Natuurlijk niet. Iemand die heeft laten blijken dat hij de functie niet goed uitvoert met dit soort gevolgen van dien moet idd op non-actief gesteld worden. Da's ook niet leuk, maar dat risico loop je bij iedere baan waar je toch niet goed blijkt te passen. Dat is kut, maar dan ga je kijken naar een andere baan en dan kun je weer verder met je leven. Waarschijnlijk wel met een flink trauma en schuldgevoel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vind jij het oké dat mensen die in dit verhaal meer dan gefaald hebben hun werk blijven doen? Vooral met kinderen kun je geen risico's lopen lijkt me.
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik volg zowel jouw argumenten als die van @:Saboo maar ik denk dat een groot deel van de schul ligt bij het budget wat vanuit de overheid voor jeugdzorg beschikbaar wordt gemaakt. En dat wordt gestuurd door politiek, die hun zetels aan stemmers te danken hebben. Een partij die vol inzet op meer geld voor jeugdzorg, zal weinig zetels winnen bij de verkiezingen, dus uiteindelijk heeft ook de samenleving deels schuld aan dit soort excessen. Die worden geaccepteerd tot een zeker niveau, omdat je niet alles kunt voorkomen. Onder rechtse regeringen kun je verwachten dat er iets minder gegeven wordt om het lot van doorsnee individuen, en we hebben nu eenmaal al meer dan 10 jaar rechts coalities gehad.
Klopt, dat is helemaal waar.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.
Ik denk dat iedereen heel graag het gevoel wil hebben dat je dit soort dingen kan voorkomen. Ik vrees dat de schrijnende waarheid is dat er altijd casussen zijn die door de mazen van het net glippen met bizarre uitkomsten tot gevolg. Dat neemt niet weg dat er ook een gigantisch gebrek aan budget en medewerkers is, waardoor fouten nog meer op de loer liggen.
Ook weer helemaal waar. En ik hoop dat er verzwarende factoren zijn voor de daders in deze, en dat ze daardoor erg zwaar gestraft worden. Daarbij mag misleiding van hulpverleners, wat mij betreft ook bij, en ook het feit dat hun andere kinderen hieraan zijn blootgesteld mag meetellen bijv. Als je kinderen willens en wetens mishandeld over langere tijd, dam heb je mijns inziens het recht op je plaats in de samenleving voor de rest van je leven wel verspeeld.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.
Ik denk dat iedereen heel graag het gevoel wil hebben dat je dit soort dingen kan voorkomen. Ik vrees dat de schrijnende waarheid is dat er altijd casussen zijn die door de mazen van het net glippen met bizarre uitkomsten tot gevolg. Dat neemt niet weg dat er ook een gigantisch gebrek aan budget en medewerkers is, waardoor fouten nog meer op de loer liggen.
Beestenquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Verder zijn de details en de gebeurtenissen die naar buiten komen maximaal misselijkmakend. Wat een verschrikkelijke mensen
Hier gaat je bloed toch van kokenquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Verder zijn de details en de gebeurtenissen die naar buiten komen maximaal misselijkmakend. Wat een verschrikkelijke mensen
quote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Geen woorden voor.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Afschuwelijk wat dat meisje allemaal heeft moeten doorstaan waardoor haar leven nu eigenlijk al zo goed als voorbij is , met dank aan de kinderbescherming die niets deed/niet ingreepquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Doodstraf weer invoeren.quote:Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."
Of hopen dat een groepje Hell's Angels eigen rechter gaan spelen. Vind ik prima hoor. Ze weten genoeg leuke dingen met die mensen te doen.quote:
Als je zulke gruwelijke misstanden over het hoofd ziet, dan ben je als organisatie geen knip voor de neus waard. Er waren allerlei signalen die op donkerrood stonden. Bij hoeveel meer pleegkinderen speelt er zoiets gruwelijks en worden signalen van het kind zelf ook totaal genegeerd?quote:Op donderdag 5 september 2024 11:19 schreef Janneke141 het volgende:
Nog steeds geen woorden voor. Wat intens triest, voor het kind maar ook voor de biologische moeder. Moet je kind al bij je weg, is dit wat er gebeurt in een zogenaamd veilige haven.
Ik ben benieuwd of er nog koppen gaan rollen binnen de kinderbescherming. Want daar hebben toch een paar mensen met een stalen gezicht volgehouden dat het kind het heel fijn had bij de pleegouders, terwijl er een heleboel signalen waren dat het niet zo was.
quote:Toen het meisje nog wel naar school ging, in 2023, waren er al signalen dat het niet goed ging. Zo liep ze in de winter in dunne kleding buiten en werd haar haar afgeschoren omdat ze luizen zou hebben. Daarnaast vertelde het meisje zelf op school en in de supermarkt dat ze werd mishandeld.
En als het in zulke overduidelijke gevallen al totaal genegeerd wordt, in hoeveel andere gevallen speelt dezelfde nalatigheid?quote:Op donderdag 5 september 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Het meisje woog maar 20 kilo en had haren vol met luizen bij haar ziekenhuisopname afgelopen mei. Hoe kan het dat er niet eerder is in gegrepen. Deze vraag is vast hier al een miljoen keer hier gesteld, maar het was zo zichtbaar dat het niet goed ging thuis. Ik snap het gewoon niet.
20 kilo.... Hollyfuck.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Het meisje woog maar 20 kilo en had haren vol met luizen bij haar ziekenhuisopname afgelopen mei. Hoe kan het dat er niet eerder is in gegrepen. Deze vraag is vast hier al een miljoen keer hier gesteld, maar het was zo zichtbaar dat het niet goed ging thuis. Ik snap het gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |