Westerschelde?quote:Op woensdag 11 september 2024 20:56 schreef Quyxz_ het volgende:
In de delta van welke rivier ligt het Verdronken Land van Saeftinghe?
Gewoon Schelde was ook goed geweest.quote:
Bevrijding van de stad van de bisschop van Munster, a.k.a. Bommen Berend inderdaad.quote:
Geen idee. Ik weet dat er een grote markt is en ik dacht ook een kermis, maar geen idee hoe het heet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:19 schreef marcel.de het volgende:
We blijven in de buurt; hoe heet de feestdag in Winschoten rondom Allerheiligen en wat doen ze / is er met dat feest?
Ja, "lutje" betekent klein(e) (zelfde oorsprong als little misschien?) maar voor de rest helpt het me niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:13 schreef marcel.de het volgende:
de omschrijving/activiteit klopt, nu de naam nog
Er was altijd een week later ook een "Lutje"-variant maar die is afgeschaft
Alvaquote:Op vrijdag 13 september 2024 20:59 schreef marcel.de het volgende:
Wat betekent: op 1 april verloor Alfa zijn bril.
Ik reken hem goed. Het is OF Den Briel OF Brielle.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Dan reken ik het punt wel.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:14 schreef Starflyer het volgende:
Dat de geuzen op 1 april Den Brielle veroverden op de Spanjaarden onder leiding van Hertog Alva.
Klopt!quote:
Lodewijkquote:Op zondag 15 september 2024 23:31 schreef slaveloos het volgende:
Welke Franse koning was de eerste koning van huis Bourbon en beëindigde de hugenoten oorlogen?
Ik spreek het hardop uit en is gelijk een Oh-Jaatje.quote:
Dan wordt t nummers gokken dus ik reken hem goed. Henrik de vierde fascinerende historische persoonquote:Op dinsdag 17 september 2024 11:40 schreef Bargehassus het volgende:
Henry? Zal vast een nummertje bij horen maar die weet ik niet.
Gok op III?
Dat gok je goed.quote:
Was dat niet de Love Parade?quote:Op woensdag 18 september 2024 11:40 schreef Quyxz_ het volgende:
Oh dat valt niet tegen.![]()
Wat was de naam van het Duitse festival waar op 24 juli 2010 honderden bezoekers op tragische wijze in de verdrukking kwamen, met 21 doden tot gevolg?
Nee, het was wel de Love Parade.quote:
Es wird für mich gemacht ?quote:Op woensdag 18 september 2024 13:19 schreef thabit het volgende:
Vertaal naar het Duits: Ik word geholpen.
Ganz genau! Het werkwoord "helfen" heeft in het Duits geen lijdend maar een meewerkend voorwerp. Het voor de hand liggende "ich werde geholfen" zou dus grammaticaal incorrect zijn.quote:
Op woensdag 18 september 2024 20:47 schreef Starflyer het volgende:
Welke?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |