Dank je!quote:
Wat is het grooooot! Euh ruim 👍🏼quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:45 schreef ueberduitser het volgende:
Rondje door een deel van het huis
https://imgur.com/gallery/g0WKCxl
Het is niet klein nee.quote:
Ja erg fijn, hopen dat die trend zich door zet.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:55 schreef Troel het volgende:
Fijn dat het goed gaat en wat een werk heb je weer verricht!
Ik weet dat de tijd vliegt, maar dat dat eind mei was, hmmmmm....quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:23 schreef derLudolf het volgende:
24 mei, op dezelfde dag dat ik de hele riolering buiten heb open gehaald. Even de foto's teruggezocht
Lol, dat is hier letterlijk immer gerade ausquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:04 schreef JeMoeder het volgende:
Itterbeck, daar zat ik altijd in de kroeg (Mirella's Kneipe) met dauwtrappen
Mooie stek!
Het lijkt nu niet meer Duitsquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:34 schreef Seven. het volgende:
wat een kick
![]()
En wat is het prachtig geworden allemaal, met name de buitenkant. Het is net of jullie huis een (goed gelukte) facelift heeft gehad.
Het is ook precies zoals we ons "Masterplan" bedacht hebben. De buitenmuren witten is alleen echt veel werk en de grootste/vervelendste stukken moet ik nu nogquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:34 schreef Seven. het volgende:
wat een kick
![]()
En wat is het prachtig geworden allemaal, met name de buitenkant. Het is net of jullie huis een (goed gelukte) facelift heeft gehad.
inderdaad, al zie je het hier ook steeds meer.quote:
Ah, mocht je nog een keer in Itterbeck zijn, je bent van harte welkom.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:51 schreef Barry1986 het volgende:
Hey mede grafschafter, ik heb vorige week nog een grill party gehad in itterbeck.
Wij hebben ook gepland om ons huis volgend zomer te witten!
Wij hebben een zelfde type steen. Zuigt ontzettend hard.
Heb jij KEIM gedaan of “gewone” verf?
Ik kijk enorm op tegen de klus ivm 2 of 3x behandelen van hetzelfde vlak.
Wij hebben een zweifamillienwoning met veeeel muur.
Wel prachtig!
Succes, rotklus, maar o jee, wat gaan jullie er blij van worden na gedane zaken!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ah, mocht je nog een keer in Itterbeck zijn, je bent van harte welkom.
Ik heb dus geen zuigende steen, maar een knetterharde dichte. Ik heb dan ook gekozen om niet met Keim te werken maar met buiten-muurverf van Histor.
Als ik een poreuzere steen had gehad, was Keim denk in onvermijdbaar.
En ja, het is veel werk, echt veel. Ik begin volgende week weer aan een nieuwe gevel(moet er nog 3), maar ik zie er wel weer tegenop.
Dank jequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:05 schreef SV-tje het volgende:
Heel mooi!
Hoe heb je de paalafdekking afgewerkt, lijkt wel natuursteen zo?
Poeh, zeker lang niets gepost hier inderdaad....quote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:46 schreef livelink het volgende:
Lang niks meer gepost hier. Is het nu dan echt af?
Dit!quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:40 schreef derLudolf het volgende:
Oh wat fijn, het zij jullie gegund die vakantie.
Dank!quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:40 schreef derLudolf het volgende:
Oh wat fijn, het zij jullie gegund die vakantie.
Mooie kachelHeb je die kachel vorig jaar al gekocht in de buurt van Osnabrück of is dat een andere. Is 1968 te jong voor Bestandschutz of heb je hem verplaatst?
Dank u!quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:15 schreef livelink het volgende:
Een dubbele hernia klinkt ontzettend pijnlijk. Dat is inderdaad niet klusbevorderend. Gefeliciteerd met je zoon, wat gaat dat hard zeg! En de vakantie klinkt geweldig. Wat fijn dat dit nu kan!
Daar heb je helemaal gelijk in, dit is Susi R.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:41 schreef derLudolf het volgende:
Is die rooie kat nieuw trouwens? En een van de zwart/witte gesneuveld?
Deze inpandige schoorsteen komt zo'n 50cm boven de nok uit, dus voldoet sowieso. Het kanaal is nog in goede staat en heeft een inspectieluik in de kelder en op zolder, dus ik hoefde hier helemaal niets aan te doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Hoe zit dat met de schoorsteenhoogte van een schoorsteen door de woning. Bij mij moest toen ik de kachel plaatste er een meter of anderhalf bovenop de pijp omdat het om een nieuwe installatie ging. Dat is overigens een buis langs de buitenmuur. Benieuwd hoe dat met zo'n inpandige schoorsteen zit.
D'r zit niks in dat rookkanaal. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik er een buis in moest trekken, maar bleek niet nodig.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:43 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een gemetselde schoorsteen of zit er nog een buis in? Ik heb in de schuur een gemetselde schoorsteen. Geen idee of die halve meter boven de nok uit komt eigenlijk. Maar kon van m'n oom nog wel een Bullerjan krijgen. Wel gaaf om de schuur mee te kunnen verwarmen.
Zit ook wel een luikje onder, vanaf daar wordt zo'n ding geveegd? Want dak van de schuur is asbest, daar kom je niet op
mooi geworden!quote:Op maandag 30 maart 2026 09:06 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, een weekje er tussenuit geweest met z'n 3-en.
Erg fijne vakantie gehad, er echt van genoten.
De terugreis was echter wat minder plezierig, vlak na vertrek vanaf Hurghada zijn we door een zwerm ooievaars gevlogen en zijn er meerdere ooievaars door beide motoren gegaan. We hebben direct om moeten draaien en een noodlanding gemaakt.![]()
Uurtje of 5 vertraging gehad, we moesten wachten op een vervangend vliegtuig en uiteindelijk veilig in Düsseldorf geland.
[ afbeelding ]
Na terugkomst het werk aan de haard weer hervat en is sinds dit weekend afgerond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://i.imgur.com/pRG0zTH.mp4
Erg blij met het resultaat, weer precies zoals we in gedachten hadden.![]()
zo was het voor aanvang
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |