rataplangenotquote:Op woensdag 4 september 2024 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
De kringloopwinkel hier heeft ook nog wel een en ander staan. Maar het is goedkoper om van tv op te nemen of wat streamingabo's af te sluiten.
Over die kringloopwinkel gesproken, die gaat niet failliet, die gaat juist uitbreiden. Ik heb het over kringloopwinkelketen Rataplan, begin jaren 1980 begonnen in Den Helder. Ze zijn bezig met een fusie/overname van Noppes waardoor ze de grootste kringloopwinkelketen van Nederland schijnen te worden. Al is Dorcas misschien groter, maar die hebben veel beperktere openingstijden.
Ok, ok, ik vlieg al naar het kringlooptopic.
Ik was vorige week voor het eerst in Zoetermeer.quote:
Zoetermeer is nog niet faillietquote:Op woensdag 4 september 2024 20:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik was vorige week voor het eerst in Zoetermeer.
/off topic
quote:Op woensdag 4 september 2024 14:29 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Jij bent er al een poosje niet meer geweest, zo te lezen.Als je de prijs wilt weten van een game, dan moet je het gaan scannen bij zo'n scanner. Die werkt echt zo traag. Plak een fatsoenlijke prijssticker op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Ik koop nog regelmatig in een boekenwinkel. Vooral daar zie ik regelmatig boeken liggen die ik online nooit tegen zou zijn gekomen. Het zijn bij uitstek dat soort winkels waarvan ik hoop dat ze het redden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Winkels zijn vooral prima voor producten die je snel moet hebben. Of om verrast te kunnen worden als je bijvoorbeeld een cadeau zoekt of als er gepast moet worden.
Voor eenduidige producten zoals boeken (je weet immers altijd dat je dat boek krijgt en dat is overal hetzelfde) zijn fysieke winkels nauwelijks nog interessant. Het assortiment online is altijd beter.
Beter online leren zoeken geen optie?quote:Op woensdag 4 september 2024 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik koop nog regelmatig in een boekenwinkel. Vooral daar zie ik regelmatig boeken liggen die ik online nooit tegen zou zijn gekomen. Het zijn bij uitstek dat soort winkels waarvan ik hoop dat ze het redden.
'Verrassingen' tegenkomen, daar moet toch online ook wel een manier voor zijn? Bepaalde accounts volgen ofzo. Geen idee.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik koop nog regelmatig in een boekenwinkel. Vooral daar zie ik regelmatig boeken liggen die ik online nooit tegen zou zijn gekomen. Het zijn bij uitstek dat soort winkels waarvan ik hoop dat ze het redden.
De echte goede lopen nog als een trein dus die redden het wel. De AKO's, helemaal zonder sigarettenverkoop, niet.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 september 2024 22:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beter online leren zoeken geen optie?
Doe ik al. Ik kom nog steeds verrassingen tegen. Maar jullie niet begrijp ik?quote:Op woensdag 4 september 2024 22:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
'Verrassingen' tegenkomen, daar moet toch online ook wel een manier voor zijn? Bepaalde accounts volgen ofzo. Geen idee.
AKO is niks inderdaad. Hebben alleen maar boeken liggen die je overal kan vinden.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:09 schreef nostra het volgende:
[..]
De echte goede lopen nog als een trein dus die redden het wel. De AKO's, helemaal zonder sigarettenverkoop, niet.
Er gaat niets boven fysieke boeken snuffelen.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beter online leren zoeken geen optie?
En de Slegte. Ook een fijne winkel!quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In België heb je ook nog Fnac toch?
Boekenkast gevuld met boekenquote:Op woensdag 4 september 2024 23:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er gaat niets boven fysieke boeken snuffelen.
En dat terwijl ik al twaalf jaar tevreden ben met m'n ereader.
En die in Antwerpen ziet er nog precies zo uit als 'onze' Slegtes van 20 jaar geleden, lekker groot en niet gemoderniseerd.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:50 schreef Staaf het volgende:
[..]
En de Slegte. Ook een fijne winkel!
Oh jawel hoor, via de minibieb die voor mijn huis staat. Ik koop nooit boeken. Lees sowieso niet veel boeken.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Doe ik al. Ik kom nog steeds verrassingen tegen. Maar jullie niet begrijp ik?
Bol heeft inkijkexemplaren, maar dat zijn steeds maar enkele pagina's.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vroeg het me gewoon af of er niet online manieren zijn want ik ben daar totaal niet bekend mee.
Dit + lijsten doorakkeren op Goodreads die mensen maken gebaseerd op thema's.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik veel boeken heb ontdekt via goodreads, bookstagram en booktok. Als je het juiste algoritme hebt dan komen er echt leuke dingen voorbij. Maar dat is toch anders dan in een boekhandel rondkijken.
Youtube gebruik ik er niet voor, wel zoiets als Goodreads en recensenten. Die hebben leuke suggesties, maar in een boekenwinkel merk ik wel dat je toch iets kan missen. Ik ga ook graag naar concertjes/festivals, daar ontdek je ook van alles dat je via youtube, recensenten etc. niet tegen kwam.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, via de minibieb die voor mijn huis staat. Ik koop nooit boeken. Lees sowieso niet veel boeken.
Vroeg het me gewoon af of er niet online manieren zijn want ik ben daar totaal niet bekend mee.
Ik ben meer van de muziek en dan vind ik mijn verrassingen (in een bepaalde niche) voornamelijk via concertjes, kleine festivals of youtube.
Dit is zeker waar. Ik heb wel sinds kort Bookchoice ontdekt. Je betaalt maandelijks een klein bedrag, en dan krijg je elke maand 8 boeken die ze hebben uitgezocht. Ik merk dat er altijd wel eentje tussen zit die in mijn straatje ligt, en dan zijn er 7 'over'. Ze zijn gratis, dus je probeert eens iets. Dat bevalt me wel, want zo lees ik boeken die ik normaal gesproken niet zo snel zou oppakken. En als het niks is, dan lees ik niet verder.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bol heeft inkijkexemplaren, maar dat zijn steeds maar enkele pagina's.
En online worden er via algoritmes wel boeken getipt die je leuk zou kunnen vinden als je boek X leuk vindt, alleen zullen dat bijna altijd boeken zijn die keurig in je 'comfort zone' zitten. Het is ook leuk om iets te vinden wat daarbuiten valt, en wat je aanspreekt. Dat gebeurt in een stenen winkel wat sneller.
Meer opquote:Failliete modeketen Esprit maakte megaverlies van 67 miljoen
De in Nederland gevestigde Europese tak van modehuis Esprit boekte in de anderhalf jaar voor het faillissement een verlies van 67,6 miljoen euro. De verkoop van de kledingvoorraden door de curator bracht nog geen 150.000 euro op.
Dat blijkt uit het eerste faillissementsverslag van curator Erik Schuurs.
..
150k. Die kerel van Sapph Lingerie heeft ooit eens beschreven wat kleding per kilo kost, dat gaat in faillisementsverkopen niet per stuk. Het is dus echt voor een absolute habbekrats weggegaan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Meer op
www.rtl.nl/nieuws/economi(...)rlies-van-67-miljoen
Jammer, want geweldig spul, maar de achterlijke, en achterhaalde, manier van verkopen blijkt nu dus het omslagpunt te betekenen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:02 schreef Morri2 het volgende:
Tupperware wil misschien faillisement aanvragen
Die hangt dus al op het randje.
Tupperware wordt nog wel verkocht in NL. Diegene die het verkopen, halen het uit Duitsland.quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jammer, want geweldig spul, maar de achterlijke, en achterhaalde, manier van verkopen blijkt nu dus het omslagpunt te betekenen.
Tupperware is in NL al in 2021 met de verkoop gestopt.
Ze gaan direct kapot.quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:04 schreef KingRadler het volgende:
Je kan veel nep Tupperware krijgen bij de Action, kwaliteit is wel minder.
Of online via www.tupperware.nl .quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Tupperware wordt nog wel verkocht in NL. Diegene die het verkopen, halen het uit Duitsland.
Maar goed misschien is men te laat van parties overgestapt naar online.quote:Tupperware werkt in Nederland in een strategische samenwerking met Tel Sell - onderdeel van MediaShop.
De levering van uw originele Tupperware goederen wordt uitgevoerd door Tel Sell. Dit betekent dat op de verzendbon, factuur en afleverbon Tel Sell - onderdeel van MediaShop als afzender staat vermeld.
Idd. Ze hadden dit spul makkelijk online kunnen verkopen via bol, amazon, wehkamp etcquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of online via www.tupperware.nl .
[..]
Maar goed misschien is men te laat van parties overgestapt naar online.
Het is duur spul maar het gaat wel 30 jaar of langer mee.
Zal me niks verbazen als dit een technisch failliet is, de VDV familie is niet gek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Mylene het volgende:
Niet mij ding, maar goed,
Snoep- en koffieketen Dunkin’ Donuts failliet
AMSTERDAM - De snoepwaren- en koffieketen Dunkin’ Donuts is failliet. Het faillissement is aangevraagd door de onderneming zelf. De rechtbank in Amsterdam heeft een curator aangesteld die zegt „te gaan kijken
Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)nkin-donuts-failliet
Zal ze verder niet missen maar zag deze niet aankomen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Mylene het volgende:
AMSTERDAM - De snoepwaren- en koffieketen Dunkin’ Donuts is failliet. Het faillissement is aangevraagd door de onderneming zelf. De rechtbank in Amsterdam heeft een curator aangesteld die zegt „te gaan kijken
De Nederlandse tak neem ik aan. Wereldwijd maken ze 1,25 miljard winst namelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Mylene het volgende:
Neem ik aan van wel, blijf me er in de VS altijd over verbazen hoe er in elk gehucht wel zo'n Dunkin zitquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De Nederlandse tak neem ik aan. Wereldwijd maken ze 1,25 miljard winst namelijk
Ik blijft dat een raar fenomeen vinden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef LTVDK het volgende:
hier gaan we niet dagelijks door de drive-thru voor onze koffie in de ochtend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |