Dat denk ik al jaren; ik snap niet dat een overheid meer uitgeeft dan er binnen komt en de tekorten financiert op de kapitaalmarkt. Edoch, slimme economen weten elke keer weer een truc te verzinnen, om het monetaire systeem te redden en voort te modderen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Vroeger hadden we de florijn. Daar kwam een gulden voor terug. Die gulden werd in 2002 ingeruild voor een duurdere, krachtigere euro. Die op zijn beurt in nog geen 30 jaar behoorlijk devalueert. Ik heb verder niet veel economische kennis, maar is het geldsysteem dat wij hanteren simpelweg niet houdbaar voor de lange termijn?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Bijna nergens is de belastingdruk zo hoog als in Nederland.
Nou is een vrij aanzienlijk deel van die 150 landen tamelijk kut om in te wonen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarheid dus?
In 150 landen ligt de druk dus lager.
Zou er een correlatie zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou is een vrij aanzienlijk deel van die 150 landen tamelijk kut om in te wonen.
Ook al las je over OESO heen dan nog klopt denk ik jouw conclusie dat de overige landen een lagere druk hebbenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
*edit*
OESO landen, overheen gelezen
En dat heeft met de lastendruk te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou is een vrij aanzienlijk deel van die 150 landen tamelijk kut om in te wonen.
Die kans is groot.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat heeft met de lastendruk te maken?
Indirect wel. Leefbaarheid van een land heeft te maken met in hoeverre een land investeert in publieke voorzieningen. En die kosten nu eenmaal geld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat heeft met de lastendruk te maken?
Daarbij maak je de assumptie dat de hoeveelheid geld die in Publieke voorzieningen gelijk verdeeld is over de lastendruk per land. Verder worden natuurlijk niet alle publieke voorzieningen gefinancierd uit belastinggeld, zoals ziektekosten in D vs NL, of Wegenbelasting I & Fr vs NLquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Indirect wel. Leefbaarheid van een land heeft te maken met in hoeverre een land investeert in publieke voorzieningen. En die kosten nu eenmaal geld.
En Frankrijk, Belgie en Italie Leuker dan NL?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:43 schreef Leandra het volgende:
Ik zie daar zo geen landen bij met een lagere belastingdruk waarvan ik denk dat het er leuker leven is.
Wellicht Canada en Nieuw Zeeland, maar daar houdt het wel mee op.
Er zullen verschillen in detail zijn. Maar de meeste welvarende en leefbare landen hebben daarbij ruime publieke voorzieningen en die kosten linksom of rechtsom geld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daarbij maak je de assumptie dat de hoeveelheid geld die in Publieke voorzieningen gelijk verdeeld is over de lastendruk per land. Verder worden natuurlijk niet alle publieke voorzieningen gefinancierd uit belastinggeld, zoals ziektekosten in D vs NL, of Wegenbelasting I & Fr vs NL
Die verschillen in detail zijn al snel een paar procentpuntenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zullen verschillen in detail zijn. Maar de meeste welvarende en leefbare landen hebben daarbij ruime publieke voorzieningen en die kosten linksom of rechtsom geld.
Roep ik dat?quote:Dus roepen dat het in 150 landen lager is is makkelijk. Maar in veel van die landen is het desondanks nogal karig leven.
De burger betaalt toch wel. Dit is een credit card waarvan je de rekening aan iemand anders kan geven, logisch dat ze elk jaar meer uitgeven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat denk ik al jaren; ik snap niet dat een overheid meer uitgeeft dan er binnen komt en de tekorten financiert op de kapitaalmarkt. Edoch, slimme economen weten elke keer weer een truc te verzinnen, om het monetaire systeem te redden en voort te modderen.
Mijn tipo: laat je ideeën los en profiteer van de maatregelen: lage rente = schuld maken en investeren in aandelen/O.G.. Hoge rente: zet je vermogen in deposito's.
Ook dat idee kan je loslaten.quote:
Neequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En Frankrijk, Belgie en Italie Leuker dan NL?
Nee want mn post was aan user onlogisch gericht. Die begint over 150 landen met een lagere lastendruk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die verschillen in detail zijn al snel een paar procentpunten
[..]
Roep ik dat?
Het gaat toch om landen met een lagere belastingdruk waar het leuker moet zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En Frankrijk, Belgie en Italie Leuker dan NL?
Dus er is geen oorzakelijk verband tussen leuke landen en belastingdruk, hooguit een vage correlatiequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat toch om landen met een lagere belastingdruk waar het leuker moet zijn?
In die landen is de belastingdruk hoger.
Overigens willen veel mensen graag naar Denemarken, maar voldoen ze vaak niet aan de eisen, en daar is de belastingdruk zeker niet lager.
Je quote mij, vandaarquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want mn post was aan user onlogisch gericht. Die begint over 150 landen met een lagere lastendruk.
Dat staat nog niet vast natuurlijk, Canada en Nieuw Zeeland zijn heel ander soortige landen (veel en veel ruigere natuur), plus ver weg, ik hoef mijn kleinkinderen niet dagelijks te zien, maar aan de andere kant van de wereld wonen is van een andere orde.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus er is geen oorzakelijk verband tussen leuke landen en belastingdruk, hooguit een vage correlatie
Jouw keuzes, jouw voorkeuren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat staat nog niet vast natuurlijk, Canada en Nieuw Zeeland zijn heel ander soortige landen (veel en veel ruigere natuur), plus ver weg, ik hoef mijn kleinkinderen niet dagelijks te zien, maar aan de andere kant van de wereld wonen is van een andere orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |