Het gaat goed, echt goed! Zo langzamerhand merken we dat ze nagenoeg echt de oude is. We zien en horen dingen die we echt al heel lang niet gezien/gehoord hebben.quote:
Echt heel tof! Zou ik ook graag willen maken, moet nog even oefenen denk ik met andere dingen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:40 schreef ueberduitser het volgende:
In de bouwvak heb ik trouwens ook nog een loopwiel gemaakt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een paar filmpjes van het wiel in actie
Die was in het voorjaar een keer in de aanbieding hier in Duitsland. Ik gebruik normaal m'n eigen gemaakte houten bokken, maar zag deze toen toevallig liggen en ik dacht: meenemen!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef Barry1986 het volgende:
Vraagje, die parkside bokken vindt ik interessant maar ik zie ze niet in de webshop?
[ afbeelding ]
Maak je ze op bestelling?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:40 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die was in het voorjaar een keer in de aanbieding hier in Duitsland. Ik gebruik normaal m'n eigen gemaakte houten bokken, maar zag deze toen toevallig liggen en ik dacht: meenemen!
https://www.manomano.de/p(...)t70xh855-cm-84519433
Ik had er ook niet naar moeten vragenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:32 schreef ueberduitser het volgende:
Had ik niet gezegd dat het zo goed ging? Vanmiddag kreeg ik telefoon dat het juist niet goed ging. Zo slecht dat ze zojuist met de trauma heli naar Osnabrück gebracht. Wij zijn ook onderweg, hebben even pauze om wat te eten.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:32 schreef ueberduitser het volgende:
Had ik niet gezegd dat het zo goed ging? Vanmiddag kreeg ik telefoon dat het juist niet goed ging. Zo slecht dat ze zojuist met de trauma heli naar Osnabrück gebracht. Wij zijn ook onderweg, hebben even pauze om wat te eten.
Heel veel sterkte!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:32 schreef ueberduitser het volgende:
En een missende kentekenplaat?quote:Op maandag 2 september 2024 10:23 schreef ueberduitser het volgende:
Zo even een update uit Osnabrück.
Vrijdagmorgen is ze al geopereerd en haar dunne darm zat aardig in de knoop.
Probleem nu is de "ophanging" van de dunne darm aan het lichaam. Die is bij meisje zo minimaal, dat er gaten ontstaan waarin de darm in floept en zo in de knoop raakt.
De chirurgen hebben het zo en kwaad als het kan weer vastgemaakt, maar geven geen garanties. Wij hebben een deel van de operatie samen met de chirurg terug gekeken, zodat hij ons ook goed duidelijk kon maken wat er mis is.
Niet leuk om te zien, wel interessant en voor ons zeer verhelderend.
[ afbeelding ]
Klus-update:
Overdekt terras is op wat schilderwerk na helemaal gereed. Zaterdag heb ik de resterende bestrating klaar gemaakt, d.w.z. elke aansluitende steen moeten slijpen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog wat leuks meegemaakt...
Ik slijp de stenen van het terras langs de weg, dan hebben we binnen niet een dikke stofbende in en om het huis.
Ik loop met een steen naar de weg, kijk naar rechts de straat in en zie een aantal ruiters, met en zonder rijtuig, onze kant op komen. Steen doorgeslepen en ik kijk weer de straat in. Staan ze 75m verderop stil, een beetje vragend onze kant op kijkend. Ik denk, ze willen hier langs! Maar wij hebben een paaltje midden in de weg staan (i.v.m. sluiproute), dus ze denken dat ze er niet door kunnen.
Ik wenk naar ze zo van: Kom maar! en schop het paaltje om
[ afbeelding ]
Ik slinger de haspel en kabel aan de kant, ik wil niet dat ze met de rijtuigen over m'n kabel rijden.
Ik ga verder, ben weer even op het terras bezig en hoor de stoet voorbij gaan.
Na 10 minuten heb ik weer doorslijpwerk, dus loop weer naar de weg.
Wat tref ik daar aan?
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
een biertje en 2 kleine Klopfer als dankjewel
Dat is de nieuwe auto van m'n zoon. Die wordt volgende week 18 en heeft z'n eerste Benz alquote:
Ah, dan is het goedquote:Op maandag 2 september 2024 10:39 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe auto van m'n zoon. Die wordt volgende week 18 en heeft z'n eerste Benz al![]()
Een dezer dagen wordt de auto aangemeld en krijgt hij z'n kentekenplaten.
Bengalen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:40 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moin! Ow wat leuk, word je landgenootquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:46 schreef derLudolf het volgende:
Moin
Vanaf volgend jaar heb ik dezelfde drie letters op mn auto en was al even aan het oriënteren naar wat er voor die kachelbuis in de woonkamer moet komen![]()
Even teruggekeken hier, ik zie dat je eerst in Nederland hebt gekeken voor een kachel en hem vervolgens in Osnabrück hebt gekocht? Waar
Heb gisteren bij klein zaakje vlakbij gekeken naar eigenlijk hadden die maar drie typen "Wasserführende Kaminofen" die vrijstaand en modern/strak zijn, zoiets als jullie -met schouw- vind ik mooier
Ja, zou ik ook graag willen maar ze zijn mij te duur.quote:
Dank je! Dat klussen is een ideale afleiding en gelukkig is de rollercoater nu mooi rustig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net even de vorige reeks in een ruk bij gelezen... Wat een rollercoaster en dan nog zo een mega gaaf klus projekt erbij alsof het niks is. Respect!
De rollercoaster draait weer op volle toerenquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:05 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
*knip* gelukkig is de rollercoater nu mooi rustig.
Ik duim zeker mee. Hoe lang zou de operatie in theorie moeten duren?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:27 schreef ueberduitser het volgende:
Dank mensen!
Rond 11 uur is ze aan de beurt, duimen we even mee?
Dank! Geen idee, het ligt er aan wat de chirurg aantreft. Vraag is of hij kan opereren door het stoma-gat of dat de naad op d'r buik weer helemaal open moet.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik duim zeker mee. Hoe lang zou de operatie in theorie moeten duren?
Ik heb met jullie te doen. Je wil sowieso niet dat er iets met je kind is, maar dit is me even een partij heftig zeg. Ik lees op de achtergrond vaak mee in je topic, ik reageer niet zo vaak, maar, ik vind het erg heftig.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank! Geen idee, het ligt er aan wat de chirurg aantreft. Vraag is of hij kan opereren door het stoma-gat of dat de naad op d'r buik weer helemaal open moet.
Dank!quote:Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb met jullie te doen. Je wil sowieso niet dat er iets met je kind is, maar dit is me even een partij heftig zeg. Ik lees op de achtergrond vaak mee in je topic, ik reageer niet zo vaak, maar, ik vind het erg heftig.
Ja, je snijdt daar iets aan wat wel door mijn hoofd is gegaan, maar waar ik niet over wilde beginnen, want wie de fuck ben ik om dat thema aan te snijden. Maar ik snap je gedachtengang, en als ik me alleen maar probeer voor te stellen dat mijn dochter in die positie zou zijn dan word ik er misselijk van, en dat kan niet eens in de buurt komen van hoe de werkelijkheid moet zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Het is bijzonder heftig en ik merk dat wij zo langzamerhand ook echt aan ons einde zitten qua incasseren.
Zondag hebben we in het ziekenhuis het "hoe ver moeten we gaan om haar te redden?" gesprek gehad en dat is hard, heel hard en doet pijn, veel pijn. Dat er dan tijdens dat gesprek een kindje op de IC binnen gebracht word, die gereanimeerd moet worden en het uiteindelijk niet haalt, maakt het niet fijner.
Poah, dat zijn wel echt hele heftige gesprekken en overdenkingen. Veel beterschap voor haar en veel sterkte voor jullie!quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Het is bijzonder heftig en ik merk dat wij zo langzamerhand ook echt aan ons einde zitten qua incasseren.
Zondag hebben we in het ziekenhuis het "hoe ver moeten we gaan om haar te redden?" gesprek gehad en dat is hard, heel hard en doet pijn, veel pijn. Dat er dan tijdens dat gesprek een kindje op de IC binnen gebracht word, die gereanimeerd moet worden en het uiteindelijk niet haalt, maakt het niet fijner.
Nouja, en voor wat ik begrijp is ze ondanks alle pijn goed te pas. Dat maakt het alleen maar moeilijker denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar inderdaad, hoe ver moet je gaan, in hoeverre is dat nog zinnig. In hoeverre trekken jullie het nog. Van de andere kant is het jullie kind. Ik weet het ook niet.
Mijn kleine nichtje is geboren met een zeer ernstige genetische afwijking en is afgelopen maart overleden nadat haar ouders besloten dat het genoeg was geweest voor haar. Ze is 18 maanden oud geworden. Ik begrijp een heel klein beetje van wat jullie meemaken...quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Pfff...quote:Op woensdag 6 november 2024 11:50 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Oefquote:Op woensdag 6 november 2024 16:04 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Mijn kleine nichtje is geboren met een zeer ernstige genetische afwijking en is afgelopen maart overleden nadat haar ouders besloten dat het genoeg was geweest voor haar. Ze is 18 maanden oud geworden. Ik begrijp een heel klein beetje van wat jullie meemaken...
Het is kut!
Ik weet het soms ook niet hoor, het is echt zo dubbel. Als je d'r "normaal" ziet en hoeveel plezier ze heeft, hoe tevreden ze is.... Aan de andere kant krijgt ze zo veel ellende over zich heen, wordt haar wereldje steeds kleiner en meer gevuld met lichamelijke problemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je snijdt daar iets aan wat wel door mijn hoofd is gegaan, maar waar ik niet over wilde beginnen, want wie de fuck ben ik om dat thema aan te snijden. Maar ik snap je gedachtengang, en als ik me alleen maar probeer voor te stellen dat mijn dochter in die positie zou zijn dan word ik er misselijk van, en dat kan niet eens in de buurt komen van hoe de werkelijkheid moet zijn.
Maar inderdaad, hoe ver moet je gaan, in hoeverre is dat nog zinnig. In hoeverre trekken jullie het nog. Van de andere kant is het jullie kind. Ik weet het ook niet.
Dat is mooi, een meevaller is erg welkom!quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef ueberduitser het volgende:
Goed nieuws verder, de operatie is prima verlopen en het waren vergroeiingen/wildvlees wat de darm dicht drukte, niet zozeer de darm zelf die in de knup zat of geknikt was. Toch nog net weer wat anders dan de chirurg van tevoren dacht(so wie immer).
Alle vergroeiingen zijn verwijderd en ze hebben ook de kans gezien haar darmen wat meer op te hangen/fixeren zodat er minder kans is dat die zichzelf verknoopt/knikt.
Heel veel beterschap gewenst. Blij van dit soort mooie berichten!!quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef ueberduitser het volgende:
Goed nieuws verder, de operatie is prima verlopen en het waren vergroeiingen/wildvlees wat de darm dicht drukte, niet zozeer de darm zelf die in de knup zat of geknikt was. Toch nog net weer wat anders dan de chirurg van tevoren dacht(so wie immer).
Alle vergroeiingen zijn verwijderd en ze hebben ook de kans gezien haar darmen wat meer op te hangen/fixeren zodat er minder kans is dat die zichzelf verknoopt/knikt.
HOERA!!!quote:Op maandag 11 november 2024 10:09 schreef ueberduitser het volgende:
Het gaat goed met meisje, langzaam wordt de sondevoeding weer opgestart, maar dat gaat nog niet zonder slag of stoot. Als ze net de voeding binnen heeft, heeft ze last van pijn, dat is overduidelijk. De chirurgen zijn er nog wel bij geweest, maar kunnen niets bijzonders ontdekken.
Morgen of overmorgen als het goed is mag ze weer naar huis, dat horen we na de visite-ronde van vanmorgen.
Planning nu is woensdag naar huisquote:Op maandag 11 november 2024 10:09 schreef ueberduitser het volgende:
Morgen of overmorgen als het goed is mag ze weer naar huis, dat horen we na de visite-ronde van vanmorgen.
I steek een kaarsje bij Maria aan.quote:Op maandag 11 november 2024 14:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Planning nu is woensdag naar huis
De betere berichten! 🍀quote:Op maandag 11 november 2024 14:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Planning nu is woensdag naar huis
quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:22 schreef ueberduitser het volgende:
Morgen mag meisje naar huis. Transport is om 11:00uur geregeld, dus ik rij om 09:00uur samen met een verpleegster naar Osnabrück.
Hoe is het gegaan ? Fijn dat ze weer op haar plek isquote:Op dinsdag 12 november 2024 11:22 schreef ueberduitser het volgende:
Morgen mag meisje naar huis. Transport is om 11:00uur geregeld, dus ik rij om 09:00uur samen met een verpleegster naar Osnabrück.
Jij bent de schuldige, jij hebt gejinxedquote:Op dinsdag 12 november 2024 17:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan ? Fijn dat ze weer op haar plek is
Oh nee toch.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Jij bent de schuldige, jij hebt gejinxed![]()
(je was een dag te vroeg met je reactie)
Ik ben vanochtend met een verpleegster van het Pflegeheim naar Osnabrück gereden, maar daar aangekomen ging het sinds vanochtend ineens niet meer zo goed, ze hadden net transport afgebeld. Ze komt nog niet naar huis![]()
Ze heeft weer last van d'r buik, moest overgeven en d'r stoma loopt niet. Er kan dus weer iets mis zijn. Chirurg komt zo en dan gaat ze de onderzoeksmolen weer in.
quote:Op woensdag 13 november 2024 13:58 schreef ueberduitser het volgende:
Jij bent de schuldige, jij hebt gejinxed
(je was een dag te vroeg met je reactie)
Fijn ueberduitser!quote:Op donderdag 14 november 2024 20:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Vandaag is het goed gekomen hoor, vlak na de middag was ze weer thuis
Ik vind het misschien wel meer de Stijl achtig dan specifiek Escher. Schilderen in primaire kleuren et voilaquote:
Schilderen? Niks nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het misschien wel meer de Stijl achtig dan specifiek Escher. Schilderen in primaire kleuren et voila
stofferen dan?quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Schilderen? Niks niet![]()
Zonde van het mooie staal en eiken
geen denken aan!quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
stofferen dan?
https://canoof.nl/product/rietveld-steltman/
Dank je!quote:
Wat is het grooooot! Euh ruim 👍🏼quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:45 schreef ueberduitser het volgende:
Rondje door een deel van het huis
https://imgur.com/gallery/g0WKCxl
Het is niet klein nee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |