abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214890168
De kringloopwinkel hier heeft ook nog wel een en ander staan. Maar het is goedkoper om van tv op te nemen of wat streamingabo's af te sluiten.

Over die kringloopwinkel gesproken, die gaat niet failliet, die gaat juist uitbreiden. Ik heb het over kringloopwinkelketen Rataplan, begin jaren 1980 begonnen in Den Helder. Ze zijn bezig met een fusie/overname van Noppes waardoor ze de grootste kringloopwinkelketen van Nederland schijnen te worden. Al is Dorcas misschien groter, maar die hebben veel beperktere openingstijden.

Ok, ok, ik vlieg al naar het kringlooptopic. :@
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214892757
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2024 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
De kringloopwinkel hier heeft ook nog wel een en ander staan. Maar het is goedkoper om van tv op te nemen of wat streamingabo's af te sluiten.

Over die kringloopwinkel gesproken, die gaat niet failliet, die gaat juist uitbreiden. Ik heb het over kringloopwinkelketen Rataplan, begin jaren 1980 begonnen in Den Helder. Ze zijn bezig met een fusie/overname van Noppes waardoor ze de grootste kringloopwinkelketen van Nederland schijnen te worden. Al is Dorcas misschien groter, maar die hebben veel beperktere openingstijden.

Ok, ok, ik vlieg al naar het kringlooptopic. :@
rataplangenot
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_214893494
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:22 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
rataplangenot
Ik was vorige week voor het eerst in Zoetermeer.

/off topic
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214893601
quote:
9s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik was vorige week voor het eerst in Zoetermeer.

/off topic

Zoetermeer is nog niet failliet *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_214894012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:29 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Jij bent er al een poosje niet meer geweest, zo te lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de prijs wilt weten van een game, dan moet je het gaan scannen bij zo'n scanner. Die werkt echt zo traag. Plak een fatsoenlijke prijssticker op. :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_214894602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Winkels zijn vooral prima voor producten die je snel moet hebben. Of om verrast te kunnen worden als je bijvoorbeeld een cadeau zoekt of als er gepast moet worden.

Voor eenduidige producten zoals boeken (je weet immers altijd dat je dat boek krijgt en dat is overal hetzelfde) zijn fysieke winkels nauwelijks nog interessant. Het assortiment online is altijd beter.
Ik koop nog regelmatig in een boekenwinkel. Vooral daar zie ik regelmatig boeken liggen die ik online nooit tegen zou zijn gekomen. Het zijn bij uitstek dat soort winkels waarvan ik hoop dat ze het redden.
Incelfrikandel
  woensdag 4 september 2024 @ 22:50:43 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214894978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik koop nog regelmatig in een boekenwinkel. Vooral daar zie ik regelmatig boeken liggen die ik online nooit tegen zou zijn gekomen. Het zijn bij uitstek dat soort winkels waarvan ik hoop dat ze het redden.
Beter online leren zoeken geen optie?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214894986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
'Verrassingen' tegenkomen, daar moet toch online ook wel een manier voor zijn? Bepaalde accounts volgen ofzo. Geen idee.
pi_214895093
quote:

[..]
De echte goede lopen nog als een trein dus die redden het wel. De AKO's, helemaal zonder sigarettenverkoop, niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214895096
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
'Verrassingen' tegenkomen, daar moet toch online ook wel een manier voor zijn? Bepaalde accounts volgen ofzo. Geen idee.
Doe ik al. Ik kom nog steeds verrassingen tegen. Maar jullie niet begrijp ik?
Incelfrikandel
pi_214895110
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De echte goede lopen nog als een trein dus die redden het wel. De AKO's, helemaal zonder sigarettenverkoop, niet.
AKO is niks inderdaad. Hebben alleen maar boeken liggen die je overal kan vinden.
Incelfrikandel
pi_214895112
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er gaat niets boven fysieke boeken snuffelen.
En dat terwijl ik al twaalf jaar tevreden ben met m'n ereader.
Tap tap tap
pi_214895264
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2024 17:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
In België heb je ook nog Fnac toch?
En de Slegte. Ook een fijne winkel!
Sue Me
pi_214895849
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Er gaat niets boven fysieke boeken snuffelen.
En dat terwijl ik al twaalf jaar tevreden ben met m'n ereader.
Boekenkast gevuld met boeken O+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 5 september 2024 @ 07:43:34 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214895879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:50 schreef Staaf het volgende:

[..]
En de Slegte. Ook een fijne winkel!
En die in Antwerpen ziet er nog precies zo uit als 'onze' Slegtes van 20 jaar geleden, lekker groot en niet gemoderniseerd.
2025-jaarlijst
pi_214896796
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
Doe ik al. Ik kom nog steeds verrassingen tegen. Maar jullie niet begrijp ik?
Oh jawel hoor, via de minibieb die voor mijn huis staat. Ik koop nooit boeken. Lees sowieso niet veel boeken.

Vroeg het me gewoon af of er niet online manieren zijn want ik ben daar totaal niet bekend mee.

Ik ben meer van de muziek en dan vind ik mijn verrassingen (in een bepaalde niche) voornamelijk via concertjes, kleine festivals of youtube.
  donderdag 5 september 2024 @ 10:22:45 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214897061
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vroeg het me gewoon af of er niet online manieren zijn want ik ben daar totaal niet bekend mee.

Bol heeft inkijkexemplaren, maar dat zijn steeds maar enkele pagina's.

En online worden er via algoritmes wel boeken getipt die je leuk zou kunnen vinden als je boek X leuk vindt, alleen zullen dat bijna altijd boeken zijn die keurig in je 'comfort zone' zitten. Het is ook leuk om iets te vinden wat daarbuiten valt, en wat je aanspreekt. Dat gebeurt in een stenen winkel wat sneller.
2025-jaarlijst
pi_214897075
Ik moet wel zeggen dat ik veel boeken heb ontdekt via goodreads, bookstagram en booktok. Als je het juiste algoritme hebt dan komen er echt leuke dingen voorbij. Maar dat is toch anders dan in een boekhandel rondkijken.
Tap tap tap
  donderdag 5 september 2024 @ 11:56:44 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214897970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik veel boeken heb ontdekt via goodreads, bookstagram en booktok. Als je het juiste algoritme hebt dan komen er echt leuke dingen voorbij. Maar dat is toch anders dan in een boekhandel rondkijken.
Dit + lijsten doorakkeren op Goodreads die mensen maken gebaseerd op thema's.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214901500
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, via de minibieb die voor mijn huis staat. Ik koop nooit boeken. Lees sowieso niet veel boeken.

Ik ben meer van de muziek en dan vind ik mijn verrassingen (in een bepaalde niche) voornamelijk via concertjes, kleine festivals of youtube.
Youtube gebruik ik er niet voor, wel zoiets als Goodreads en recensenten. Die hebben leuke suggesties, maar in een boekenwinkel merk ik wel dat je toch iets kan missen. Ik ga ook graag naar concertjes/festivals, daar ontdek je ook van alles dat je via youtube, recensenten etc. niet tegen kwam.
Incelfrikandel
  donderdag 5 september 2024 @ 19:33:24 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214901963
De advanced seach van Amazon is mijn vriend.

Bijvoorbeeld: de bestverkochte boeken op gebied van AI die de afgelopen 2 jaar zijn uitgebracht.

Zo kun je met een paar slimme queries in een mum van tijd alle uitgebrachte boeken doorzoeken vanuit je luie stoel. Dat gaat je echt niet lukken in een stenen boekwinkel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214906016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bol heeft inkijkexemplaren, maar dat zijn steeds maar enkele pagina's.

En online worden er via algoritmes wel boeken getipt die je leuk zou kunnen vinden als je boek X leuk vindt, alleen zullen dat bijna altijd boeken zijn die keurig in je 'comfort zone' zitten. Het is ook leuk om iets te vinden wat daarbuiten valt, en wat je aanspreekt. Dat gebeurt in een stenen winkel wat sneller.
Dit is zeker waar. Ik heb wel sinds kort Bookchoice ontdekt. Je betaalt maandelijks een klein bedrag, en dan krijg je elke maand 8 boeken die ze hebben uitgezocht. Ik merk dat er altijd wel eentje tussen zit die in mijn straatje ligt, en dan zijn er 7 'over'. Ze zijn gratis, dus je probeert eens iets. Dat bevalt me wel, want zo lees ik boeken die ik normaal gesproken niet zo snel zou oppakken. En als het niks is, dan lees ik niet verder.

Ach, ik vind mijn weg uiteindelijk wel, maar een middag rondhangen in een boekenwinkel is er voor mij eigenlijk niet meer bij.
pi_214906032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 07:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
Boekenkast gevuld met boeken O+
Check!
  donderdag 12 september 2024 @ 09:44:19 #64
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214958339
quote:
Failliete modeketen Esprit maakte megaverlies van 67 miljoen

De in Nederland gevestigde Europese tak van modehuis Esprit boekte in de anderhalf jaar voor het faillissement een verlies van 67,6 miljoen euro. De verkoop van de kledingvoorraden door de curator bracht nog geen 150.000 euro op.

Dat blijkt uit het eerste faillissementsverslag van curator Erik Schuurs.

..

Meer op

www.rtl.nl/nieuws/economi(...)rlies-van-67-miljoen
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_214962016
quote:
150k. Die kerel van Sapph Lingerie heeft ooit eens beschreven wat kleding per kilo kost, dat gaat in faillisementsverkopen niet per stuk. Het is dus echt voor een absolute habbekrats weggegaan.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_215007170
Tupperware wil misschien faillisement aanvragen

Die hangt dus al op het randje.
  dinsdag 17 september 2024 @ 13:15:36 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215007362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:02 schreef Morri2 het volgende:
Tupperware wil misschien faillisement aanvragen

Die hangt dus al op het randje.
Jammer, want geweldig spul, maar de achterlijke, en achterhaalde, manier van verkopen blijkt nu dus het omslagpunt te betekenen.
Tupperware is in NL al in 2021 met de verkoop gestopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215007538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jammer, want geweldig spul, maar de achterlijke, en achterhaalde, manier van verkopen blijkt nu dus het omslagpunt te betekenen.
Tupperware is in NL al in 2021 met de verkoop gestopt.
Tupperware wordt nog wel verkocht in NL. Diegene die het verkopen, halen het uit Duitsland.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:04:18 #69
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215008237
Je kan veel nep Tupperware krijgen bij de Action, kwaliteit is wel minder.
  dinsdag 17 september 2024 @ 16:03:58 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215008564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:04 schreef KingRadler het volgende:
Je kan veel nep Tupperware krijgen bij de Action, kwaliteit is wel minder.
Ze gaan direct kapot.

De blauw met witte van Blokker zijn wel goed.
2025-jaarlijst
pi_215008703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:31 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Tupperware wordt nog wel verkocht in NL. Diegene die het verkopen, halen het uit Duitsland.
Of online via www.tupperware.nl .

quote:
Tupperware werkt in Nederland in een strategische samenwerking met Tel Sell - onderdeel van MediaShop.

De levering van uw originele Tupperware goederen wordt uitgevoerd door Tel Sell. Dit betekent dat op de verzendbon, factuur en afleverbon Tel Sell - onderdeel van MediaShop als afzender staat vermeld.

Maar goed misschien is men te laat van parties overgestapt naar online.

Het is duur spul maar het gaat wel 30 jaar of langer mee.
pi_215009416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Of online via www.tupperware.nl .
[..]
Maar goed misschien is men te laat van parties overgestapt naar online.

Het is duur spul maar het gaat wel 30 jaar of langer mee.
Idd. Ze hadden dit spul makkelijk online kunnen verkopen via bol, amazon, wehkamp etc
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 25 september 2024 @ 14:21:56 #73
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215089906
Licht dooft bij Bristol in Nederland: stekker uit doorstart winkelketen

Het failliete Nederlandse deel van schoenenwinkelketen Bristol maakt geen doorstart.
Dit melden curatoren Dagmar Dielissen-Breukers en Dirk de Jong.

https://www.telegraaf.nl/(...)oorstart-winkelketen
pi_215212795
Niet mij ding, maar goed,

Snoep- en koffieketen Dunkin’ Donuts failliet

AMSTERDAM - De snoepwaren- en koffieketen Dunkin’ Donuts is failliet. Het faillissement is aangevraagd door de onderneming zelf. De rechtbank in Amsterdam heeft een curator aangesteld die zegt „te gaan kijken

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)nkin-donuts-failliet
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:58:11 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215212811
Die zag ik niet aan komen.

Nooit geweest verder.
2025-jaarlijst
pi_215212821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Mylene het volgende:

AMSTERDAM - De snoepwaren- en koffieketen Dunkin’ Donuts is failliet. Het faillissement is aangevraagd door de onderneming zelf. De rechtbank in Amsterdam heeft een curator aangesteld die zegt „te gaan kijken

Zal me niks verbazen als dit een technisch failliet is, de VDV familie is niet gek.
speak only if it improves the silence.
  roze dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:59:54 #77
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215212827
quote:

Zal ze verder niet missen maar zag deze niet aankomen.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:07:05 #78
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_215212925
quote:

De Nederlandse tak neem ik aan. Wereldwijd maken ze 1,25 miljard winst namelijk :+
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:11:49 #79
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_215212962
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
De Nederlandse tak neem ik aan. Wereldwijd maken ze 1,25 miljard winst namelijk :+
Neem ik aan van wel, blijf me er in de VS altijd over verbazen hoe er in elk gehucht wel zo'n Dunkin zit _O- Maar het past denk ik niet echt in de Nederlandse cultuur, hier gaan we niet dagelijks door de drive-thru voor onze koffie in de ochtend.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_215212978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef LTVDK het volgende:
hier gaan we niet dagelijks door de drive-thru voor onze koffie in de ochtend.
Ik blijft dat een raar fenomeen vinden.
Kost een hoop extra tijd en geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')