abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214891129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
Ik vermoed dat ze de bewijslast gewoon lekker omdraaien en jou laten aantonen dat, en zo ja hoeveel, je rendement lager was dan het forfaitaire.
Dit zou fantastisch zijn voor degene met sterk fluctuerende investeringen zoals crypto of aandelen. In de jaren met flinke winst dan gewoon het forfaitaire rendement aanhouden en in de slechte jaren het werkelijke rendement gebruiken.
pi_214892084
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 17:06 schreef probablyunsure het volgende:

[..]
Dit zou fantastisch zijn voor degene met sterk fluctuerende investeringen zoals crypto of aandelen. In de jaren met flinke winst dan gewoon het forfaitaire rendement aanhouden en in de slechte jaren het werkelijke rendement gebruiken.
Nou ja, ja, met een grote maar en dat is je niet mag carry-backen of -forwarden met verliezen. Vrij onbegrijpelijk overigens.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214892544
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, ja, met een grote maar en dat is je niet mag carry-backen of -forwarden met verliezen. Vrij onbegrijpelijk overigens.
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou (moeten) gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....
Pecunia non olet
pi_214892581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....
Nou ja, je mag straks dus aftikken over de rente op een lening in jaar X en met de afschrijving in jaar X+1 helemaal niets doen (ja, aftrekken van je andere rendement in dat jaar). Idem voor een aandeel dat je jaren aanhoudt en van 100 naar 200 naar 100 naar 200 gaat. En de grondslagen blijven, in ieder geval tot 2027, hetzelfde afaik.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214893555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 13:59 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe Collin Direct:

Jan Caus

¤ 130.000 | 7,5 % rente | 60 maanden | Herfinanciering hypotheek woonhuis i.v.m verhuur van de woning.

Best een leuk pandje als ik naar Google Streetview kijk. LTV is prima. Wel weinig Cashflow overschot maar opzich wel interessant om mee te nemen.
Er is een CCF project met de naam Ca+us Co B.V., maar dat is niet dezelfde.

Verwachten jullie problemen in verband met de verhuur, waarde in bewoonde staat etc. De lage huur maakt het voor een belegger weinig interessant?

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 04-09-2024 20:47:03 ]
Pecunia non olet
pi_214894000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou (moeten) gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....
Maar dat van die appels en peren is wel de intentie en is heel krom. Ik begrijp echt niet waarom ze niet de werkwijze die je bij zakelijke investeringen toepast hier ook gewoon op los laten. Ja dat vraagt om wel wat administratie, maar dat zou toch nooit het grootste probleem hoeven zijn? (ok, controle wordt mogelijk ook complex...)
pi_214894351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:10 schreef tnhb het volgende:

[..]
Maar dat van die appels en peren is wel de intentie en is heel krom. Ik begrijp echt niet waarom ze niet de werkwijze die je bij zakelijke investeringen toepast hier ook gewoon op los laten. Ja dat vraagt om wel wat administratie, maar dat zou toch nooit het grootste probleem hoeven zijn? (ok, controle wordt mogelijk ook complex...)
Er ligt gewoon een draaiboek voor klaar in de VS en die blinken nu niet bepaald uit in bureaucratie.
pi_214895179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Verwachten jullie problemen in verband met de verhuur, waarde in bewoonde staat etc. De lage huur maakt het voor een belegger weinig interessant?
Nee, wat dat betreft verwacht ik niet zo snel problemen.
Wel lijkt de huuropbrengst aan de lage kant en lijkt de hele operatie niet super winstgevend. Dit zou natuurlijk de opbrengst bij een gedwongen verkoop kunnen beïnvloeden. Aan de andere kant is de woz waarde ook ruim voldoende en zijn de woz waardes van de omliggende woningen in de zelfde lijn. Ook dit is tov het gevraagde bedrag van 130k allemaal zeer ruim dekkend.
Wel gaat hij in het buitenland wonen dus als problemen zijn kan de communicatie wel eens problematisch worden.

Al met al lijkt het mij wel een project wat ik voor mijn basisinleg wil meenemen.

Hebben andere nog een (andere) visie op dit project?

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-09-2024 06:28:15 ]
pi_214896918
Een courant woninkje in een aantrekkelijke plaats met een goede LTV is een goede basis voor een basis-inleg. Het weer in Frankrijk is mogelijk beter danwel vraagt het verblijf daar meer onderhoud-aandacht. Het idee kan ook een soort deel-vroeg-pensionering zijn gezien zijn leeftijd. Kijken of het past met de ¤ om dan tzt def in de Franse boomgaard te gaan zitten. Een goede betrouwbare huurder in het pand een beetje toezicht en het komt wel goed.

Net uitslag stemronde + deelafloss CCF 44453 Foodcafë Mint ontvangen. Kim Jung Un en Maduro zijn jaloers, deze gaat goed komen.

De uitslag van de stemronde op basis van de ontvangen respons is als volgt:
Percentage eens: 100.00%
Percentage oneens: 0.00%
pi_214897243
Collin Linkje;
1e hypotheek op statig Amsterdams pand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, bekende naam; onlangs is 250k werkkapitaal gefund met 2e hypo op eigen woning.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jaco078 op 05-09-2024 14:35:56 ]
pi_214897393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder problemen met zijn inkomen. Hij is ZZP'er in de zorg en daar gaat om te beginnen per 1 januari veel in veranderen. En ik verwacht op niet al te lange termijn een grote verschuiving in de zorg. Ik denk dat de ZZP'er daar een slechte tijd gaat krijgen.

Qua vastgoed zal het wel loslopen in deze tijd, zolang er een woningtekort is zal er genoeg vraag zijn. Maar hoe dat over 3 of 4 jaar zit is koffiedik kijken.

Denk dat er niet veel mis mee is verder gezien het lage bedrag, WOZ waarde en huidige woningmarkt. Zou het wel aandurven.
pi_214897427
Ik was een beetje verbaast. Deze week ontvingen wij de def.aanlsag 2021 IB. We hebben vermogensrendementsheffing te betalen, want: sparen, beleggen, overige bezittingen, huis etc, de hele rambam 😂
Ik dacht zelf dat alles on hold stond. Of zijn ze nu met deze achterstanden bezig met een inhaalslag?*

*edit: vraagt hoort meer in het IB forum thuis, denk ik. Maar hier zit vast ook kennis van dit*
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_214897449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zou het wel aandurven.
Dan zou ik niet te lang wachten..... ;)
Pecunia non olet
pi_214897582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:06 schreef Essebes het volgende:
Ik was een beetje verbaast. Deze week ontvingen wij de def.aanlsag 2021 IB. We hebben vermogensrendementsheffing te betalen, want: sparen, beleggen, overige bezittingen, huis etc, de hele rambam 😂
Ik dacht zelf dat alles on hold stond. Of zijn ze nu met deze achterstanden bezig met een inhaalslag?*

*edit: vraagt hoort meer in het IB forum thuis, denk ik. Maar hier zit vast ook kennis van dit*
Bond voor belastingbetalers nieuwsbrief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tip, nieuwsbrief is gratis.
pi_214897600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik verwacht eerder problemen met zijn inkomen. Hij is ZZP'er in de zorg en daar gaat om te beginnen per 1 januari veel in veranderen. En ik verwacht op niet al te lange termijn een grote verschuiving in de zorg. Ik denk dat de ZZP'er daar een slechte tijd gaat krijgen.

Qua vastgoed zal het wel loslopen in deze tijd, zolang er een woningtekort is zal er genoeg vraag zijn. Maar hoe dat over 3 of 4 jaar zit is koffiedik kijken.

Denk dat er niet veel mis mee is verder gezien het lage bedrag, WOZ waarde en huidige woningmarkt. Zou het wel aandurven.
Hij heeft ook nog die verhuurde appartementen in Belgïe, onduidelijk of daar hypotheek op zit maar het levert sowieso ook maandinkomen op. Als ik zie wat hij heeft weten te sparen de afgelopen jaren (vooral o/g?) dan denk ik dat hij die terugval in inkomen wel op kan vangen. Het lijkt me geen type dat deze toch wel ingrijpende stap lichtvaardig zou nemen.

Wat dat ZZP verhaal betreft, er wordt weer wat geroepen en iedereen schiet direct in de stress, maar denk dat dit wel los zal lopen. De belangen zijn veel te groot. Laten ze eerst de toeslagenaffaire en de belastinghervorming maar eens afronden, daar hebben ze nu al geen capaciteit voor.

Trouwens ik denk dat hij royaal boven die 32 euro grens zit met zijn graaipraktijk in de zorg.
Pecunia non olet
pi_214897623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Bond voor belastingbetalers nieuwsbrief:
SPOILER
Tip, nieuwsbrief is gratis.
Ow he, dank! 🙏. Ik ga dit komende week direct in orde maken!
Ik had dit gemist.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_214897625
Kleine nieuwe direct bij Collin:

D&R Hoveniersbedrijf

Onroerend goed

¤ 70.000

8,0% rente | 60 maanden

1ste hypotheek op 2 aan te kopen garageboxen voor eigen gebruik
pi_214897644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:23 schreef Tjalala het volgende:

D&R Hoveniersbedrijf

Onroerend goed

¤ 70.000

8,0% rente | 60 maanden

Die lusten we wel, ondanks de wat hoge LTV :9
Zeer gezonde toko en geen verhuurrisico.

Linkje = lief
Pecunia non olet
pi_214897739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
oeps, gemist...
pi_214897917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die lusten we wel, ondanks de wat hoge LTV :9
Zeer gezonde toko en geen verhuurrisico.

Linkje = lief
Zekerheden goed, maar daar tegenover staat wel slechts 88k omzet en 32k resultaat in een V.O.F. = 44k omzet en 16k resultaat (= loon) per persoon
pi_214897982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Zekerheden goed, maar daar tegenover staat wel slechts 88k omzet en 32k resultaat in een V.O.F. = 44k omzet en 16k resultaat (= loon) per persoon
"Naast de inkomsten uit het hoveniersbedrijf ontvangt Rosanne ook looninkomsten uit dienstbetrekking elders."

Maar is nog geen vetpot nee.
pi_214897997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:58 schreef Bieselke het volgende:

[..]
"Naast de inkomsten uit het hoveniersbedrijf ontvangt Rosanne ook looninkomsten uit dienstbetrekking elders."

Je hebt gelijk, had niet alles gelezen. Maar met een relatief klein leenbedrag zal het ze wel lukken.
pi_214898008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:23 schreef Tjalala het volgende:

D&R Hoveniersbedrijf

Onroerend goed

¤ 70.000

8,0% rente | 60 maanden

Probeer de boxen op Google Streetview te vinden, is me nog niet gelukt het perceelnummer te vinden.
pi_214898092
Is er al een linkje van het hoveniers echtpaar voor aankoop twee garage boxen
https://www.collincrowdfund.nl/dr-hoveniersbedrijf/
Van collin. Lijkt me wel een project om mee te nemen.
pi_214898219
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:45 schreef Jaco078 het volgende:
Collin Linkje;

SPOILER
Ja, bekende naam; onlangs is 250k werkkapitaal gefund met 2e hypo op eigen woning.
Dus CCF investeert (met private tak samen) 4.3 mio op een huidige pand waarde van 2.6 mio. De vergunningen zijn nog niet rond. Als er iets mislukt met dit plan en de bouw dan is er dus al direct een gat in de dekking van 40% van de investering. Is er nog iets positiefs dat ik mis, zeer goede reputatie van meneer oid?
pi_214898355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:03 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Probeer de boxen op Google Streetview te vinden, is me nog niet gelukt het perceelnummer te vinden.
Via streetview lijkt alles nog onbebouwd, via kadastrale kaart.com en ook daar kom ik de perceelsnrs niet tegen, echter zijn wel a d binnenzijde vd straat wel veel garageboxen neergezet,oa nr 29-12 & 13 of a d overzijde 50-12 & 13, Collin graag een huisnummertje erbij Pak de hovenier wel mee.
De 2e Jan Steenstraat daar moet ik de pitch nog ff goed van lezen. Je hebt 4 app met een mwaarde van 2.690k en je gaat na verbouwing > 5app met een mwaarde van 4.550k. 3e hypo prive ken ik geen waarde aan toe. Vergunningstraject, bouwkst, tijdsplan onzekere factoren, nog maar een goed de EBI lezen. Het vermogen van de betrokkenen zit in de diverse stenen (verschillende panden op diverse locaties). Daar zijn niet zomaar snel harde liquide ¤ 's van gemaakt. Ter aanv het moet echt vd zekerheden (hypo+privé) komen, de BVtjes zijn zo empty als ...?

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 05-09-2024 13:36:37 ]
pi_214898719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Is er nog iets positiefs dat ik mis, zeer goede reputatie van meneer oid?
"bekend als hoofd coaching van Real Estate Masterclass.", misschien?

Hm...nee _O-
pi_214898767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Had ik stiekem ook gedaan, toch altijd nog 14 dagen bedenktijd ;)
pi_214898778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:09 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
"bekend als hoofd coaching van Real Estate Masterclass.", misschien?

Hm...nee _O-
Beetje hetzelfde gevoel krijg ik erbij als met die Pr8! AI coach interim Kenneth Smit manager guru.
pi_214898816
Nog een kleine bij Collin onderweg

https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-hulsing-huppermans/

Werkkapitaal voor een dakdekker. 230k / 8,5% / 48 maanden.
pi_214898856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:58 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Denk dat ze ook wel wat of misschien zelfs wel veel, particulieren als klant hebben. Die hoeven niet altijd een factuurtje 8-)
Pecunia non olet
pi_214899120
Linkje Buikslotermeer vastgoed, rente 9%. De financiering bij Collin Crowdfund wordt aangewend voor de aankoop, splitsing en verbouwing van de Tweede Jan Steenstraat 102 1, 102 2, 102 3, 102 O en 102 HS (gelegen in de Pijp) te Amsterdam. De huidige 4 appartementen met 1 kadastraal nummer worden gesplitst naar 5 appartementen. De bouwvergunningen zijn reeds ingediend en goedkeuring wordt in september verwacht. Door middel van verkoop van de 5 appartementen zal de lening worden afgelost. https://www.collincrowdfu(...)de1379357542fd3b4f05
pi_214899234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:14 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde gevoel krijg ik erbij als met die Pr8! AI coach interim Kenneth Smit manager guru.
Een Rennie of Sperti gevoel?
Pecunia non olet
pi_214899267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:45 schreef Jaco078 het volgende:
Collin Linkje;

SPOILER
Je weet dat je je eigen inlog meestuurt? Kan niet direct kwaad, zit nog een extra check op, maar ik zou het niet doen.

Ik zag het omdat ik via jouw link een knop inschrijven heb, als ik gewoon via mijn eigen account ga heb ik die niet?
pi_214899309
Sowieso bijzonder irritant bij Collin dat er bij Investeringskansen die eraan komen niet staat wanneer ze online komen. Hoe moeilijk is om daar een datum en tijd bij te zetten zodat je er rekening mee kan houden denk ik dan.
pi_214899315
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je weet dat je je eigen inlog meestuurt? Kan niet direct kwaad, zit nog een extra check op, maar ik zou het niet doen.

Ik zag het omdat ik via jouw link een knop inschrijven heb, als ik gewoon via mijn eigen account ga heb ik die niet?
Het is een pre-linkje. Je kan gewoon mee inschrijven. Worden hier regelmatig gedeeld.
pi_214899318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het is een pre-linkje. Je kan gewoon mee inschrijven. Worden hier regelmatig gedeeld.
Weer iets geleerd. Lijkt wel een bug van het systeem dat dit zo werkt. Normaal zou je verwachten dat je inlog gecontroleerd wordt. Potentieel datalek :P
pi_214899355
quote:

[..]
Dat is men hier 'linkjes delen' noemt. Enkelen hier hebben speciale (vroege) toegang en vereren ons regelmatig door die toegang te delen
pi_214899380
quote:
Ja,
je mist hier een grote box 3 portefeuille
Een BV met een gezond eigen vermogen
En het feit dat de gehele bouw in depot gaat
En dat zowel voor als na verbouwing de financiering onder de 100% LTV ligt.
pi_214899393
quote:

[..]

Dank je! heb even mijn linkje verwijderd, is al door Sanne - correct - gedeeld.

Hier nogmaals volledig: https://www.collincrowdfu(...)de1379357542fd3b4f05
pi_214899415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Weer iets geleerd. Lijkt wel een bug van het systeem dat dit zo werkt. Normaal zou je verwachten dat je inlog gecontroleerd wordt. Potentieel datalek :P
Collin deelt altijd een linkje om direct te investeren met de lening nemer. Deze vrienden en kennissen van de lening nemer kunnen dan voor de officiële publicatie investeren. Wij zijn hier regelmatig kennis en familie van de leningnemer via via. :) Dat willen we graag zo houden. Daarom graag discreet omgaan met deze situatie daar menig investeerder hier niet blij zou zijn als deze linkjes verdwijnen door geroep over datalekken etc.
pi_214899609
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:34 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ja,
je mist hier een grote box 3 portefeuille
Een BV met een gezond eigen vermogen
En het feit dat de gehele bouw in depot gaat
En dat zowel voor als na verbouwing de financiering onder de 100% LTV ligt.
Heb je een persoonlijke relatie met de leningnemer? Ik kan punt 1 en 4 niet echt uit de pitch halen in elk geval. Eigen vermogen is dus ~ 3 miljoen, ws op basis van overwaarde op genoemde portefeuille.

Zijn marge op dit project lijkt me wel flinterdun, want die 3 ton verdampt al snel als de bouw duurder blijkt of verkoop niet vlot loopt. Ofwel 3 ton is 10 maanden rente ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 05-09-2024 15:15:39 ]
pi_214899688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Dus CCF investeert (met private tak samen) 4.3 mio op een huidige pand waarde van 2.6 mio. De vergunningen zijn nog niet rond. Als er iets mislukt met dit plan en de bouw dan is er dus al direct een gat in de dekking van 40% van de investering. Is er nog iets positiefs dat ik mis, zeer goede reputatie van meneer oid?
Ik ken het pand en heb zelf wat vastgoed daar in de buurt. Doe niet mee in het project omdat het type ondernemer en het businessmodel mij niet bevalt. Afloscapaciteit is mij te beperkt.
pi_214899943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Collin deelt altijd een linkje om direct te investeren met de lening nemer. Deze vrienden en kennissen van de lening nemer kunnen dan voor de officiële publicatie investeren. Wij zijn hier regelmatig kennis en familie van de leningnemer via via. :) Dat willen we graag zo houden. Daarom graag discreet omgaan met deze situatie daar menig investeerder hier niet blij zou zijn als deze linkjes verdwijnen door geroep over datalekken etc.
Ik ga er niets mee doen verder, maar ik vind het niet heel correct. Maar goed, dat mag ieder voor zich bepalen verder.
pi_214900153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ga er niets mee doen verder, maar ik vind het niet heel correct. Maar goed, dat mag ieder voor zich bepalen verder.
Wat vind je niet correct? Ondernemers krijgen de linkjes zelf ook, bedoeld voor de eigen omgeving.
Lees de laatste 10.000 berichten hier op FOK maar terug, dan zie je heel veel van dit soort linkjes.
pi_214900521
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 16:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Wat vind je niet correct? Ondernemers krijgen de linkjes zelf ook, bedoeld voor de eigen omgeving.
Lees de laatste 10.000 berichten hier op FOK maar terug, dan zie je heel veel van dit soort linkjes.
Omdat wij hier geen "eigen omgeving" zijn in het merendeel van de gevallen en het daarom misbruik is van deze links wat mij betreft. Het geeft een oneerlijk voordeel ten opzichte van andere mensen die willen investeren via crowdfunding en hierdoor buiten de boot vallen. Ik ben meer van de fairplay in die zin en ik denk dat het ook een negatieve kant heeft (men stopt met investeren als men de kans niet eens meer krijgt bijvoorbeeld).

Neem aan dat Collin dit overigens gewoon weet en bewust toelaat. En ik heb er verder geen problemen mee als anderen hier wel gebruik van wensen te maken, maar dat betekent niet dat ik dat ook moet doen.
pi_214900849
Softwarematching.io failliet

SPOILER
Failliet precies in de eerste maand dat het serieuze aflossen begon, geen toeval natuurlijk. Ik weet niet precies waarom ik in project #1 ben gestapt, ik neem aan blinde hebzucht ivm de 10%. Er was hier wel een goede discussie over en een paar hebben het goed voorspeld.

Degenen in project #2 raken denk ik wel echt hun inleg grotendeels kwijt, die sluiten achteraan bij de hypotheek en verpanding van immateriële activa. Project #1 kan meerdere kanten op gaan, in theorie is er genoeg overwaarde, maar ja moet blijken.

https://www.collincrowdfund.nl/softwarematching-io/
https://www.collincrowdfund.nl/softwarematching-io-2/

[ Bericht 0% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 05-09-2024 17:39:34 ]
pi_214900892
6,5% voor werkkapitaal zonder zekerheden
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30361
pi_214901452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 17:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Omdat wij hier geen "eigen omgeving" zijn in het merendeel van de gevallen en het daarom misbruik is van deze links wat mij betreft. Het geeft een oneerlijk voordeel ten opzichte van andere mensen die willen investeren via crowdfunding en hierdoor buiten de boot vallen. Ik ben meer van de fairplay in die zin en ik denk dat het ook een negatieve kant heeft (men stopt met investeren als men de kans niet eens meer krijgt bijvoorbeeld).

Neem aan dat Collin dit overigens gewoon weet en bewust toelaat. En ik heb er verder geen problemen mee als anderen hier wel gebruik van wensen te maken, maar dat betekent niet dat ik dat ook moet doen.
Je hoeft ook niet mee te doen.
Overigens, het wordt door collin gestimuleerd én p.s. bij deze heb je nog 2 miljoen ruimte.. uiteraard mag je ook netjes morgen 11.00 instappen ipv nu
pi_214901564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is er al een linkje van het hoveniers echtpaar voor aankoop twee garage boxen
https://www.collincrowdfund.nl/dr-hoveniersbedrijf/
Van collin. Lijkt me wel een project om mee te nemen.
Bij deze het linkje:

SPOILER
En als extraatje ook nog de dakdekker:

SPOILER
pi_214901627
Die linkjes zijn niet per se voor kennissen van de leningnemer, Collin en andere platformen sturen zelf ook vaak investeringslinkjes in het rond.
Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien een soort klantbinding?
Er is hier nog weleens een discussie geweest over waarom sommige mensen wel en andere niet een bepaalde link kregen toegemaild maar ik geloof niet dat we daar toen uitgekomen zijn, anders dan dat er vast een bepaald algoritme achter steekt.
pi_214901792
CCF pretendeert ook niet echt egalitair te zijn wel? Ze hebben een aparte groep vermogende investeerders die ook regelmatig een soort recht van eerste weigering op projecten krijgen. Dan is er dit forum en de reguliere linkjes crowd. En dan de alleenstaande vandaal belegger op de website.

En voor CCF lijkt het me wel interessant, ze kunnen schuiven met non-publieke en publieke projecten en die in verschillende belegger pools gooien. En een gevoel van exclusiviteit en schaarste creëren is ook mooi meegenomen, daar maken veel bedrijven gebruik van.
pi_214902218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:15 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
CCF pretendeert ook niet echt egalitair te zijn wel? Ze hebben een aparte groep vermogende investeerders die ook regelmatig een soort recht van eerste weigering op projecten krijgen. Dan is er dit forum en de reguliere linkjes crowd. En dan de alleenstaande vandaal belegger op de website.

En voor CCF lijkt het me wel interessant, ze kunnen schuiven met non-publieke en publieke projecten en die in verschillende belegger pools gooien. En een gevoel van exclusiviteit en schaarste creëren is ook mooi meegenomen, daar maken veel bedrijven gebruik van.
+ Snelle funding trekt weer nieuwe projecten aan. Win-win zou ik zeggen
pi_214902418
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 18:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet mee te doen.
Overigens, het wordt door collin gestimuleerd én p.s. bij deze heb je nog 2 miljoen ruimte.. uiteraard mag je ook netjes morgen 11.00 instappen ipv nu
Sowieso laat ik deze passeren, maar dat staat er los van.
pi_214903077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:19 schreef GereDathan het volgende:
Nog een kleine bij Collin onderweg

https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-hulsing-huppermans/

Werkkapitaal voor een dakdekker. 230k / 8,5% / 48 maanden.
Ik zit met enige verbazing naar de prognose 2024 te kijken. Véél meer omzet, maar een lagere bruto marge (hoe dan?), en ruim dalende kosten waardoor uiteindelijk een flink verbeterde winst overblijft.
Dus eigenlijk zorgen de gedaalde kosten voor de winsttoename, en niet die extra omzet.

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze vast personeel er uit gemikt hebben en met ZZP'ers zijn gaan werken (want die zie je terug bij de kostprijs verkoop en niet bij de loonkosten).

Maar als ik de paniekverhalen serieus moet nemen is er volgend jaar geen enkele ZZP'er meer zeker van zijn werk _O-

Anyway ik doe niet mee want de zekerheid is niet dekkend en op incourant onroerend goed.
Pecunia non olet
pi_214903108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar als ik de paniekverhalen serieus moet nemen is er volgend jaar geen enkele ZZP'er meer zeker van zijn werk _O-
Ik ben positief over de veranderingen (handhaving) die komt. In bepaalde sectoren (zorg en onderwijs bijvoorbeeld) is het volledig uit de klauw gelopen. Voor de ZZP’er in bijvoorbeeld de bouw of tuin zal er niks geen probleem zijn.
pi_214903266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben positief over de veranderingen (handhaving) die komt. In bepaalde sectoren (zorg en onderwijs bijvoorbeeld) is het volledig uit de klauw gelopen. Voor de ZZP’er in bijvoorbeeld de bouw of tuin zal er niks geen probleem zijn.
Let op mijn woorden: er gaat helemaal niets veranderen want in dit land is het bedrijfsleven de baas en de economische belangen zijn sowieso te groot.

Verliesgevende bedrijven , bijvoorbeeld slachterijen, die geen belasting betalen en alleen kunnen voortbestaan door middel van massale import van arbeid en inzet van schijn ZZP, die zou je verplicht moeten sluiten omdat ze alleen maar druk op de samenleving geven, maar dat kan gewoon niet in ons neo liberale Nederland.
Pecunia non olet
pi_214903458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
https://www.faillissement(...)lits#google_vignette

Faillissement GvE/'t hart zorg....

Het zou geen probleem moeten zijn:

SPOILER
De helft is al afgelost.

Ik geloof niet dat ze bij GvE de prioriteiten juist op orde hebben......... ~O>
Uitgangspunt voor een crowdfundplatform zou moeten zijn, hoe wordt de uitwinning van de hypotheek aangestuurd via de curator. Geen woord daarover.
Maatschappelijke aspecten zijn uiteraard van belang voor de overige stakeholders maar niet onze allereerste zorg lijkt me.........
SPOILER
Pecunia non olet
pi_214903674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit met enige verbazing naar de prognose 2024 te kijken. Véél meer omzet, maar een lagere bruto marge (hoe dan?), en ruim dalende kosten waardoor uiteindelijk een flink verbeterde winst overblijft.
Dus eigenlijk zorgen de gedaalde kosten voor de winsttoename, en niet die extra omzet.

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze vast personeel er uit gemikt hebben en met ZZP'ers zijn gaan werken (want die zie je terug bij de kostprijs verkoop en niet bij de loonkosten).

Anyway ik doe niet mee want de zekerheid is niet dekkend en op incourant onroerend goed.
De Google reviews zijn heel wisselend, van top bedrijf wat goed werk aflevert tot fraudeur en oplichter dat zijn werknemers niet betaalt. Zou veel werken met Poolse uitzendkrachten.

Ook wordt in één van de reviews aangegeven dat zoon Markus begin dit jaar de zaak van zijn vader zou hebben overgenomen.
Zoon Markus is betrokken bij een faillissement https://www.faillissement(...)dering-uden-b-v.aspx waarbij er volgens de curator sprake is van diverse paulianeuze betalingen aan aan een (in familieverband) gelieerde partij.. In het verslag van begin 2024 staat dat de wederpartij een VOF betreft waarvan één van de vennoten onverwachts is overleden. Dat moet de VOF van zijn ouders zijn. Vader Paul Jan is half december 2023 plotseling overleden en nu is de vrouw van Markus samen met de moeder dus vernnoot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soulfreak op 05-09-2024 22:45:10 ]
pi_214903941
Was hier al gemeld dat SIG/Prinses Marijkestraat is afgelost.
Vervroegd, dus met boete.
Pecunia non olet
pi_214903994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:00 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Die linkjes zijn niet per se voor kennissen van de leningnemer, Collin en andere platformen sturen zelf ook vaak investeringslinkjes in het rond.
Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien een soort klantbinding?
Er is hier nog weleens een discussie geweest over waarom sommige mensen wel en andere niet een bepaalde link kregen toegemaild maar ik geloof niet dat we daar toen uitgekomen zijn, anders dan dat er vast een bepaald algoritme achter steekt.
Het is klantbinding volgens mij, maar óók een vliegende start om 11.00, 14.00 en 16.00 uur.
pi_214904497
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:19 schreef obligataire het volgende:
Was hier al gemeld dat SIG/Prinses Marijkestraat is afgelost.
Vervroegd, dus met boete.
Ook bij CCF een vervroegde aflossing
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening J. Zwaan Transport B.V. met leningnummer 00047175.
Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
“Geldnemer heeft gedurende de gehele looptijd de mogelijkheid om, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de Lening algeheel vervoegd af te lossen tegen een vergoedingsrente van 3 maanden voor de investeerders.”
pi_214904667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
De Google reviews zijn heel wisselend, van top bedrijf wat goed werk aflevert tot fraudeur en oplichter dat zijn werknemers niet betaalt. Zou veel werken met Poolse uitzendkrachten.

Ook wordt in één van de reviews aangegeven dat zoon Markus begin dit jaar de zaak van zijn vader zou hebben overgenomen.
Zoon Markus is betrokken bij een faillissement https://www.faillissement(...)dering-uden-b-v.aspx waarbij er volgens de curator sprake is van diverse paulianeuze betalingen aan aan een (in familieverband) gelieerde partij.. In het verslag van begin 2024 staat dat de wederpartij een VOF betreft waarvan één van de vennoten onverwachts is overleden. Dat moet de VOF van zijn ouders zijn. Vader Paul Jan is half december 2023 plotseling overleden en nu is de vrouw van Markus samen met de moeder dus vernnoot.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Zeer nuttige informatie, vooral dat laatste stukje laat mij bij de twijfel toeslaan om de annuleren. Wat denken anderen?
-
pi_214905380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Jubelbericht GvE
[..]

De afgelopen 2 dagen had ik nog 2x een verzamelbetaling van gve inzake aflossing van projecten, De ene keer werd de laatste 2 termijnen betaald(inclusief slottermijn) en de andere keer alleen de slottermijn. Waar er afgelopen weekend nog een jubelmail was (+ een uodate in de (gve) omgeving). Was het woensdag alleen een update in de omgeving en donderdag niet eens mee een notificatie anders dan de extra verzamelbetaling.

Er zit geen logica achter de meldingen en betalingen...
pi_214905630
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:23 schreef Tjalala het volgende:

[..]
De afgelopen 2 dagen had ik nog 2x een verzamelbetaling van gve inzake aflossing van projecten, De ene keer werd de laatste 2 termijnen betaald(inclusief slottermijn) en de andere keer alleen de slottermijn. Waar er afgelopen weekend nog een jubelmail was (+ een uodate in de (gve) omgeving). Was het woensdag alleen een update in de omgeving en donderdag niet eens mee een notificatie anders dan de extra verzamelbetaling.

Er zit geen logica achter de meldingen en betalingen...
Idem.
pi_214905843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 07:51 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
[..]
Zeer nuttige informatie, vooral dat laatste stukje laat mij bij de twijfel toeslaan om de annuleren. Wat denken anderen?
Ook zonder deze info zou ik dit project al overgeslagen hebben....
Pecunia non olet
pi_214906017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Het is klantbinding volgens mij, maar óók een vliegende start om 11.00, 14.00 en 16.00 uur.
Dit is natuurlijk hele slimme marketing. Eigenlijk hopen ze dat zo veel mogelijk mensen het linkje informeel delen. Mensen die via via een dergelijk linkje hebben gekregen voelen zich bevoordeeld, omdat ze eerder kunnen inschrijven. Voor CCF heeft dit als voordeel dat bij officiele opening al behoorlijk vol zit, zodat mensen zonder linkje bang zijn dat ze de boot missen en dus snel instappen. CCF kan bovendien officiële opening voor iedereen aanhouden en beweren dat er weer een project binnen 1 uur is ingeschreven. Feitelijk heeft dit al vaak al een paar dagen opengestaan, maar die tijd hoeven ze niet mee te nemen. Voor de ondernemer is dit ook fijner, want projecten bij CCF zijn vaak snel volgeschreven. Kortom: eigenlijk een win-win-win situatie.
pi_214906157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk hele slimme marketing. Eigenlijk hopen ze dat zo veel mogelijk mensen het linkje informeel delen. Mensen die via via een dergelijk linkje hebben gekregen voelen zich bevoordeeld, omdat ze eerder kunnen inschrijven. Voor CCF heeft dit als voordeel dat bij officiele opening al behoorlijk vol zit, zodat mensen zonder linkje bang zijn dat ze de boot missen en dus snel instappen. CCF kan bovendien officiële opening voor iedereen aanhouden en beweren dat er weer een project binnen 1 uur is ingeschreven. Feitelijk heeft dit al vaak al een paar dagen opengestaan, maar die tijd hoeven ze niet mee te nemen. Voor de ondernemer is dit ook fijner, want projecten bij CCF zijn vaak snel volgeschreven. Kortom: eigenlijk een win-win-win situatie.
Bij GVE krijg ik ook steeds linkjes om voordien te investeren terwijl ik daar al twee jaar niets meer doe. Dus daar helpt het niet om snel vol te laten lopen. Rara hoe zou dat komen.
pi_214906260
quote:

[..]
Daarnaast leest Collin hier goed mee en heeft op die manier nog eens een extra controle over de projecten.
Er zijn op die manier al heel wat projecten aangepast nog voor dat ze officieel live gingen.
Ook daar heeft iedereen baat bij.
pi_214906516
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

¤ 320.000 | 8,0 % rente | 12 maanden

Met linkje:

SPOILER
pi_214907213
quote:

[..]
En als niemand de link zou delen, dan delen ze het zelf wel op het forum
pi_214907383
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

Met linkje:

SPOILER
Daar moet wel het één en ander verbouwd worden. https://www.funda.nl/deta(...)ieuweweg-6/43517042/
Scheelt wel dat ze niet zo veel hoeven te slopen. :)
pi_214907498
Aflossing A. Weijs en E. van Dijk

SPOILER
Dat tikt weer aan op het saldo!
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:48:54 #275
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214907522
quote:
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

Met linkje:

SPOILER
Als ik het goed heb gelezen met een bijgaande foto van een niet-leningnemer. Dit betreft volgens mij slechts de partner van een leningnemer. Eigenaardig...
pi_214907549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:48 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Als ik het goed heb gelezen met een bijgaande foto van een niet-leningnemer. Dit betreft volgens mij slechts de partner van een leningnemer. Eigenaardig...
Haar foto stond 2 uur geleden wel in de pitch, en ook nog steeds in de oude pitch trouwens. Ik neem deze wel mee, lijkt me heel beheersbaar risico ivm afbouw zelf doen, neven inkomsten uit loondienst en extra zekerheid op ander pand. Ik denk dat ze met z'n 3en altijd wel wat kunnen regelen om het netjes af te ronden.
pi_214907727
quote:
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

Met linkje:

SPOILER
De hypotheek op het huis in Wanneperveen is bijna 60k meer dan een jaar geleden.
Waar zouden ze het geld voor nodig gehad hebben?
pi_214907743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:48 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Het is inderdaad opvallend dat de aannemer geen leningnemer is, maar alleen zijn partner. De andere leningnemer is oud-collega van de andere aannemer. Beide aannemers zullen dit waarschijnlijk samen doen. Zal ergens een reden zijn waarom bij 1 van de aannemers de partner leningnemer is.
pi_214907890
Zij werkt hier bij onze vaste notaris om de hoek, deel van Het Notarieel. En daar houden ze wel van huizen flippen:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ei-vastgoed-a4859552

https://archive.is/xMMOj
pi_214908061
Jolifood B.V. h.o.d.n. Shabu ToGo Tilburg
¤ 65.000 | 10,0 % rente | 60 maanden

Met linkje
https://url42.collincrowd(...)2FGkeVKnNuVUNg-3D-3D
pi_214908079
Vervroegde aflossing bij Collin
SPOILER
pi_214908110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:15 schreef Faraday01 het volgende:
Vervroegde aflossing bij Collin
SPOILER
Prima, was toch al een project met wat hobbels in de betalingen.
pi_214908143
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:

Met linkje
https://url42.collincrowd(...)2FGkeVKnNuVUNg-3D-3D
Ik ga hem overwegen. De borgstelling acht ik wel van goede waarde, de vorige lening van MugenBrands wordt vlekkeloos afbetaald. En de kwaliteit van ShabuToGo is prima, ik kom er regelmatig.
pi_214908418
Kamo Bouw
¤ 600.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kamo-bouw/

Ziet er ook wel solid uit.
pi_214908584
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
a, ik kom er regelmatig.
Van Mugenbrands staat nog maar 26% van de oorspronkelijke schuld open. Dat vind ik wel heel waardevol, zo'n trackrecord. Direct neem ik doorgaans is lager mee dan Collin Maatwerk, maar nu durf ik 'm mee te nemen voor een inleg ter grootte van Collin Maatwerk.
pi_214909120
Hubo Heeze failliet bij ccf
pi_214909445
Heb de slingers nog niet toegestuurd gekregen van Collin maar dat zal nog wel komen.
Heb net in mijn privé account lening 500 ingeboekt.
Ben eigenlijk wel tevreden met dit platform gebruik het nu al 10 jaar.
pi_214910133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:25 schreef zeeland6 het volgende:
Hubo Heeze failliet bij ccf
lening 105k = aflossingsvrij >> HA+ 1e hypo op belegg-pand met 3 wooneenheden (woz 179k+108k+105K) + pandrecht huur. Dus dit komt wel goed maar zal wel ff duren.
pi_214910224
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik ga hem overwegen. De borgstelling acht ik wel van goede waarde, de vorige lening van MugenBrands wordt vlekkeloos afbetaald. En de kwaliteit van ShabuToGo is prima, ik kom er regelmatig.
meegenomen, basisinleg direct
pi_214911581
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
s nog niet toegestuurd gekregen van Collin maar dat zal nog wel komen.
Heb net in mijn privé account lening 500 ingeboekt.
Ben eigenlijk wel tevreden met dit platform gebruik het nu al 10 jaar.
wat is in jouw privé account je netto rendement na 10 jaar en 500 projecten? In procenten bedoel ik uiteraard, euro's niet relevant.
pi_214912236
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:12 schreef peterc het volgende:

[..]
lening 105k = aflossingsvrij >> HA+ 1e hypo op belegg-pand met 3 wooneenheden (woz 179k+108k+105K) + pandrecht huur. Dus dit komt wel goed maar zal wel ff duren.
Ik heb die Hubo Heeze nog eens terug gelezen. Waarom deed ik ook alweer mee. Ondanks alle vergoeilijkende verhalen van Collin (daar hadden ze zelfs bij een Direct project tijd voor over....) was het duidelijk dat deze ondernemer in geen 100 jaar de Quote 500 zou halen :D . Maar ja bij deze goudgerande zekerheid kon je hem ook moeilijk laten liggen.

Dit gaat idd goed komen. Jammer wel, aan de ene kant loopt de ziekenboeg wat leeg maar wordt aan de andere kant weer opgevuld. Crowfunding is nooit saai. Er is altijd leesvoer.
Pecunia non olet
pi_214912740
Herfinanciering NLI. Zekerheden zien er goed uit.
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/VVHolding_RBB/invest
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214913238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Kamo Bouw
¤ 600.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kamo-bouw/

Ziet er ook wel solid uit.
Vind je? Zodra die verkoop heeft plaatsgevonden is er veel druk van de ketel, maar tot die dag betaalt hij 48K aan rente per jaar aan rente. Daar moet hij veel fietsen voor verkopen en bandjes voor plakken.
Laat dat nou net een activiteit zijn waar hij eigenlijk nog maar weinig van weet. Ik vraag me zelfs een beetje af of hij überhaupt wel weet waar hij aan begint.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 07-09-2024 01:56:31 ]
Pecunia non olet
pi_214913696
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 01:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vind je? Zodra die verkoop heeft plaatsgevonden is er veel druk van de ketel, maar tot die dag betaalt hij 48K aan rente per jaar aan rente. Daar moet hij veel fietsen voor verkopen en bandjes voor plakken.
Laat dat nou net een activiteit zijn waar hij eigenlijk nog maar weinig van weet. Ik vraag me zelfs een beetje af of hij überhaupt wel weet waar hij aan begint.
En het pand wordt voor 500k aangekocht, en hij heeft 600k nodig. Laat deze graag over voor andere investeerders.
pi_214913730
Zag zojuist bij Max, dat er een kleine bijschrijving heeft plaats gevonden. Project 774087 - ongeveer 64% van teruggekomen.
pi_214913853
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 04:57 schreef quepos het volgende:

[..]
En het pand wordt voor 500k aangekocht, en hij heeft 600k nodig. Laat deze graag over voor andere investeerders.
Hij koopt ook voor voor 120k fietsen en materialen. Op zich niet gek om mee te beginnen. Zonder voorraad kan je geen fietsenzaak beginnen.

Ik neem deze zelf ook niet mee. Een beetje in de avonduren naast andere baan nog fietsen repareren zie ik ook niet echt wat ik verwacht van een fietsenmaker.
pi_214913894
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Onlangs heeft de locatie Tilburg haar deuren moeten sluiten, vanwege privéomstandigheden van de ex-bestuurder. George en de franchisegever zien nog steeds veel potentie in deze locatie.

De bestuurder is failliet gegaan en volgens het verslag niet vanwege privéomstandigheden:

Curanda heeft aangegeven dat door de stijgende (loon)kosten, alsmede de
hoeveelheid concurrentie niet in staat is gebleken om de onderneming
succesvol voort te zetten en om die reden zelf het faillissement van de
vennootschap heeft aangevraagd. De curator heeft dit in onderzoek.

De curator heeft vastgesteld dat door te hoge kosten het niet mogelijk is
gebleken voor curanda om de onderneming rendabel te maken.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1790466/damaska-b-v.aspx
pi_214914295
e
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 05:53 schreef quepos het volgende:
Zag zojuist bij Max, dat er een kleine bijschrijving heeft plaats gevonden. Project 774087 - ongeveer 64% van teruggekomen.
gisteren 6 aflossingen, allen van C*rb*lo en allemaal met flinke verliezen 802840 663056 774087 656565 663070 786538
pi_214915156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 08:13 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Onlangs heeft de locatie Tilburg haar deuren moeten sluiten, vanwege privéomstandigheden van de ex-bestuurder. George en de franchisegever zien nog steeds veel potentie in deze locatie.

De bestuurder is failliet gegaan en volgens het verslag niet vanwege privéomstandigheden:

Curanda heeft aangegeven dat door de stijgende (loon)kosten, alsmede de
hoeveelheid concurrentie niet in staat is gebleken om de onderneming
succesvol voort te zetten en om die reden zelf het faillissement van de
vennootschap heeft aangevraagd. De curator heeft dit in onderzoek.

De curator heeft vastgesteld dat door te hoge kosten het niet mogelijk is
gebleken voor curanda om de onderneming rendabel te maken.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1790466/damaska-b-v.aspx
Dank voor het speurwerk, dat geeft wat "food for thought". 36 Personeelsleden lees ik in het verslag, dat zullen geen fulltimers zijn maar toch, dat is nogal wat.
pi_214915201
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 09:16 schreef Slingervinger het volgende:
e
[..]
gisteren 6 aflossingen, allen van C*rb*lo en allemaal met flinke verliezen 802840 663056 774087 656565 663070 786538
Tja, dat wisten we. Op dit moment is mijn verlies nog zo'n 63% op de hele portefeuille, maar ik verwacht dat er nog wel het één en ander van terugkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')