abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214885557
@Tele6 Van harte! Well done *O*

Helemaal eens met @sigme met nog een kleine toevoeging: opzegging is tegen het einde van de maand, tenzij anders is overeengekomen. Als er in de CAO (of arbeidsovereenkomst) niets over staat, dan val je terug op de wettelijke regeling en die is tegen het einde van de maand. Zeg je nu op, dan kan je - met een opzegtermijn van 2 maanden - per 1 december bij je nieuwe werkgever beginnen.

Maar er is, zoals aangegeven, niets mis mee om tegen je nieuwe werkgever te zeggen dat je met je huidige gaat overleggen per wanneer je kan stoppen. Wellicht kan je het met je huidige werkgevers eens worden over een heel andere datum. Dan zet je in je ontslagbrief welke laatste dag jullie hebben afgesproken.
pi_214885605
@Tele6 nog iemand, die gaat opzeggen en vragen heeft: WGR / Ontslag nemen welke documenten aanvragen
pi_214885637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 01:11 schreef Queller het volgende:
@:tele6 Van harte! Well done *O*

Helemaal eens met @:sigme met nog een kleine toevoeging: opzegging is tegen het einde van de maand, tenzij anders is overeengekomen. Als er in de CAO (of arbeidsovereenkomst) niets over staat, dan val je terug op de wettelijke regeling en die is tegen het einde van de maand. Zeg je nu op, dan kan je - met een opzegtermijn van 2 maanden - per 1 december bij je nieuwe werkgever beginnen.

Maar er is, zoals aangegeven, niets mis mee om tegen je nieuwe werkgever te zeggen dat je met je huidige gaat overleggen per wanneer je kan stoppen. Wellicht kan je het met je huidige werkgevers eens worden over een heel andere datum. Dan zet je in je ontslagbrief welke laatste dag jullie hebben afgesproken.
Ah, kijk, weer wat geleerd! Ik dacht dat het er in moest staan als het per einde vd maand is, en zo niet altijd mag, maar het is dus andersom. Thanks voor deze aanvulling! Ook wel waarom ik FNV laten checken aanraadde, omdat ik niet helemaal zeker wist. Ga ik onthouden!
pi_214885639
Tevens hoi aan (hopelijk geen) andere wakkerliggers }:|
De eerste hockeytraining van 2024 waarin het niet heeft geregend van vorige week kreeg helaas geen vervolg. Het eerste uur ongeveer was het medium regen die gezien het benauwde weer eigenlijk best lekker was, maar het laatste halfuur kregen we een vrij intense bak water over ons heen, dat had niet per se gehoeven.

Ik slaap na training altijd vrij slecht, echt vervelend, met name nu ik de komende bijna twee maanden op woensdagen om 11u en 15.30 werkgroepen moet geven en dus best op tijd op moet, om 9.10 deur uit naar uni, daar best een intensieve dag heb en pas rond 18.45 thuis ben. Ik slaap vaak pas laat, en/of onrustig, en/of word snel/vaak weer wakker. Dit keer sliep ik zo rond 23.30 al, maar wel vrij licht met meerdere keren kort wakker worden bij draaien of te warm en nu al halfuurtje echt wakker. Dat ik een bal vrij hard op heup kreeg en daar nu al een goeie blauwe plek zit waar ik dus de helft vd tijd op lig als zijligger-die-veel-draait, draagt ook niet per se bij ;)

Goed, een woord gelegd tegen Kaatje in Wordfeud, ik ga weer proberen te slapen :Z
  Moderator woensdag 4 september 2024 @ 06:18:52 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214885727
Mogguh
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214886020
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Wist u dat:
-pimpelmezen op licht af komen, althans, ze zijn niet te verleiden naar buiten te vliegen als het licht aan staat.
-En dat wanneer je ze vangt in een tas, je deze buiten het raam houdt ze vervolgens net zo snel weer naar binnen vliegt.
-Dat wanneer je het licht in de kamer uit doet en de tas buiten houdt, hij gewoon blijft zitten.

-Ik bang was dat mijn handen en kracht fataal zouden zijn als ik hem met de handen probeerde te vangen.
- ik het uiteindelijk toch maar probeerde
-Er nu een pimpelmees zonder staart rond vliegt
[ afbeelding ]

Poging 3 met de tas werkte, gewoon met m'n hand tas leeg geharkt. Licht op mn kamer uit, raam zo ver mogelijk dicht.
^O^ Gek beest!

Hier hing net een Gaai op zijn kop aan de meidoorn, insecten aan het vangen.
Goeie imitatie van een pimpelmees ook *)
pi_214886021
Nog 2 dagen *G*
pi_214886155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 01:11 schreef Queller het volgende:
@:tele6 Van harte! Well done *O*

Helemaal eens met @:sigme met nog een kleine toevoeging: opzegging is tegen het einde van de maand, tenzij anders is overeengekomen. Als er in de CAO (of arbeidsovereenkomst) niets over staat, dan val je terug op de wettelijke regeling en die is tegen het einde van de maand. Zeg je nu op, dan kan je - met een opzegtermijn van 2 maanden - per 1 december bij je nieuwe werkgever beginnen.

Oh dat is wel vervelend. Tot 1 december is lang :(

Ben nu wel weer kwijt wat de volgorde is:

1. Contract tekenen bij nieuwe werkgever (daar kan ik dan vanaf 1 dec aan de slag?)
2. Naar m'n leidinggevende huidige baan, bespreken einddatum
3. Meteen ontslagbrief schrijven met daarin datum die ik overeengekomen ben met leidinggevende (hopelijk eerder)
4. Amendement op contract bij nieuwe werkgever als ik eerder blijk weg te kunnen bij huidige baan

Zoiets?
pi_214886191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 08:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

1. Contract tekenen bij nieuwe werkgever (daar kan ik dan vanaf 1 dec aan de slag?)
3. Meteen ontslagbrief schrijven met daarin datum die ik overeengekomen ben met leidinggevende (hopelijk eerder)
4. Amendement op contract bij nieuwe werkgever als ik eerder blijk weg te kunnen bij huidige baan

Zoiets?
Bij stap 1: je tekent geen contract zonder gesprek over dat contract.

Dus stap 1a: overleg met nwe werkgever
stap 1b: afhankelijk daarvan dat contract alvast opstellen & tekenen al dan niet inclusief begindatum

Je mag ook best al met je huidige leidinggevende praten voordat je contract bij nieuwe werkgever rond is hoor. Zolang het bij praten blijft heb je geen ontslag ingediend maar bijvoorbeeld wel al afgestemd per wanneer je ontslag zou kunnen nemen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214886390
Mogge!

Slechte nacht, voor de zekerheid in een potje geplast en jawel, bloed. Dus zo naar de huisarts. Hoop toch niet dat het een herhaling van die ellende van 2 jaar geleden is
We have far more in common than that which devides us..
pi_214886446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 08:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zoiets?
Niet te bang zijn om al een verkennend gesprek met je huidige werkgever aan te gaan voordat je iets bij nieuwe wg getekend hebt. Het is niet alsof dat reden voor ontslag van hun kan uit kan zijn: dat jij erover denkt/in serieuze onderhandelingen bent over een nieuwe baan. Je bent echt niet de eerste en zult ook echt niet de laatste zijn die bij een wg opzegt.

Uiteraard bij huidige wg niet formeel (schriftelijk) opzeggen voordat je bij nieuwe wg getekend hebt (waarbij startdatum evt nog in overleg is).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214886449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Slechte nacht, voor de zekerheid in een potje geplast en jawel, bloed. Dus zo naar de huisarts. Hoop toch niet dat het een herhaling van die ellende van 2 jaar geleden is
Ik hoop het niet voor je ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 4 september 2024 @ 08:56:15 #138
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214886524
Gefeliciteerd @Tele6 *O*
pi_214886558
Ik hoop dat het allemaal meevalt @Kaatje1 :*
pi_214886876
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Oh jasses
:*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 4 september 2024 @ 09:35:21 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214886941
*O* voor @Tele6
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 september 2024 @ 09:43:46 #142
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214887071
Nou ben ik al een tijdje weg uit Nederland, maar het kan toch nooit zo ingewikkeld zijn om een baan op te zeggen? Kan je niet gewoon met de leiding op je oude baan gaan praten en iets overeenkomen en dan de leiding op je nieuwe baan zeggen dat je op die en die datum komt? En als je 2 maanden moet blijven, dan is dat zo. Je nieuwe werkgever heeft expliciet voor jou gekozen, die gaat rustig op jou wachten.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 september 2024 @ 09:44:39 #143
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214887081
Your boundary is at hue 174, just like the population median. You're a true neutral.

Story of my life :')
Siesta & Fiesta!
pi_214887213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:43 schreef Bramito het volgende:
Nou ben ik al een tijdje weg uit Nederland, maar het kan toch nooit zo ingewikkeld zijn om een baan op te zeggen? Kan je niet gewoon met de leiding op je oude baan gaan praten en iets overeenkomen en dan de leiding op je nieuwe baan zeggen dat je op die en die datum komt? En als je 2 maanden moet blijven, dan is dat zo. Je nieuwe werkgever heeft expliciet voor jou gekozen, die gaat rustig op jou wachten.
Klopt hoor, maar veel mensen nemen niet zo vaak ontslag en maken zich dan enorm druk om mogelijk misstappen.

Hoe'st in Spanje? Zomer overleefd dus :D
  woensdag 4 september 2024 @ 10:23:09 #145
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214887428
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Klopt hoor, maar veel mensen nemen niet zo vaak ontslag en maken zich dan enorm druk om mogelijk misstappen.

Hoe'st in Spanje? Zomer overleefd dus :D
Ja hoor, ging prima. Het nieuwe huis helpt (Energieklasse A, vloerkoeling, zwembad). De zomer is een makkie als je het vergelijkt met de schoolvakantie. Gelukkig gaan ze volgende week weer naar school na 11 weken zomervakantie.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 september 2024 @ 10:26:21 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214887458
quote:
Your boundary is at hue 175, bluer than 66% of the population. For you, turquoise is green.
  woensdag 4 september 2024 @ 10:29:02 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214887492
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Wist u dat:
-pimpelmezen op licht af komen, althans, ze zijn niet te verleiden naar buiten te vliegen als het licht aan staat.
-En dat wanneer je ze vangt in een tas, je deze buiten het raam houdt ze vervolgens net zo snel weer naar binnen vliegt.
-Dat wanneer je het licht in de kamer uit doet en de tas buiten houdt, hij gewoon blijft zitten.

-Ik bang was dat mijn handen en kracht fataal zouden zijn als ik hem met de handen probeerde te vangen.
- ik het uiteindelijk toch maar probeerde
-Er nu een pimpelmees zonder staart rond vliegt

Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield met het woord Pimpelmees
Een Pimpel is in het Duits dit

pi_214887584
Groeten uit het Oosten van het land waar ik met de halve batterij toch gekomen ben.
pi_214887591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:38 schreef Tuindier het volgende:
Groeten uit het Oosten van het land waar ik met de halve batterij toch gekomen ben.
Kan je ‘m nu wel laden?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 4 september 2024 @ 10:49:55 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214887701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield met het woord Pimpelmees
Een Pimpel is in het Duits dit

[ afbeelding ]
:D

Met dank aan @Dr_Flash is de eerste associatie met pimpel tegenwoordig de IC Amsterdam Berlijn. De enige trein waarin je met regulier NS ticket / zonder toeslag aan de pimpel kon. Maar helaas, das war einmal. De DB wou geen materieel met Drehfalttüren meer hebben dus zijn de restauratierijtuigen uitgerangeerd ;(

Vanaf eind dit jaar zou er nieuw "ICE" materieel moeten komen. Dan is het ICE en kun je de tickets duurder verkopen... :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')