Lekker toch? Als je m in een paar stukjes kan breken prima te doenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb voor komende zaterdag 150 km op het programma staan, dus bij km 30 had ik vandaag wel even een momentje van "oef, zaterdag moet ik 5x dit".
Maar het komt vast helemaal goed zaterdag, want we gaan weer alle vestigingen van Clevers (behalve die in het verste zuiden) af fietsen
Op de Oude Willem, vlak voor zonsondergang. Samen met de witte reigers, lepelaars en een paartje kranen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waar blijven de ooievaars en reigers dan wanneer muizen en kikkers zich beter verstoppen?
Geen idee. In ieder geval niet met een stuk of 30 gezamenlijk in een weiland.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waar blijven de ooievaars en reigers dan wanneer muizen en kikkers zich beter verstoppen?
In De Deelen (Hveen --> Tijnje) zaten er plentyquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
Het valt mij trouwens op dat ik deze zomer vrijwel geen grote zilverreigers heb gezien (of gehoord) in mijn omgeving.
Afgelopen jaren zag ik er elk jaar meer.
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijsquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Lekker toch? Als je m in een paar stukjes kan breken prima te doen
Of 9 als je ook naar Laaker Boere Ies on Ohé en Laak gaatquote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijs
Leuk!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben maar liefst 8 pauzes onderweg met ijs
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of 9 als je ook naar Laaker Boere Ies on Ohé en Laak gaat
Waarschijnlijk zitten ze oppe Laak en niet in Oolquote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?
[Sub]Eigenlijk vind ik ook dat het Iies oid zou moeten zijn want je zegt toch geen ies mag ik aannemen.
Ik gok omdat het vroeger twee dorpen waren en de plek van de ijssalon staat daar waar het vroeger enkel Laak heette.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Oheër Boere Ies (en wat kut dat dat 2 woorden zijn) heten?
[Sub]Eigenlijk vind ik ook dat het Iies oid zou moeten zijn want je zegt toch geen ies mag ik aannemen.
Puntjes, ook prima.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zitten ze oppe Laak en niet in Ool![]()
Iës klopt, als je de puntjes erop zet.
Tja, we vonden het vorig jaar ook vaag. Het leek ook alsof ze niet in een definitief gebouw zaten, een soort strandtent of zo. We zijn volgens mij toen gewoon naar de juiste hoek van de plas gefietst, hebben de fietsen geparkeerd en zijn langs het strand gelopen tot we 'm gevonden hadden. Want het zit echt dicht op het strand.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuk!
Kun je mij dan uitleggen waar die in Roermond aan de Maasplassen precies ligt!?
Daar wilde ik vorige week met vriendin heen… twee keer rondom die k*tplas gereden, nul Clevers. Navigatie gaf twee posities aan ook, afhankelijk of je het adres in Google intypte of via hun website ging![]()
Het hielp vast niet dat er nog veel was afgezet ivm Solar. Het was een ware bedevaart met diverse kapelletjes onderweg![]()
Na twee rondjes waren we het zat en zijn we naar Thorn gegaan![]()
Sorry, maar dat kan ik bijna niet geloven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gok omdat het vroeger twee dorpen waren en de plek van de ijssalon staat daar waar het vroeger enkel Laak heette.
Je zegt wel ies. Althans, de Limburgse waarmee we daar waren wel. En dat is een purist.
Ik zal het eens vragen. Ik ben meermaals berispt om mijn slechte gevoel voor het Limburgs dialect dus je hebt vast gelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kan ik bijna niet geloven.
Ik geloof wel dat dat is wat jij hoorde
Geweldig inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:51 schreef Kaatje1 het volgende:
What een leuke dag @:cat-astrophe Zo te lezen hebben jullie beiden veel plezier gehad
Ik deel jouw mening.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kan ik bijna niet geloven.
Ik geloof wel dat dat is wat jij hoorde
Toetje was de conducteur die eerst Elsa in de trein verwelkomde, toen even bij ons kwam kletsen en door maatje geïnformeerd werd over de musical en de gekochte souveniertjes.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:51 schreef Kaatje1 het volgende:
What een leuke dag @:cat-astrophe Zo te lezen hebben jullie beiden veel plezier gehad
Jammer, tis net de tonaliteit die het interessant maakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening.
De nuances van wie sjoën oos Limburg is… ontgaan menig mens.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toetje was de conducteur die eerst Elsa in de trein verwelkomde, toen even bij ons kwam kletsen en door maatje geïnformeerd werd over de musical en de gekochte souveniertjes.
Waarna bij het volgende station twee jongedames ‘Let it gooooo’ via de omroep installatie door de trein galmden en de conducteur vervolgens ‘Elsa en alle Frozen fans een goede reis wenste’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |