quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt het wel eens voor dat na zo'n natte zomer de herfst en de winter dan heel droog zijn?
quote:
Sowieso een grapje dit.quote:
je stapt in, zet de airco op hoogste temp en gaat binnen koffie drinken en als daana instapt is alles lekker warm en ijsvrij.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In de ochtend de deur uitstappen en ruiten krabben is geen zeldzaamheid en gewoon vies koud.
We kunnen door mensen, we zitten nog in een betere periode.
Gewoon van halverwege september tot mei 2025 grijs, grauw & nat.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
Godverdomme veel te vroeg voor deze shit
[ x ]
Vandaag is gewoon ronduit bagger ja. Enige fijne is de temperatuur, maar die regen mag wel opbokkenquote:Op woensdag 4 september 2024 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een grapje dit.
Zoals het nu is belanden mensen ook echt in een depressie als je dit 6 maanden hebt. Gelukkig geen last van, maar met werken wel minder prettig.
Vul het anders nog meer in voor een anderquote:Op woensdag 4 september 2024 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Sowieso een grapje dit.
Zoals het nu is belanden mensen ook echt in een depressie als je dit 6 maanden hebt. Gelukkig geen last van, maar met werken wel minder prettig.
Geen idee. Maar de zomer was dan ook niet natter dan normaal, dus we zullen het na dit jaar ook niet weten.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt het wel eens voor dat na zo'n natte zomer de herfst en de winter dan heel droog zijn? Ik heb geen zin om weer acht maanden door de modder te banjeren straks...
De zomer was erg nat. Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest. En door die 8 maanden daarvoor is de grond nooit echt droog geworden. In het bos zijn plassen die er normaal niet zijn in de zomer en die er nu nog steeds zijn, al tien maanden. En kom a.u.b. niet aan met statistieken dat het wel meevalt met de nattigheid. Als het frisser wordt, zijn de weien zo weer een modderpoel als het zo blijft regenen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen idee. Maar de zomer was dan ook niet natter dan normaal, dus we zullen het na dit jaar ook niet weten.
Ik denk alleen dat de hoge (zee)temperaturen de kans verhogen op neerslag.
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest.
Nee, ook 1 keer 4. Misschien zelfs 1 keer 5 (al betwijfel ik dat). Maar je weet wel wat ik bedoel he.quote:
Mooi, deze plakkerige zomer is toch helemaal niks waard. Dan maar door naar de knusse herfsttaferelen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
YEs! Wel fijn na die hete klamme zomerquote:Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Je moet niet zo overdrijven, genoeg droge periodes gehad afgelopen 4-6 weken.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, ook 1 keer 4. Misschien zelfs 1 keer 5 (al betwijfel ik dat). Maar je weet wel wat ik bedoel he.
Echt niet waar hoor. Kijk maar naar dit kaartje van augustus. En juli was nog erger. En dat is van de Bilt, geeft de laatste week alleen droog. En hier heeft het vrijdag ook geregend, dat weet ik want ik stond er in. Dus nooit langer droog dan drie of vier dagen.quote:Op woensdag 4 september 2024 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet niet zo overdrijven, genoeg droge periodes gehad afgelopen 4-6 weken.
Uit je eigen linkje:quote:Op woensdag 4 september 2024 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet waar hoor. Kijk maar naar dit kaartje van augustus. En juli was nog erger. En dat is van de Bilt, geeft de laatste week alleen droog. En hier heeft het vrijdag ook geregend, dat weet ik want ik stond er in. Dus nooit langer droog dan drie of vier dagen.
https://www.knmi.nl/neder(...)ichten/2024/augustus
Niet zo piepen..quote:Landelijk gemiddeld droog
Gemiddeld over het land viel er 52 mm neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 83 mm.
Ik zeg dat al bijna een jaar nooit langer dan drie of vier dagen achter elkaar droog is geweest. Daar ging het over. En dat is zichtbaar in dat grafiekje per dag. En dat is duidelijk te zien aan de plassen die nog steeds in de bossen en op de velden staan en aan het feit dat het de hele zomer nog niet stoffig is geweest in tegenstelling tot voorgaande jaren. En daar maak ik me zorgen over omdat de herfst er aan komt en we dan wellicht weer 10 maanden tot over de enkels in de drek lopen. En de paarden ook.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit je eigen linkje:
[..]
Niet zo piepen..
Zomer was niet nat. Ook niet droog.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De zomer was erg nat. Het is nog steeds niet langer dan drie dagen droog geweest. En door die 8 maanden daarvoor is de grond nooit echt droog geworden. In het bos zijn plassen die er normaal niet zijn in de zomer en die er nu nog steeds zijn, al tien maanden. En kom a.u.b. niet aan met statistieken dat het wel meevalt met de nattigheid. Als het frisser wordt, zijn de weien zo weer een modderpoel als het zo blijft regenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |