quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt het wel eens voor dat na zo'n natte zomer de herfst en de winter dan heel droog zijn?
quote:
Sowieso een grapje dit.quote:
je stapt in, zet de airco op hoogste temp en gaat binnen koffie drinken en als daana instapt is alles lekker warm en ijsvrij.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In de ochtend de deur uitstappen en ruiten krabben is geen zeldzaamheid en gewoon vies koud.
We kunnen door mensen, we zitten nog in een betere periode.
Gewoon van halverwege september tot mei 2025 grijs, grauw & nat.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
Godverdomme veel te vroeg voor deze shit
[ x ]
Vandaag is gewoon ronduit bagger ja. Enige fijne is de temperatuur, maar die regen mag wel opbokkenquote:Op woensdag 4 september 2024 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een grapje dit.
Zoals het nu is belanden mensen ook echt in een depressie als je dit 6 maanden hebt. Gelukkig geen last van, maar met werken wel minder prettig.
Vul het anders nog meer in voor een anderquote:Op woensdag 4 september 2024 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een grapje dit.
Zoals het nu is belanden mensen ook echt in een depressie als je dit 6 maanden hebt. Gelukkig geen last van, maar met werken wel minder prettig.
Geen idee. Maar de zomer was dan ook niet natter dan normaal, dus we zullen het na dit jaar ook niet weten.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt het wel eens voor dat na zo'n natte zomer de herfst en de winter dan heel droog zijn? Ik heb geen zin om weer acht maanden door de modder te banjeren straks...
De zomer was erg nat. Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest. En door die 8 maanden daarvoor is de grond nooit echt droog geworden. In het bos zijn plassen die er normaal niet zijn in de zomer en die er nu nog steeds zijn, al tien maanden. En kom a.u.b. niet aan met statistieken dat het wel meevalt met de nattigheid. Als het frisser wordt, zijn de weien zo weer een modderpoel als het zo blijft regenen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen idee. Maar de zomer was dan ook niet natter dan normaal, dus we zullen het na dit jaar ook niet weten.
Ik denk alleen dat de hoge (zee)temperaturen de kans verhogen op neerslag.
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest.
Nee, ook 1 keer 4. Misschien zelfs 1 keer 5 (al betwijfel ik dat). Maar je weet wel wat ik bedoel he.quote:
Mooi, deze plakkerige zomer is toch helemaal niks waard. Dan maar door naar de knusse herfsttaferelen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
YEs! Wel fijn na die hete klamme zomerquote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Je moet niet zo overdrijven, genoeg droge periodes gehad afgelopen 4-6 weken.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, ook 1 keer 4. Misschien zelfs 1 keer 5 (al betwijfel ik dat). Maar je weet wel wat ik bedoel he.
Echt niet waar hoor. Kijk maar naar dit kaartje van augustus. En juli was nog erger. En dat is van de Bilt, geeft de laatste week alleen droog. En hier heeft het vrijdag ook geregend, dat weet ik want ik stond er in. Dus nooit langer droog dan drie of vier dagen.quote:Op woensdag 4 september 2024 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet niet zo overdrijven, genoeg droge periodes gehad afgelopen 4-6 weken.
Uit je eigen linkje:quote:Op woensdag 4 september 2024 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet waar hoor. Kijk maar naar dit kaartje van augustus. En juli was nog erger. En dat is van de Bilt, geeft de laatste week alleen droog. En hier heeft het vrijdag ook geregend, dat weet ik want ik stond er in. Dus nooit langer droog dan drie of vier dagen.
https://www.knmi.nl/neder(...)ichten/2024/augustus
Niet zo piepen..quote:Landelijk gemiddeld droog
Gemiddeld over het land viel er 52 mm neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 83 mm.
Ik zeg dat al bijna een jaar nooit langer dan drie of vier dagen achter elkaar droog is geweest. Daar ging het over. En dat is zichtbaar in dat grafiekje per dag. En dat is duidelijk te zien aan de plassen die nog steeds in de bossen en op de velden staan en aan het feit dat het de hele zomer nog niet stoffig is geweest in tegenstelling tot voorgaande jaren. En daar maak ik me zorgen over omdat de herfst er aan komt en we dan wellicht weer 10 maanden tot over de enkels in de drek lopen. En de paarden ook.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit je eigen linkje:
[..]
Niet zo piepen..
Zomer was niet nat. Ook niet droog.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De zomer was erg nat. Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest. En door die 8 maanden daarvoor is de grond nooit echt droog geworden. In het bos zijn plassen die er normaal niet zijn in de zomer en die er nu nog steeds zijn, al tien maanden. En kom a.u.b. niet aan met statistieken dat het wel meevalt met de nattigheid. Als het frisser wordt, zijn de weien zo weer een modderpoel als het zo blijft regenen.
Ik las even iets anders..quote:Op woensdag 4 september 2024 16:46 schreef Nattekat het volgende:
ik zou er enorm naar uitkijken als ik de winter niet zou haten.
Ook nergens voor nodig dat het wekenlang droog is. Net als dat het nergens goed voor is als het wekenlang regent. Prima gemiddelden.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zeg dat al bijna een jaar nooit langer dan drie of vier dagen achter elkaar droog is geweest. Daar ging het over. En dat is zichtbaar in dat grafiekje per dag. En dat is duidelijk te zien aan de plassen die nog steeds in de bossen en op de velden staan en aan het feit dat het de hele zomer nog niet stoffig is geweest in tegenstelling tot voorgaande jaren. En daar maak ik me zorgen over omdat de herfst er aan komt en we dan wellicht weer 10 maanden tot over de enkels in de drek lopen. En de paarden ook.
Vertel ons alles. @Cocoquote:
Halve zomerquote:Op woensdag 4 september 2024 16:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomer was niet nat. Ook niet droog.
Het voorjaar was nat, de zomer heeft dat nooit kunnen wegwerken. Dat is niet hetzelfde als een natte zomer.
Natte zomer is meer neerslag dan normaal.
Neerslag is gewoon goed meetbaar. Het was niet nat. Het was ook niet droog. Gemeten naar ons klimaat uiteraard.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:46 schreef Nattekat het volgende:
Scorebordjournalistiekgast ga ik echt zo gigantisch vervelend naar doen deze winter, ik zou er enorm naar uitkijken als ik de winter niet zou haten.
Die was best droogquote:
zomer 2018 was pas goed. in oktober nog nazomer.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die was best droog
De andere helft was natter ja. Wat onevenredig verdeeld een beetje was deze zomer wel op meerdere fronten.
Voor half juli was hier vrij nat. Daarna genoeg droge dagen gehadquote:Op woensdag 4 september 2024 17:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die was best droog
De andere helft was natter ja. Wat onevenredig verdeeld een beetje was deze zomer wel op meerdere fronten.
Jep. Maar de hele zomer (jun/jul/aug) genomen kun je niet stellen dat de zomer (erg) nat was.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor half juli was hier vrij nat. Daarna genoeg droge dagen gehad
Ftfyquote:Op woensdag 4 september 2024 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zomer 2018 was pas goed een hel. in oktober nog nazomer.
Er zijn wel grote verschillen. Met name het oosten is veel meer gevallen dan normaal. Landelijk gezien heel gemiddeld. Waar juni en juli relatief natter waren en augustus weer wat droger.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep. Maar de hele zomer (jun/jul/aug) genomen kun je niet stellen dat de zomer (erg) nat was.
Tenzij je aantal keer neerslag telt ipv aantal mm neerslag. Maar normaliter wordt aan de hand van het aantal mm bepaald of een dag/maand/jaar nat is.
Ja klopt, verschilt per regio heel erg. Maar we kunnen slechts iedere regio apart gaan belichten. Landelijk is gemeten uit meerdere stations. We moeten wel ergens iets uit afleiden.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn wel grote verschillen. Met name het oosten is veel meer gevallen dan normaal. Landelijk gezien heel gemiddeld. Waar juni en juli relatief natter waren en augustus weer wat droger.
Neerslagduur, neerslagdagen, neerslagconcentratie, allemaal dingen die je negeert.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neerslag is gewoon goed meetbaar. Het was niet nat. Het was ook niet droog. Gemeten naar ons klimaat uiteraard.
Je kunt daar zelf natuurlijk een andere mening over hebben. Iemand kan best de gemiddelde Nederlandse zomer nat vinden. Dat is ie misschien ook wel een beetje.
Maar ik denk niet dat daar in de inituële post op gedoeld werd.
Nee, dat negeer ik niet. Net als dat een dag regen op het scorebord ook prima 's nachts gevallen kan zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neerslagduur, neerslagdagen, neerslagconcentratie, allemaal dingen die je negeert.
Één hoosbui en 30 dagen motregen zijn op het scorebord amper uit elkaar te houden.
Hier amper tot geen regen gehad. Enorm verschil met het zuiden.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De zomer was erg nat. Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest. En door die 8 maanden daarvoor is de grond nooit echt droog geworden. In het bos zijn plassen die er normaal niet zijn in de zomer en die er nu nog steeds zijn, al tien maanden. En kom a.u.b. niet aan met statistieken dat het wel meevalt met de nattigheid. Als het frisser wordt, zijn de weien zo weer een modderpoel als het zo blijft regenen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)het-echt-herfst.htmlquote:De kans op nóg een nazomer op korte termijn lijkt klein. "In onze modellen en voorspellingen zien we geen hogere temperaturen." Al heeft dat ook zo z'n voordelen, want die klamme nachten verdwijnen na deze week ook als sneeuw voor de zon.
Ge-not!quote:Op woensdag 4 september 2024 18:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)het-echt-herfst.html
![]()
quote:
Stiekem toch wel zin in de herfstquote:Op woensdag 4 september 2024 18:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)het-echt-herfst.html
![]()
Zekers... het was een droge zomer, maar i.t.t. de klamme zomer die we nu hebben was het veel beter uit te houden op warme dagen.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zomer 2018 was pas goed. in oktober nog nazomer.
*insert file in de schemering tijdens een regenbui plaatje*quote:Op woensdag 4 september 2024 18:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stiekem toch wel zin in de herfst
En de eerste warme dag die eind maard/begin april komt en vervolgens laat het warme weer op zich wachten tot eind mei of ergens in juni... dan is het even een weekje goed warm om ons weer op fatsoenlijk weer te laten wachten tot misschien wel weer augustus.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:44 schreef beantherio het volgende:
Ik sta heel erg in dubio: ik kan veel beter tegen koel weer dan warm weer, maar ik ben weer niet zo'n liefhebber van de 8-maandige herfst die we vanaf nu vaak hebben.
hoe was de zomer volgens jou?quote:Op woensdag 4 september 2024 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neerslagduur, neerslagdagen, neerslagconcentratie, allemaal dingen die je negeert.
Één hoosbui en 30 dagen motregen zijn op het scorebord amper uit elkaar te houden.
Eigenlijk had ik moeten zeggen dat we een 9-maandige herfst hebben. Daarna is het voor een periode van ongeveer 10 seconden ergens op een dag eind mei of begin juni lekker lenteweer. Vervolgens 3 maanden afwisselend "veel te warm", "veel te warm maar dan met hoge vochtigheidgraad" of regenachtig.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de eerste warme dag die eind maard/begin april komt en vervolgens laat het warme weer op zich wachten tot eind mei of ergens in juni... dan is het even een weekje goed warm om ons weer op fatsoenlijk weer te laten wachten tot misschien wel weer augustus.
Begrijp dat ook echt totaal niet. Minder luchtvochtigheid mag wel, maar hoeft echt nog niet onder de 20, hoor. 20-24 mag best nog 6 weken durenquote:Op woensdag 4 september 2024 19:39 schreef De_Onstopbare het volgende:
Die haat op mooi nazomer-weer hier. Alsof we niet genoeg grijze koude ellende hebben de rest van het jaar.
Hmm echt nul last van. En de dagen duren bij ons beiden nu ongeveer even lang.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het nu al vroeg donker worden
Ik sta gewoon al een poos in het donker op. Dat vind ik wel jammer.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:50 schreef Nattekat het volgende:
Voor mijn gevoel is de zomer ook pas net begonnen. Tot aan m'n vakantie baggerweer, mijn vakantiebestemming was niet heel tropisch dus zit er pas sinds begin augustus lekker in.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:50 schreef Nattekat het volgende:
Lig je wéér in die hangmat, hè.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm echt nul last van. En de dagen duren bij ons beiden nu ongeveer even lang.
Je woont een halve tijdzone westelijk van mijquote:Op woensdag 4 september 2024 21:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm echt nul last van. En de dagen duren bij ons beiden nu ongeveer even lang.
Op mijn vakantie heb ik meer met dan zonder vest rondgelopenquote:Op woensdag 4 september 2024 21:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is de zomer ook pas net begonnen. Tot aan m'n vakantie baggerweer, mijn vakantiebestemming was niet heel tropisch dus zit er pas sinds begin augustus lekker in.
Waarschijnlijk sta je ook (te) vroeg op danquote:Op woensdag 4 september 2024 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik sta gewoon al een poos in het donker op. Dat vind ik wel jammer.
quote:Op woensdag 4 september 2024 21:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is de zomer ook pas net begonnen. Tot aan m'n vakantie baggerweer, mijn vakantiebestemming was niet heel tropisch dus zit er pas sinds begin augustus lekker in.
Het woord vest heeft sinds dit jaar een nieuwe lading.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op mijn vakantie heb ik meer met dan zonder vest rondgelopen
Al was het weer voor wat ik deed echt perfect.
Correct.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk sta je ook (te) vroeg op dan
Dat laatste kan je gelijk in hebben dat weet ik niet.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je woont een halve tijdzone westelijk van mij
Scheelt toch weer dat halve uur. En schemer zet vroeger in hier omdat noordelijk.
Nee die is vandaag natgeregendquote:Op woensdag 4 september 2024 21:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lig je wéér in die hangmat, hè.
"Jammer" is erg vriendelijk uitgedrukt voor die ellende.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik sta gewoon al een poos in het donker op. Dat vind ik wel jammer.
Ah, je hebt nyctofobie?quote:Op woensdag 4 september 2024 21:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Jammer" is erg vriendelijk uitgedrukt voor die ellende.
Oja, dat halve uur is natuurlijk precies op de equinox dan.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat laatste kan je gelijk in hebben dat weet ik niet.
Maar bij mij was sunset vandaag 20:27 en in jouw omgeving 20:22 dus scheelt zo goed als niks.
Pas vanaf eind september ga ik een half uur op je voorlopen qua zonsondergang en tegen december is dat opgelopen tot bijna anderhalf uur
quote:Op woensdag 4 september 2024 22:07 schreef dick_laurent het volgende:
Opstaan in het donker.Voelt zeer onnatuurlijk en deprimerend.
Nu dus precies donker na afloop van de sportraining hier dus dat merk ik wel.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:36 schreef dick_laurent het volgende:
Maar bij mij was sunset vandaag 20:27 en in jouw omgeving 20:22 dus scheelt zo goed als niks.
Gast, bel anders 113quote:Op donderdag 5 september 2024 08:37 schreef INViCTuS het volgende:
De kaarten gaan ne toch niet vertellen dat het herfst halfjaar volgende week al begint, hè?! Want dan worden het 8 maanden. Wat een bende regen wordt er verwacht. En max 15-17 graden. Man man man wat sneu, triest en kansloos.
Het zal 't wel even kort aantikken. Die 'indian summers' zijn gelukkig wat anders dan dezelfde temperaturen tijdens de zomerperiode.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Moeilijk te geloven dat het vandaag richting 28-29 graden gaat. Het oogt nu zeer kil buiten (en donker).
Nee, bel jij maar. Moet gewoon werken. Kan het ook niet gebruiken Ik constateer alleen welke kant het op gaat. Vorig jaar was tot half oktober namelijk aangenaam, mooi en fijn weer met 20-24 veelal. Lijkt me voor niemand slecht en altijd beter dan redelijk nat en maar 15-17 gradenquote:
Ik haal de schaatsen vast uit het vetquote:Op donderdag 5 september 2024 08:58 schreef Scrummie het volgende:
Volgende week 8 graden in de nacht.
Het dekentje kan weer over
Nou ja, als dat volgende week zo is wil toch niet zeggen dat het daarna niet meer boven de 20 gaat komen. Kan nog makkelijk. Best vaak in oktober nog zon en 20 plus.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, bel jij maar. Moet gewoon werken. Kan het ook niet gebruiken Ik constateer alleen welke kant het op gaat. Vorig jaar was tot half oktober namelijk aangenaam, mooi en fijn weer met 20-24 veelal. Lijkt me voor niemand slecht en altijd beter dan redelijk nat en maar 15-17 graden
True, maar we zaten er net zo lekker inquote:Op donderdag 5 september 2024 09:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, als dat volgende week zo is wil toch niet zeggen dat het daarna niet meer boven de 20 gaat komen. Kan nog makkelijk. Best vaak in oktober nog zon en 20 plus.
Je hoeft mij niet te overtuigen he, wat weer en temperaturen betreft.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
True, maar we zaten er net zo lekker in. Maar komende week gaat wel de bezem er goed door en verandert er een hoop, zo lijkt het. Her en der een verdwaalde twintiger komt vast nog wel, maar beter is al het de hele maand nog 20-22 blijft. Pas september, he. Krijgen nog shit weer genoeg de komende maanden
Nee, jou nietquote:Op donderdag 5 september 2024 09:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen he, wat weer en temperaturen betreft.
Zeer ongewoon inderdaad, medio september 16/17 graden.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, jou niet. Maar sommige zitten maar wat graag te wachten op lelijk, koel, onbestendig, vochtig en grijzig weertype. Het is begin september, dus als het dan 16/17 graden lijkt te worden en onbestendig, dan mag je daar best over klagen
.
Handjes er wel boven hè?quote:Op donderdag 5 september 2024 08:58 schreef Scrummie het volgende:
Volgende week 8 graden in de nacht.
Het dekentje kan weer over
Zeldzame gebeurtenis. Leuk voor de natuur daar.quote:
Dat schreef ik niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeer ongewoon inderdaad, medio september 16/17 graden.
gr gr dick
Excuus, ik was vergeten dat we moeten klagen wanneer de temperatuur een paar dagen een paar graden beneden de norm komt te liggen.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet.
Gr gr greet
moeten niks, maar mogen wel. gaat niet alleen om de temperatuur, patrickquote:Op donderdag 5 september 2024 09:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Excuus, ik was vergeten dat we moeten klagen wanneer de temperatuur een paar dagen een paar graden beneden de norm komt te liggen.
quote:Op donderdag 5 september 2024 09:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeer ongewoon inderdaad, medio september 16/17 graden.
gr gr dick
Klopt, gister een bui gehad idd.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje, zelfs regen in de Sahara, het moet niet gekker worden. Wat een jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |