abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214730163
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als iemand jou een wappie heeft genoemd had je waarschijnlijk wel meer gedaan dan de optie openhouden dat het wellicht ook Oekraïne geweest kon zijn.
Dat is niet waar. Ik kreeg voor alleen maar zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Rusland de dader is aangezien ze dan keihard in eigen voet geschoten hebben al de bekende beschuldigingen naar mijn hoofd.

Zeker in het draadje over de oorlog is alles wat ook maar een tikje afwijkt van het narratief ruim voldoende voor een groepje nitwits om meteen de messen te slijpen in de hoop dat je maar snel weer weggaat. Want andere mening zijn kennelijk heel eng.

Waarmee dat draadje (zoals wel meer draadjes hier op het forum) door velen gemeden wordt.

En voordat je mij ook beschuldigt van slachtofferschap in een poging deze ongewenste mening te onderdrukken… ik kan daar zelf prima tegen, maar het forum wordt daar bepaald niet beter van en dat is jammer. Echt goede discussies worden daarmee zeldzamer.
pi_214730165
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Is dat niet Victor Reinier?
pi_214730173
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat is het probleem nou, de pijpleiding is een legitiem economische doel in het huidige conflict. Wat willen de Duitsers hiermee nou bereiken behalve dan dat ze de moskovieten en hun westerse sympathisanten (ook in dit topic weer volop aanwezig)in de hand spelen.
Het probleem is dat je bondgenoten je spullen aan puin blazen. Nou waren het spullen waarvan veel mensen (achteraf) vinden dat je ze nooit had moeten aanschaffen en het eigenlijk nu ook wel best vinden dat die spullen het niet meer doen maar toch, je vrienden hebben ongevraagd je spullen naar de klote geholpen.

Dan moet je (al is het maar voor de bühne) daar naar handelen en boos over worden.

Maar goed, het is oorlog en onder de streep verwacht ik niet dat dit nog een grote staart krijgt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_214730188
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Als heel Europa vredig zou samenleven en handel zou mogen drijven dan,
Wat West-Europa al 3 kwart eeuw doet en sinds 1991 bijna compleet Europa. Tot Poetin het op zijn heupen kreeg. Voor de rest totaal geen idee wat je wilt zeggen want het slaat voor de rest nergens op.
pi_214730190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:38 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Is dat niet Victor Reinier?
Ik was al in de verleiding om te gaan fotosoepen maar je hebt de grap al voor me weggekaapt :P
pi_214730201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat Zelensky stinkend rijk zou worden van de oorlog is grappig genoeg pure Russische propaganda, net als het verhaal dat z'n vrouw in een dure Bugatti zou rijden.

Dat geeft wel aan waar je je nieuws haalt.

Je stemt waarschijnlijk ook FvD, dat ligt wel voor de hand.
Sowieso slaat dat bashen van Zelensky natuurlijk nergens op.

Stel nou dat al die onzin over dure auto's en shoppen in Monaco waar zou zijn. Is het dan plots oké dat Rusland steden in Oekraïne aan stront schiet en burgerslachtoffers maakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214730203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:22 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Serieus? :') Iedereen wordt OF rijk van de USA als je "mee-doet" en "arm" als je tegenwerkt
Hoezo "meedoet"?

Oekraïne is binnengevallen door het Russische leger, het enige wat Oekraïne doet is het land verdedigen.

Dat heeft niets met "meedoen" te maken, die keuze is er niet eens. Anders wordt Oekraïne een provincie van Rusland.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:49:36 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214730222
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214730241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel nou dat al die onzin over dure auto's en shoppen in Monaco waar zouden zijn. Is het dan plots oké dat Rusland steden in Oekraïne aan stront schiet en burgerslachtoffers maakt?
Omdat het past in het Russische geschetste plaatje. Voor de politieke carrière was Zelensky een succesvol komiek die erg populair was in Rusland en Oekraïne. Die man zal daar best wel wat geld aan verdient hebben en zijn schapjes op het droge hebben. Maar sinds het begin van de oorlog hoor je al waarom zouden we die clown geld geven of die man kan alleen maar piano spelen met zijn lul enzovoort. Dus daarom is er natuurlijk vanuit Rusland een hele campagne gestart om die man zwart te maken met bergen fake news. Want ja Poetin zal zoiets natuurlijk nooit doen... Terwijl die rondloopt in een jas van 15.000 dollar maar dat terzijde.
pi_214730262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:00 schreef NatteLont het volgende:

[..]
En Zelensky voor de Amerikanen met hun (proxy) oorlogszucht in de wereld. Hij is er stinkend rijk van geworden.
Wat verrassend dat een FvD stemmer Russische propaganda verspreidt hier.
pi_214730269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Ik kreeg voor alleen maar zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Rusland de dader is aangezien ze dan keihard in eigen voet geschoten hebben al de bekende beschuldigingen naar mijn hoofd.

Dat was toen en is nu nog steeds een bijkans waardeloos argument. Rusland was al bezig om het gaswapen in te zetten (waarmee ze dus al druk bezig waren in eigen voet te schieten) en het was toen ook al wel even duidelijk dat die hele oorlog één grote oefening van in de eigen voeten schieten was.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:01:21 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214730292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat was toen en is nu nog steeds een bijkans waardeloos argument. Rusland was al bezig om het gaswapen in te zetten (waarmee ze dus al druk bezig waren in eigen voet te schieten) en het was toen ook al wel even duidelijk dat die hele oorlog één grote oefening van in de eigen voeten schieten was.
Gas is alleen een wapen als je het aan en uit kunt zetten lijkt me

Dat maakt Rusland een heel onwaarschijnlijke dader

Oekraïne is ook niet heel waarschijnlijk vind ik, het heeft twee jaar geduurd tot ze structureel die olie infrastructuur begonnen te vallen en er stroomt ook nog steeds Russisch gas door dat land naar Europa ... wat maakt nordstream dan zo belangrijk dat het direct kapot moest?

De VS daarentegen heeft beloofd het te vernietigen voor het klaar was

Tja :s)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214730314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

"Beëindigen" en dat ging over Nord Stream 2 volgens mij, niet over Nord Stream 1.
Of we hanteren verschillende citaten.
pi_214730339
quote:

[..]

Oekraïne is ook niet heel waarschijnlijk vind ik, het heeft twee jaar geduurd tot ze structureel die olie infrastructuur begonnen te vallen en er stroomt ook nog steeds Russisch gas door dat land naar Europa ... wat maakt nordstream dan zo belangrijk dat het direct kapot moest?

Nordstream zorgde ervoor dat hart industrieele hart Europa (Duitsland) gas kon blijven houden terwijl Oost-Europa in brand stond. Met Nordstream hoefde Duitsland geen rekening te houden of Polen en Oekraine gas zou tegenhouden of niet.
pi_214730341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel nou dat al die onzin over dure auto's en shoppen in Monaco waar zou zijn. Is het dan plots oké dat Rusland steden in Oekraïne aan stront schiet en burgerslachtoffers maakt?
Ik ga daar niet eens meer op in. Is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken. Verder is het bijzaak dat er personen stinkend rijk worden. Ik had het daar beter niet over kunnen hebben. Erger is dat vele duizenden soldaten omkomen door oude mannen in dikke villa's en landhuizen ver van Oekraïne af met on-noemelijk veel meer geld dan waar Zelensky als schaakpoppetje ooit aan zal kunnen ruiken. Objectiviteit en iets van meerdere kanten kunnen bekijken met de geschiedenis ernaast lijkt tegenwoordig verder weg dan ooit. Alles is zwart wit. Alles is polarisatie. Links vs rechts, wappie, putin pijper. Geen inhoud. Alleen maar schelden. Helaas. Dan kun je ook niet normaal van gedachten wisselen. Als Putin zoveel honderden basissen als de USA zou hebben over heel de wereld inclusief het voeren van al die oorlogen die de USA heeft gevoerd dan zouden wij daar schande van spreken. Maar als de USA dat vele jaren lang doet is het allemaal prima. Het is niet zo dat er om de USA heen honderden Russische basissen liggen. Andersom is dat wel het geval. Dit is een bizarre werkelijkheid. De afspraak was dat we na de val van de muur allemaal zouden ontwapenen. De Russen deden dat. De USA verbrak die belofte en ging gewoon door met uitbreiden. Dit zijn de feiten. Maar ik stop er maar weer even mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door NatteLont op 16-08-2024 14:15:19 ]
pi_214730344
quote:

[..]

Het hele handelen van Rusland in deze oorlog is irrationeel. De gevolgen zijn desastreus voor het land. Dat was toen ook al duidelijk. Dat ze er gek en brutaal genoeg voor waren was destijds al voldoende duidelijk.

We hebben het over een land waarin een vooraanstaande propagandist van het Kremlin zelf zover ging om ter demonstratie hoe ver Rusland wil gaan een atoombom tot ontploffing te brengen boven Siberië voorstelde.
pi_214730364
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Beëindigen" en dat ging over Nord Stream 2 volgens mij, niet over Nord Stream 1.
Of we hanteren verschillende citaten.
Yep. USA had eerder al sancties opgelegd voor bedrijven die aan NS2 meewerkten. NS2 is door een Russisch bedrijf afgebouwd.

Ik acht Amerikanen iets slimmer. Ik sluit ze wel echt uit. Ook al omdat NS Russisch bezit is, dat zou USA een oorlgosdaad begaan.
pi_214730380
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoezo "meedoet"?

Oekraïne is binnengevallen door het Russische leger, het enige wat Oekraïne doet is het land verdedigen.

Dat heeft niets met "meedoen" te maken, die keuze is er niet eens. Anders wordt Oekraïne een provincie van Rusland.
Zo simpel en zwart wit is het niet. Het begon allemaal in 2014. Na jarenlange inmenging van de CIA in Oekraïne en de door de VS gestimuleerde staatsgreep in 2014, verkocht als volksopstand, is de basis gelegd voor deze oorlog.
Direct na de staatsgreep begon het jarenlang bombarderen en terroriseren door het marionettenregiem in Kiev en extreemrechtse NAZI-groeperingen van de Russisch-sprekende bevolking in het oosten van het land.

Het was Kiev dat de wapenstilstand in de burgeroorlog met de Russischsprekende Oost-Oekraïners verbrak op 10 juni 2014. Die willen niet geregeerd worden door een samenraapsel van misdadigers, nakomelingen van Oekraïense nazi’s en oligarchen die in bed liggen met het IMF en de EU. Deze veronderstelde ‘rebellen’ hebben gereageerd op de start van etnische zuiveringsoperaties, systematische terreurbomcampagnes en wreedheden (meer dan dertig Oekraïners werden levend verbrand) door troepen van Kiev, iets waarover we in de Europese berichtgeving nauwelijks iets vernomen hebben.

Diverse vredes- en veiligheidsvoorstellen vanuit Moskou werden door het Westen, lees de VS, in de wind geslagen. Er moest oorlog komen. De Coup.

het afzetten van de pro-Russische president Janoekovitsj

Een schreeuwende partijleider Guy Verhofstadt speecht op Maidan plein in Kiev samen met Europarlementariër Hans Van Baalen De dag na van Baalens bezoek aan Kiev vluchtte president Janoekovitsj naar Moskou. Hij werd in Kiev veroordeeld tot 13 jaar cel voor hoogverraad, omdat hij Rusland om militaire steun verzocht.
De afzetting van Janoekovitsj wordt door Moskou als een 'coup' beschouwd. Als antwoord daarop annexeerde Rusland de Krim en verleende het militaire steun aan de separatisten in Oost-Oekraïne.

Dit is nog maar een tipje van de ijsberg.

Ik geloof niet dat ik veel energie ga willen steken in jou als je zo-ver moet terug lopen om de kwestie te kunnen vatten.
pi_214730385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:07 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ik ga daar niet eens meer op in. Is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken. Verder is het bijzaak dat er personen stinkend rijk worden. Ik had het daar beter niet over kunnen hebben. Erger is dat vele duizenden soldaten omkomen door oude mannen in dikke villa's en landhuizen ver van Oekraïne af met on-noemelijk veel meer geld dan waar Zelensky als schaakpoppetje ooit aan zal kunnen ruiken. Objectiviteit en iets van meerdere kanten kunnen bekijken met de geschiedenis ernaast lijkt tegenwoordig verder weg dan ooit. Alles is zwart wit. Alles is polarisatie. Links vs rechts, wappie, putin pijper. Geen inhoud. Alleen maar schelden. Helaas. Dan kun je ook niet normaal van gedachten wisselen. Als Putin zoveel honderden basissen als de USA zou hebben over heel de wereld inclusief het voeren van al die oorlogen die de USA heeft gevoerd dan zouden wij daar schande van spreken. Maar als de USA dat vele jaren lang doet is het allemaal prima. Het is niet zo dat er om de USA heen honderden Russische basissen liggen. Andersom is dat wel het geval. Dit is een bizarre werkelijkheid. De afspraak was dat we na de val van de muur allemaal zouden ontwapenen. De Russen deden dat. De USA verbrak die belofte en ging gewoon door met uitbreiden. Dit zijn de feiten. Maar ik sop er maar weer even mee.
Allereerst scheld ik helemaal niet. Verder haal je er van alles bij, terwijl dat helemaal niets heeft te maken met de oorlog die gaande is. Jij vindt de VS stom, en dat is prima. Maar wat de VS doet, is in deze niet heel relevant. Dat de Amerikanen ontelbare slachtoffers maakten in Irak en andere landen, betekent niet dat aanvalsoorlog van Rusland in Oekraïne gerechtvaardigd is.

Verder is het helemaal niet zo ingewikkeld. Rusland is Oekraïne binnengevallen, er is een agressor en een land dat zich verdedigt. Al zwemt Zelensky in een zee van geld, dat verandert niets aan het feit dat het Kremlin bommen op steden in Oekraïne gooit en daarbij talloze burgerslachtoffers maakt.

Voor het overige ben ik niet heel erg onder de indruk van je bijdrage. Je argumenten zijn zwak en slap geformuleerd. Apply yourself.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:15:26 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214730389
quote:

[..]

Het gas dat door Oekraine stroomt levert "transport fees" op (800 miljoen in 2023), dat was de reden waarom men zo gekant was tegen de Nord Stream (en waarom andere tegenstanders (Polen bvb) alternatieve routes voorstelden die door hun land liepen).
are we infinite or am I alone
pi_214730393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat we in deze post de reden hebben gevonden dat mensen dachten dat je een Poetin pijper was.
Ik ben nooit Poetinpijper genoemd. Want ik heb me hier niet over uitgelaten. Maar ik lees wel vaak mee in de topics en zie dat anderen dat wel genoemd zijn.

Overigens doe je nu gewoon precies hetzelfde. Altijd dezelfde onoriginele termen. Vermoeiend gewoon.

Ik reageerde op iemand in dit topic die zei 'Wie heeft ooit Rusland aangewezen als schuldige dan?'. Dus toen haalde ik D66'-ers aan.

Objectief blijven is lastig, ik weet het.
pi_214730396
quote:

[..]

Oekraine en Polen hebben met hun 2-en controle over de gastoevoer vanuit Rusland over het land. Als NS nog zou blijven werken, zou bijvoorbeeld rest Europa en Rusland op een akkoordje kunnen gooien : gas in ruil voor stoppen wapenleveranties.

Als de leidingen er niet waren, kon dat niet meer.
pi_214730419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het gas dat door Oekraine stroomt levert "transport fees" op (800 miljoen in 2023), dat was de reden waarom men zo gekant was tegen de Nord Stream (en waarom andere tegenstanders (Polen bvb) alternatieve routes voorstelden die door hun land liepen).
Oekraine heeft in koude winters ook gas lopen af te tappen.

Duitsland wilde NS omdat Oost-Europese landen, met Oekraine als minst betrouwbare, dan geen sta-in-de-weg zouden zijn voor Russische gasleveranties.

Rusland wilde NS, ook zodat het bijvoorbeeld Oekraine zou kunnen afsluiten mocht dat nodig zijn. Rusland kon met Nordstream veel specifieker bepalen wie wel of geen gas zou krijgen.
pi_214730422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, omdat Oekraine op een laffe manier is aangevallen zijn ze nu niet opeens een Denemarken aan de Zwarte zee. Het blijft nu eenmaal een corrupte boevenbende en men is daar echt wel Macchiavellistisch genoeg om tot dergelijke false flagoperaties over te gaan als er voor hen een voordeel te behalen valt.

Die aanslag is naar Rusland toegeschreven. Men snapte de incentive voor Rusland om Nord Stream op te blazen destijds al niet maar Rusland zou wel dingen opblazen omdat ze het leuk vonden ofzo. In principe leek alles altijd al te wijzen op een Oekraiense (of eventueel Amerikaanse) aanslag maar men was liever ziende blind.
Hoezo is dit een false flag aanval.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hopend op de beschuldigende vinger richting Rusland en een intensivering van Europese hulp.
Dat maakt het geen false flag.

921 wordt bijvoorbeeld door sommigen gezien als false flag.
Daar had de FBI binnen enkele dagen de verdachten in beeld en met naam en foto gepubliceerd, gestaafd met bewijs gevonden op de ramp plekken en aan de hand van persoonlijke bezittingen in autos, hotels, etc.

Dan is er echt een vlag gepland, die vervalst is als blijkt dat de VS er zelf achter zit.

Bij NS 2 wijzen verschillende partijen met hun beschuldigende vinger naar elkaar.

Dat is heel wat anders.
pi_214730425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:13 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Zo simpel en zwart wit is het niet. Het begon allemaal in 2014. Na jarenlange inmenging van de CIA in Oekraïne en de door de VS gestimuleerde staatsgreep in 2014, verkocht als volksopstand, is de basis gelegd voor deze oorlog.
Direct na de staatsgreep begon het jarenlang bombarderen en terroriseren door het marionettenregiem in Kiev en extreemrechtse NAZI-groeperingen van de Russisch-sprekende bevolking in het oosten van het land.

Het was Kiev dat de wapenstilstand in de burgeroorlog met de Russischsprekende Oost-Oekraïners verbrak op 10 juni 2014. Die willen niet geregeerd worden door een samenraapsel van misdadigers, nakomelingen van Oekraïense nazi’s en oligarchen die in bed liggen met het IMF en de EU. Deze veronderstelde ‘rebellen’ hebben gereageerd op de start van etnische zuiveringsoperaties, systematische terreurbomcampagnes en wreedheden (meer dan dertig Oekraïners werden levend verbrand) door troepen van Kiev, iets waarover we in de Europese berichtgeving nauwelijks iets vernomen hebben.

Diverse vredes- en veiligheidsvoorstellen vanuit Moskou werden door het Westen, lees de VS, in de wind geslagen. Er moest oorlog komen. De Coup.

het afzetten van de pro-Russische president Janoekovitsj

Een schreeuwende partijleider Guy Verhofstadt speecht op Maidan plein in Kiev samen met Europarlementariër Hans Van Baalen De dag na van Baalens bezoek aan Kiev vluchtte president Janoekovitsj naar Moskou. Hij werd in Kiev veroordeeld tot 13 jaar cel voor hoogverraad, omdat hij Rusland om militaire steun verzocht.
De afzetting van Janoekovitsj wordt door Moskou als een 'coup' beschouwd. Als antwoord daarop annexeerde Rusland de Krim en verleende het militaire steun aan de separatisten in Oost-Oekraïne.

Dit is nog maar een tipje van de ijsberg.

Ik geloof niet dat ik veel energie ga willen steken in jou als je zo-ver moet terug lopen om de kwestie te kunnen vatten.
Dat inderdaad de visie / propaganda zoals deze door het Kremlin en de FvD gedeeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-08-2024 14:32:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')