quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:57 schreef DTF het volgende:
Met een kwart van het inwonersaantal van Sint Pancras snap ik dat niemand het kent.
St. Davids.
Dat de grootste steden van de Verenigde Staten New York, Los Angeles en Chicago zijn, zal niemand verbazen,.
Maar wat welke stad staat 4e qua inwonersaantal?
quote:
Ik denk dat het San Francisco isquote:
Houston is goed. Daarna San Antonio in Texas. Toevallig eerder dit jaar geweest.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:28 schreef pipster het volgende:
Dan iets in Texas, Houston > dan Dallas denk ik. Houston dan?
Het spijt me dat ik niet heb gereageerd in die 2 minuten en 27 seconden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:31 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Houston is goed. Daarna San Antonio in Texas. Toevallig eerder dit jaar geweest.
Ja echt, waar gaat dat over, beetje tempo hoor. Ik ben dan ook maar gewoon doorgegaan.quote:
Komt in de buurt, maar niet goed.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:53 schreef marcel.de het volgende:
67 jaar en 6 maanden dus 1 juli 2047
Helaas nog steeds niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:23 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ben ouder en zit op 67+9. dus in ieder geval later.
01-01-2048?
Op 68,5 jarige leeftijd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door marcel.de op 29-08-2024 21:00:54 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:52 schreef marcel.de het volgende:
Mooi, dankjewel.
Bij de huisarts in Duitsland is het altijd druk. Er zitten veel hoestende proestende mensen in de wachtkamer. Waarom?Is dit de vraag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Indien deze eeuw geboren: 70 jaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:05 schreef DTF het volgende:
[..]
Op 68,5 jarige leeftijd.
https://www.svb.nl/nl/aow/aow-leeftijd/uw-aow-leeftijd
Stand #3370
1 pipster
1 DTF
1 marcel.de
jaquote:
Omdat je bij ziekmelding een briefje van de dokter moet overleggen aan je werkgever?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:52 schreef marcel.de het volgende:
Mooi, dankjewel.
Bij de huisarts in Duitsland is het altijd druk. Er zitten veel hoestende proestende mensen in de wachtkamer. Waarom?
Ik reken hem goed. Je meldt je ziek bij de dokter. Die bepaalt ook de tijd van ziekzijn enzo, geen gedoe met arbo-artsen. Wel moet je dit verslag binnen paar dagen aan de werkgever overleggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:51 schreef Berkery het volgende:
[..]
Omdat je bij ziekmelding een briefje van de dokter moet overleggen aan je werkgever?
quote:is een door de Engelse auteur Sax Rohmer bedacht personage. Het personage verscheen aanvankelijk in een reeks romans van deze schrijver gedurende de eerste helft van de 20e eeuw. Later dook het personage ook op in een reeks films en strips.
is een stereotype van een kwaadaardig genie, en was zeker in zijn begindagen ook een personificatie voor het “gele gevaar” (Engels: Yellow Peril, een naam gegeven aan de angst en haat tegen Oosterlingen en dan met name Chinezen).
quote:
Puur op deze aanwijzing, Clousseauquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:28 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Het is ook de naam van een band, en de laatste rol die Peter Sellers speelde.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
quote:Op zondag 1 september 2024 12:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
@:H_T tijd voor een nieuwe vraag?
quote:
Het ligt sowieso aardig dicht bij zeequote:Op zondag 1 september 2024 20:01 schreef marcel.de het volgende:
Ah ja dat is ook zo, de Miami Heats.
Het moet volgens mij een kustplaats zijn.
quote:
quote:
De stad heeft als bijnaam 'The Big Easy'quote:
Ah new oeleansquote:Op zondag 1 september 2024 21:27 schreef H_T het volgende:
[..]
De stad heeft als bijnaam 'The Big Easy'
quote:
quote:
Delta Lloydquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:30 schreef pipster het volgende:
Het nummer Roadrunner van The Modern Lovers / Jonathan Richmond werd in een reclame gebruikt met een botsauto, voor wie werd reclame gemaakt?
[ afbeelding ]
Zeker!quote:
Bijna goed, het is Oos. Nu de achternaam nogquote:
Gekezen ?quote:Op dinsdag 3 september 2024 23:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Bijna goed, het is Oos. Nu de achternaam nog
Dan zat ik er niet ver vandaan.quote:Op woensdag 4 september 2024 18:51 schreef slaveloos het volgende:
Kesbeke? Zoals op de potjes staat?
Ja!quote:Op woensdag 4 september 2024 18:51 schreef slaveloos het volgende:
Kesbeke? Zoals op de potjes staat?
Ja klopt, het was India, maar het schijnt nu China te zijnquote:
Wie is *******?quote:******* is een muzikant, dichter en profeet uit de Griekse mythologie. Volgens de overlevering leefde hij in Thracië. De overlevering vertelt dat hij bomen en dieren kon doen dansen met zijn muziek. Hij was befaamd met de Lier, en zou door Apollo zelf onderricht zijn.
Stand #3370quote:
quote:
Yes!quote:
Eriksen ?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:37 schreef FireFox1 het volgende:
Welke (buitenlandse) coach was tussen 2001 en 2006 bondscoach van het Engelse voetbalelftal?
Sven Goran Eriksson (RIP)quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eriksen ?
Brian Glough: 'The best thing about this foreign coach, is that he speaks better English then the most players.'
Ik was een minuut oud toen Anneke Grönloh op 1 stond. Maar ik weet het wel.quote:Op maandag 9 september 2024 12:32 schreef pipster het volgende:
Ragnar Edberg, geen idee, toen was ik twee.
Dat is wel waar, maar met dat soort dingen word je in Nederland wat meer mee geconfronteerd dan met Zweedse spelers uit de PSV selectie van 1974.quote:Op maandag 9 september 2024 12:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was een minuut oud toen Anneke Grönloh op 1 stond. Maar ik weet het wel.
Het is na Nordhal en Ibrahimovitz de beste Zweedse spits allertijden.quote:Op maandag 9 september 2024 12:50 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar met dat soort dingen word je in Nederland wat meer mee geconfronteerd dan met Zweedse spelers uit de PSV selectie van 1974.
Ken je Dik Nanninga ?quote:Op maandag 9 september 2024 13:45 schreef Bargehassus het volgende:
Dan schiet ik hem binnen!
(Maar niet heus)
Ralf is goed. De Ö is half goed zeg maar. De N zit dicht bij.quote:
Het is Dick Nanninga, tong80.quote:Op maandag 9 september 2024 14:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Dik Nanninga ?
Ral.....Eds.....
Vorige week nog een briljante column over hem geschreven voor de FP. Dus ik hoop dat je aanneemt dat ik een type fout heb gemaakt.quote:
Polo ? Of moet het wat anders zijn ?quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:29 schreef pipster het volgende:
Ik denk dat het Zweedse heerschap toch wel enigszins uit het collectieve geheugen is weggezakt.
Ik doe er een opstartvraagje bij.
En omdat sportvragen zo leuk zijn... Logo van?
[ afbeelding ]
Polo by ....quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Polo ? Of moet het wat anders zijn ?
quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:29 schreef pipster het volgende:
Ik denk dat het Zweedse heerschap toch wel enigszins uit het collectieve geheugen is weggezakt.
horsesquote:Op dinsdag 10 september 2024 13:32 schreef pipster het volgende:
[..]
Polo by ....
Het begin is er, maar hij is nog niet compleet.
Deze mijnheer doet bij mij dus geen bellen rinkelen, maar ik ben dan ook heel selectief in hoe ik het voetbalverleden induik.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:34 schreef pipster het volgende:
[..]
Deze mijnheer doet bij mij dus geen bellen rinkelen, maar ik ben dan ook heel selectief in hoe ik he voetbalverleden induik.
Dat zou zomaar goed kunnen zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 13:44 schreef pipster het volgende:
Ik haal haar altijd door elkaar met Mary-louise Parker, maar weet het even niet.
Ik denk zomaar dat haar voornaam Lauren is....
Dat kan bijna elke achternaam in het Engels.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:06 schreef DTF het volgende:
Haar achternaam kan ook een voornaam zijn in het Engels.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 17:22 schreef FireFox1 het volgende:
Ken haar niet, en de series waarin ze heeft gespeeld nooit gezien.
O'Shaugnessy McGillcuddy bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 september 2024 14:55 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat kan bijna elke achternaam in het Engels.
Of coursequote:
Even serieus, zeg dan gewoon niks.quote:
Goede manier om met potentiële nieuwe deelnemers om te gaan...quote:Op woensdag 11 september 2024 01:03 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Even serieus, zeg dan gewoon niks.
Howard The Duckquote:Op dinsdag 10 september 2024 23:53 schreef Starflyer het volgende:
Wat is de eerste film gebaseerd op een Marvel karakter van na de Tweede Wereldoorlog?
Marvel heeft de nodige Star Trek comics uitgegeven...quote:Op woensdag 11 september 2024 01:03 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Even serieus, zeg dan gewoon niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Burnett op 11-09-2024 09:14:04 ]
Klopt!quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Howard_the_Duck_%28film%29quote:While several TV adaptations of Marvel characters were aired, this was the first theatrical release since the Captain America serial of 1944.
Je bent me echt net voor..quote:
"Het hoogste punt in Vanuatu is de Mount Tabwemasana (1879 meter) op het eiland Espiritu Santo.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:05 schreef marcel.de het volgende:
ik dacht die ook in eerste instantie maar meen toch dat Vanatu eerder verdwijnt (of mijn herinnering laat me in de steek. In ieder geval 1 van de eilandengroepen/atollen ten oosten van Australie)
Ja zo kan ik het ookquote:Op woensdag 11 september 2024 18:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
"Het hoogste punt in Vanuatu is de Mount Tabwemasana (1879 meter) op het eiland Espiritu Santo.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vanuatu
Of is Vanatu nog een ander land?
quote:Opzoeken is verboden. Het gebruik van internetpagina's, encyclopedieën, platenhoezen, boeken en elke andere bron is absoluut niet toegestaan. Ook vragen aan huisgenoten, een moeder die meeleest en haar mond niet kan houden of geflashed worden bij het chatten wordt als opzoeken beschouwd. Wanneer blijkt dat je je hier toch schuldig aan hebt gemaakt, krijg je minpunten en word je mogelijk voor een paar delen uitgesloten.
Excuus, maar het goede antwoord is al gegeven (en niet door mij), al heeft de vragensteller dit nog niet bevestigd.quote:
Stand #3370quote:
Westerschelde?quote:Op woensdag 11 september 2024 20:56 schreef Quyxz_ het volgende:
In de delta van welke rivier ligt het Verdronken Land van Saeftinghe?
Gewoon Schelde was ook goed geweest.quote:
Bevrijding van de stad van de bisschop van Munster, a.k.a. Bommen Berend inderdaad.quote:
Geen idee. Ik weet dat er een grote markt is en ik dacht ook een kermis, maar geen idee hoe het heet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:19 schreef marcel.de het volgende:
We blijven in de buurt; hoe heet de feestdag in Winschoten rondom Allerheiligen en wat doen ze / is er met dat feest?
Ja, "lutje" betekent klein(e) (zelfde oorsprong als little misschien?) maar voor de rest helpt het me niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:13 schreef marcel.de het volgende:
de omschrijving/activiteit klopt, nu de naam nog
Er was altijd een week later ook een "Lutje"-variant maar die is afgeschaft
Alvaquote:Op vrijdag 13 september 2024 20:59 schreef marcel.de het volgende:
Wat betekent: op 1 april verloor Alfa zijn bril.
Ik reken hem goed. Het is OF Den Briel OF Brielle.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Dan reken ik het punt wel.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Klopt!quote:
Lodewijkquote:Op zondag 15 september 2024 23:31 schreef slaveloos het volgende:
Welke Franse koning was de eerste koning van huis Bourbon en beëindigde de hugenoten oorlogen?
Ik spreek het hardop uit en is gelijk een Oh-Jaatje.quote:
Dan wordt t nummers gokken dus ik reken hem goed. Henrik de vierde fascinerende historische persoonquote:Op dinsdag 17 september 2024 11:40 schreef Bargehassus het volgende:
Henry? Zal vast een nummertje bij horen maar die weet ik niet.
Gok op III?
Dat gok je goed.quote:
Was dat niet de Love Parade?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:40 schreef Quyxz_ het volgende:
Oh dat valt niet tegen.![]()
Wat was de naam van het Duitse festival waar op 24 juli 2010 honderden bezoekers op tragische wijze in de verdrukking kwamen, met 21 doden tot gevolg?
Nee, het was wel de Love Parade.quote:
Es wird für mich gemacht ?quote:Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef thabit het volgende:
Vertaal naar het Duits: Ik word geholpen.
Ganz genau! Het werkwoord "helfen" heeft in het Duits geen lijdend maar een meewerkend voorwerp. Het voor de hand liggende "ich werde geholfen" zou dus grammaticaal incorrect zijn.quote:
Welke?quote:
Yup!quote:
Ik zie nu pas dat Tong mijn punt heeft gejat.quote:
Stand #3370quote:Op donderdag 19 september 2024 00:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat Tong mijn punt heeft gejat.
Moet je wel de goede het punt gevenquote:Op donderdag 19 september 2024 06:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stand #3370
2 pipster
3 DTF
2 marcel.de
1 Berkery
3 H_T
3 slaveloos
2 FireFox1
3 Quyxz_
3 Bargehassus
1 tong80
4 Starflyer
1 Burnett
1 thabit
Oeps ha ha.quote:Op donderdag 19 september 2024 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je wel de goede het punt geven
Stand #3370
2 pipster
3 DTF
2 marcel.de
1 Berkery
3 H_T
3 slaveloos
3 FireFox1
3 Quyxz_
3 Bargehassus
1 tong80
3 Starflyer
1 Burnett
1 thabit
@:FireFox1 je mag de volgende vraag stellen.
Recentelijk voor de 3e keer begonnen met kijken. Blijft een fantastische seriequote:
Natuurlijk!quote:
Ik ookquote:
Ik had het kunnen weten. Op Comedy Chanel de laatste tijd alle Naked Guns herhaalt. Ik zag in m'n VPROgids volgende week veel films met Nicolas Cage. Wie betaalt bepaalt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:28 schreef Berkery het volgende:
Er komt volgend jaar een nieuw deel uit van de Naked Gun serie. Omdat Leslie Nielsen niet meer beschikbaar is zal een andere acteur de rol van Frank Drebin vervullen. Wie?
Die andere LN.quote:
Ik ga ook niet kijken, maar ik vond Liam hier toch best hilarisch:quote:Leslie Nielsen is onvervangbaar.
Centric ?quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:42 schreef FireFox1 het volgende:
Logo van welk bedrijf?
[ afbeelding ]
Nee. Ik durf te wedden dat een hoop kantoren een of meer product(en) van dit bedrijf heeft.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:57 schreef slaveloos het volgende:
Lijkt op commodore misschien een doorstart ofzo?
Nee.quote:
Stand #3370quote:
dat kan ik niet betalen LOLquote:
3/5quote:
Google (of eigenlijk Alphabet) en Amazon zijn de andere twee inderdaad.quote:
Utrecht me stadsiequote:
quote:
Iets meerquote:
quote:
Timbaland is een zanger volgens mij. Timberlandquote:
Correct, Timberlandquote:Op dinsdag 24 september 2024 14:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Timbaland is een zanger volgens mij. Timberland
Stand #3370quote:
Correct! Het middel werkt preventief tegen hoogteziekte.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:17 schreef pipster het volgende:
Dan gaat ze vast op vakantie naar een plek die wat hoger gelegen is. Nepal of zo.
Een Brit toch?quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:36 schreef pipster het volgende:
Wie heeft als eerste alle 8000ers beklommen?
quote:R. M. (Brixen, Zuid-Tirol, 17 september 1944) is een Italiaans bergbeklimmer en schrijver. Hij werd vooral beroemd door als eerste alle veertien bergen hoger dan 8000 meter succesvol te beklimmen.
Dat is hem wel hoor, en wat DTF zegt tweetalig en groot deel wil ook liever bij Tirol horen dan bij Italië aldaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:19 schreef thabit het volgende:
Met de gegeven initialen ken ik Reinhold Messner, maar dat klinkt niet bepaald Italiaans.
Moet je het punt wel bij de juiste persoon optellen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:24 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat is hem wel hoor, en wat DTF zegt tweetalig en groot deel wil ook liever bij Tirol horen dan bij Italië aldaar.
Stand #3370
4 pipster
3 DTF
2 marcel.de
2 Berkery
4 H_T
3 slaveloos
5 FireFox1
6 Quyxz_
3 Bargehassus
1 tong80
4 Starflyer
1 Burnett
1 thabit
2 Opzoeknaarvrienden
Doh aangepast hoor, jullie lijken ook allemaal zo opelkaarquote:Op woensdag 25 september 2024 11:31 schreef thabit het volgende:
[..]
Moet je het punt wel bij de juiste persoon optellen.
Schaakopeningenquote:Op woensdag 25 september 2024 17:13 schreef thabit het volgende:
Ik zal er nog een paar geven.
Wel: Weens, Russisch, Indisch.
Niet: Brits, Nederlands, Indiaas, Indonesisch.
Natuurlijkquote:
Check!quote:
Jan Hein Donner was columnist. Schitterend boek van hem 'De Koning.' Maar ik denk dat je Hans Ree bedoelt.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:15 schreef slaveloos het volgende:
Welke Nederlandse topschaker was ook columnist in de Volkskrant?
Gert Ligterink?quote:Op woensdag 25 september 2024 20:15 schreef slaveloos het volgende:
Welke Nederlandse topschaker was ook columnist in de Volkskrant?
Zeker wel Donner, hele goede columnist inderdaadquote:Op woensdag 25 september 2024 20:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Hein Donner was columnist. Schitterend boek van hem 'De Koning.' Maar ik denk dat je Hans Ree bedoelt.
Voor de volledigheid noem ik Bavo Galema, Sjaak Bral en John Jonesquote:Op woensdag 25 september 2024 22:37 schreef Starflyer het volgende:
Aad van den Heuvel
Sylvia Millecam
Hans Bohm
Frits Spits
Gregor Frenkel-Frank
Astrid Joosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |