Gefeliciflapstaartquote:Op woensdag 29 april 2026 10:37 schreef ueberduitser het volgende:
![]()
![]()
![]()
Onze lieve prinses is vandaag 17 jaar oud geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank!quote:Op woensdag 29 april 2026 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Hoe gaat het met haar? @:ueberduitser
Lenthe zit in de hoogste Pflegegrad 5 en krijgt gewoon alles vergoed. De instelling waar ze woont is redelijk nieuw en valt eigenlijk onder Ambulante Pflege. Lenthe huurt een kamer en de Pflegedienst biedt "ambulante" zorg aan. Dit wordt volledig vergoed en de huurt wordt betaald door de Grafschaft/Landkreis. Hoop gedoe en gezeur, omdat dit "Stationäre/Ambulate" zorg vrij nieuw is en de Krankenkassen/Pflegekassen hier nog weinig ervaring mee hebben.quote:Op donderdag 30 april 2026 09:41 schreef derLudolf het volgende:
Hoop gedoe en geregel dus. Hoe zit dat in Duitsland met zorgverzekeringen, kwam hier toevallig vorige week aan de praat, dat je bij Pflegestufe 4 of 5 ¤1500 per maand krijgt en een Pflegeheim ¤3000/maand kost?
Dat zou misschien wel kunnen, maar we kiezen dan toch voor Nordhorn. puur omdat dat gewoon superdichtbij is. Een ambulanceritje duurt 2 minutenquote:Overstappen binnen dezelfde klinieken (Münster en Osnabrück toch?) niet mogelijk zodat intern de artsen dingen aan elkaar kunnen vragen?
Wat een werk heb je weer verzet!!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:34 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, het weer wordt beter en dagen lengen, dus buiten weer verder! Ik ben weer bezig met het witten van het huis.
Het was nu de beurt aan de carport-zijde, de straatzijde. Hier zag ik redelijk tegenop, omdat ik al het haardhout van de kant moest hebben.
Wel was dit de ideale gelegenheid een fatsoenlijk houtschap te maken. Standaard schuttingdelen waren te klein en te groot, dus zelf maar 2 schotten gemaakt. Ik heb nu 2 vakken waar zo'n beetje 2,5m3. per vak in kan.
Eerst het deel boven de keldertrap gedaan, was een beetje sketchy met de ladders zo, maar het is goed gekomen.
[ afbeelding ]
Daarna het hout van de kant getrokken.
[ afbeelding ]
Op koningsdag de schotten gemaakt en geschilderd
[ afbeelding ]
en na 2 avonden hout stapelen zag het er weer netjes uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overzichtje:
[ afbeelding ]
Volgende grote project wordt nieuwe bestrating, je ziet duidelijk dat de bestrating niet strookt met de poort.
Dit wordt allemaal heel anders, maar hoe laat ik nog even in het midden
Emmerich ≠ Emlicheimquote:Op maandag 4 mei 2026 22:24 schreef maily het volgende:
crosspost:
misschien kan iemand van hier helpen?
FHF / Gezocht: een bewoner van Elten/Emmerich (Duitsland)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |