Dit zou fantastisch zijn voor degene met sterk fluctuerende investeringen zoals crypto of aandelen. In de jaren met flinke winst dan gewoon het forfaitaire rendement aanhouden en in de slechte jaren het werkelijke rendement gebruiken.quote:Op woensdag 4 september 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
Ik vermoed dat ze de bewijslast gewoon lekker omdraaien en jou laten aantonen dat, en zo ja hoeveel, je rendement lager was dan het forfaitaire.
Nou ja, ja, met een grote maar en dat is je niet mag carry-backen of -forwarden met verliezen. Vrij onbegrijpelijk overigens.quote:Op woensdag 4 september 2024 17:06 schreef probablyunsure het volgende:
[..]
Dit zou fantastisch zijn voor degene met sterk fluctuerende investeringen zoals crypto of aandelen. In de jaren met flinke winst dan gewoon het forfaitaire rendement aanhouden en in de slechte jaren het werkelijke rendement gebruiken.
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou (moeten) gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....quote:Op woensdag 4 september 2024 18:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, ja, met een grote maar en dat is je niet mag carry-backen of -forwarden met verliezen. Vrij onbegrijpelijk overigens.
Nou ja, je mag straks dus aftikken over de rente op een lening in jaar X en met de afschrijving in jaar X+1 helemaal niets doen (ja, aftrekken van je andere rendement in dat jaar). Idem voor een aandeel dat je jaren aanhoudt en van 100 naar 200 naar 100 naar 200 gaat. En de grondslagen blijven, in ieder geval tot 2027, hetzelfde afaik.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....
Er is een CCF project met de naam Ca+us Co B.V., maar dat is niet dezelfde.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:59 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe Collin Direct:
Jan Caus
¤ 130.000 | 7,5 % rente | 60 maanden | Herfinanciering hypotheek woonhuis i.v.m verhuur van de woning.
Best een leuk pandje als ik naar Google Streetview kijk. LTV is prima. Wel weinig Cashflow overschot maar opzich wel interessant om mee te nemen.
Maar dat van die appels en peren is wel de intentie en is heel krom. Ik begrijp echt niet waarom ze niet de werkwijze die je bij zakelijke investeringen toepast hier ook gewoon op los laten. Ja dat vraagt om wel wat administratie, maar dat zou toch nooit het grootste probleem hoeven zijn? (ok, controle wordt mogelijk ook complex...)quote:Op woensdag 4 september 2024 19:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zou alleen begrijpelijk zijn als je jaar in jaar uit dezelfde grondslag zou (moeten) gebruiken. Anders ga ja peren van appels aftrekken of andersom....
Er ligt gewoon een draaiboek voor klaar in de VS en die blinken nu niet bepaald uit in bureaucratie.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:10 schreef tnhb het volgende:
[..]
Maar dat van die appels en peren is wel de intentie en is heel krom. Ik begrijp echt niet waarom ze niet de werkwijze die je bij zakelijke investeringen toepast hier ook gewoon op los laten. Ja dat vraagt om wel wat administratie, maar dat zou toch nooit het grootste probleem hoeven zijn? (ok, controle wordt mogelijk ook complex...)
Nee, wat dat betreft verwacht ik niet zo snel problemen.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is een CCF project met de naam Ca+us Co B.V., maar dat is niet dezelfde.
Verwachten jullie problemen in verband met de verhuur, waarde in bewoonde staat etc. De lage huur maakt het voor een belegger weinig interessant?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, bekende naam; onlangs is 250k werkkapitaal gefund met 2e hypo op eigen woning.
[ Bericht 25% gewijzigd door Jaco078 op 05-09-2024 14:35:56 ]
Ik verwacht eerder problemen met zijn inkomen. Hij is ZZP'er in de zorg en daar gaat om te beginnen per 1 januari veel in veranderen. En ik verwacht op niet al te lange termijn een grote verschuiving in de zorg. Ik denk dat de ZZP'er daar een slechte tijd gaat krijgen.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is een CCF project met de naam Ca+us Co B.V., maar dat is niet dezelfde.
Verwachten jullie problemen in verband met de verhuur, waarde in bewoonde staat etc. De lage huur maakt het voor een belegger weinig interessant?
Bond voor belastingbetalers nieuwsbrief:quote:Op donderdag 5 september 2024 11:06 schreef Essebes het volgende:
Ik was een beetje verbaast. Deze week ontvingen wij de def.aanlsag 2021 IB. We hebben vermogensrendementsheffing te betalen, want: sparen, beleggen, overige bezittingen, huis etc, de hele rambam 😂
Ik dacht zelf dat alles on hold stond. Of zijn ze nu met deze achterstanden bezig met een inhaalslag?*
*edit: vraagt hoort meer in het IB forum thuis, denk ik. Maar hier zit vast ook kennis van dit*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tip, nieuwsbrief is gratis.
Hij heeft ook nog die verhuurde appartementen in Belgïe, onduidelijk of daar hypotheek op zit maar het levert sowieso ook maandinkomen op. Als ik zie wat hij heeft weten te sparen de afgelopen jaren (vooral o/g?) dan denk ik dat hij die terugval in inkomen wel op kan vangen. Het lijkt me geen type dat deze toch wel ingrijpende stap lichtvaardig zou nemen.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder problemen met zijn inkomen. Hij is ZZP'er in de zorg en daar gaat om te beginnen per 1 januari veel in veranderen. En ik verwacht op niet al te lange termijn een grote verschuiving in de zorg. Ik denk dat de ZZP'er daar een slechte tijd gaat krijgen.
Qua vastgoed zal het wel loslopen in deze tijd, zolang er een woningtekort is zal er genoeg vraag zijn. Maar hoe dat over 3 of 4 jaar zit is koffiedik kijken.
Denk dat er niet veel mis mee is verder gezien het lage bedrag, WOZ waarde en huidige woningmarkt. Zou het wel aandurven.
quote:Op donderdag 5 september 2024 11:19 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Bond voor belastingbetalers nieuwsbrief:Ow he, dank! 🙏. Ik ga dit komende week direct in orde maken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tip, nieuwsbrief is gratis.
Ik had dit gemist.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
Die lusten we wel, ondanks de wat hoge LTVquote:Op donderdag 5 september 2024 11:23 schreef Tjalala het volgende:
Kleine nieuwe direct bij Collin:
D&R Hoveniersbedrijf
Onroerend goed
¤ 70.000
8,0% rente | 60 maanden
1ste hypotheek op 2 aan te kopen garageboxen voor eigen gebruik
oeps, gemist...quote:Op donderdag 5 september 2024 11:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dan zou ik niet te lang wachten.....
Zekerheden goed, maar daar tegenover staat wel slechts 88k omzet en 32k resultaat in een V.O.F. = 44k omzet en 16k resultaat (= loon) per persoonquote:Op donderdag 5 september 2024 11:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die lusten we wel, ondanks de wat hoge LTV![]()
Zeer gezonde toko en geen verhuurrisico.
Linkje = lief
"Naast de inkomsten uit het hoveniersbedrijf ontvangt Rosanne ook looninkomsten uit dienstbetrekking elders."quote:Op donderdag 5 september 2024 11:50 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Zekerheden goed, maar daar tegenover staat wel slechts 88k omzet en 32k resultaat in een V.O.F. = 44k omzet en 16k resultaat (= loon) per persoon
Je hebt gelijk, had niet alles gelezen. Maar met een relatief klein leenbedrag zal het ze wel lukken.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:58 schreef Bieselke het volgende:
[..]
"Naast de inkomsten uit het hoveniersbedrijf ontvangt Rosanne ook looninkomsten uit dienstbetrekking elders."
Maar is nog geen vetpot nee.
Probeer de boxen op Google Streetview te vinden, is me nog niet gelukt het perceelnummer te vinden.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:23 schreef Tjalala het volgende:
Kleine nieuwe direct bij Collin:
D&R Hoveniersbedrijf
Onroerend goed
¤ 70.000
8,0% rente | 60 maanden
1ste hypotheek op 2 aan te kopen garageboxen voor eigen gebruik
quote:Op donderdag 5 september 2024 10:45 schreef Jaco078 het volgende:
Collin Linkje;
1e hypotheek op statig Amsterdams pandDus CCF investeert (met private tak samen) 4.3 mio op een huidige pand waarde van 2.6 mio. De vergunningen zijn nog niet rond. Als er iets mislukt met dit plan en de bouw dan is er dus al direct een gat in de dekking van 40% van de investering. Is er nog iets positiefs dat ik mis, zeer goede reputatie van meneer oid?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, bekende naam; onlangs is 250k werkkapitaal gefund met 2e hypo op eigen woning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |