Ok, ik ga genieten van deze veel te warme trein die over 3 minuten vertrektquote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Vergeet niet om zo heel af en toe ook een klein beetje te genieten
Eindelijk rust voor onsquote:
O, je bent ter plekke?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen wifi in de venues spijtig genoeg
Nah, sportmoeheid valt ook wel mee eigenlijk. Ik kijk gewoon door hoor. Is vooral vermoeidheid denk ik. En dat ik nu toch iets eerder denk: ach, laat die wedstrijd maar zitten terwijl ik wel in mijn schema had opgenomen om die game even te kijken. Vooral 's avonds als alles tegelijk plaats vindt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben 's avonds echt kapot en word moe wakker
En mijn vingers gloeien echt van al het 17 uur per dag forummen enzo
Sportmoeheid totáál niet, uiteraard.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef PippenScottie het volgende:
Sinds ik in Parijs ben voor de Olympische Spelen krijg ik bijna niets meer mee van de Olympische Spelen.
Gelukkig vandaag weer naar huus
Altijd tegen jou. Heb je wel leuke dingen gezien?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef PippenScottie het volgende:
Sinds ik in Parijs ben voor de Olympische Spelen krijg ik bijna niets meer mee van de Olympische Spelen.
Gelukkig vandaag weer naar huus
Niet allemaal deze game hebben gespeeld vroeger.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:50 schreef Alpha0 het volgende:
Surfen, skateboarden, BMX ....... waar doet me dat aan denken?
Mooi. Ik heb begin dit jaar wat breaking gekeken op Eurosport ofzo, was nog best interessant.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:05 schreef kilon het volgende:
Ik zal morgen toch ook maar een topic voor de laatste sport maken, het nu al bij iedereen favoriete breaking.
Eventjes nog getwijfeld hoe serieus ik het ga aanpakken, maar het verdient natuurlijk een kans dus ik hou het waarschijnlijk kort en feitelijk voor de OP.
Als we jurysporten gaan afschaffen raak je een heuleboel onderdelen kwijt. Plus er zijn best wat sporten waarbij de jurycomponent zeer groot isquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Breaking is geen sport. Dat hoort niet op de Olympische Spelen. Dat vinden de Breakers zelf ook.
Daarnaast jury's die beslissen wie wint.
Allemaal geen enkele reden om ze erin te houden. Gewoon opsodemieteren met die nepotistische subjectieve tweematen onderbuikonzinquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als we jurysporten gaan afschaffen raak je een heuleboel onderdelen kwijt. Plus er zijn best wat sporten waarbij de jurycomponent zeer groot is
Meer ruimte voor opschaling van de restquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal geen enkele reden om ze erin te houden. Gewoon opsodemieteren met die nepotistische subjectieve tweematen onderbuikonzin
Nog meer zwem-onderdelen? 4 x 400 horden estafette met een horde in het wisselvak?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer ruimte voor opschaling van de rest
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog meer zwem-onderdelen? 4 x 400 horden estafette met een horde in het wisselvak?
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden, dat breaking. Nog even los van de discussie of het hier uberhaupt thuishoort is het ook wel weer apart dat het meteen van de agenda wordt afgevoerd voor 2028. Voelt echt als een fluke zo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:05 schreef kilon het volgende:
Ik zal morgen toch ook maar een topic voor de laatste sport maken, het nu al bij iedereen favoriete breaking.
Eventjes nog getwijfeld hoe serieus ik het ga aanpakken, maar het verdient natuurlijk een kans dus ik hou het waarschijnlijk kort en feitelijk voor de OP.
Ik ken eigenlijk alleen maar bboys (zo noem je breakers) die ontzettend trots zijn dat ze olympische erkenning krijgen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Breaking is geen sport. Dat hoort niet op de Olympische Spelen. Dat vinden de Breakers zelf ook.
Daarnaast jury's die beslissen wie wint.
Wel bijzonder eigenlijk. Na de Tour was er echt even een gat, maar die OS is wel overload idd. Je zit de hele dag door maar alles te kijken wat beweegt overalquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:49 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben een beetje opgebrand van alle sport. Je kan niet twee maanden een sportgasm hebben, op een gegeven moment is het op.
Nog twee dagen doorbijten.
En dan begint ook de TdFF nog met een start in Nederland. En de Vuelta vlak daarnaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel bijzonder eigenlijk. Na de Tour was er echt even een gat, maar die OS is wel overload idd. Je zit de hele dag door maar alles te kijken wat beweegt overal
En we krijgen binnenkort ook nog cricket in een kort format erbij. Op een of andere manier vind ik Rugby bijvoorbeeld veel beter op de OS passen dan golf. Met cricket, geen idee nog dus dat gaan we ervaren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen maar bboys (zo noem je breakers) die ontzettend trots zijn dat ze olympische erkenning krijgen.
Ik zit nu golf te kijken maar daar vraag ik mij echt bij af wat dit op de spelen doet.
En darts natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En we krijgen binnenkort ook nog cricket in een kort format erbij. Op een of andere manier vind ik Rugby bijvoorbeeld veel beter op de OS passen dan golf. Met cricket, geen idee nog dus dat gaan we ervaren.
Toch een stuk objectievere sport dan vele andere.quote:
Ze mogen meedoen als ze die pijl omvormen tot speer en die een meter of 90 weg kunnen smijtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch een stuk objectievere sport dan vele andere.
Bij gevechtsporten kan de jury best weg: gewoon doorgaan toe iemand opgeeftquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als we jurysporten gaan afschaffen raak je een heuleboel onderdelen kwijt. Plus er zijn best wat sporten waarbij de jurycomponent zeer groot is
Ach, vroegah, in die goede oude tijd, werd er nog wel eens per ongeluk iemand geraakt met zo'n speer. Dat gebeurd nu ook niet meer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarna is die speer zwaarder gemaakt of zo toch? Het begon gevaarlijk te worden en zo.
Oh ja kut dat is ook vandaag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:10 schreef PippenScottie het volgende:
Waar is het Moderne Vijfkamp topic?
OS / [Moderne Vijfkamp]quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:10 schreef PippenScottie het volgende:
Waar is het Moderne Vijfkamp topic?
Is er al een breaking-topic?quote:
Bedankt.quote:
Welke dan? vrouwen 4 x 400, Lavreysen keirin, en dan?quote:
Hassan marathon, synchroonzwemmen, breakdance kleine kans, en nog kansjes op omnium en madison. En heeeel misschien dat Harrie en Jeffrey allebei podium redden op keirinquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke dan? vrouwen 4 x 400, Lavreysen keirin, en dan?
Ja dat had die DJ ook wat eerder kunnen bedenken, maar toch leukquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:27 schreef vul_maar_in het volgende:
Haha Canadese en Brazilliaanse beachsters hadden een fittie. 2 gele kaarten. Draaien ze ineens keihard imagine van John Lennon. En toen waren ze weer lief.
Jij hebt hier toch ook vier jaar lang naartoe gewerktquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was net even buiten. Er waren mensen op straat die het niet over sport hadden.
Er was een geel warm ding in de lucht.
Dat was wel even onwerkelijk allemaal
Met allerlei trainingskampen tijdens WK'squote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt hier toch ook vier jaar lang naartoe gewerkt
Dat is onwerkelijk zelfs voor mensen die wel veel buiten komenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
Er was een geel warm ding in de lucht
Dat wordt wennen straks op vakantie als het de hele tijd 36°+ is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is onwerkelijk zelfs voor mensen die wel veel buiten komen
quote:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:38 schreef PippenScottie het volgende:
Dat was wel even onwerkelijk allemaal
Neuh, een of andere groep personen was in Parijs iets atletisch aan het doen of zo, maar daar was verder geen nieuws over te vinden. Dat zal dan ook niet zo relevant zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:17 schreef franklop het volgende:
Zo, weer thuis. Nog wat gemist afgelopen 2 weken?
Nee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we nog terug naar de wielerbaan vanavond?
Eerste volledige dag voor mijquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:41 schreef kilon het volgende:
En toen stond er nog maar één korte en lege dag in de planner.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:12 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, ik ben te laat wakker geworden en heb Sifan's goud gemist.
Gelukkig heb ik wel over de Olympische Spelen gedroomd. Ik droomde dat er een race was op een soort van grasmaaiers en omdat niet iedereen aan de start verscheen, mocht Nederland een invaller sturen. Erben Wennemars werd helaas net 4de.
Ik kwam thuis van Parijs 20 minuten na de start, viel in slaap binnen een kwartier daarna en werd wakker 5 minuten voor de finish. Perfectquote:Op zondag 11 augustus 2024 11:12 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, ik ben te laat wakker geworden en heb Sifan's goud gemist.
Gelukkig heb ik wel over de Olympische Spelen gedroomd. Ik droomde dat er een race was op een soort van grasmaaiers en omdat niet iedereen aan de start verscheen, mocht Nederland een invaller sturen. Erben Wennemars werd helaas net 4de.
Ik had wat andere verplichtingen vanochtend maar wel de eerste helft en laatste 2km gezienquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kwam thuis van Parijs 20 minuten na de start, viel in slaap binnen een kwartier daarna en werd wakker 5 minuten voor de finish. Perfect
Heb op de Belg nog niks van Harrie gelezenquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:47 schreef Dagoduck het volgende:
Is er een topic over (of ergens een verzameling van) nieuws uit het buitenland over prestaties van Nederland/Nederlanders?
En op de BBC ergens weggemoffeld in een artikel over de dames waar ze nog wel successen boeken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb op de Belg nog niks van Harrie gelezen
quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:03 schreef kilon het volgende:
Ik weet dat ze gewoon de top 5 pakken en in het onderschrift stond ook nog dat Nederland 6e was met het aantallen medailles, maar het ziet er wel grappig uit zo
[ afbeelding ]
En nee, dit is inderdaad niet de laatste versie.
Ik denk dat ik me echt de pleuris had verveeld als ik morgen nog vrij was. Nu is het nog te behelpen omdat er nogal wat slaap ontbreekt, maar dat is morgen natuurlijk niet meer zo.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:24 schreef ijs_beer het volgende:
Meh. Morgen weer aan de arbeid na 3 weken vrij. Dat wordt echt even schakelen.
ik voel wel een zwart gat nu, moet echt effe afkicken van al die sporten, er is niets wat in de buurt komt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
Ik zie Joep Schreuder, nu is het echt voorbij.
White Lotusquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:15 schreef kilon het volgende:
Ik heb nog HBO tot 22 augustus dus er zullen wel een paar leuke series tussen zitten die ik nog niet heb gezien.
21quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De sluitingsceremonie begint toch om 20 uur?
21 uurquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
21 uur ja. In het dagprogramma had ik eerst ook 21 uur staan, maar omdat in het topic 20.00 stond voor de veiligheid het aangepast naar 20.00. Beter dat mensen te vroeg inschakelen dan te laat.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
quote:
quote:
Ik zag dat de NOS pas om 21 uur live ging zijn, dus daarom ging ik twijfelen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
21 uur ja. In het dagprogramma had ik eerst ook 21 uur staan, maar omdat in het topic 20.00 stond voor de veiligheid het aangepast naar 20.00. Beter dat mensen te vroeg inschakelen dan te laat.
Heb ik nu ook nogal last van jaquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
ik voel wel een zwart gat nu, moet echt effe afkicken van al die sporten, er is niets wat in de buurt komt.
Ik ga nog wat van het turnen terugkijken denk ik, vind dat altijd wel tof om te zien maar zonder volle aandacht is dat een mindere sportquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:15 schreef kilon het volgende:
Ik heb nog HBO tot 22 augustus dus er zullen wel een paar leuke series tussen zitten die ik nog niet heb gezien.
Ik dacht ook 20 uur en heb alles snel afgerond. Nu heb ik ineens tijd om de was op te vouwen en de tuin een beetje bij te werken. Bahquote:Op zondag 11 augustus 2024 19:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Echt tig huldigingen vlak nadat ik weg moest. Lichte baal welquote:
Het staat er wel gewoonquote:Op zondag 11 augustus 2024 23:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Lekker bezig BBC, je kunt natuurlijk niet laten zien dat Engeland+Schotland+Wales+Noord Ierland nog steeds minder gouden medailles hebben dan Nederland.![]()
[ afbeelding ]
Ze laten top 5 + GB zien, dat doen er wel meer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In een voetnootje, waarom niet gewoon een lijst met 7?
Shit, moeten we volgende keer maar 5e worden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze laten top 5 + GB zien, dat doen er wel meer.
Wel eens dat een voetnootje net zoveel ruimte inneemt als de lijst gewoon als 1 tm 7 weergevenquote:Op zondag 11 augustus 2024 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze laten top 5 + GB zien, dat doen er wel meer.
Japan ook lekker efficiente ratio G/S/Bquote:Op zondag 11 augustus 2024 23:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Lekker bezig BBC, je kunt natuurlijk niet laten zien dat Engeland+Schotland+Wales+Noord Ierland nog steeds minder gouden medailles hebben dan Nederland.![]()
[ afbeelding ]
Meteen naar kantoor genotquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:41 schreef kilon het volgende:
Wakker worden en niet meteen sport kijken is behoorlijk wennen.
Ik heb gelukkig nog een week, maar met de voorspelde temperaturen is het eerste deel van de week niet bepaald ideaal.quote:
Op zich had ik het niet erg gevonden om nog even een dag of twee op te kunnen laden omdat ik echt behoorlijk brak ben, maar het zwarte gat was dan alleen maar groter geweest.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig nog een week, maar met de voorspelde temperaturen is het eerste deel van de week niet bepaald ideaal.
Juist wel lekker om nu nog week vrij te zijn. Met een kleine ben je toch hele tijd in de weerquote:
quote:
Tour de France Femmes staat aan...quote:
Heb je die zo vaak gehoord?quote:
Redelijk. Plannen aan het maken voor 2026, verlanglijstje opstellen met dingen die ik uit het olympisch dorp wil als alles loopt zoals gehoopt (graag zo veel mogelijk mascottes, pinnetjes, toffe dingen, olympische condooms voor de lolz, alles), kijken wat er dan aan nieuwe onderdelen zijn en wat er voor 2028 af gaat en bij komt enzo, volle bakquote:
Hoe zit dat kaartverkooptechnisch voor 2026?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Redelijk. Plannen aan het maken voor 2026, verlanglijstje opstellen met dingen die ik uit het olympisch dorp wil als alles loopt zoals gehoopt (graag zo veel mogelijk mascottes, pinnetjes, toffe dingen, olympische condooms voor de lolz, alles), kijken wat er dan aan nieuwe onderdelen zijn en wat er voor 2028 af gaat en bij komt enzo, volle bak
Coolquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Redelijk. Plannen aan het maken voor 2026, verlanglijstje opstellen met dingen die ik uit het olympisch dorp wil als alles loopt zoals gehoopt (graag zo veel mogelijk mascottes, pinnetjes, toffe dingen, olympische condooms voor de lolz, alles), kijken wat er dan aan nieuwe onderdelen zijn en wat er voor 2028 af gaat en bij komt enzo, volle bak
Geen flauw idee nog, maar daar moet ik eens naar gaan kijken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoe zit dat kaartverkooptechnisch voor 2026?
Hoe dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heb je die zo vaak gehoord?
Komt me eigenlijk maar matig bekend voor
Je kunt je nu al voor-registreren. Heb ik toevallig gisteren gedaan. In januari 2025 krijg je dan een tijdslot in februari van 2 dagen dat door loting vastgesteld wordt waarbinnen je kaarten kunt kopen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoe zit dat kaartverkooptechnisch voor 2026?
Podiummuziek denk ik? Daar zie ik standaard vrij weinig van tijdens de Spelen, want als we naar ceremonies schakelen gaan de streams weer even op iets waar wel actie isquote:
Kun je dan wel gewoon kiezen waarvoor? Ik zit natuurlijk wel maar op één sport te wachten, dus als ik ineens kaarten voor het schaatsen ofzo in m'n maag gesplitst krijg...mehquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je kunt je nu al voor-registreren. Heb ik toevallig gisteren gedaan. In januari 2025 krijg je dan een tijdslot in februari van 2 dagen dat door loting vastgesteld wordt waarbinnen je kaarten kunt kopen.
Voor zover ik het begrijp wel, maar je kunt je zonder verplichting opgeven dus je hebt weinig te verliezen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je dan wel gewoon kiezen waarvoor? Ik zit natuurlijk wel maar op één sport te wachten, dus als ik ineens kaarten voor het schaatsen ofzo in m'n maag gesplitst krijg...meh
Oh en Bruna zal toch wel een paar kaarten voor jou kunnen regelen als ze gekwalificeerd is?quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je dan wel gewoon kiezen waarvoor? Ik zit natuurlijk wel maar op één sport te wachten, dus als ik ineens kaarten voor het schaatsen ofzo in m'n maag gesplitst krijg...meh
Jep. Maar ik denk niet dat je die helemaal vermeden hebt natuurlijk. En het was de muziek van die fantastische compilatievideo van de fakkeltochtquote:Op maandag 12 augustus 2024 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Podiummuziek denk ik? Daar zie ik standaard vrij weinig van tijdens de Spelen, want als we naar ceremonies schakelen gaan de streams weer even op iets waar wel actie is
Er van uitgaande dat Bruna zich plaatst, zijn haar wedstrijden de enige dingen waar ik écht naartoe wil. De rest zou ik niet zo erg vinden om te missen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp wel, maar je kunt je zonder verplichting opgeven dus je hebt weinig te verliezen.
De locatie van je ccommodatie wordt nog wel een ding als je met het OV wil reizen. Jij moet sowieso in het Val di Fiemme cluster zijn voor Bruna (en voor de Noordse combinatie en het schansspringen) maar ik verwacht dat je ook wel naar het biatlon en alpineskien wil en dat is in Cortina d'Ampezzo en Antholz, Als je daar in de buurt bent, kun je meteen ook Kimberley Bos naar beneden zien vliegen. En als je vervolgens voor het vlaggetje naar het schaatsen of short track wil moet je in Milaan zijn.
Ik hoop dat ze pendelbussen oid inzetten. Val di Fiemme - Cortina is afhankelijk van de route zo'n 100k waar je volgens google met de auto 2 uur over doet en met het OV 6 uur met 23 overstappen. MIlaan - Val di Fiemme is dan 4 uur met de auto of 6 uur met het OV dus dat maakt minder uit. Milaan -- Cortina lijkt dan weer een prima verbinding te zijn, duurt wel 5 uurt met de auto of 6,5 uur met het OV met weinig overstappen.
Hoe het bij Parijs werkte was dat er eerst pakketten in de verkoop gingen. Dan kon je in één keer voor 3 sessies bij elkaar kaarten kopen, van dezelfde sport of verschillende sporten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is voor het WK in Trondheim komende winter zo, maar op de Spelen krijg je volgens mij geen kaartjes voor familie/vrienden/partners, helaasquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oh en Bruna zal toch wel een paar kaarten voor jou kunnen regelen als ze gekwalificeerd is?
Hoe bedoel je dat? Dus als je een pakket hebt dan mag je niet meer los ook nog kopen? En moest iemand anders dat dus doen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe het bij Parijs werkte was dat er eerst pakketten in de verkoop gingen. Dan kon je in één keer voor 3 sessies bij elkaar kaarten kopen, van dezelfde sport of verschillende sporten.
Ik heb toen gelijk het maximale aantal van 2 pakketten van 15 kaarten voor 3 sessies gekocht. Achteraf ging er daarna nog heel veel nieuws in de verkoop en had ik dat niet hoeven doen, maar het was wel fijn om alvast iets binnen te hebben. Het was wel vervelend dat ik vanaf dat moment niet eens iets bij mócht kopen op hetzelfde account, terwijl ik wel losse kaarten zag voor leuke dingen waar ik ook nog heen had gewild.
Er zat een hard maximum van 30 kaarten per account op. Aangezien ik in m'n eentje alles kocht voor de groep waarmee ik ging had ik dat maximum dus meteen bereikt. Als je in de volgende verkooprondes of via het resale platform nog iets bij wilde kopen kreeg ik een foutmelding dat ik al teveel kaarten in m'n bezit had, zelfs toen ik ze al had getransfereerd naar de andere mensen in mijn groep.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Dus als je een pakket hebt dan mag je niet meer los ook nog kopen? En moest iemand anders dat dus doen?
Ik ga er vanuit dat Bruna aan 1 of maximaal 2 wedstrijden mee zal doen. Als je weet wanneer die zijn, kun je toch afhankelijk van hoe die vallen mogelijk daarna nog wel redelijk relaxed ergens gaan kijken?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Bruna zich plaatst, zijn haar wedstrijden de enige dingen waar ik écht naartoe wil. De rest zou ik niet zo erg vinden om te missen.
De rest...leuk, maar niet per se nodig. Van alpineskiën zie je niet heel veel, behalve als je naar de slalom gaat, en biatlon is alleen leuk als je bij de schietbaan staat én met zicht op een scherm met beelden en standen
Als alles volgens plan loopt gaat er echt wel veel energie en tijd zitten in het zorgen dat Bruna rustig blijft en alles zelf onder controle heeft, allerlei dingen als zelf nog naar evenementen relatief ver weg willen lijkt me dan gewoon niet echt handig
Kortom, eigenlijk wil ik alleen voor het langlaufen gaan
Hier had ik als fan van zowel sneeuw- als ijssporten nog helemaal geen rekening mee gehouden trouwensquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp wel, maar je kunt je zonder verplichting opgeven dus je hebt weinig te verliezen.
De locatie van je accommodatie wordt nog wel een ding als je met het OV wil reizen. Jij moet sowieso in het Val di Fiemme cluster zijn voor Bruna (en voor de Noordse combinatie en het schansspringen) maar ik verwacht dat je ook wel naar het biatlon en alpineskien wil en dat is in Cortina d'Ampezzo en Antholz, Als je daar in de buurt bent, kun je meteen ook Kimberley Bos naar beneden zien vliegen. En als je vervolgens voor het vlaggetje naar het schaatsen of short track wil moet je in Milaan zijn.
Ik hoop dat ze pendelbussen oid inzetten. Val di Fiemme - Cortina is afhankelijk van de route zo'n 100k waar je volgens google met de auto 2 uur over doet en met het OV 6 uur met 23 overstappen. MIlaan - Val di Fiemme is dan 4 uur met de auto of 6 uur met het OV dus dat maakt minder uit. Milaan -- Cortina lijkt dan weer een prima verbinding te zijn, duurt wel 5 uur met de auto of 6,5 uur met het OV met weinig overstappen.
Oh en het alpine skien lijkt dan weer verdeeld te zijn over 2 clusters: Bormio / Stelvio en Cortina d'Ampezzo
Lang verhaal kort: behalve waar je kaartjes voor kunt kijken, zul je ook moeten bekijken wat wel en niet te combineren is want makkelijk meerdere keren op en neer reizen tussen clusters lijkt er niet bij.
Voor deze Olympische Spelen weet ik dat de sporters twee kaarten kreeg voor de familie/vrienden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is voor het WK in Trondheim komende winter zo, maar op de Spelen krijg je volgens mij geen kaartjes voor familie/vrienden/partners, helaas
Kwam dat niet gewoon van het NOC*NSF?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:22 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Voor deze Olympische Spelen weet ik dat de sporters twee kaarten kreeg voor de familie/vrienden.
Niet direct. Ook in België hebben ze die regeling, dus waarschijnlijk zal dat wel afkomen van het IOC. En dan mogen de nationale sportbondenwaarschijnlijk zelf invullen hoe ze dat regelen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwam dat niet gewoon van het NOC*NSF?
In dat geval houdt heywoodu vast wel rekening met zijn oude vriend Nattekatquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:30 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Niet direct. Ook in België hebben ze die regeling, dus waarschijnlijk zal dat wel afkomen van het IOC. En dan mogen de nationale sportbonden dat waarschijnlijk zelf invullen hoe ze dat regelen.
Ik denk dat het dan via het Comitê Olímpico do Brasil zal gaan lopen. En als jullie de posts van @heywoodu hierover een beetje gevolgd hebben, weten jullie dat het daar een grote corrupte bende is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwam dat niet gewoon van het NOC*NSF?
Als ze zich plaatst zullen dat er in principe twee zijn (sprint en 10km), waarbij meer een bonus zou zijnquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat Bruna aan 1 of maximaal 2 wedstrijden mee zal doen.
Klopt ook wel. Maar wellicht dan schansspringen, is ook in Val di Fiemme en kun je prima ter plekke volgen ook, beter dan biatlon, terwijl je van de glijsporten eigenlijk maar één bocht zietquote:Als je weet wanneer die zijn, kun je toch afhankelijk van hoe die vallen mogelijk daarna nog wel redelijk relaxed ergens gaan kijken?
Volgens mij binnenkort het WK, wellicht voor de nieuwsgierigheid eens kijken. Op de World Games twee jaar geleden was er trouwens slechts zilver voor de Amerikaanse vrouwenquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Flag football wordt ook Olympisch, dus dat is +1 gratis goud voor Amerika. Ze gaan NFL spelers meenemen.
Ho ho, het NOC van Brazilië niet hoor, daar is eigenlijk niks mis mee, dus ik heb hoopquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan via het Comitê Olímpico do Brasil zal gaan lopen. En als jullie de posts van @:heywoodu hierover een beetje gevolgd hebben, weten jullie dat het daar een grote corrupte bende is.
Er is wel een Peruviaanse wereldkampioen dit jaarquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef Slobeend het volgende:
Ik zag dat squash over vier jaar Olympisch is, dus ik zat even de wereldranglijst te bekijken. We kunnen vast goud opschrijven voor Egypte (bijzonder dat ze daar blijkbaar zo goed in zijn).
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe de verhoudingen momenteel liggen. Maar als ik een figuur als Tyreek Hill van de Dolphins vergaande interesse zie tonen, iemand die je echt gemakkelijk in de Olympische finale van de 100m kunt neerzetten, zou je kunnen zeggen dat de rest met een probleem zit.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij binnenkort het WK, wellicht voor de nieuwsgierigheid eens kijken. Op de World Games twee jaar geleden was er trouwens slechts zilver voor de Amerikaanse vrouwen
Ja, als degelijke NFL-spelers zich hier mee gaan bemoeien wordt het een lastig verhaal lijkt me inderdaadquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe de verhoudingen momenteel liggen. Maar als ik een figuur als Tyreek Hill van de Dolphins vergaande interesse zie tonen, iemand die je echt gemakkelijk in de Olympische finale van de 100m kunt neerzetten, zou je kunnen zeggen dat de rest met een probleem zit.
Buiten een paar bijkomende regeltjes die je net moet kennen (maar niet heel erg op zullen vallen als je het kijkt) is het op zich niet heel ingewikkeld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er is wel een Peruviaanse wereldkampioen dit jaar
Verder snap ik squash nooit. Niet als ik eens een wedstrijd kijk, niet als het in een serie of film eens gespeeld wordt, dan snap ik de grappen niet, want ik snap squash niet
Deze manier van bekijken blijft natuurlijk ook wel inherent oneerlijkquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:52 schreef Faraday01 het volgende:
Grenada is eigenlijk de grote winnaar, voor Domenica en Saint Lucia!
https://sporza.be/nl/2024(...)apita~1723462594611/
Zelfde hierquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:23 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben wel blij dat ik gewoon weer aan het werk moest want ik heb geen last gehad van een zwart gat ofzo
ESF duurt maar een week natuurlijk, dat vind ik eigenlijk nog indrukwekkender. Maar VBL is een stuk sneller aan het doodbloeden dan andere sporten, daar is dit wel weer bewijs van.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:28 schreef heywoodu het volgende:
Top-10 subfora sinds OS open is (10 april):
[ afbeelding ] Top 100 posts per forum van 10-04-2024 t/m 01-11-2024
nr / aantal posts / forum
01 341456 Onzin voor je leven!
02 172297 General Chat
03 161152 Nieuws & Achtergronden
04 121800 Olympische Spelen 2024
05 076579 EK 2024
06 071570 Eurovisie Songfestival
07 070087 Klaagbaak
08 064224 Forum-, Topic- en Userspellen
09 052046 Voetbal
10 047480 Politiek
Vierde, (heel veel!) meer posts dan nota bene EK en ESF met het Joost-drama
ESF duurt maar een week? We kijken al vanaf december naar de nationale voorrondes.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
ESF duurt maar een week natuurlijk, dat vind ik eigenlijk nog indrukwekkender. Maar VBL is een stuk sneller aan het doodbloeden dan andere sporten, daar is dit wel weer bewijs van.
EK is aan TV-uren vergelijkbaar ja, maar dan ongeveer 60% van de postsquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
ESF duurt maar een week natuurlijk, dat vind ik eigenlijk nog indrukwekkender. Maar VBL is een stuk sneller aan het doodbloeden dan andere sporten, daar is dit wel weer bewijs van.
Klopt inderdaad niets van. De berekening van The New Zealand Herald was toch een stuk accurater. Nederland op plek 6 als je sorteert op gouden medailles en op plek 10 als je sorteert op alle medailles.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:29 schreef VoMy het volgende:
De Volkskrant belt met zijn eigen sportverslaggever Erik Lakerveld en die komt met de volgende opmerkelijke uitspraak:
‘Als je kijkt naar de prestaties van landen in verhouding tot het inwonertal, dan was alleen Australië beter dit jaar. Daar wordt vanuit de politiek een echt topsportbeleid gevoerd. In Nederland is dat uitbesteed aan de sportkoepel. Hier heerst al snel het idee dat het ongekend is wat een klein landje als het onze doet op de Spelen, maar Australië laat zien wat er met een echt topsportbeleid nog meer haalbaar is.’
Voor de duidelijkheid: Hier klopt niets van. Australië bereikt op de spelen ook los van de inwoneraantallen niet meer dan Nederland, tenzij je abusievelijk waarde hecht aan die eeuwige zwemmedailles.
Tour de France nog minder, die staat überhaupt niet in het lijstje.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
EK is aan TV-uren vergelijkbaar ja, maar dan ongeveer 60% van de posts
Daar heb je natuurlijk alleen echt tijdens de etappes wat pieken en niet 17 dagen aan de lopende band.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tour de France nog minder, die staat überhaupt niet in het lijstje.
Sommige forums(ONZ,GC,KLB) hebben slowchats die hard lopen. In ONZ b.v. wordt verder amper meer gepost.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:28 schreef heywoodu het volgende:
Top-10 subfora sinds OS open is (10 april):
[ afbeelding ] Top 100 posts per forum van 10-04-2024 t/m 01-11-2024
nr / aantal posts / forum
01 341456 Onzin voor je leven!
02 172297 General Chat
03 161152 Nieuws & Achtergronden
04 121800 Olympische Spelen 2024
05 076579 EK 2024
06 071570 Eurovisie Songfestival
07 070087 Klaagbaak
08 064224 Forum-, Topic- en Userspellen
09 052046 Voetbal
10 047480 Politiek
Vierde, (heel veel!) meer posts dan nota bene EK en ESF met het Joost-drama
ESF is heel het jaar open.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
ESF duurt maar een week? We kijken al vanaf december naar de nationale voorrondes.
Goed jaquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:23 schreef Pino112 het volgende:
Wat een prachtige filmpje van Eurosport en TeamNL
https://www.instagram.com(...)MXd3anBoMnVvaXQ4cw==
quote:
Italië!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zijn de volgende Winter OS eigenlijk?
Oh wacht dat Cortina D'Ampezzo verhaal wat die twee kunstrijmeisjes hadden willen halen die vorig jaar allebei overleden zijnquote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:23 schreef Pino112 het volgende:
Wow, schitterend...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:23 schreef Pino112 het volgende:
Nederland investeert in ontwikkeling, de rest beloont prestaties. Een snelle blik naar de medaillespiegel leert ons welke methode het meest succesvol is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:17 schreef heywoodu het volgende:
In Nederland kun je tien keer goud winnen, maar ook dan eindig je met 30.000 euro, maximaal, want naast eigenlijk beschamend lage bedragen kunnen de prijzengelden voor meerdere medailles ook niet gestapeld worden. Ons ben zuunig
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:23 schreef Pino112 het volgende:
En dat gaat worden afgebroken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland investeert in ontwikkeling, de rest beloont prestaties. Een snelle blik naar de medaillespiegel leert ons welke methode het meest succesvol is.
Het echte effect van de bezuinigingen komt natuurlijk pas na 4-8 jaar of nog langer.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog een beetje vertrouwen in een goede afloop nav deze OS.
Ik bedoel meer dat die bezuinigingen niet gaan gebeuren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het echte effect komt natuurlijk pas na 4-8 jaar of nog langer.
Ah, op die fiets. In ieder geval lijkt mij Schoof wel een oprechte sportliefhebber, dus dat biedt misschien hoop ja.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat die bezuinigingen niet gaan gebeuren.
Ik hoop met je mee. Zo dom zullen ze toch niet zijn ?quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog een beetje vertrouwen in een goede afloop nav deze OS.
Hij is volgens mij iets te veel overtrained.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. In ieder geval lijkt mij Schoof wel een oprechte sportliefhebber, dus dat biedt misschien hoop ja.
We danken alle landen waar mensen in referenda lekker 'Nee' blijven stemmen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:05 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)e-spelen-organiseren
En we danken het IOC die er voor zorgt dat de OS onbetaalbaar zijn voor een gemiddeld middelgroot landquote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We danken alle landen waar mensen in referenda lekker 'Nee' blijven stemmen.
Maar dat was vooral jaren geleden het geval, toen alles nog per se binnen een klein gebied moest. Nu is er toch juist ruimte om het in een grotere regio te houden en dus meer gebruik te maken van bestaande zaken?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En we danken het IOC die er voor zorgt dat de OS onbetaalbaar zijn voor een gemiddeld middelgroot land
Tot niemands verrassing.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:05 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)e-spelen-organiseren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |