De boete op aan je telefoon zitten zou hoger moeten zijn dan dat inderdaad.quote:Op zondag 28 september 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
Goed dat Lubach benoemt dat als je een overtreding begaat dat niet automatisch betekent dat elke straf gerechtvaardigd is.
400 plus euro voor aan je telefoon zitten? Hoge boetes voor geringe snelheidsovertredingen? Raakt kant noch wal en is is niet serieus te nemen.
Ja, op slingerend gedrag moet je sowieso boetes schrijven.quote:Op zondag 28 september 2025 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De boete op aan je telefoon zitten zou hoger moeten zijn dan dat inderdaad.
Kijk bij elke slingerende auto maar eens naar binnen, of hoogbejaard of telefoon.
De boetes zijn zo hoog omdat je de medeweggebruikers in levensgevaar brengt met je ondoordacht rijgedrag. De boetes mogen dus best wel hoger gemaakt worden.quote:Op zondag 28 september 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
Goed dat Lubach benoemt dat als je een overtreding begaat dat niet automatisch betekent dat elke straf gerechtvaardigd is.
400 plus euro voor aan je telefoon zitten? Hoge boetes voor geringe snelheidsovertredingen? Raakt kant noch wal en is is niet serieus te nemen.
Ah, in dat geval kan je prima appen tijdens het rijdenquote:Op zondag 28 september 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, op slingerend gedrag moet je sowieso boetes schrijven.
Steeds meer auto's hebben adaptieve cruise control of LKA waarmee eigenlijk een groot deel van de risico's al gemitigeerd worden.
De meeste verkeersovertredingen kunnen leiden tot ongevallen. Dat klopt. Wil je daaraan ontkomen dan moet je niet deelnemen aan het (auto)verkeer.quote:Op zondag 28 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:
[..]
De boetes zijn zo hoog omdat je de medeweggebruikers in levensgevaar brengt met je ondoordacht rijgedrag. De boetes mogen dus best wel hoger gemaakt worden.
In de modernere auto's is dat zeker het geval ja. Technisch zijn veel risico's ondervangen.quote:Op zondag 28 september 2025 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, in dat geval kan je prima appen tijdens het rijden
De boete voor dronken rijden zit gemiddeld rond de 1000 euro geloof ik, wat mij betreft trekken we appen tijdens het rijden of telefoongebruik daarin redelijk gelijk.quote:Op zondag 28 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben ook tegen overschrijding van de toegestane hoeveelheid alcohol inname in het verkeer, en ik ben voor sanctionering daarvan. Maar Ik zou er geen voorstander van zijn om iemand gelijk ¤20.000 boete te geven of lijfstraffen. Want als je de redenering van sommigen volgt is elke sanctie wel toegestaan 'want jah, levensgevaarlijk'.
Er zouden flinke lijfstraffen gegeven moeten worden aan de automobilisten die door hun ondoordacht rijgedrag het leven van medeweggebruikers in gevaar brengen.quote:Op zondag 28 september 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
D
[..]
De meeste verkeersovertredingen kunnen leiden tot ongevallen. Dat klopt. Wil je daaraan ontkomen dan moet je niet deelnemen aan het (auto)verkeer.
Boetes zijn prima, maar ze moeten wel redelijk zijn.
Je moet dus als verkeersdeelnemer accepteren dat je te maken kunt krijgen met letselschade, omdat andere deelnemers de regels negeren.quote:Op zondag 28 september 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
D
[..]
De meeste verkeersovertredingen kunnen leiden tot ongevallen. Dat klopt. Wil je daaraan ontkomen dan moet je niet deelnemen aan het (auto)verkeer.
Boetes zijn prima, maar ze moeten wel redelijk zijn.
Nee.quote:Op zondag 28 september 2025 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet dus als verkeersdeelnemer accepteren dat je te maken kunt krijgen met letselschade, omdat andere deelnemers de regels negeren.
En het kunnen negeren van verkeersregels moet mogelijk zijn, door boetes in het redelijke te houden...
Helder!
Ik heb een beter idee, namelijk Nederland inrichten tot tevredenheid van links, zodat er minder tot geen gevaarlijk en lawaaiig gemotoriseerd verkeer zou zijn in de verstedelijkte gebieden.quote:Op zondag 28 september 2025 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heel telegraaf lezend Nederland roept om hogere straffen, strenger straffen. Tot ze een boete krijgen omdat ze te snel rijden of aso parkeren.
Heel Volkskrant lezen Nederland roept om hogere boetes voor mensen die meer verdienen.
Ik heb een beter idee, een puntenrijbewijs zoals in Frankrijk.
Oh, dat hebben we hier al.quote:Op zondag 28 september 2025 12:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee, namelijk Nederland inrichten tot tevredenheid van links, zodat er minder tot geen gevaarlijk en lawaaiig gemotoriseerd verkeer zou zijn in de verstedelijkte gebieden.
Heb je zelf door dat dit een totaal andere discussie is?quote:Op zondag 28 september 2025 12:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee, namelijk Nederland inrichten tot tevredenheid van links, zodat er minder tot geen gevaarlijk en lawaaiig gemotoriseerd verkeer zou zijn in de verstedelijkte gebieden.
Klopt, dat is een geheel andere discussie, maar ik vond het toch relevant om daar de aandacht op te vestigen.quote:Op zondag 28 september 2025 12:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zelf door dat dit een totaal andere discussie is?
1. Open er een topic overquote:Op zondag 28 september 2025 13:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, dat is een geheel andere discussie, maar ik vond het toch relevant om daar de aandacht op te vestigen.
Puntenrijbewijs of een andere vorm van progressief straffen bij herhaaldelijk overtreden van regels zou inderdaad een goed idee zijn.quote:Op zondag 28 september 2025 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heel telegraaf lezend Nederland roept om hogere straffen, strenger straffen. Tot ze een boete krijgen omdat ze te snel rijden of aso parkeren.
Heel Volkskrant lezen Nederland roept om hogere boetes voor mensen die meer verdienen.
Ik heb een beter idee, een puntenrijbewijs zoals in Duitsland.
Nederland 476 verkeersdelicten per 1.000 inwoners
Duitsland 59 verkeersdelicten per 1.000 inwoners
Nederland ziet verkeersboetes als belangrijke bron van inkomsten
Klonk vast heel leuk in je hoofd zeker deze onzin.quote:Op zondag 28 september 2025 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb een beter idee, een puntenrijbewijs zoals in Duitsland.
Nederland 476 verkeersdelicten per 1.000 inwoners
Duitsland 59 verkeersdelicten per 1.000 inwoners
Nederland ziet verkeersboetes als belangrijke bron van inkomsten
Precies, en bewezen is dat het sterk verhogen van verkeersboetes daar niet aan bijdraagt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Voor alle burgers. En de meeste daarvan willen veilig over straat kunnen en zich veilig in het verkeer kunnen begeven.
Daarvoor heeft het CJIB betalingsregelingen, dan had je die 500 bijvoorbeeld in 12 termijnen van zo'n 40 euro mogen aftikken.quote:Op maandag 29 september 2025 15:29 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Precies, en bewezen is dat het sterk verhogen van verkeersboetes daar niet aan bijdraagt.
Sterker nog, mensen komen in de schulden door een 'fout'.
Ikzelf heb twee jaar geleden ook de fout gemaakt ergens in en uit te rijden wat niet mocht. Bedrag van 500 euro mogen neerleggen voor tweemaal dezelfde overtreding. Mijn fout, natuurlijk. Maar redelijk? absoluut niet.
Nu kan ik het gelukkig maar betalen, anders had dat 750 EUR of anders 1.500 EUR geworden.
En nu?
Dat het uberhaupt 500,00 euro is is al bizar, en er zijn zat mensen die een betalingsregeling dood eng vinden omdat ze dan in een schuldregeling komen.quote:Op maandag 29 september 2025 15:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarvoor heeft het CJIB betalingsregelingen, dan had je die 500 bijvoorbeeld in 12 termijnen van zo'n 40 euro mogen aftikken.
Als je daardoor in de schulden komt moet je het denk ik niet bij het CJIB zoeken.
Voorheen kon je dat soort bedrag gewoon in één keer aftikken, gok dat daar net wat meer mensen over aan het zeiken waren en dat was uiteindelijk wél terecht.quote:Op maandag 29 september 2025 16:08 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat het uberhaupt 500,00 euro is is al bizar, en er zijn zat mensen die een betalingsregeling dood eng vinden omdat ze dan in een schuldregeling komen.
Of iets terecht of niet is is arbitrair.quote:Op maandag 29 september 2025 16:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Voorheen kon je dat soort bedrag gewoon in één keer aftikken, gok dat daar net wat meer mensen over aan het zeiken waren en dat was uiteindelijk wél terecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |