D'r zit niks in dat rookkanaal. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik er een buis in moest trekken, maar bleek niet nodig.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:43 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een gemetselde schoorsteen of zit er nog een buis in? Ik heb in de schuur een gemetselde schoorsteen. Geen idee of die halve meter boven de nok uit komt eigenlijk. Maar kon van m'n oom nog wel een Bullerjan krijgen. Wel gaaf om de schuur mee te kunnen verwarmen.
Zit ook wel een luikje onder, vanaf daar wordt zo'n ding geveegd? Want dak van de schuur is asbest, daar kom je niet op
mooi geworden!quote:Op maandag 30 maart 2026 09:06 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, een weekje er tussenuit geweest met z'n 3-en.
Erg fijne vakantie gehad, er echt van genoten.
De terugreis was echter wat minder plezierig, vlak na vertrek vanaf Hurghada zijn we door een zwerm ooievaars gevlogen en zijn er meerdere ooievaars door beide motoren gegaan. We hebben direct om moeten draaien en een noodlanding gemaakt.![]()
Uurtje of 5 vertraging gehad, we moesten wachten op een vervangend vliegtuig en uiteindelijk veilig in Düsseldorf geland.
[ afbeelding ]
Na terugkomst het werk aan de haard weer hervat en is sinds dit weekend afgerond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://i.imgur.com/pRG0zTH.mp4
Erg blij met het resultaat, weer precies zoals we in gedachten hadden.![]()
zo was het voor aanvang
[ afbeelding ]
Die zit er nog, al heb ik er niet zo heel veel last van. Ik kan het echter wel goed merken wanneer ik wat gedaan heb.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 april 2026 10:37 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
![]()
Onze lieve prinses is vandaag 17 jaar oud geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciflapstaartquote:Op woensdag 29 april 2026 10:37 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
![]()
Onze lieve prinses is vandaag 17 jaar oud geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank!quote:Op woensdag 29 april 2026 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Hoe gaat het met haar? @:ueberduitser
Lenthe zit in de hoogste Pflegegrad 5 en krijgt gewoon alles vergoed. De instelling waar ze woont is redelijk nieuw en valt eigenlijk onder Ambulante Pflege. Lenthe huurt een kamer en de Pflegedienst biedt "ambulante" zorg aan. Dit wordt volledig vergoed en de huurt wordt betaald door de Grafschaft/Landkreis. Hoop gedoe en gezeur, omdat dit "Stationäre/Ambulate" zorg vrij nieuw is en de Krankenkassen/Pflegekassen hier nog weinig ervaring mee hebben.quote:Op donderdag 30 april 2026 09:41 schreef derLudolf het volgende:
Hoop gedoe en geregel dus. Hoe zit dat in Duitsland met zorgverzekeringen, kwam hier toevallig vorige week aan de praat, dat je bij Pflegestufe 4 of 5 ¤1500 per maand krijgt en een Pflegeheim ¤3000/maand kost?
Dat zou misschien wel kunnen, maar we kiezen dan toch voor Nordhorn. puur omdat dat gewoon superdichtbij is. Een ambulanceritje duurt 2 minutenquote:Overstappen binnen dezelfde klinieken (Münster en Osnabrück toch?) niet mogelijk zodat intern de artsen dingen aan elkaar kunnen vragen?
Wat een werk heb je weer verzet!!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:34 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, het weer wordt beter en dagen lengen, dus buiten weer verder! Ik ben weer bezig met het witten van het huis.
Het was nu de beurt aan de carport-zijde, de straatzijde. Hier zag ik redelijk tegenop, omdat ik al het haardhout van de kant moest hebben.
Wel was dit de ideale gelegenheid een fatsoenlijk houtschap te maken. Standaard schuttingdelen waren te klein en te groot, dus zelf maar 2 schotten gemaakt. Ik heb nu 2 vakken waar zo'n beetje 2,5m3. per vak in kan.
Eerst het deel boven de keldertrap gedaan, was een beetje sketchy met de ladders zo, maar het is goed gekomen.
[ afbeelding ]
Daarna het hout van de kant getrokken.
[ afbeelding ]
Op koningsdag de schotten gemaakt en geschilderd
[ afbeelding ]
en na 2 avonden hout stapelen zag het er weer netjes uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overzichtje:
[ afbeelding ]
Volgende grote project wordt nieuwe bestrating, je ziet duidelijk dat de bestrating niet strookt met de poort.
Dit wordt allemaal heel anders, maar hoe laat ik nog even in het midden
Emmerich ≠ Emlicheimquote:Op maandag 4 mei 2026 22:24 schreef maily het volgende:
crosspost:
misschien kan iemand van hier helpen?
FHF / Gezocht: een bewoner van Elten/Emmerich (Duitsland)
Hier ging het best tekeer ja, al was het in Uelsen nog een beetje erger.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:20 schreef derLudolf het volgende:
Het onweer van gisteren goed doorstaan, jullie kant op ging het flink tekeer hoorde ik van de buurman
Het duurt altijd wel even voordat dat weg is. Wij zitten aan het einde van de straat en alles verzameld zich hier dan ook, erg fijnquote:Op maandag 22 juni 2026 09:07 schreef AnneX het volgende:
Wat een water…blijft het lang staan/ liggen?
Ja, de asymetrie vooral wordt aangepakt. Voor de poort, tot aan de keldertrap komt de rode bestrating te liggen en dan gaan we daarna over op tegels 40x40 of 50x50 in antraciet, met een paar plantvakken. Ook het opstapje bij de deur verdwijnt. Die is nu van de rode steen en rond, die wordt rechthoekig en met betonbielzen.quote:Bedoel je met niet passende bestrating, dat het asymmetrisch ligt t.o.v. de
(prachtige) poort? Of stenen eruit en grasdoorlatende stenen erin, gezien het water.
We hebben de tegels al onder onze overkapping liggen en gaan die t.z.t. ook nog aan de tuinzijde van het huis leggen. Dan houden we het bij een paar soorten bestrating. Grind is niet een optie nee, dat versmeert sowieso teveel hier met alle bomen.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:18 schreef AnneX het volgende:
👍🏼
Alleen hoezo dan weer donker als anthraciet? Grint is ws. geen optie vanwege wieltjes. En wordt donker niet bloedheet?
Affijn, het wordt vast fraai!
Achterhoeks padvast! Kan prima tussen de bomen en laat nog wel degelijk water door. Is met rolstoel ook te doen.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
We hebben de tegels al onder onze overkapping liggen en gaan die t.z.t. ook nog aan de tuinzijde van het huis leggen. Dan houden we het bij een paar soorten bestrating. Grind is niet een optie nee, dat versmeert sowieso teveel hier met alle bomen.
Nog een overzichtsfoto
[ afbeelding ]
Niet voor niks al die afgravingen hier in de regio. Hoef niet diep te graven of er komt mooi geel zand tevoorschijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:44 schreef derLudolf het volgende:
Je kunt wel goed op die foto zien wat je geel zand kunt putten
Dat is waar, maar grind hebben we bij de vorige huizen wel genoeg gehad.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Achterhoeks padvast! Kan prima tussen de bomen en laat nog wel degelijk water door. Is met rolstoel ook te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |