Westerschelde?quote:Op woensdag 11 september 2024 20:56 schreef Quyxz_ het volgende:
In de delta van welke rivier ligt het Verdronken Land van Saeftinghe?
Gewoon Schelde was ook goed geweest.quote:
Bevrijding van de stad van de bisschop van Munster, a.k.a. Bommen Berend inderdaad.quote:
Geen idee. Ik weet dat er een grote markt is en ik dacht ook een kermis, maar geen idee hoe het heet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:19 schreef marcel.de het volgende:
We blijven in de buurt; hoe heet de feestdag in Winschoten rondom Allerheiligen en wat doen ze / is er met dat feest?
Ja, "lutje" betekent klein(e) (zelfde oorsprong als little misschien?) maar voor de rest helpt het me niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:13 schreef marcel.de het volgende:
de omschrijving/activiteit klopt, nu de naam nog
Er was altijd een week later ook een "Lutje"-variant maar die is afgeschaft
Alvaquote:Op vrijdag 13 september 2024 20:59 schreef marcel.de het volgende:
Wat betekent: op 1 april verloor Alfa zijn bril.
Ik reken hem goed. Het is OF Den Briel OF Brielle.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Dan reken ik het punt wel.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Klopt!quote:
Lodewijkquote:Op zondag 15 september 2024 23:31 schreef slaveloos het volgende:
Welke Franse koning was de eerste koning van huis Bourbon en beëindigde de hugenoten oorlogen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |