagenouders dus te helpen. Ik vind het nu al moeilijk. Ik moet er even van bijkomen.
Ja, precies die dus! Integer verhaal!quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike https://www.volkskrant.nl/a-b2391985
Wij kunnen samen verf uitzoeken en het met elkaar eens zijnquote:Op dinsdag 3 september 2024 19:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Gefeliciteerd tele
En qua testje "Your boundary is at hue 185, bluer than 97% of the population. For you, turquoise is green".
170, voor mij is turquoise blauw…kloprquote:
Dat nerveuze gefladder…:Bquote:
Nog een linkje https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylinkquote:Op dinsdag 3 september 2024 23:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog geen nieuwe baan hoor. Wordt aan gewerkt maar ik maak vooralsnog weinig vorderingen.
Mogelijk wel extra vrijwilligerswerk, als er een match in de buurt wordt gevonden.
Die film moet verplicht bekeken worden door al die ambtenaren, degenen die er gewerkt hebben, werken en gaan werken.quote:Op dinsdag 3 september 2024 23:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nog een linkje https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
Huil!
@:Yinny ‘s nachts smeer ik er koelzalf (zonder rozenolie) op.
De tube is bijna leeg. Verrassend trouwens wat er nog in zit!!! als je de tube openknipt en over elkaar schuift. = truc.
De volgende tube van koelzalf van kruidvat staat klaar.
Ah, kijk, weer wat geleerd! Ik dacht dat het er in moest staan als het per einde vd maand is, en zo niet altijd mag, maar het is dus andersom. Thanks voor deze aanvulling! Ook wel waarom ik FNV laten checken aanraadde, omdat ik niet helemaal zeker wist. Ga ik onthouden!quote:Op woensdag 4 september 2024 01:11 schreef Queller het volgende:
@:tele6 Van harte! Well done
Helemaal eens met @:sigme met nog een kleine toevoeging: opzegging is tegen het einde van de maand, tenzij anders is overeengekomen. Als er in de CAO (of arbeidsovereenkomst) niets over staat, dan val je terug op de wettelijke regeling en die is tegen het einde van de maand. Zeg je nu op, dan kan je - met een opzegtermijn van 2 maanden - per 1 december bij je nieuwe werkgever beginnen.
Maar er is, zoals aangegeven, niets mis mee om tegen je nieuwe werkgever te zeggen dat je met je huidige gaat overleggen per wanneer je kan stoppen. Wellicht kan je het met je huidige werkgevers eens worden over een heel andere datum. Dan zet je in je ontslagbrief welke laatste dag jullie hebben afgesproken.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Wist u dat:
-pimpelmezen op licht af komen, althans, ze zijn niet te verleiden naar buiten te vliegen als het licht aan staat.
-En dat wanneer je ze vangt in een tas, je deze buiten het raam houdt ze vervolgens net zo snel weer naar binnen vliegt.
-Dat wanneer je het licht in de kamer uit doet en de tas buiten houdt, hij gewoon blijft zitten.
-Ik bang was dat mijn handen en kracht fataal zouden zijn als ik hem met de handen probeerde te vangen.
- ik het uiteindelijk toch maar probeerde
-Er nu een pimpelmees zonder staart rond vliegt
[ afbeelding ]
Poging 3 met de tas werkte, gewoon met m'n hand tas leeg geharkt. Licht op mn kamer uit, raam zo ver mogelijk dicht.
Oh dat is wel vervelend. Tot 1 december is langquote:Op woensdag 4 september 2024 01:11 schreef Queller het volgende:
@:tele6 Van harte! Well done
Helemaal eens met @:sigme met nog een kleine toevoeging: opzegging is tegen het einde van de maand, tenzij anders is overeengekomen. Als er in de CAO (of arbeidsovereenkomst) niets over staat, dan val je terug op de wettelijke regeling en die is tegen het einde van de maand. Zeg je nu op, dan kan je - met een opzegtermijn van 2 maanden - per 1 december bij je nieuwe werkgever beginnen.
Maar er is, zoals aangegeven, niets mis mee om tegen je nieuwe werkgever te zeggen dat je met je huidige gaat overleggen per wanneer je kan stoppen. Wellicht kan je het met je huidige werkgevers eens worden over een heel andere datum. Dan zet je in je ontslagbrief welke laatste dag jullie hebben afgesproken.
Bij stap 1: je tekent geen contract zonder gesprek over dat contract.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat is wel vervelend. Tot 1 december is lang
Ben nu wel weer kwijt wat de volgorde is:
1. Contract tekenen bij nieuwe werkgever (daar kan ik dan vanaf 1 dec aan de slag?)
2. Naar m'n leidinggevende huidige baan, bespreken einddatum
3. Meteen ontslagbrief schrijven met daarin datum die ik overeengekomen ben met leidinggevende (hopelijk eerder)
4. Amendement op contract bij nieuwe werkgever als ik eerder blijk weg te kunnen bij huidige baan
Zoiets?
Niet te bang zijn om al een verkennend gesprek met je huidige werkgever aan te gaan voordat je iets bij nieuwe wg getekend hebt. Het is niet alsof dat reden voor ontslag van hun kan uit kan zijn: dat jij erover denkt/in serieuze onderhandelingen bent over een nieuwe baan. Je bent echt niet de eerste en zult ook echt niet de laatste zijn die bij een wg opzegt.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat is wel vervelend. Tot 1 december is lang
Ben nu wel weer kwijt wat de volgorde is:
1. Contract tekenen bij nieuwe werkgever (daar kan ik dan vanaf 1 dec aan de slag?)
2. Naar m'n leidinggevende huidige baan, bespreken einddatum
3. Meteen ontslagbrief schrijven met daarin datum die ik overeengekomen ben met leidinggevende (hopelijk eerder)
4. Amendement op contract bij nieuwe werkgever als ik eerder blijk weg te kunnen bij huidige baan
Zoiets?
Ik hoop het niet voor jequote:Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht, voor de zekerheid in een potje geplast en jawel, bloed. Dus zo naar de huisarts. Hoop toch niet dat het een herhaling van die ellende van 2 jaar geleden is
Oh jassesquote:Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Slechte nacht, voor de zekerheid in een potje geplast en jawel, bloed. Dus zo naar de huisarts. Hoop toch niet dat het een herhaling van die ellende van 2 jaar geleden is
Klopt hoor, maar veel mensen nemen niet zo vaak ontslag en maken zich dan enorm druk om mogelijk misstappen.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:43 schreef Bramito het volgende:
Nou ben ik al een tijdje weg uit Nederland, maar het kan toch nooit zo ingewikkeld zijn om een baan op te zeggen? Kan je niet gewoon met de leiding op je oude baan gaan praten en iets overeenkomen en dan de leiding op je nieuwe baan zeggen dat je op die en die datum komt? En als je 2 maanden moet blijven, dan is dat zo. Je nieuwe werkgever heeft expliciet voor jou gekozen, die gaat rustig op jou wachten.
Ja hoor, ging prima. Het nieuwe huis helpt (Energieklasse A, vloerkoeling, zwembad). De zomer is een makkie als je het vergelijkt met de schoolvakantie. Gelukkig gaan ze volgende week weer naar school na 11 weken zomervakantie.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar veel mensen nemen niet zo vaak ontslag en maken zich dan enorm druk om mogelijk misstappen.
Hoe'st in Spanje? Zomer overleefd dus
Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield met het woord Pimpelmeesquote:Op dinsdag 3 september 2024 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Wist u dat:
-pimpelmezen op licht af komen, althans, ze zijn niet te verleiden naar buiten te vliegen als het licht aan staat.
-En dat wanneer je ze vangt in een tas, je deze buiten het raam houdt ze vervolgens net zo snel weer naar binnen vliegt.
-Dat wanneer je het licht in de kamer uit doet en de tas buiten houdt, hij gewoon blijft zitten.
-Ik bang was dat mijn handen en kracht fataal zouden zijn als ik hem met de handen probeerde te vangen.
- ik het uiteindelijk toch maar probeerde
-Er nu een pimpelmees zonder staart rond vliegt
Kan je ‘m nu wel laden?quote:Op woensdag 4 september 2024 10:38 schreef Tuindier het volgende:
Groeten uit het Oosten van het land waar ik met de halve batterij toch gekomen ben.
quote:Op woensdag 4 september 2024 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield met het woord Pimpelmees
Een Pimpel is in het Duits dit
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |