quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:37 schreef fietsie het volgende:
28 graden -binnen- en net met mn broer een moeilijk gesprek gehad. Ik ben doorweekt.
We hadden een wolk en 43 drupppelsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Morgen zijn 'wij' pas aan de beurt, ondanks alle beloften eerder vandaag…
Die had je ook meegenomen naar de BBQ meetquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:18 schreef AnneX het volgende:
Na al de thee en water om niet uit te drogen 😇 is een Crodino errug lekker.
Koud en beetje bitter. Alleen is zo’n flesje snel leeg. Vier slokken ongeveer.
Ach, weer een grappig bloemvaasje dan erbij. 😎
Deze ken je?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:42 schreef sigme het volgende:
@:z80 die nieuwe suggesties van je doen het niet bij mij in mijn hoofd.
Ik ben wel inmiddels bij ♫'No Nathaniël, no. Oh no Nathaniël, no. There must be more to life' ♫ ♪
Die kan ook eeuwen rondzingen.
En het dondert in de verte. De tent staat dus als de bui valt lig ik er zó in.
😉quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die had je ook meegenomen naar de BBQ meet![]()
Bietenblad is overigens ook eetbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BietenbladZal het eens vertellen aan de moestuinders hier.
Die zijn toch wel van wat de boer niet kent…
Disclaimer: dit is een vaststaande uitdrukking! 😎
Lichten en wat klappen. Opeens op de weerkaart rode vlekken van buien.
Hoe gaat het trouwens met de vingers/handen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die had je ook meegenomen naar de BBQ meet![]()
Bietenblad is overigens ook eetbaar.
Buurtjesquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het heeft hier toch ook nog een half uurtje gemiezerd…
Het was ABSURD!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 01:00 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg @:sigme hopelijk hebben jullie er doorheen geslapen.
Zojuist zag ik een filmpje boven Grun met 1000 lichtflitsen per minuut.
Ja er kwamen een paar druppels naar benedenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:18 schreef borisz het volgende:
Ma is in Roermond deze dagen op een camping... Die had gisteren een buitje te verduren.
Ik lag in m'n tent, het was nogal flitsendquote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:20 schreef z80 het volgende:
[..]
The Question is: "What is a Mahna Mahna ?Er is ook de Muppetshow versieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Thnxquote:
quote:
Het opbouwen van werk gaat prima. Overdag dan. In de nacht werken gaat wat moeizamer, maar dat verwachtte ik ook. Meestal ligt ik tussen 22 en 23 uur wel te slapen, dus het is gewoon "zwaarder" om te werken, omdat ik moe ben. In de avonden is het meestal ook drukker, dus dan voel ik het dubbel. Maar ik heb goede hoop dat ik over een week of drie/vier wel kan beter melden en zonder beperkingen kan werken (hoewel het op 27 september een jaar geleden is).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:58 schreef sigme het volgende:
@:yinny hoe gaat het met werk & privé en het balanceren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet bijten!quote:
Meer geld en meer prestige...en nog meer andere mensen het werk laten doenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:33 schreef fietsie het volgende:
Pfff sommige werkgevers vinden het blijkbaar maar moeilijk om attent te zijn naar hun personeel...
Als dat je niet ligt, dan vraag ik me soms wel af waarom iemand manager wordt...
Mehquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef Yinny het volgende:
[..]
Meer geld en meer prestige...en nog meer andere mensen het werk laten doen
De salarissen werden ook conform de Noorse wetgeving uitbetaald, en het verlof enzo ook ?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat teleurstellend @:yinny Extra salaris komt nog?
Bij een na laatste werkgever moest ik het 10 jarig jubileum ook bij collega’s influisteren. Dat was ook iets lekkers, praatje, bloemen en voor 100 euro cadeaubonnen. Alleen, ik had een Noorse manager en in Noorwegen deden ze dat niet dus negeerde ze de mails van het systeem. Na aandringen van diverse collega’s werd ik 2,5 maand na de datum “verrast”. In de speech werd ook nadrukkelijk vermeld dat ze het onzin vond want op het HK in Noorwegen deden ze het ook niet.
Eerste helaas niet, tweede gelukkig nietquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
De salarissen werden ook conform de Noorse wetgeving uitbetaald, en het verlof enzo ook ?
Zoveel verdriet dan voor één familie en zoveel blijdschap bij een aantal andere families. Zo dubbel altijd.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:22 schreef fietsie het volgende:
Er loopt hier een heel leger orgaandonatie chauffeurs te loungen op het parkeerterrein, ook staat er een vloot aan snelle Audi's van deze club.... er is blijkbaar iemand overleden die veel te doneren heeft...
Jaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:49 schreef Yinny het volgende:
Woehoe, @:leeharveyoswald! Klinkt als een perfecte plek voor jullie!
(En het is maar 18 uur rijden van hier vandaan)
Van de spalkjes kreeg ik juist meer pijn dus dat was geen oplossing. Rust houden was enorm frustrerend en hielp weinig. Ik kreeg er ook last van mijn polsen bij. Op 29 augustus ga ik naar de orthopeed. Wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met de vingers/handen.
Gebruik je de braces dagelijks?
Moest eraan denken nu ik een beetje kramp voel na kilo pruimpitten verwijderen.
Niet ontveld, want Karin zei al: schrikbarend veel werk.
Ja, nu heb ik een nieuw liedje in mijn hoofdquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:44 schreef borisz het volgende:
We hebben collega die tien jaar in dienst is. Dat vieren we met een borrel.
Ik was op zoek naar een symbolisch cadeau en met wat input wordt het een tinnen soldaatje en met erbij tinnen danseres uit De Standvastige Tinnen Soldaat. Een sprookje van Hans-Christiaan Andersen uit 1838.
Tis grappig om te zien hoe zo'n oud sprookje tig keer is aangepast aan de moderne tijd en hoeveel versies er online staan.
Het oorspronkelijke sprookje is zeker geen verhaaltje voor kinderen.
Ik gebruik de beeldjes om zn nieuwe rol wat symbolend te duiden en tin is tien. Dus dat is symbool nr 1. ;-)
Ze doen nog steeds op allerlei plekken compressievesten of -bhs. Lijkt me voor nu ook nogal heet.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:11 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel Vroegûh deden plastisch chirurgen bij een vergelijkbare grote ingreep een drukverband met vette watten en rondom de halve romp zwachtelen. Op zich al een hele techniek.
Met deze hitte is dit “aan de lucht genezen “ toch iets prettiger, lijkt mij.
Affijn, het trekt vast nog verder bij. 😎
Dat is een tegenvallerquote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Van de spalkjes kreeg ik juist meer pijn dus dat was geen oplossing. Rust houden was enorm frustrerend en hielp weinig. Ik kreeg er ook last van mijn polsen bij. Op 29 augustus ga ik naar de orthopeed. Wordt vervolgd.
Hier ook en ik zit nog lekker op te balkonquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:02 schreef fietsie het volgende:
Hier is eindelijk de regen gearriveerd, en gelijk lekker heftig
Hier ook flink. Ik had nog een fietsritje op de planning staan, maar dat doe ik vanavond welquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:02 schreef fietsie het volgende:
Hmm... this page doesn’t exist. Try searching for something else.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 10:13 schreef AnneX het volgende:
En @:Morgane89 bij dit filmpje moest ik aan jou en optredens denken: maken jullie er ook zo veel werk van?
https://x.com/MadisonKitt(...)etUser=MadisonKittay
Thomas vd Meerquote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:47 schreef AnneX het volgende:
@:Blues Waan jij je ook terug in de Ouderenzorg met het lezen van de columns van
Jeroen van der Meer? https://www.volkskrant.nl(...)-er-jam-op~bf5be3e6/
Alsof ik niks te doen heb, heb ik er net 12 stuks gelezen. En zie het weer helemaal voor mij.
Dat is een tegenvaller![]()
Tuurlijk Thomas! Hij schrijft geweldig over de bewoners👍🏼quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Thomas vd Meer![]()
Ik ben fan van zijn columnsZe zijn zo herkenbaar! Ik was dan ook een collega, en geen familie. Dat is een groot verschil natuurlijk
![]()
De mooiste baan van mijn leven, werken met en voor dementerenden.
Heb ook al eens een tijdje geleden op insta privé met 'm zitten kletsen.
NHelaasch…stond op twitter, is een Instagram clipje van een swingendee drumband.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:59 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hmm... this page doesn’t exist. Try searching for something else.
Lekkerquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:02 schreef fietsie het volgende:
Afschuwelijk lijkt me datcquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:53 schreef AnneX het volgende:
Nog even een poging: wat erg van de 2 astronauten, die niet terug kunnen.
Wat een nachtmerrieZij zouden en weekje (?) en het kan volgend jaar worden. 😳 Hebben zij zoveel eten mee?
David Bowie sings Major Tom.
IJsvogelquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:09 schreef sigme het volgende:
Foto van vanochtend:
[ afbeelding ]
Niet zo'n mooie foto als dat Kaatje of Blues hiervan had weten te maken, maar ik vond het al tamelijk spectaculair dat 'ie zich zo zittend liet bewonderen en dan nog lang genoeg ook zodat ik helemaal m'n mobiel kon opgraven en richten en foto maken.
En dan ook nog in passende breedte maten en met / zonder midden rugquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier ook flink. Ik had nog een fietsritje op de planning staan, maar dat doe ik vanavond wel(en hopelijk is het dan droog).
Ik heb een nieuw zadel gekocht voor de toerfiets, want het oude zadel begon te scheuren tijdens mijn fietsvakantie en er zaten allemaal ruwe plekken op die waarschijnlijk ook gauw zouden scheuren. Nog aardig moeilijk om een sportief maar niet keihard en supersmal zadel te vinden. Er is echt 4x zoveel aanbod voor heren dan voor dames. (Wat wel uit schijnt te maken vanwege breedte van je heupbotten)
Maar gelukkig is 't geluktquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dan ook nog in passende breedte maten en met / zonder midden rug
Zorgt er iig voor dat je echt op je botjes gaat zitten, en niet onnodige drukpunten veroorzaaktquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar gelukkig is 't gelukt![]()
Het is een zadel met een gleuf in het midden (vind 't er wel maf uitzien) en een extra smalle neus omdat ik anders mijn liezen eraan schaaf.
Ik weet het niet. Misschien is het ook het tijdstip van de dag. Ze zaten niet per se op gemaaide percelen, dus ik denk eigenlijk niet dat dat het is.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Heeft dat direct met het weer te maken of met het feit dat er de laatste dagen ook best veel gras is ingekuild. Zag gisteren ook 7 ooievaars op een perceel.
Ooievaars zitten in deze omgeving genoeg. Het begint langzaamaan een plaag te worden. Aan de anderenkant betekend dit ook dat er genoeg prooi zit. De andere gevederde jagers zijn ook in opkomst. De buizerd heeft de bomen ingeruild voor lantarenpalen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar gelukkig is 't gelukt![]()
Het is een zadel met een gleuf in het midden (vind 't er wel maf uitzien) en een extra smalle neus omdat ik anders mijn liezen eraan schaaf.
Net terug van proefritje 36 km ongeveer richting @:z80![]()
Meteen even langs de DM gereden, want B had op vakantie mijn shampoo en conditioner zo goed als opgemaakt
Nu heb ik een voorraadje voor hem gekocht en mijn eigen voorraad aangevuld. En vegan dingetjes, zoals droog vegagehakt (obv erwteneiwit), nepchorizo en gekruide tofu. Op een of andere manier zijn de vleesvervangers van de DM keilang houdbaar, dus heel handig om op voorraad te hebben
Met dit druilerige weer zijn álle reigers en ooievaars op pad, ik heb er echt zo veel gezien
Door het relatieve hoge water zitten de muizen aan de oppervlakte. En kikkers in de plassen op het land.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Heeft dat direct met het weer te maken of met het feit dat er de laatste dagen ook best veel gras is ingekuild. Zag gisteren ook 7 ooievaars op een perceel.
Maar waar blijven de ooievaars en reigers dan wanneer muizen en kikkers zich beter verstoppen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Door het relatieve hoge water zitten de muizen aan de oppervlakte. En kikkers in de plassen op het land.
Door komen de ooievaars en reigers massaal op af.
Lekker toch? Als je m in een paar stukjes kan breken prima te doenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb voor komende zaterdag 150 km op het programma staan, dus bij km 30 had ik vandaag wel even een momentje van "oef, zaterdag moet ik 5x dit".
Maar het komt vast helemaal goed zaterdag, want we gaan weer alle vestigingen van Clevers (behalve die in het verste zuiden) af fietsen
Op de Oude Willem, vlak voor zonsondergang. Samen met de witte reigers, lepelaars en een paartje kranen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waar blijven de ooievaars en reigers dan wanneer muizen en kikkers zich beter verstoppen?
Geen idee. In ieder geval niet met een stuk of 30 gezamenlijk in een weiland.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waar blijven de ooievaars en reigers dan wanneer muizen en kikkers zich beter verstoppen?
In De Deelen (Hveen --> Tijnje) zaten er plentyquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
Het valt mij trouwens op dat ik deze zomer vrijwel geen grote zilverreigers heb gezien (of gehoord) in mijn omgeving.
Afgelopen jaren zag ik er elk jaar meer.
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijsquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lekker toch? Als je m in een paar stukjes kan breken prima te doen
Of 9 als je ook naar Laaker Boere Ies on Ohé en Laak gaatquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijs
Leuk!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijs
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of 9 als je ook naar Laaker Boere Ies on Ohé en Laak gaat
Waarschijnlijk zitten ze oppe Laak en niet in Oolquote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?
[Sub]Eigenlijk vind ik ook dat het Iies oid zou moeten zijn want je zegt toch geen ies mag ik aannemen.
Ik gok omdat het vroeger twee dorpen waren en de plek van de ijssalon staat daar waar het vroeger enkel Laak heette.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?
[Sub]Eigenlijk vind ik ook dat het Iies oid zou moeten zijn want je zegt toch geen ies mag ik aannemen.
Puntjes, ook prima.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zitten ze oppe Laak en niet in Ool![]()
Iës klopt, als je de puntjes erop zet.
Tja, we vonden het vorig jaar ook vaag. Het leek ook alsof ze niet in een definitief gebouw zaten, een soort strandtent of zo. We zijn volgens mij toen gewoon naar de juiste hoek van de plas gefietst, hebben de fietsen geparkeerd en zijn langs het strand gelopen tot we 'm gevonden hadden. Want het zit echt dicht op het strand.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuk!
Kun je mij dan uitleggen waar die in Roermond aan de Maasplassen precies ligt!?
Daar wilde ik vorige week met vriendin heen… twee keer rondom die k*tplas gereden, nul Clevers. Navigatie gaf twee posities aan ook, afhankelijk of je het adres in Google intypte of via hun website ging![]()
Het hielp vast niet dat er nog veel was afgezet ivm Solar. Het was een ware bedevaart met diverse kapelletjes onderweg![]()
Na twee rondjes waren we het zat en zijn we naar Thorn gegaan![]()
Sorry, maar dat kan ik bijna niet geloven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gok omdat het vroeger twee dorpen waren en de plek van de ijssalon staat daar waar het vroeger enkel Laak heette.
Je zegt wel ies. Althans, de Limburgse waarmee we daar waren wel. En dat is een purist.
Ik zal het eens vragen. Ik ben meermaals berispt om mijn slechte gevoel voor het Limburgs dialect dus je hebt vast gelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kan ik bijna niet geloven.
Ik geloof wel dat dat is wat jij hoorde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |