Boetes zijn er dus niet om mensen te straffen bij een overtreding, maar als extra schatkistinkomen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:23 schreef DJKoster het volgende:
Wat een kut-reactie van die minister zeg. "Het kost te veel geld"
We moeten toch juist harder straffen, altijd?quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:15 schreef Pajanus het volgende:
De boetebedragen zijn absurd hoog en moeten naar beneden toe, dat is wat er loos is.
Is geen argument als de boete niet in verhouding staat tot de ernst van de overtreding. Iedereen maakt wel eens een foutje. Boetes zijn zo hoog dat het helemaal nergens meer op slaat. Misschien verwar je het cjib met het cbr?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Als je te hard rijdt en je de boete niet kunt betalen, had je maar eerder na moeten denken voor je op het gaspedaal drukte. Helemaal terecht die verhogingen. Het CJIB moet zich maar eens richten op het beter verstrekken van rijbewijzen en niet aankomen met deze flauwekul.
Als ik een overtreding maak, moet ik ook op de blaren zitten. En helemaal terecht. Zelf om gevraagd.
Laten we puur en alleen voor Vincent de doodstraf invoeren op alle overtredingen. Had ie het maar niet moeten doenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:41 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Prima redenatie om de doodstraf weer in te voeren.
Heb je altijd nog de optie om het in 100 delen te betalen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:27 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Is geen argument als de boete niet in verhouding staat tot de ernst van de overtreding. Iedereen maakt wel eens een foutje. Boetes zijn zo hoog dat het helemaal nergens meer op slaat. Misschien verwar je het cjib met het cbr?
Wat als ze het pannenkoekenbeslag op hun voet laten vallen? Kunnen ze dan iemand van de overheid laten komen om het schoon te maken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bankbeslag kan meestal niet, dit soort mensen hebben recht op een beslagvrije voet.
We straffen al zwaarder dit gaat om verkeersboetes om de staatskas te spekken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
We moeten toch juist harder straffen, altijd?
Dat is ook een vorm van een straf.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:35 schreef Nober het volgende:
[..]
We straffen al zwaarder dit gaat om verkeersboetes om de staatskas te spekken.
Dat komt de BV NL goed uit inderdaad, meer inkomsten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik begrijp je echt wel hoor, maar zo moet je het niet zien.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is ook een vorm van een straf.
Uiteraard wel, een geldboete is één van de weinige straffen die uitgedeeld kan worden door justitie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik begrijp je echt wel hoor, maar zo moet je het niet zien.
Alleen de ander moet zwaarder gestraft worden hè. Als je zelf gestraft word is de straf juist altijd te hoog.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zit ik al.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:
arme mensen moeten ze in een kooi stoppen ter vermaak
Heb je geen HRA?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
daarom betaal ik toch ook meer belasting om die koekenbakker zijn sociale huurwoning te bekostigen waar ik zelf nooit voor in aanmerking ben gekomen
over oneerlijk gesproken
Nou, we zijn het eens.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:42 schreef Chivaz het volgende:
Maak die boetes toch inkomensafhankelijk, dan ben je meteen van al het gezeik af. Een arme werkende krijgt bijvoorbeeld een boete van 30 euro en een directeur van een groot bedrijf krijgt 300 euro. Het idee van straf moet juist zijn dat de gene die de boete krijgt er ongemak van ervaart. Het hoeft niet tot een week zonder eten te leiden en het hoeft voor de directeur ook niet iets te zijn dat hij zo op tafel gooit.
Van de andere kant is het niet krijgen van een verkeersboete nou ook weer niet zo'n heel erg moeilijke opgave.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:41 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor een vermogensafhankelijke boete. Puur omdat het voor één groep een rib uit het lijf is en een ander zich afvraagt "wat kost het als.." en het meer als ticket ziet om hard te scheuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |