SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Gewoon 15-20 graden met zon. Niet per se herfstweer. Regen mag grotendeels wegblijven.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar waarom willen jullie zo graag herfstweer. Omdat je niet van zomer houdt, of omdat het de laatste tijd steeds de verkeerde warmte is? Door de te hoge luchtvochtigheid.
Maar zelfs dan heb ik dit nog liever dan 12 graden grijs.
Voor de mensen die hiervan houden vraag ik me altijd af of dat de echte Fok!kers zijn. Die het hele weekend binnen zitten. (Al zeg jij nu netjes een dag en niet een lange periode.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:21 schreef heywoodu het volgende:
Hoewel wind natuurlijk ook bij herfstweer hoort en zo'n gure dag met forse wind vind ik ook wel lekker
Ik kan een gure herfstdag zeker waarderen en heb er dan ook geen problemen mee om buiten te zijn. Niet iedereen is wat dat betreft van suiker gemaaktquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor de mensen die hiervan houden vraag ik me altijd af of dat de echte Fok!kers zijn. Die het hele weekend binnen zitten. (Al zeg jij nu netjes een dag en niet een lange periode.)
Ik kan er de lol niet van inzien. Weekend Netflix, weekend binnen, nee bedankt.
Same. Ik ben dan ook nog buiten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan een gure herfstdag zeker waarderen en heb er dan ook geen problemen mee om buiten te zijn. Niet iedereen is wat dat betreft van suiker gemaakt
Tsja, dat is een fase waar je zo goed als overal in Europa op een gegeven moment wel mee te maken krijgtquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar hardlopen met nat blad en wind is ruk. Fietsen hetzelfde.
20-24 is ook goed. Luchtvochtigheid moet gewoon omlaagquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon 15-20 graden met zon. Niet per se herfstweer. Regen mag grotendeels wegblijven.
Ik kom wel buiten hoor, maar vooral om naar kantoor te gaan en om te sporten (ook daarvoor vind ik het lekker als het een beetje fris is, urenlang fietsen bij 20+ en felle zon is ook niet zo fijn). En de boodschappen enzo natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor de mensen die hiervan houden vraag ik me altijd af of dat de echte Fok!kers zijn. Die het hele weekend binnen zitten. (Al zeg jij nu netjes een dag en niet een lange periode.)
Nee, al helemaal niet op zaterdag. Herfst duurt hier ook gewoon altijd te lang en is echt vet saai. Keer zo'n dagje is niet erg, maar het zijn er te veel en te vaak.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op de fiets heb je altijd wind en is 25 toch goddelijk?quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kom wel buiten hoor, maar vooral om naar kantoor te gaan en om te sporten (ook daarvoor vind ik het lekker als het een beetje fris is, urenlang fietsen bij 20+ en felle zon is ook niet zo fijn). En de boodschappen enzo natuurlijk.
En ja, als ik een jaar lang elke dag mag bepalen wat voor weer het is gaan heel veel mensen ongelukkig worden, dat weet ik
Ik snap zeker dat veel mensen dat vinden, maar deel die mening nietquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op de fiets heb je altijd wind en is 25 toch goddelijk?
Tijd voor koeler weer nuquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20-24 is ook goed. Luchtvochtigheid moet gewoon omlaag
Toch een mooie pluim dit.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:36 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Nog ff geen herfst... waar ECMWF vanaf de 11e wel wat meer die kant op gaat, heeft de controlerun van GFS aan het eind weer zin in de zomer.
Gewoon dalend richting een graad of 20, dat is prima en tenminste weer om te werken, sporten etc.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:36 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Nog ff geen herfst... waar ECMWF vanaf de 11e wel wat meer die kant op gaat, heeft de controlerun van GFS aan het eind weer zin in de zomer.
Bijna oktober. Dan nog maar een maandje en dan wordt het misschien weer lekker.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
Wat een aidspluim weer. Week lang 27 graden doe ff normaal.
Gek he in het najaar/winterquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
Dan begint het herfst halfjaar en is het weer voornamelijk fris/koud.
Nee, maar dat zeg ik ook niet, toch?!quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rustig jong, er komen nog ruim 200 dagen aan die onder de twintig graden zullen gaan blijven.
Je begint alweer te zeiken en dan is het pas begin september.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet, toch?!
Foei foei foei, 16/17 graden aan dauwpunt... nou nou wat heftigquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf half/eind oktober is het weer gedaan, knapen. Dan begint het herfst halfjaar en is het weer voornamelijk fris/koud. Foei foei foei, 26/27 graden...nou nou wat heftig. Minder luchtvochtigheid mag wel
quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je begint alweer te zeiken en dan is het pas begin september.
Waar precies? Constateerde alleen watquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je begint alweer te zeiken en dan is het pas begin september.
Je boft er maar weer meequote:Op dinsdag 3 september 2024 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
26 graden alweer aangetikt zojuist
Lekker man.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
26 graden alweer aangetikt zojuist
actquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
20 min later alweer halve graad erbij. Opbokken met die hitte
Fair enough, ik zit nu binnen met de airco aan. Maar uurtje terug nog niet en was wel echt tyfusbenauwdquote:
Goed benauwd idd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Fair enough, ik zit nu binnen met de airco aan. Maar uurtje terug nog niet en was wel echt tyfusbenauwd
Zal er nu niet minder op zijn geworden
Waar?quote:
Herfst... van gemiddeld 33 naar 27 .... en dan zeggen ze dat ik trol hierquote:Op dinsdag 3 september 2024 19:00 schreef Dven het volgende:
Kruipen hier inmiddels ook langzaam richting de herst toe
[ afbeelding ]
Wat vervelend voor je.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele dag zonnig geweest eigenlijk.
Zo op de radar te zien gaat hier in Eindhoven zo ook een slokje water vallen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:20 schreef Maver24 het volgende:
Sluizen open boven Rotterdam. Wat een moesson regen.
Doch is het weldegelijk het invallen van de herfstperiode. Lagere maxima, lagere minima. Dat samen met de zon die rap in kracht afneemt en sowieso al een heel stuk minder lang schijnt..quote:Op dinsdag 3 september 2024 19:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herfst... van gemiddeld 33 naar 27 .... en dan zeggen ze dat ik trol hier
Wel iets meer dan een slokje, moesson hier. Ik had ook niet zo hard moeten roepen dat het gisteren meevielquote:Op dinsdag 3 september 2024 20:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo op de radar te zien gaat hier in Eindhoven zo ook een slokje water vallen.
Morgen even bijkomen ja en het huis 'doorluchten' met vochtige lucht. En daarna weer afzienquote:Op dinsdag 3 september 2024 22:14 schreef Elan het volgende:
Morgen normale temperaturen , dan nog even vier dagen smerig warm en daarna eindelijk herfstgenot
Ik zie vanaf dinsdag nog steeds 20-22 hoor. Noem ik geen herfstquote:Op dinsdag 3 september 2024 22:14 schreef Elan het volgende:
Morgen normale temperaturen , dan nog even vier dagen smerig warm en daarna eindelijk herfstgenot
Je zat net op de fiets?quote:Op woensdag 4 september 2024 00:02 schreef MissHobje het volgende:
Inmiddels regent het al uuuuuurr-eee-een
17/18 graden is toch niet ruim boven normaal?quote:Op woensdag 4 september 2024 08:11 schreef aloa het volgende:
Duidelijk koeler volgende week. Al blijft het gemiddelde ruim boven normaal.
[ afbeelding ]
Het maandgemiddelde bedoel ik. Voor september is dat 14.7quote:Op woensdag 4 september 2024 08:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
17/18 graden is toch niet ruim boven normaal?
Laten we hopen dat het voorlopig nog ruim boven de 14.7 blijftquote:Op woensdag 4 september 2024 08:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Het maandgemiddelde bedoel ik. Voor september is dat 14.7
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |