abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214729895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Stap 1 is dit boven tafel krijgen. De rest is aan de politiek.
Het idee van staatsgeheimen is wel een beetje dat je niet bij Nieuwsuur gaat zitten daarmee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_214729898
twitter

Hier ben ik het mee eens, het is een onrealistisch scenario.
Het lijkt er meer op dat de VS klaar is met Zelensky en hem/Oekraine als scapegoat gebruikt.
Het is mogelijk dat Zelensky destijds op de hoogte is gebracht maar ik denk dat deze operatie voornamelijk uit de koker van de VS komt.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:06:00 #228
236264 crew  capricia
pi_214729911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]

Het lijkt er meer op dat de VS klaar is met Zelensky en hem/Oekraine als scapegoat gebruikt.
Het is mogelijk dat Zelensky destijds op de hoogte is gebracht maar ik denk dat deze operatie voornamelijk uit de koker van de VS komt.
Je hebt het toch gelezen? De hoofdverdachte, de zeilinstructeur, heet Volodymyr Z. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:07:41 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214729923
quote:
[ x ]

Het schip was wel iets groter dan wat in die post getoond wordt:
are we infinite or am I alone
pi_214729931
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja het staat er echt.
Ik heb het gevoel dat we zo hard getrolled worden hier.
Echt he :D
pi_214729932
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens wie? Poetin?
Kan hij niet betalen. Putin heeft geen plus 1000 militaire basissen rond de globe die continenten en landen omsingelen om decennia lang regeringen omver te werpen voor olie en grondstoffen..
pi_214729944
quote:
[ x ]

Daar lijkt het helemaal niet op. Het lijkt er eerder op dat Polen erbij betrokken was. Polen frustreert het onderzoek al sinds dag 1 en schijnbaar gaf Duda persoonlijk toestemming voor de aanslag.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:09:33 #233
63302 rockstah
New World Disorder
pi_214729946
Is
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt het toch gelezen? De hoofdverdachte, de zeilinstructeur, heet Volodymyr Z. _O-
gewoon een veel voorkomende naam daar hoor.
pi_214729958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Kan hij niet betalen. Putin heeft geen plus 1000 militaire basissen rond de globe die continenten en landen omsingelen om decennia lang regeringen omver te werpen voor olie en grondstoffen..
En Zelenski wordt rijk van Amerikaanse militaire bases? Hoe dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214729961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:09 schreef rockstah het volgende:
Is
[..]
gewoon een veel voorkomende naam daar hoor.
Tuurlijk maar blijft wel komisch ;)
pi_214729965
quote:
[ x ]

Het is niet zo'n gek scenario. Het gebeurde op een diepte van ongeveer 80 meter en dat kan met getrainde duikers op zich prima, het zullen vast geen recreanten geweest zijn.

En een goede zeewaardige zeilboot is wat anders dan het roeibootje in je plaatje.

Als Laura Dekker in d'r eentje in een zeilboot de wereld rond kon, dan moet zo'n duikteam op een kortere missie ook wel lukken.
pi_214729976
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik quote de bron die ik mijn post gaf:
[..]
Heb het zelf niet nagemeten. ;)
Heb het snel op zeekaarten gekeken.

Het kan he.

Commercieel duiken (wat wel gebeurt met surface supplied air, dus met slangen) kan tot 50 meter waterdiepte, wel met mix-gassen. Bij grotere dieptes moet je SAT-diving doen, dan blijven duikers in drukkamers, ook al zijn ze niet aan het duiken.

In de praktijk gebeurt SAT-diving vaak bij minder grote dieptes, zeker als er veel moet gebeuren. Want dan zijn je bottom times te laag om serieus werk te doen.

Hoe dan ook, ik acht 70m niet ommogelijk om het houtje-touwtje te doen zonder SAT-units.

Voordeel Oostzee: geen getij. Dus je kan continu duiken, ze hoeven niet te wachten op tij-kentering.
pi_214729978
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar lijkt het helemaal niet op. Het lijkt er eerder op dat Polen erbij betrokken was. Polen frustreert het onderzoek al sinds dag 1 en schijnbaar gaf Duda persoonlijk toestemming voor de aanslag.
Is mogelijk, Biden heeft ook gezegd dat zodra Rusland Oekraine binnenvalt er geen Nordstream meer zou zijn.
En dat is dan ook gebeurd.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_214729992
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat Zelensky stinkend rijk zou worden van de oorlog is grappig genoeg pure Russische propaganda, net als het verhaal dat z'n vrouw in een dure Bugatti zou rijden.

Dat geeft wel aan waar je je nieuws haalt.
Het ging me om wat er in de video duidelijk naar voren komt.
Als je dat al niet niet begrijpt of verstandelijk verwerken kan komt "nieuws" in algemeenheid bij jou nooit binnen.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:15:16 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214729999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:12 schreef skrn het volgende:

[..]
Heb het snel op zeekaarten gekeken.

Het kan he.

Commercieel duiken (wat wel gebeurt met surface supplied air, dus met slangen) kan tot 50 meter waterdiepte, wel met mix-gassen. Bij grotere dieptes moet je SAT-diving doen, dan blijven duikers in drukkamers, ook al zijn ze niet aan het duiken.

In de praktijk gebeurt SAT-diving vaak bij minder grote dieptes, zeker als er veel moet gebeuren. Want dan zijn je bottom times te laag om serieus werk te doen.

Hoe dan ook, ik acht 70m niet ommogelijk om het houtje-touwtje te doen zonder SAT-units.

Voordeel Oostzee: geen getij. Dus je kan continu duiken, ze hoeven niet te wachten op tij-kentering.
Gewoon met trimix, is populair onder "wreck divers".
are we infinite or am I alone
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:15:54 #241
236264 crew  capricia
pi_214730002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:12 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Is mogelijk, Biden heeft ook gezegd dat zodra Rusland Oekraine binnenvalt er geen Nordstream meer zou zijn.
En dat is dan ook gebeurd.
Dus eigenlijk gaf iedereen en zijn moeder (al dan niet indirect) toestemming.
En toen huurde Volodymyr Z. een bootje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214730005
twitter
pi_214730049
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En Zelenski wordt rijk van Amerikaanse militaire bases? Hoe dan?
Serieus? :') Iedereen wordt OF rijk van de USA als je "mee-doet" en "arm" als je tegenwerkt
pi_214730053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Gewoon met trimix, is populair onder "wreck divers".
Bijvoorbeeld.

Ik hoor net iets te veel verhalen dat het allemaal niet kan. Duiken kan. Ankeren (als dat überhaupt nodig is) op 70m water diepte ook geen probleem. Pijpleidingen liggen lekker boven bodem te chillen, en zijn zo groot dat ze echt niet onvindbaar zijn.

Zal allemaal gekloot zijn, maar verre van onmogelijk.
pi_214730064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als iemand jou een wappie heeft genoemd had je waarschijnlijk wel meer gedaan dan de optie openhouden dat het wellicht ook Oekraïne geweest kon zijn. Dat wemelen in slachtofferschap is zo triest.
Ik ben geen slachtoffer en heb me hier volgens mij niet eens over uitgelaten.

Ik haal alleen even wat herinneringen op hier omdat veel mensen altijd snel vergeten hoe snel ze in dezelfde reflexen schieten. En omdat er nog steeds mensen zijn die op oorloghitsende kutpartijen zoals D66 stemmen.
pi_214730092
quote:

[..]
Wel is van Wagner en Prigozhin gehoord? Of zijn dat allemaal vriendelijke blauwhelm soldaten in het midden oosten en Afrika?
pi_214730101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:23 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik ben geen slachtoffer en heb me hier volgens mij niet eens over uitgelaten.

Ik haal alleen even wat herinneringen op hier omdat veel mensen altijd snel vergeten hoe snel ze in dezelfde reflexen schieten. En omdat er nog steeds mensen zijn die op oorloghitsende kutpartijen zoals D66 stemmen.
Ik denk dat we in deze post de reden hebben gevonden dat mensen dachten dat je een Poetin pijper was.
pi_214730122
quote:

[..]
Poetin heeft er minder ja, maar omsingelen met basissen en regeringen omver werpen doet hij zelfs in Europa. Ik kan moeilijk geloven dat mensen Kaliningrad en Sebastopol na 10 jaar oorlog nog niet kennen.
pi_214730143
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wel is van Wagner en Prigozhin gehoord? Of zijn dat allemaal vriendelijke blauwhelm soldaten in het midden oosten en Afrika?
Ja ook zij zijn op hun beurt landen aan het uitkloppen maar staat dat in contrast tegenover al die vele honderden militaire basissen van de USA over heel de globe? 95% van het bestaansrecht van de USA is te danken aan decennia lang oorlog voeren. Ver buiten haar landsgrenzen. Als heel Europa vredig zou samenleven en handel zou mogen drijven dan, zou Amerika een eiland zonder enige betekenis zijn…

[ Bericht 1% gewijzigd door NatteLont op 16-08-2024 13:43:27 ]
pi_214730157
quote:
Dit is dan ook helemaal niet het geschetste scenario maar een persiflage ervan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')