Begrijpelijk, de vieze mannen willen niet meer in hun eigen spiegels kijken, zijn uitgekeken op zichzelf.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:
arme mensen moeten ze in een kooi stoppen ter vermaak
Je rijd al snel te hard, ik kan mij nog herinneren dat ik tussen Utrecht en Amsterdam een boete heb gekregen omdat ik even een paar auto’s inhaalde. Kortom ik heb kort versneld om veilig een paar auto’s in te halen die net onder de toegestane snelheid reden. Het was maar een paar tientjes maar het gaat natuurlijk nergens over dat je voor dit soort nonsense een boete krijgt. Heel de rit op cruisecontrol behalve dat kleine stukje en dan meteen een boete krijgen, waanzin.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:47 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt je boetes ook gewoon op tijd betalen hè, dan krijg je ook geen aanmaningen. Of misschien nog makkelijker: zorgen dat je je netjes aan de verkeersregels houdt.
Daar gaat het dan misquote:Op vrijdag 26 september 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je rijd al snel te hard, ik kan mij nog herinneren dat ik tussen Utrecht en Amsterdam een boete heb gekregen omdat ik even een paar auto’s inhaalde. Kortom ik heb kort versneld om veilig een paar auto’s in te halen die net onder de toegestane snelheid reden. Het was maar een paar tientjes maar het gaat natuurlijk nergens over dat je voor dit soort nonsense een boete krijgt. Heel de rit op cruisecontrol behalve dat kleine stukje en dan meteen een boete krijgen, waanzin.
en een uitkeringtrekker denkt mooi kan ik lekker de aso uithangenquote:Op vrijdag 26 september 2025 12:42 schreef Chivaz het volgende:
Maak die boetes toch inkomensafhankelijk, dan ben je meteen van al het gezeik af. Een arme werkende krijgt bijvoorbeeld een boete van 30 euro en een directeur van een groot bedrijf krijgt 300 euro. Het idee van straf moet juist zijn dat de gene die de boete krijgt er ongemak van ervaart. Het hoeft niet tot een week zonder eten te leiden en het hoeft voor de directeur ook niet iets te zijn dat hij zo op tafel gooit.
die antwoord ga ik niet bevragenquote:
Men wil zwaardere straffen, men kreeg zwaardere straffen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je rijd al snel te hard, ik kan mij nog herinneren dat ik tussen Utrecht en Amsterdam een boete heb gekregen omdat ik even een paar auto’s inhaalde. Kortom ik heb kort versneld om veilig een paar auto’s in te halen die net onder de toegestane snelheid reden. Het was maar een paar tientjes maar het gaat natuurlijk nergens over dat je voor dit soort nonsense een boete krijgt. Heel de rit op cruisecontrol behalve dat kleine stukje en dan meteen een boete krijgen, waanzin.
Ja, maar die moeten dan natuurlijk wel voor anderen zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Men wil zwaardere straffen, men kreeg zwaardere straffen.
Nou ja, er is een bepaald slag volk dat in een dure sportwagen o.a. de autobahn optrekt en een verkeersboete meer als een zeer betaalbaar prijskaartje ziet. En de kans dat die ergens tegenaan knallen is niet veel kleiner dan bij de doorsnee chauffeur.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van de andere kant is het niet krijgen van een verkeersboete nou ook weer niet zo'n heel erg moeilijke opgave.
Deze man krijgt mijn stem.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:03 schreef Pegos het volgende:
Het CjIB moet zich gewoon aan de wettelijke incassokasten houden. Over de eerste 2500 euro is dat 15%.
De gigantisch hoge boetes zijn al een crime, ze zijn de hoogste in de EU, en er dan ook nog eens onwettig hoge boetes opleggen als je niet op tijd betaalt is een gotspe.
De boetes dienen ook niet om de verkeersveiligheid op orde te houden maar om geheel andere begrotingsposten te lenigen. Dat is ook zo fout als het maar zijn kan.
Het is naar rato van het inkomen, stuk onbenul. Een uitkeringstrekker gaat het naar verhouding dus evenveel voelen als degene met een riant salaris. Ben je nu dom of doe je nu dom?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
en een uitkeringtrekker denkt mooi kan ik lekker de aso uithangen
Rijke mensen hebben geen inkomen, of heel laag.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is naar rato van het inkomen, stuk onbenul. Een uitkeringstrekker gaat het naar verhouding dus evenveel voelen als degene met een riant salaris. Ben je nu dom of doe je nu dom?
Aah ja, nee natuurlijk. Stom van me.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rijke mensen hebben geen inkomen, of heel laag.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
Boetes koppelen aan inkomen. Verhogingen koppelen aan recidive.
Heb je weer wat geleerdquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aah ja, nee natuurlijk. Stom van me.
Goed idee, maar dan gevangenis omgekeerd inkomensafhankelijk maken. Gevangenisstraf is immers voor een pauper minder erg dan voor een rijk iemand.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:42 schreef Chivaz het volgende:
Maak die boetes toch inkomensafhankelijk, dan ben je meteen van al het gezeik af. Een arme werkende krijgt bijvoorbeeld een boete van 30 euro en een directeur van een groot bedrijf krijgt 300 euro. Het idee van straf moet juist zijn dat de gene die de boete krijgt er ongemak van ervaart. Het hoeft niet tot een week zonder eten te leiden en het hoeft voor de directeur ook niet iets te zijn dat hij zo op tafel gooit.
Nee hoor, gevangenisstraf is voor een ieder gelijk. Er zit misschien verschil in het feit dat een rijke fatsoenlijk boodschappen kan doen maar daar houd het ook mee op. Beiden zijn beroofd van hun vrijheid en dat is de straf.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Goed idee, maar dan gevangenis omgekeerd inkomensafhankelijk maken. Gevangenisstraf is immers voor een pauper minder erg dan voor een rijk iemand.
Voor misdaad, een paar kilometer te hard op de A2 wil ik nauwelijks een misdaad noemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Men wil zwaardere straffen, men kreeg zwaardere straffen.
Hoe kom je daarbij? Voor een uitkeringtrekker is een paar tientjes ontzettend veel geld.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
en een uitkeringtrekker denkt mooi kan ik lekker de aso uithangen
Ik voel er wat voor om de boetes te verlagen voor mensen die voor het eerst in de mist gaan, of erg sporadisch.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Voor een uitkeringtrekker is een paar tientjes ontzettend veel geld.
15:31quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je je beseft dat onze overheid al elk jaar een bepaald bedrag verwacht binnen te halen aan boetegelden weet je wel hoe laat het is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |