abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214901564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is er al een linkje van het hoveniers echtpaar voor aankoop twee garage boxen
https://www.collincrowdfund.nl/dr-hoveniersbedrijf/
Van collin. Lijkt me wel een project om mee te nemen.
Bij deze het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als extraatje ook nog de dakdekker:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214901627
Die linkjes zijn niet per se voor kennissen van de leningnemer, Collin en andere platformen sturen zelf ook vaak investeringslinkjes in het rond.
Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien een soort klantbinding?
Er is hier nog weleens een discussie geweest over waarom sommige mensen wel en andere niet een bepaalde link kregen toegemaild maar ik geloof niet dat we daar toen uitgekomen zijn, anders dan dat er vast een bepaald algoritme achter steekt.
pi_214901792
CCF pretendeert ook niet echt egalitair te zijn wel? Ze hebben een aparte groep vermogende investeerders die ook regelmatig een soort recht van eerste weigering op projecten krijgen. Dan is er dit forum en de reguliere linkjes crowd. En dan de alleenstaande vandaal belegger op de website.

En voor CCF lijkt het me wel interessant, ze kunnen schuiven met non-publieke en publieke projecten en die in verschillende belegger pools gooien. En een gevoel van exclusiviteit en schaarste creëren is ook mooi meegenomen, daar maken veel bedrijven gebruik van.
pi_214902218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:15 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
CCF pretendeert ook niet echt egalitair te zijn wel? Ze hebben een aparte groep vermogende investeerders die ook regelmatig een soort recht van eerste weigering op projecten krijgen. Dan is er dit forum en de reguliere linkjes crowd. En dan de alleenstaande vandaal belegger op de website.

En voor CCF lijkt het me wel interessant, ze kunnen schuiven met non-publieke en publieke projecten en die in verschillende belegger pools gooien. En een gevoel van exclusiviteit en schaarste creëren is ook mooi meegenomen, daar maken veel bedrijven gebruik van.
+ Snelle funding trekt weer nieuwe projecten aan. Win-win zou ik zeggen
pi_214902418
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 18:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet mee te doen.
Overigens, het wordt door collin gestimuleerd én p.s. bij deze heb je nog 2 miljoen ruimte.. uiteraard mag je ook netjes morgen 11.00 instappen ipv nu
Sowieso laat ik deze passeren, maar dat staat er los van.
pi_214903077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:19 schreef GereDathan het volgende:
Nog een kleine bij Collin onderweg

https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-hulsing-huppermans/

Werkkapitaal voor een dakdekker. 230k / 8,5% / 48 maanden.
Ik zit met enige verbazing naar de prognose 2024 te kijken. Véél meer omzet, maar een lagere bruto marge (hoe dan?), en ruim dalende kosten waardoor uiteindelijk een flink verbeterde winst overblijft.
Dus eigenlijk zorgen de gedaalde kosten voor de winsttoename, en niet die extra omzet.

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze vast personeel er uit gemikt hebben en met ZZP'ers zijn gaan werken (want die zie je terug bij de kostprijs verkoop en niet bij de loonkosten).

Maar als ik de paniekverhalen serieus moet nemen is er volgend jaar geen enkele ZZP'er meer zeker van zijn werk _O-

Anyway ik doe niet mee want de zekerheid is niet dekkend en op incourant onroerend goed.
Pecunia non olet
pi_214903108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar als ik de paniekverhalen serieus moet nemen is er volgend jaar geen enkele ZZP'er meer zeker van zijn werk _O-
Ik ben positief over de veranderingen (handhaving) die komt. In bepaalde sectoren (zorg en onderwijs bijvoorbeeld) is het volledig uit de klauw gelopen. Voor de ZZP’er in bijvoorbeeld de bouw of tuin zal er niks geen probleem zijn.
pi_214903266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben positief over de veranderingen (handhaving) die komt. In bepaalde sectoren (zorg en onderwijs bijvoorbeeld) is het volledig uit de klauw gelopen. Voor de ZZP’er in bijvoorbeeld de bouw of tuin zal er niks geen probleem zijn.
Let op mijn woorden: er gaat helemaal niets veranderen want in dit land is het bedrijfsleven de baas en de economische belangen zijn sowieso te groot.

Verliesgevende bedrijven , bijvoorbeeld slachterijen, die geen belasting betalen en alleen kunnen voortbestaan door middel van massale import van arbeid en inzet van schijn ZZP, die zou je verplicht moeten sluiten omdat ze alleen maar druk op de samenleving geven, maar dat kan gewoon niet in ons neo liberale Nederland.
Pecunia non olet
pi_214903458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:54 schreef obligataire het volgende:
https://www.faillissement(...)lits#google_vignette

Faillissement GvE/'t hart zorg....

Het zou geen probleem moeten zijn:

SPOILER
De helft is al afgelost.

Ik geloof niet dat ze bij GvE de prioriteiten juist op orde hebben......... ~O>
Uitgangspunt voor een crowdfundplatform zou moeten zijn, hoe wordt de uitwinning van de hypotheek aangestuurd via de curator. Geen woord daarover.
Maatschappelijke aspecten zijn uiteraard van belang voor de overige stakeholders maar niet onze allereerste zorg lijkt me.........
SPOILER
Pecunia non olet
pi_214903674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit met enige verbazing naar de prognose 2024 te kijken. Véél meer omzet, maar een lagere bruto marge (hoe dan?), en ruim dalende kosten waardoor uiteindelijk een flink verbeterde winst overblijft.
Dus eigenlijk zorgen de gedaalde kosten voor de winsttoename, en niet die extra omzet.

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze vast personeel er uit gemikt hebben en met ZZP'ers zijn gaan werken (want die zie je terug bij de kostprijs verkoop en niet bij de loonkosten).

Anyway ik doe niet mee want de zekerheid is niet dekkend en op incourant onroerend goed.
De Google reviews zijn heel wisselend, van top bedrijf wat goed werk aflevert tot fraudeur en oplichter dat zijn werknemers niet betaalt. Zou veel werken met Poolse uitzendkrachten.

Ook wordt in één van de reviews aangegeven dat zoon Markus begin dit jaar de zaak van zijn vader zou hebben overgenomen.
Zoon Markus is betrokken bij een faillissement https://www.faillissement(...)dering-uden-b-v.aspx waarbij er volgens de curator sprake is van diverse paulianeuze betalingen aan aan een (in familieverband) gelieerde partij.. In het verslag van begin 2024 staat dat de wederpartij een VOF betreft waarvan één van de vennoten onverwachts is overleden. Dat moet de VOF van zijn ouders zijn. Vader Paul Jan is half december 2023 plotseling overleden en nu is de vrouw van Markus samen met de moeder dus vernnoot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soulfreak op 05-09-2024 22:45:10 ]
pi_214903941
Was hier al gemeld dat SIG/Prinses Marijkestraat is afgelost.
Vervroegd, dus met boete.
Pecunia non olet
pi_214903994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:00 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Die linkjes zijn niet per se voor kennissen van de leningnemer, Collin en andere platformen sturen zelf ook vaak investeringslinkjes in het rond.
Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien een soort klantbinding?
Er is hier nog weleens een discussie geweest over waarom sommige mensen wel en andere niet een bepaalde link kregen toegemaild maar ik geloof niet dat we daar toen uitgekomen zijn, anders dan dat er vast een bepaald algoritme achter steekt.
Het is klantbinding volgens mij, maar óók een vliegende start om 11.00, 14.00 en 16.00 uur.
pi_214904497
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:19 schreef obligataire het volgende:
Was hier al gemeld dat SIG/Prinses Marijkestraat is afgelost.
Vervroegd, dus met boete.
Ook bij CCF een vervroegde aflossing
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening J. Zwaan Transport B.V. met leningnummer 00047175.
Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
“Geldnemer heeft gedurende de gehele looptijd de mogelijkheid om, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de Lening algeheel vervoegd af te lossen tegen een vergoedingsrente van 3 maanden voor de investeerders.”
pi_214904667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
De Google reviews zijn heel wisselend, van top bedrijf wat goed werk aflevert tot fraudeur en oplichter dat zijn werknemers niet betaalt. Zou veel werken met Poolse uitzendkrachten.

Ook wordt in één van de reviews aangegeven dat zoon Markus begin dit jaar de zaak van zijn vader zou hebben overgenomen.
Zoon Markus is betrokken bij een faillissement https://www.faillissement(...)dering-uden-b-v.aspx waarbij er volgens de curator sprake is van diverse paulianeuze betalingen aan aan een (in familieverband) gelieerde partij.. In het verslag van begin 2024 staat dat de wederpartij een VOF betreft waarvan één van de vennoten onverwachts is overleden. Dat moet de VOF van zijn ouders zijn. Vader Paul Jan is half december 2023 plotseling overleden en nu is de vrouw van Markus samen met de moeder dus vernnoot.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Zeer nuttige informatie, vooral dat laatste stukje laat mij bij de twijfel toeslaan om de annuleren. Wat denken anderen?
-
pi_214905380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Jubelbericht GvE
[..]

De afgelopen 2 dagen had ik nog 2x een verzamelbetaling van gve inzake aflossing van projecten, De ene keer werd de laatste 2 termijnen betaald(inclusief slottermijn) en de andere keer alleen de slottermijn. Waar er afgelopen weekend nog een jubelmail was (+ een uodate in de (gve) omgeving). Was het woensdag alleen een update in de omgeving en donderdag niet eens mee een notificatie anders dan de extra verzamelbetaling.

Er zit geen logica achter de meldingen en betalingen...
pi_214905630
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:23 schreef Tjalala het volgende:

[..]
De afgelopen 2 dagen had ik nog 2x een verzamelbetaling van gve inzake aflossing van projecten, De ene keer werd de laatste 2 termijnen betaald(inclusief slottermijn) en de andere keer alleen de slottermijn. Waar er afgelopen weekend nog een jubelmail was (+ een uodate in de (gve) omgeving). Was het woensdag alleen een update in de omgeving en donderdag niet eens mee een notificatie anders dan de extra verzamelbetaling.

Er zit geen logica achter de meldingen en betalingen...
Idem.
pi_214905843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 07:51 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
[..]
Zeer nuttige informatie, vooral dat laatste stukje laat mij bij de twijfel toeslaan om de annuleren. Wat denken anderen?
Ook zonder deze info zou ik dit project al overgeslagen hebben....
Pecunia non olet
pi_214906017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Het is klantbinding volgens mij, maar óók een vliegende start om 11.00, 14.00 en 16.00 uur.
Dit is natuurlijk hele slimme marketing. Eigenlijk hopen ze dat zo veel mogelijk mensen het linkje informeel delen. Mensen die via via een dergelijk linkje hebben gekregen voelen zich bevoordeeld, omdat ze eerder kunnen inschrijven. Voor CCF heeft dit als voordeel dat bij officiele opening al behoorlijk vol zit, zodat mensen zonder linkje bang zijn dat ze de boot missen en dus snel instappen. CCF kan bovendien officiële opening voor iedereen aanhouden en beweren dat er weer een project binnen 1 uur is ingeschreven. Feitelijk heeft dit al vaak al een paar dagen opengestaan, maar die tijd hoeven ze niet mee te nemen. Voor de ondernemer is dit ook fijner, want projecten bij CCF zijn vaak snel volgeschreven. Kortom: eigenlijk een win-win-win situatie.
pi_214906157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk hele slimme marketing. Eigenlijk hopen ze dat zo veel mogelijk mensen het linkje informeel delen. Mensen die via via een dergelijk linkje hebben gekregen voelen zich bevoordeeld, omdat ze eerder kunnen inschrijven. Voor CCF heeft dit als voordeel dat bij officiele opening al behoorlijk vol zit, zodat mensen zonder linkje bang zijn dat ze de boot missen en dus snel instappen. CCF kan bovendien officiële opening voor iedereen aanhouden en beweren dat er weer een project binnen 1 uur is ingeschreven. Feitelijk heeft dit al vaak al een paar dagen opengestaan, maar die tijd hoeven ze niet mee te nemen. Voor de ondernemer is dit ook fijner, want projecten bij CCF zijn vaak snel volgeschreven. Kortom: eigenlijk een win-win-win situatie.
Bij GVE krijg ik ook steeds linkjes om voordien te investeren terwijl ik daar al twee jaar niets meer doe. Dus daar helpt het niet om snel vol te laten lopen. Rara hoe zou dat komen.
pi_214906260
quote:

[..]
Daarnaast leest Collin hier goed mee en heeft op die manier nog eens een extra controle over de projecten.
Er zijn op die manier al heel wat projecten aangepast nog voor dat ze officieel live gingen.
Ook daar heeft iedereen baat bij.
pi_214906516
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

¤ 320.000 | 8,0 % rente | 12 maanden

Met linkje:

SPOILER
pi_214907213
quote:

[..]
En als niemand de link zou delen, dan delen ze het zelf wel op het forum
pi_214907383
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

Met linkje:

SPOILER
Daar moet wel het één en ander verbouwd worden. https://www.funda.nl/deta(...)ieuweweg-6/43517042/
Scheelt wel dat ze niet zo veel hoeven te slopen. :)
pi_214907498
Aflossing A. Weijs en E. van Dijk

SPOILER
Dat tikt weer aan op het saldo!
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:48:54 #275
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214907522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF:

RMKV Vastgoed B.V.

Met linkje:

SPOILER
Als ik het goed heb gelezen met een bijgaande foto van een niet-leningnemer. Dit betreft volgens mij slechts de partner van een leningnemer. Eigenaardig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')