Ik had liever gezien dat ze zouden flitsen in woonwijken waar een hoge snelheid echt gevaarlijk is. Bij de school van mijn jongste bijvoorbeeld mogen ze ook wel een paar keer gaan staan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar gaat het dan mis. Ik denk ook niet dat het heel veel toevoegt aan de verkeersveiligheid om op een dergelijke plek te flitsen, maar dat betekent nog steeds niet dat je de boete niet kan voorkomen, ofzo.
Maar jij woont n België dus daar heb je geen last van het CJIB.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat ze zouden flitsen in woonwijken waar een hoge snelheid echt gevaarlijk is. Bij de school van mijn jongste bijvoorbeeld mogen ze ook wel een paar keer gaan staan.
Het is gewoon ouderwets graaien om de begroting te helpen dichten. De bedragen gaan nergens meer over, tot zoverre zelfs dat agenten een boete soms niet uitschrijven omdat het simpelweg niet in verhouding staat tot de overtreding.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:02 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bijzonder dat een incassobureau maximaal 15% van de factuur mag innen en het cjib overgaat tot het verhogen met 50% om daarna nog eens 50% te rekenen. Het is graaien en het treft vooral mensen met een kleine portemonnee. Nederland is er niet bij gebaat dat mensen die al geldstress ervaren nog meer stress krijgen met alle gevolgen van dien zoals vaker ziekte en meer uitval.
Een wat ouder voorbeeld. Tussen 2011 en 2015 werd er voor ¤ 422 miljoen aan boetes opgelegd voor onverzekerde voertuigen. Daarbovenop kwam zelfs een nog hoger bedrag binnen aan boetes voor het niet betalen van die 422 miljoen boetes, namelijk 447 miljoen. Terwijl onverzekerde voertuigen in Nederland in die periode maar ¤ 44 miljoen kostte. Het is korte termijn denken en de landelijke politiek is hier debet aan
Onverzekerde voertuigen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:02 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bijzonder dat een incassobureau maximaal 15% van de factuur mag innen en het cjib overgaat tot het verhogen met 50% om daarna nog eens 50% te rekenen. Het is graaien en het treft vooral mensen met een kleine portemonnee. Nederland is er niet bij gebaat dat mensen die al geldstress ervaren nog meer stress krijgen met alle gevolgen van dien zoals vaker ziekte en meer uitval.
Een wat ouder voorbeeld. Tussen 2011 en 2015 werd er voor ¤ 422 miljoen aan boetes opgelegd voor onverzekerde voertuigen. Daarbovenop kwam zelfs een nog hoger bedrag binnen aan boetes voor het niet betalen van die 422 miljoen boetes, namelijk 447 miljoen. Terwijl onverzekerde voertuigen in Nederland in die periode maar ¤ 44 miljoen kostte. Het is korte termijn denken en de landelijke politiek is hier debet aan
Dat zijn dan nog tenminste nette agenten itt van die natte druiven die even 5 minutes of fame willen pakken op iets wat totaal niet gevaarlijk is, maar waar iemand wel 8 jaar lang last van heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon ouderwets graaien om de begroting te helpen dichten. De bedragen gaan nergens meer over, tot zoverre zelfs dat agenten een boete soms niet uitschrijven omdat het simpelweg niet in verhouding staat tot de overtreding.
Ik heb ooit eens een geel briefje per post (voel me nu wel erg oud) gehad..dat was een boete voor het rijden op een fietspad met een bromfiets.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat zijn dan nog tenminste nette agenten itt van die natte druiven die even 5 minutes of fame willen pakken op iets wat totaal niet gevaarlijk is, maar waar iemand wel 8 jaar lang last van heeft.
Klasse, tegenwoordig verwerpen ze elk beroep in eerste instantie in de hoop dat je het erbij laat zitten. Allemaal ordinaire geldwolven zijn het geworden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een geel briefje per post (voel me nu wel erg oud) gehad..dat was een boete voor het rijden op een fietspad met een bromfiets.
Ik reed daar niet eens, ik had dat ding aan de hand omdat op de hoofdrijweg een groot ongeluk was gebeurt en ik er niet langs kon, dus ben ik afgestapt en heb ik een stukje gelopen. Dan ben je wel echt een zielig mannetje hoor, zeker als je de aankondiging nog per post gaat sturen ook ipv met even aan te spreken.
Heb daar beroep tegen aangetekend en gewonnen trouwens.
jij denkt dat je immuun bent voor Nederlandse verkeersboetes in België?quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar jij woont n België dus daar heb je geen last van het CJIB.
Ik heb in België nog nooit een Nederlandse verkeersboete gekregen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
jij denkt dat je immuun bent voor Nederlandse verkeersboetes in België?
De werkbijen zijn de mensen die voor minimum loon in een afgelegen magazijn dozen staan te pakken en een afgetrapte Nissan Almera van 20 jaar hebben om daar te komen. Niet de mensen die topsalarissen verdienen met praatjes bij de koffieautomaatquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Het zou ook volledig oneerlijk zijn wanneer paupers die hun zaken niet op orde hebben er makkelijker van af komen dan de werkbijen van dit land die links en rechts toch al volledig geplukt worden. Let wel, ik noem niet alle mensen met geldproblemen zo.
Dat die verhogingen bizar zijn vind ik ook, maar weer die groep die toch altijd al gematst wordt eruit pikken en tot uitzondering maken is belachelijk.
Lubach praat me wel vaker graag na, maar soms slaat hij de plank ook finaal mis. De korting op de brandstofheffingen is daar één van.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:48 schreef Arcee het volgende:
Lubach had hier twee weken een goed item over:
Bekijk deze YouTube-video
Tuurlijk zijn boetes een mooie bron van inkomsten voor het Rijk.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:02 schreef opgebaarde het volgende:
Het is bijzonder dat een incassobureau maximaal 15% van de factuur mag innen en het cjib overgaat tot het verhogen met 50% om daarna nog eens 50% te rekenen. Het is graaien en het treft vooral mensen met een kleine portemonnee. Nederland is er niet bij gebaat dat mensen die al geldstress ervaren nog meer stress krijgen met alle gevolgen van dien zoals vaker ziekte en meer uitval.
Een wat ouder voorbeeld. Tussen 2011 en 2015 werd er voor ¤ 422 miljoen aan boetes opgelegd voor onverzekerde voertuigen. Daarbovenop kwam zelfs een nog hoger bedrag binnen aan boetes voor het niet betalen van die 422 miljoen boetes, namelijk 447 miljoen. Terwijl onverzekerde voertuigen in Nederland in die periode maar ¤ 44 miljoen kostte. Het is korte termijn denken en de landelijke politiek is hier debet aan
Natuurlijk. Dat staat buiten kijf.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn boetes een mooie bron van inkomsten voor het Rijk.
Maar als je als burger weinig te makken hebt, dan zou ik mij gewoon aan de verkeersregels houden.
Daarbij moet je auto gewoon verzekerd zijn.
Je wil niet door zo'n onverzekerde waailap aangereden worden...
Boetes zijn niet bedoeld om kostendekkend te zijn ofzo. Maar om zodanig afschrikwekkend te zijn dat mensen hopelijk de overtredingen niet meer plegen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon ouderwets graaien om de begroting te helpen dichten. De bedragen gaan nergens meer over, tot zoverre zelfs dat agenten een boete soms niet uitschrijven omdat het simpelweg niet in verhouding staat tot de overtreding.
Tegelijkertijd raak je wel je woning en eventuele baan kwijt. Je zou zelfs kunnen stellen dat gevangenisstraf een arm persoon harder treft dan een rijk persoon, buiten zwervers en junkies om natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Iemand die amper rond kan komen zal het een stuk minder als straf ervaren aangezien kost en inwoning met een gevangenisstraf geregeld is.
Voor alle burgers. En de meeste daarvan willen veilig over straat kunnen en zich veilig in het verkeer kunnen begeven.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:59 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat komt de BV NL goed uit inderdaad, meer inkomsten.
Maar goed, NL is er voor de burgers niet andersom.
De boete op aan je telefoon zitten zou hoger moeten zijn dan dat inderdaad.quote:Op zondag 28 september 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
Goed dat Lubach benoemt dat als je een overtreding begaat dat niet automatisch betekent dat elke straf gerechtvaardigd is.
400 plus euro voor aan je telefoon zitten? Hoge boetes voor geringe snelheidsovertredingen? Raakt kant noch wal en is is niet serieus te nemen.
Ja, op slingerend gedrag moet je sowieso boetes schrijven.quote:Op zondag 28 september 2025 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De boete op aan je telefoon zitten zou hoger moeten zijn dan dat inderdaad.
Kijk bij elke slingerende auto maar eens naar binnen, of hoogbejaard of telefoon.
De boetes zijn zo hoog omdat je de medeweggebruikers in levensgevaar brengt met je ondoordacht rijgedrag. De boetes mogen dus best wel hoger gemaakt worden.quote:Op zondag 28 september 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
Goed dat Lubach benoemt dat als je een overtreding begaat dat niet automatisch betekent dat elke straf gerechtvaardigd is.
400 plus euro voor aan je telefoon zitten? Hoge boetes voor geringe snelheidsovertredingen? Raakt kant noch wal en is is niet serieus te nemen.
Ah, in dat geval kan je prima appen tijdens het rijdenquote:Op zondag 28 september 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, op slingerend gedrag moet je sowieso boetes schrijven.
Steeds meer auto's hebben adaptieve cruise control of LKA waarmee eigenlijk een groot deel van de risico's al gemitigeerd worden.
De meeste verkeersovertredingen kunnen leiden tot ongevallen. Dat klopt. Wil je daaraan ontkomen dan moet je niet deelnemen aan het (auto)verkeer.quote:Op zondag 28 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:
[..]
De boetes zijn zo hoog omdat je de medeweggebruikers in levensgevaar brengt met je ondoordacht rijgedrag. De boetes mogen dus best wel hoger gemaakt worden.
In de modernere auto's is dat zeker het geval ja. Technisch zijn veel risico's ondervangen.quote:Op zondag 28 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, in dat geval kan je prima appen tijdens het rijden
De boete voor dronken rijden zit gemiddeld rond de 1000 euro geloof ik, wat mij betreft trekken we appen tijdens het rijden of telefoongebruik daarin redelijk gelijk.quote:Op zondag 28 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben ook tegen overschrijding van de toegestane hoeveelheid alcohol inname in het verkeer, en ik ben voor sanctionering daarvan. Maar Ik zou er geen voorstander van zijn om iemand gelijk ¤20.000 boete te geven of lijfstraffen. Want als je de redenering van sommigen volgt is elke sanctie wel toegestaan 'want jah, levensgevaarlijk'.
Er zouden flinke lijfstraffen gegeven moeten worden aan de automobilisten die door hun ondoordacht rijgedrag het leven van medeweggebruikers in gevaar brengen.quote:Op zondag 28 september 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
D
[..]
De meeste verkeersovertredingen kunnen leiden tot ongevallen. Dat klopt. Wil je daaraan ontkomen dan moet je niet deelnemen aan het (auto)verkeer.
Boetes zijn prima, maar ze moeten wel redelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |