Update na persconferentie:quote:Geweld in Groot-Brittannië houdt aan, ook na waarschuwingen van premier
Opnieuw was het vannacht onrustig in verschillende Britse steden, waarschuwingen van premier Starmer en zijn oproep om de rust te bewaren ten spijt. Een week na de steekpartij die aanleiding was voor het geweld, zochten in onder meer Belfast en Plymouth rechts-extremisten de confrontatie met de politie.
In de Noord-Ierse hoofdstad Belfast werd de politie bekogeld met stenen, vuurwerk en molotovcocktails. Verschillende agenten raakten gewond. Ook enkele omstanders melden dat ze zijn aangevallen.
Een groepje woedende relschoppers had het daar gemunt op een Syrische supermarkt die al afbrandde bij eerdere ongeregeldheden. De politie kon voorkomen dat er opnieuw brand werd gesticht. Rond middernacht keerde de rust terug in de stad.
In Plymouth werden zes mensen opgepakt na een avond vol geweld. Een politieauto raakte beschadigd en agenten liepen verwondingen op.
Aanvallen op asiellocaties
In Birmingham waren het juist tegendemonstranten die onrust veroorzaakten. Honderden mensen waren afgekomen op het valse gerucht dat er een extreemrechts protest zou worden gehouden. Een deel van de menigte sloeg daarbij aan het rellen. Verschillende auto's moesten het ontgelden en een pub raakte beschadigd.
Het geweld begon een week geleden na de steekpartij tijdens een dansles in de stad Southport. Een 17-jarige jongen viel daar kinderen aan met een mes, drie van hen overleefden dat niet. Ook twee volwassenen raakten gewond en één kind ligt nog in het ziekenhuis.
Op basis van desinformatie dat een islamitische bootvluchteling de dader was, viel een woedende menigte een dag later een moskee in Southport aan. Ook elders in het land richtten woedende menigtes zich tegen de politie en migranten, zoals gisteren bij asiellocaties in Rotherham en Birmingham.
'Gewoon puur geweld'
Premier Starmer riep gisteren het crisiskabinet bijeen voor een spoedvergadering over de onlusten. Hij sprak van "extreemrechtse relschoppers" en zei dat dit inmiddels losstond van het incident in Southport. "Dit is geen protest, het is gewoon puur geweld."
Starmer beloofde hard te zullen optreden. Circa 400 mensen zijn al opgepakt en de eerste verdachten verschenen gisteren voor de rechter, onder wie een jongen van 14. Op verschillende plekken in het land verlengden rechters het voorarrest van verdachten tot hun vonnis in september.
Een politiewoordvoerder belooft dat er de komende dagen nog verder opgeschaald zal worden. "Agenten die ik spreek zeggen dat ze het hun hele carrière nog nooit zo bont hebben gezien. Menigtes die uit zijn op geweld, die urenlang blijven aanvallen. Daar heb je ongekende middelen tegen nodig en die zullen we de komende dagen dus inzetten."
In Southport zelf werd gisteren, een week na de steekpartij, een herdenking gehouden voor de slachtoffers. Enkele honderden mensen waren daarbij aanwezig. Er werden bloemen en knuffels neergelegd bij een gemeenschapscentrum en de menigte blies bellen als "kussen naar de hemel" voor de drie vermoorde meisjes.
Rellende tokkies: "We zijn klaar met die uitvreters uit het Midden-Oosten!"quote:
En over een paar maanden die rellende tokkies: ''waarom is er geen Indian takeaway, kabab of Fish en Chips (die vaak gerund wordt door migranten) meer in mijn buurt''...quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Rellende tokkies: "We zijn klaar met die uitvreters uit het Midden-Oosten!"
Ook rellende tokkies: "We zetten de zaak van deze hardwerkende mensen in de hens!"
Wat ontzettend triest dit allemaal weer.
Jezus. Die is dus gewoon letterlijk bijna gelynchtquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:01 schreef Qarrad het volgende:
Rellende tokkies: "We worden gediscrimineerd door die anderen!"
Ook rellende tokkies: "We controleren alle auto's en alle anderen worden niet doorgelaten!"
[ x ]
Beide groepen hebben lynchpartijen op hun geweten. Maakt het niet minder erg.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jezus. Die is dus gewoon letterlijk bijna gelyncht
Al zul je nu wel figuren voorbij zien komen die claimen dat je daar het sentiment van moet begrijpen
Volgens de 'experts' Leo Lucassen en Hein de Haas zijn dit slachtoffers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:21 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Brits" straatbeeld anno 2024.
https://www.thesun.co.uk/(...)errorism-met-terror/quote:TOUGH PUNISHMENT Riot yobs face TERROR charges, Britain’s top prosecutor says after cops hit with petrol bombs & bricks in carnage
RIOTING yobs could face terror charges according to Britain's top prosecutor after cops were hit with petrol bombs and bricks last night.
More than 400 people have now been arrested over the week of carnage on England and Northern Ireland's streets.
Suspects charged so far have faced allegations including violent disorder, which can lead to five years in jail.
Meanwhile, other suspects who have been arrested are being assessed for the more serious charge of rioting which can lead to ten years.
Those charging decisions will take a longer, the Director of Public Prosecutions Stephen Parkinson said, because of the nature of the crime and the evidence needed.
Mr Parkinson told the BBC: "There are sentencing guidelines which indicate that many people who have been caught up in this disorder will face immediate imprisonment. There should be no doubt about that. They are going to prison.
We are willing to look at terrorism offences. I'm aware of at least one instance where that is happening.
"Where you have organised groups planning activity for the purposes of advancing [an] ideology... planning really, really serious disruption then yes, we will consider terrorism offences."
Former counter-terror chief Neil Basu earlier claimed that some of the violence over the past week has "crossed the line into terrorism".
The former senior British police officer told the BBC: "I think we have seen serious acts of violence designed to cause terror to a section of our community.
"Not only does it fit the definition of terrorism, it is terrorism. It’s nothing short of an attempt at a modern-day lynching.
"The people who did it should be facing life imprisonment, not a five-year sentence for violent disorder."
He said the riots had been sparked by "lies spread through social media" - urging the government to take action.
Mr Basu also slammed Tommy Robinson for "glorifying and creating violence from his sunbed in the Mediterranean".
Robinson, 41, aka Stephen Yaxley-Lennon, had a UK arrest warrant issued against him last Monday after he skipped a court appearance.
The far-right agitator has now fled to a all-inclusive resort in Cyprus - where he has posted a string of inflammatory tweets.
Houden zo want daar is 1 van mijn kinderen momenteel. Hij klaagde wel dat t er koud is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
Vrijdag waren er rellen in 2 steden, zaterdag in 11, zondag in 6, maandag in 4.
Opvallend: Tot nu toe geen rellen in Schotland.
Ik begrijp het sentiment om je buurt/stad te zien veranderen in een soort de facto Pakistan en dan de Sharia-versie. Ik begrijp het sentiment over de apathie van de autoriteiten bij de massaverkrachtingen en exploitatie van Britse meisjes. Ik begrijp het sentiment over de massa-immigratie. Ik begrijp het sentiment over de druppel die de emmer deed overlopen, die vreselijke steekpartij. Ik begrijp ook het sentiment om als Pakistaanse gemeenschap om zelf hun buurt te willen beschermen in reactie op de reactie van de autochtone relschoppers. Ik begrijp het sentiment om in de slachtofferrol te kruipen door de ervaringen in de Britse maatschappij waarin je alleen als "Paki" wordt gezien. Ik begrijp het sentiment om de eigenwaarde dan te gaan zoeken in de (nare varianten van) de islam. Ik begrijp het sentiment van verregaande bewezen kansloosheid onder beide tokkie-kampen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Al zul je nu wel figuren voorbij zien komen die claimen dat je daar het sentiment van moet begrijpen
Tja, de mafklappers met de 'refugees welcome' borden zagen dat het goed was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:21 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit niet veel meer het gevolg van de Brexiteers? Volgens mij is dat toch een andere groep.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de mafklappers met de 'refugees welcome' borden zagen dat het goed was.
De Britten hebben het zelfbeschikkingsrecht van volkeren erkend, en ze hadden zo'n haast om onafhankelijk te worden, ze zouden dat allemaal zelf wel eventjes veel beter regelenn met gebruikmaking van Westerse instituties en technologie. Maar dat werd helemaal niks met die achterlijke culturen en toen kwamen miljoenen van hen in het Westen smeken om een verblijfsvergunning en bedelen om een uitkering, huis en gezondheidszorg voor hun inteeltkwalen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:39 schreef FireFox1 het volgende:
150 jaar geleden koloniseerde de Britten de halve wereld, nu worden ze zelf van binnenuit gekoloniseerd. Ironisch.
Ach, men begint er in ieder geval wat eerlijker voor uit te komen, dat het helemaal niet is omdat Britten zo racistisch zijn of omdat ze zo slecht behandeld zijn, ze willen gewoon weer eens wraak.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Britten hebben het zelfbeschikkingsrecht van volkeren erkend, en ze hadden zo'n haast om onafhankelijk te worden, ze zouden dat allemaal zelf wel eventjes veel beter regelenn met gebruikmaking van Westerse instituties en technologie. Maar dat werd helemaal niks met die achterlijke culturen en toen kwamen miljoenen van hen in het Westen smeken om een verblijfsvergunning en bedelen om een uitkering, huis en gezondheidszorg voor hun inteeltkwalen.
De ironie is dat ze nu doen alsof ze veroveraars zijn, elke strijd van de Britten verloren en zelfs de vrede van de Britten hebben ze weten te verkloten. Maar ze hebben met hun stoere praatjes maar niet door dat dit de aardige, de zachte, de gulle, de behulpzame, de zorgende, de vertroetelende en betuttelende kant van de Britten aan het bevechten zijn. Ironisch he?
Zou je uit kunnen leggen waarom?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je dat beter niet te vaak kunt proberen in Belfast of all places.
Precies, en alles wat hier te begrijpen valt, viel ook prima te voorspellen. De hamvraag is; waarom zijn we waar we zijn?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:12 schreef Qarrad het volgende:
Ik begrijp het sentiment om je buurt/stad te zien veranderen in een soort de facto Pakistan en dan de Sharia-versie. Ik begrijp het sentiment over de apathie van de autoriteiten bij de massaverkrachtingen en exploitatie van Britse meisjes. Ik begrijp het sentiment over de massa-immigratie. Ik begrijp het sentiment over de druppel die de emmer deed overlopen, die vreselijke steekpartij. Ik begrijp ook het sentiment om als Pakistaanse gemeenschap om zelf hun buurt te willen beschermen in reactie op de reactie van de autochtone relschoppers. Ik begrijp het sentiment om in de slachtofferrol te kruipen door de ervaringen in de Britse maatschappij waarin je alleen als "Paki" wordt gezien. Ik begrijp het sentiment om de eigenwaarde dan te gaan zoeken in de (nare varianten van) de islam. Ik begrijp het sentiment van verregaande bewezen kansloosheid onder beide tokkie-kampen.
Dat wil niet zeggen dat ik goedkeur dat tokkies van twee kanten besluiten elkaar (en de politie) de hersens in te slaan volgens etnische scheidslijnen en diverse desinformatie te verspreiden om het eigen geweld te legitimeren.
Zijn slachtoffers ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daar zijn ze weer, die vriendelijke jongens uit het midden-oosten.
Ik ben dan ook wel hoe men aan de deugzijde dit soort opmerkingen bezien. Zijn ze het met hem eens? Vinden ze het prima dat ie zo denkt, ongeacht er sprake van is of niet? Waarom hakken ze niet op hem in, zoals ze inhakken op Europeanen die zeggen gekoloniseerd te worden? Vragen..quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:28 schreef HeatWave het volgende:
Ach, men begint er in ieder geval wat eerlijker voor uit te komen, dat het helemaal niet is omdat Britten zo racistisch zijn of omdat ze zo slecht behandeld zijn, ze willen gewoon weer eens wraak.
En dat zien ze dan inderdaad als prima gerechtvaardigd.
Daarom laat het journaal dat ook niet zien. Moslimjongeren die willekeurige blanken aanvallen zijn al geen nieuws meer en hebben niets met de bijzondere relllen te maken. Dit is gewoon regulier racistisch geweld, geen nieuws.quote:
Zoals ik al zei, de Britten zijn niet gevechtsready. Dit soort gezeik kan van een heel ander niveau worden dan dat hooligangestoei wat ze gewend zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kent de geschiedenis van die stad? Het is niet zo erg meer als in de IRA tijd, maar nog steeds zijn er twee facties die mekaar niet kunnen luchten of zien (of een percentage ervan dan), deels op basis van Protestant/Katholiek, deels op basis van "heuyy Engeland" en "fuck Engeland". Er lopen enorme muren dwars door wijken om die twee van elkaar gescheiden te houden en daar gaan nog steeds regelmatig brandbommen tegenaan. En als iemand van de ene partij ben je soms twee straten verder je gezondheid niet zeker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou je uit kunnen leggen waarom?
De mensen in de comments vertelden een soortgelijk verhaal
Wil nu wel weten waarom het zo'n slecht idee is
Bedankt voor je uitleg, zal Belfast vanaf nu met extra belangstelling volgenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je kent de geschiedenis van die stad? Het is niet zo erg meer als in de IRA tijd, maar nog steeds zijn er twee facties die mekaar niet kunnen luchten of zien, deels op basis van Protestant/Katholiek, deels op basis van "heuyy Engeland" en "fuck Engeland". Er lopen enorme muren dwars door wijken om die twee van elkaar gescheiden te houden en daar gaan nog steeds regelmatig brandbommen tegenaan. En als iemand van de ene partij ben je soms twee straten verder je gezondheid niet zeker.
Afijn, een stad vol fanatieke knoktokkies en dan zou er opeens een gedeelde vijand bijkomen. Die is dus de lul, want deze Christenen vechten wél terug.
Ik denk dat ze bereid zijn om hun conflict tijdelijk opzij te zetten en samen op te trekken ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:51 schreef deedeetee het volgende:
Hoe moet ik dat voor me zien in Belfast? De katholieken en de protestanten gaan samen de moslims te lijf ? Of ze gaan er ieder apart op uit om de boel/migranten lekker ouderwets op te blazen ?
Een paar weken geleden was er nog een herhaling van Reizen Waes waarin die Belg dus Belfast bezoekt rondom de protestantse Oranjemarsen (herdenking van een of andere lokale slag waarin Willem III de laatste katholieke koning van Engeland versloeg). Wat gewoon neerkomt op een soort massale provocatie naar de katholieken, inclusief enorme vreugdevuren vlakbij die muren (niveau Scheveningen en dan tig ervan).quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg, zal Belfast vanaf nu met extra belangstelling volgen
Dues Vult!!!
Allemaal hetzelfde laken een pak.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je ook een analyse in de aanbieding die wel iets met het VK te maken heeft? De lokale GroenLinkser in Amsterdam heeft dat in elk geval niet, lijkt mij.
quote:Armchair thug is first to be convicted for Facebook posts trying to stir up racial hatred during riots: 'Family man', 28, faces jail after urging mob to 'smash the f**k' out of migrant hotel while sat at home with broken heel
An armchair thug who urged far-right yobs to 'smash the f**k' out of a hotel housing asylum seekers was today locked up pending his sentencing.
Jordan Parlour, a 28-year-old sign installer described by his lawyer as a 'family man', is the first man to be charged over Facebook posts relating to the violent disorder across the UK.
Parlour - who was unable to take to the streets for violence because he had broken his heel - instead turned to social media to incite protesters to target the Britannia Hotel in Leeds, West Yorkshire.
The hotel, in the Seacroft area of the city and close to Parlour's home, had been attacked with rocks and a window had been broken - though it was not the scene of mass violence.
It comes after Home Secretary Yvette Cooper yesterday hit out at 'armchair thugs' such as Tommy Robinson, who have been fanning the flames of tension online.
One man - 19-year-old James Nelson - has already been charged, as he was jailed for two months after pleading guilty to causing criminal damage.
Parlour attempted to stir up racial hatred with posts on Facebook using his mobile phone between August 1 and 5.
One post read: 'Every man and his dog should smash the f**k out of the Britannia Hotel.' In a second, he stated: 'Cos they are over here living the life of Reilly, off the tax you hard working people earn, when it could be put to better use.'
Applying for bail for his client, Anjum Nazir, told the court that Parlour has not been before the courts for 13 years, when he offended as a youth.
Mr Nazir told District Judge Tim Capstick that Parlour is a 'family man' who lives with his elderly parents and also with his girlfriend and her four children by a different man.
Parlour gave a 'full account' in his police interview and handed over his mobile phone and the access pin to officers, said Mr Nazir.
Hahaha keep on dreaming. Dat conflict zit zo diep dat het voor het eerst in de geschiedenis is dat ze dat conflict ff opzij zetten. Het is niet veel in Nederland in het nieuws maar door het fantastische brexit plan zijn de spanning zelfs toegenomen in Noord-Ierland de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bereid zijn om hun conflict tijdelijk opzij te zetten en samen op te trekken ja.
"Asian gangs" denk ik eerder aan Yakuza of Chinezen. Maar in GB bedoelen ze daar natuurlijk Pakistanen mee, maar vind het wel wat gek klinkenquote:
Jammer dat de aflevering niet meer online terug te vinden is. Gelukkig is er op YouTube genoeg terug te vinden en daar gaan ze verder in op de problematische relatie tussen die twee partijen. Niet dat ik nu een expert ben maar een ding is duidelijk. De moslims in het filmpje die live streamden hebben echt een groot probleemquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was er nog een herhaling van Reizen Waes waarin die Belg dus Belfast bezoekt rondom de protestantse Oranjemarsen (herdenking van een of andere lokale slag waarin Willem III de laatste katholieke koning van Engeland versloeg). Wat gewoon neerkomt op een soort massale provocatie naar de katholieken, inclusief enorme vreugdevuren vlakbij die muren (niveau Scheveningen en dan tig ervan).
En dan heb je weer katholieken die die brandstapels proberen te saboteren, en die marsen kunnen alleen plaatsvinden onder zware politiebewaking. Echt heel gezellig allemaal.
https://www.facebook.com/(...)and/247885742809015/
Was bizar om te zien hoe sterk dat fanatisme nog steeds leeft bij een deel van de mensen daar in de volkswijken. Was zo'n hardliner die gewoon serieus z'n dochter iets zou aandoen als ze met een katholiek thuiskwam. Mag aannemen dat dat een uitzonderlijke mafkees was, maar toch.
Het werd me in elk geval duidelijk dat daar over het algemeen geen volk woont waar je ruzie mee wil. Dus ja, kom er vooral meisjes lastigvallen omdat ze onzedig zijn ofzo, denk dat je gauw tandjes kan gaan rapen.
Zijn er nog telegram channels benoemd in het artikel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Fears for tomorrow night come after a far-right Telegram channel told it's followers to "mask up" for raids at 39 locations, including London, Birmingham and Manchester
https://www.thesun.co.uk/(...)immigration-centres/
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit of je nou klappen krijgt van het katholieke of protestantse deel. Ze hoeven ook helemaal niet samen 'op te trekken' (alsof het hier überhaupt om veldslagen gaat, dit is ordinair straatgeweld).quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hahaha keep on dreaming. Dat conflict zit zo diep dat het voor het eerst in de geschiedenis is dat ze dat conflict ff opzij zetten. Het is niet veel in Nederland in het nieuws maar door het fantastische brexit plan zijn de spanning zelfs toegenomen in Noord-Ierland de afgelopen jaren.
Ja, nergens even onbetaald terug te kijken lijkt het. Irritant maar ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jammer dat de aflevering niet meer online terug te vinden is. Gelukkig is er op YouTube genoeg terug te vinden en daar gaan ze verder in op de problematische relatie tussen die twee partijen. Niet dat ik nu een expert ben maar een ding is duidelijk. De moslims in het filmpje die live streamden hebben echt een groot probleem![]()
De ruzies die je omschrijft zijn kinderachtig, tegelijkertijd ook hilarisch. Als iemand die het van afstand observeert, denk je echt: waar gaat dit over
En onderstaande post reageer je dan meer weer even niet op he? Toevallig deze onderstaande ''mostly peacefull'' muslim protest filmpjes gemist? Probeer je het te negeren? Wil je het niet zien? Weet je niet hoe je hier op moet reageren?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
quote:
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat alles wel goed komt, dat het zo'n vaart niet loopt, dat het in Nederland wel gaat werken, dat bv De Turken en Marokkanen die na winst op een EK of WK voetbal Nederlanders zijn, dat Arabieren zielig zijn, Afrikanen gered moeten worden, we geld zat hebben, huizen genoeg hebben, blanken schuldig zijn aan alle narigheid van mensen met een kleurtje...quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, en alles wat hier te begrijpen valt, viel ook prima te voorspellen. De hamvraag is; waarom zijn we waar we zijn?
Gaza tot aan Japan is Azië.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:35 schreef LaDaDiDa het volgende:
"Asian gangs" denk ik eerder aan Yakuza of Chinezen. Maar in GB bedoelen ze daar natuurlijk Pakistanen mee, maar vind het wel wat gek klinken
Paul Joseph Watson (born 24 May 1982)[1] is a British right-wing[10] YouTuber, radio host, and conspiracy theorist.[14] Until July 2016, Watson embraced the label "alt-right", but he now identifies as part of the New Right.[15] In May 2019, Facebook and Instagram permanently banned Watson for violation of hate speech policies.quote:
Die mogen niet meer pakistanen genoemd worden dat is door hun fijne gedrag min of meer een scheldwoord geworden. Dus is van hogerhand bevolen/besloten om voortaan over aziaten te spreken. Dat woord is minder beladen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:35 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
"Asian gangs" denk ik eerder aan Yakuza of Chinezen. Maar in GB bedoelen ze daar natuurlijk Pakistanen mee, maar vind het wel wat gek klinken
Ik weet hoe diep het zit. Maar ik denk dat toch dat ze hun stad samen zullen beschermen, of in ieder geval elkaar even zullen gedogen. Heb ook al beelden gezien dat vertegenwoordigers van beide groepen samen door de stad liepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hahaha keep on dreaming. Dat conflict zit zo diep dat het voor het eerst in de geschiedenis is dat ze dat conflict ff opzij zetten. Het is niet veel in Nederland in het nieuws maar door het fantastische brexit plan zijn de spanning zelfs toegenomen in Noord-Ierland de afgelopen jaren.
Hier zeggen we ook alleen nog maar jongeren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die mogen niet meer pakistanen genoemd worden dat is door hun fijne gedrag min of meer een scheldwoord geworden. Dus is van hogerhand bevolen/besloten om voortaan over aziaten te spreken. Dat woord is minder beladen.
Je kan gewoon samen optrekken om straatgeweld te bestrijden hoor. 'Samen optrekken' duidt niet meteen op een veldslag zover ik weet. Dat kan ook 30 katholieken en 30 protestanten zijn die gezamenlijk in een buurt patrouilleren, of elkaar in ieder geval gedogen zoals ik zei.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:43 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit of je nou klappen krijgt van het katholieke of protestantse deel. Ze hoeven ook helemaal niet samen 'op te trekken' (alsof het hier überhaupt om veldslagen gaat, dit is ordinair straatgeweld).
Het punt was meer dat daar veel mensen wonen die gewend zijn aan een cultuur van agressie en een zekere dreiging van geweld, zelfs het niet actief stammenstrijdende deel. Belfasters zullen dus niet zo mak over zich heen laten lopen door dat soort tuig als een groot deel van de westerse wereld helaas doet.
Beetje zoals ze dat soort geintjes hier niet zouden hoeven flikken in Duindorp ofzo, alleen is dus die halve stad zo.
Dat is telkens wat de progressiefjes doen; zoveel mogelijk censureren zodat het lijkt alsof het geen structureel probleem is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die mogen niet meer pakistanen genoemd worden dat is door hun fijne gedrag min of meer een scheldwoord geworden. Dus is van hogerhand bevolen/besloten om voortaan over aziaten te spreken. Dat woord is minder beladen.
Wat verrassend; een islamitische troll met geen enkele inhoudelijke reactie maar slechts en alleen de ''RACISTEN'' reflex.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Paul Joseph Watson (born 24 May 1982)[1] is a British right-wing[10] YouTuber, radio host, and conspiracy theorist.[14] Until July 2016, Watson embraced the label "alt-right", but he now identifies as part of the New Right.[15] In May 2019, Facebook and Instagram permanently banned Watson for violation of hate speech policies.
Het is belangrijk om de context erbij te zetten, Paul Joseph Watson is nu eenmaal net zo onbetrouwbaar en racistisch als Tommy Robinson.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat verrassend; een islamitische troll met geen enkele inhoudelijke reactie maar slechts en alleen de ''RACISTEN'' reflex.![]()
Ga zo door.
Oh, zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:54 schreef ISVV het volgende:
[..]
Je kan gewoon samen optrekken om straatgeweld te bestrijden hoor. 'Samen optrekken' duidt niet meteen op een veldslag zover ik weet. Dat kan ook 30 katholieken en 30 protestanten zijn die gezamenlijk in een buurt patrouilleren, of elkaar in ieder geval gedogen zoals ik zei.
In Ierland is al maanden protest tegen de toestroom van migranten maar daar las je weinig tot niks over in de media. De berichtgeving is er duidelijk op gericht om zoveel mogelijk te verzwijgen over de groeiende weerstand van de bevolking tegen de wat ik brutaalweg de inval van barbaren noem.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:43 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit of je nou klappen krijgt van het katholieke of protestantse deel. Ze hoeven ook helemaal niet samen 'op te trekken' (alsof het hier überhaupt om veldslagen gaat, dit is ordinair straatgeweld).
Het punt was meer dat daar veel mensen wonen die gewend zijn aan een cultuur van agressie en een zekere dreiging van geweld, zelfs het niet actief stammenstrijdende deel. Belfasters zullen dus niet zo mak over zich heen laten lopen door dat soort tuig als een groot deel van de westerse wereld helaas doet.
Beetje zoals ze dat soort geintjes hier niet zouden hoeven flikken in Duindorp ofzo, alleen is dus die halve stad zo.
Het is triest genoeg gewoon hilarisch aan t worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:54 schreef takura het volgende:
[..]
Dat is telkens wat de progressiefjes doen; zoveel mogelijk censureren zodat het lijkt alsof het geen structureel probleem is.
Bron?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vind jij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het is belangrijk om de context erbij te zetten, Paul Joseph Watson is nu eenmaal net zo onbetrouwbaar en racistisch als Tommy Robinson.
Dan moet je andere media lezen. Er braken rellen uit na een steekpartij door een Algerijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Ierland is al maanden protest tegen de toestroom van migranten maar daar las je weinig tot niks over in de media. De berichtgeving is er duidelijk op gericht om zoveel mogelijk te verzwijgen over de groeiende weerstand van de bevolking tegen de wat ik brutaalweg de inval van barbaren noem.
Ik doe niet eens moeite om op zijn video te klikken, ik heb genoeg van hem gezien door de jaren heen, een vies ventje dat mijn aandacht niet waard is. Zodra ik 1 argument van jou zie zal ik het met plezier ontkrachten maar je hebt nog niets zinnigs gepost. Nu vraag ik AI om de context te schetsen van Elon Musk die extreemrechts een platform geeft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vind jij.
En zoals verwacht en zoals jij hier opnieuw laat zien; op zijn feitelijke bevindingen heb jij geen enkel inhoudelijk weerwoord. Zoals zo vaak, ook door anderen. Jij vormt hiermee zelf een context waardoor mensen gaan inzien waar de twee grote struikelblokken van dit onoverkoombare probleem ligt.
Hint; het zijn niet de ''RACISTEN'' zoals Watson en Robinson, neen, die zijn een gevolg hiervan.
Weet ik zo uit mijn hoofd niet meer. Ik lees erg veel en las het in verschillende boeken en artikelen.quote:
Toch heb ik best wat stukken over Ierland en migranten gelezen. Misschien moet je wat serieuzere media tot je gaan nemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Ierland is al maanden protest tegen de toestroom van migranten maar daar las je weinig tot niks over in de media. De berichtgeving is er duidelijk op gericht om zoveel mogelijk te verzwijgen over de groeiende weerstand van de bevolking tegen de wat ik brutaalweg de inval van barbaren noem.
Zeker dat het niet "Paki's" was?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Weet ik zo uit mijn hoofd niet meer. Ik lees erg veel en las het in verschillende boeken en artikelen.
Ergo, je vraagt om racistische motieven die Elon Musk zou kunnen hebben. Snap jij niet hoe AI werkt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik doe niet eens moeite om op zijn video te klikken, ik heb genoeg van hem gezien door de jaren heen, een vies ventje dat mijn aandacht niet waard is. Zodra ik 1 argument van jou zie zal ik het met plezier ontkrachten maar je hebt nog niets zinnigs gepost. Nu vraag ik AI om de context te schetsen van Elon Musk die extreemrechts een platform geeft.
Elon Musk is geboren en opgegroeid in Zuid-Afrika tijdens de apartheid, een systeem van institutionele rassenscheiding en discriminatie dat tussen 1948 en 1994 van kracht was. Deze achtergrond leidt soms tot speculatie over hoe zijn opvoeding in een dergelijke samenleving zijn perspectieven zou kunnen hebben beïnvloed. Hier zijn enkele punten om te overwegen:
Herkomst en perceptie: Musk's afkomst uit Zuid-Afrika tijdens de apartheid kan bijdragen aan de perceptie dat hij mogelijk blootgesteld was aan racistische opvattingen en structuren. Dit betekent echter niet noodzakelijkerwijs dat hij zelf racistische overtuigingen heeft.
Familiegeschiedenis: Hoewel Musk weinig spreekt over de politieke opvattingen van zijn familie tijdens de apartheid, wordt er soms gespeculeerd over hun mogelijke invloed. Het is echter belangrijk om op te merken dat Musk op jonge leeftijd naar Noord-Amerika is vertrokken en daar zijn carrière en leven heeft opgebouwd.
Publieke perceptie: De associatie met Zuid-Afrika tijdens de apartheid kan bijdragen aan de publieke perceptie van Musk, vooral wanneer er beschuldigingen van racisme opduiken. Dit kan zijn imago beïnvloeden, zelfs als er geen direct bewijs is dat zijn opvoeding zijn huidige opvattingen of gedragingen beïnvloedt.
Niet alles wat op sociale media staat is waar he. Zeker niet van bepaalde accounts die ik hier af en toe voorbij zie komen omdat ze op andere momenten al regelmatig fake news hebben verspreid. Die geilen vaak op dit soort rellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:51 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik weet hoe diep het zit. Maar ik denk dat toch dat ze hun stad samen zullen beschermen, of in ieder geval elkaar even zullen gedogen. Heb ook al beelden gezien dat vertegenwoordigers van beide groepen samen door de stad liepen.
Dit is wel wat flauw hoor. Als dit volgens jou zo besloten is, dan moet je op z'n minst kunnen aantonen welke Tony dat heeft gedaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Weet ik zo uit mijn hoofd niet meer. Ik lees erg veel en las het in verschillende boeken en artikelen.
Dat is waar, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de bron van deze beelden niet meer helder op het netvlies heb.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet alles wat op sociale media staat is waar he. Zeker niet van bepaalde accounts die ik hier af en toe voorbij zie komen omdat ze op andere momenten al regelmatig fake news hebben verspreid. Die geilen vaak op dit soort rellen.
Alsof messenger apps inmiddels niet zo makkelijk te gebruiken zijn dat zelfs ongetrainde chimpansees ermee zouden kunnen netwerken via een alternatief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:26 schreef ISVV het volgende:
Er wordt trouwens gefluisterd dat Starmer X/Twitter aan banden wil gaan leggen
Ja, dat is het punt niet. Ik vind social media blokkeren maar een enge gedachte, niet passend bij een Westers land.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alsof messenger apps inmiddels niet zo makkelijk te gebruiken zijn dat zelfs ongetrainde chimpansees ermee zouden kunnen netwerken via een alternatief.
Ook dat. Het is nutteloos en wat jij zegt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:37 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt niet. Ik vind social media blokkeren maar een enge gedachte, niet passend bij een Westers land.
Als China het kan, dan kan GB het zeker. GCHQ heeft na de NSA waarschijnlijk de meeste expertise en computercapaciteit. Ze luisteren de rest van Europa al decennia af (Echelon). Hebben tien jaar geleden ook het mobiele netwerk van Belgacom gehackt, waarschijnlijk om diplomaten in Brussel te kunnen monitoren. Operatie Socialistquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:26 schreef ISVV het volgende:
Er zit nog wel enige ruimte tussen aan banden leggen en blokkeren, toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:37 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt niet. Ik vind social media blokkeren maar een enge gedachte, niet passend bij een Westers land.
Nee, doe maar niet. Ik ga ook niet de moeite nemen om jouw post goed te lezen. Iets met Elon Musk ofzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:08 schreef Triggershott het volgende:
Ik doe niet eens moeite om op zijn video te klikken
''Aan banden leggen'', zolang het maar naar gelang de banden van jouw bubbel is, toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er zit nog wel enige ruimte tussen aan banden leggen en blokkeren, toch?
Scherp! Maar ik vind ook aan banden leggen geen prettig idee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er zit nog wel enige ruimte tussen aan banden leggen en blokkeren, toch?
Natuurlijk, er is al kritiek op X sinds Musk het heeft overgenomen en andere meningen heeft toegestaan. Mensen zien op X beelden die het nieuws niet laat zien, dus ze hebben geen controle over de informatie die zij wenselijk vinden voor het publiek.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:26 schreef ISVV het volgende:
Als je dat graag weten wilt dat zoek je dat toch zelf ff op ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is wel wat flauw hoor. Als dit volgens jou zo besloten is, dan moet je op z'n minst kunnen aantonen welke Tony dat heeft gedaan.
Als de shit echt de fan hit komen mensen zo in die modus. De Britten hebben ook een enorme numerieke meerderheid dus het zou heel dom zijn om het totaal te escaleren van de andere zijde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de Britten zijn niet gevechtsready. Dit soort gezeik kan van een heel ander niveau worden dan dat hooligangestoei wat ze gewend zijn.
Toch jammer dat je die desinformatie experts nu nooit hoort als de MSM roept dat Trump een bloedbad zou aanrichten zou hij de verkiezingen verliezen. Zonder dat "gevaarlijke" X hadden we niet geweten dat hij het over de auto industrie had, om maar eens één voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:51 schreef egayalS het volgende:
Had eerder tweets gedeeld van deze desinformatie specialist. Hij was te gast bij channel 4 vandaag. En de gehele interview van 6 minuten https://www.channel4.com/(...)isinformation-expert
[ x ]
Je snapt zelf toch ook wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent hoop ik?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Volgens mij worden er op een sociaal medium als FOK! ook zaken aan banden gelegd maar van enige blokkade is zeker geen sprake.
Dat sociale media niet zonder enige vorm van moderatie kunnen is volgens mij ook voldoende aangetoond….
Een homofobe antisemitisch racist die voor infowars werkte. Je weet ze wel uit te zoeken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat verrassend; een islamitische troll met geen enkele inhoudelijke reactie maar slechts en alleen de ''RACISTEN'' reflex.![]()
Ga zo door.
Ok, het is dus een verzinsel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je dat graag weten wilt dat zoek je dat toch zelf ff op ?
Je hebt vast genoeg filmpjes langs zien komen waarop asian ipv pakistani is te horen of te lezen.
Wie is er hier nu dus flauw bezig ?
Niet echt, leg eens uit?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:01 schreef ISVV het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch ook wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent hoop ik?
Zijn dit feiten of toch vooral een fraai staaltje projectie?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch jammer dat je die desinformatie experts nu nooit hoort als de MSM roept dat Trump een bloedbad zou aanrichten zou hij de verkiezingen verliezen. Zonder dat "gevaarlijke" X hadden we niet geweten dat hij het over de auto industrie had, om maar eens één voorbeeld te noemen.
En dat is dan de "gerespecteerde" en "neutrale" MSM terwijl die man zich een "desinformatie" expert durft te noemen.
Zonder X hadden we ook niets gehoord of gelezen over Birmingham gisteravond om een recenter voorbeeld te noemen.
Effe gezocht op Trump bloodbath, vind veel artikels waarin Trump een bloedbad voorspelt als de democraten winnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch jammer dat je die desinformatie experts nu nooit hoort als de MSM roept dat Trump een bloedbad zou aanrichten zou hij de verkiezingen verliezen. Zonder dat "gevaarlijke" X hadden we niet geweten dat hij het over de auto industrie had, om maar eens één voorbeeld te noemen.
En dat is dan de "gerespecteerde" en "neutrale" MSM terwijl die man zich een "desinformatie" expert durft te noemen.
Zonder X hadden we ook niets gehoord of gelezen over Birmingham gisteravond om een recenter voorbeeld te noemen.
quote:During a March appearance alongside a Republican Senate candidate in Ohio, Trump warned of a "bloodbath" if he fails to unseat Biden in November's election.
...quote:Donald Trump repeats 'bloodbath' comment as he criticizes Joe Biden border policy
En over Birmingham: https://www.telegraph.co.(...)l-fear-allahu-akbar/quote:The March 16 event in Dayton, Ohio, where he used the term "bloodbath" in reference to the auto industry, was also Trump's last traditional campaign event in public.
Dat kun je het beste een "desinformatie expert" vragen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn dit feiten of toch vooral een fraai staaltje projectie?
Géén inhoudelijke reactie, maar de ''RACISTEN'' reflex.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:02 schreef kipknots het volgende:
[..]
Een homofobe antisemitisch racist die voor infowars werkte. Je weet ze wel uit te zoeken.
[ x ]
Ik woon in het VK, mijn buren moeten verhuizen omdat ze het financieel niet rondkrijgen in hun shared-ownership huis, vooral vanwege de kosten van de commute van haar (verloskundige, hij is electricien). De hypotheek van de overburen ging vorig jaar £1000 per maand omhoog, puur vanwege hogere rente. In het VK zetten mensen hun hypotheek vaak voor 2-5 vast, 10 is een hoge uitzondering, langer zie je eigenlijk niet. In Nederland is energie duurder geworden (tijdelijk) en de boodschappen, maar velen hebben een vaste hypotheek voor 20-25 jaar, die hebben weinig gemerkt van de toegenomen rente. In het VK heeft dat miljoenen mensen geraakt inmiddels. Financiele problemen geeft mensen onzekerheid, stress, onrust en ontevredenheid, en dan gaat men op zoek naar een schuldige. En in zulke situaties wordt door grote groepen nooit naar de volledige complexiteit van oorzaken naar dergelijke problemen gezocht, dat werkt niet, je hebt een duidelijke oorzaak nodig, of een gemeenschappelijke vijand, dat is veel makkelijker om je op af te geven. Wat je nu ziet in het VK, broeit ook in Frankrijk, en ook in andere landen in Europa, al zit het daar nog niet zo dicht onder het oppervlakte. Ik hoop vooral dat politici in Europa hier hun lessen uit halen. En een belangrijke les uit het verleden is is dat wanneer een te groot deel van de rijkdom bij een te kleine groep geconcentreerd raakt, dat er een grote correctie komt dmv revoluties en (burger-)oorlogen. Dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren, maar grote politieke veranderingen wel, en of dat uiteindelijk links of rechts zal zijn is te bezien, maar in veel landen hebben extremere partijen het meer en meer voor het zeggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe weet jij waar mensen ontevreden en boos over zijn?
Desinformatie dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat kun je het beste een "desinformatie expert" vragen.
Ze kunnen nog steeds snijden.quote:
Gewoon een tip om wat kritischer te zijn op je bronnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Géén inhoudelijke reactie, maar de ''RACISTEN'' reflex.
Wéér.
Dit is pas terrorisme.quote:
Ha!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:26 schreef ISVV het volgende:
Of jij gaat eens inhoudelijk reageren op dat filmpje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gewoon een tip om wat kritischer te zijn op je bronnen.
Waarschijnlijk kinderlijk naïef nog. Geen besef welke implicaties dat soort gedrag met zich mee brengt en welke strafmaat er voor staat (tot 4 jaar cel)quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:18 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Je gaat looten en dan loot je crocs.
Achter haar trouwens de kerel die een tray sausage rolls uit Greggs pikte.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 00:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kinderlijk naïef nog. Geen besef welke implicaties dat soort gedrag met zich mee brengt en welke strafmaat er voor staat (tot 4 jaar cel)
En dan nog zonder gezichtsbescherming, dat is ook niet erg slim.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:18 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Leuk stelend meisje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:18 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Dat kan toch ook niet zomaar ? Ik heb het over Twitter (X) laten censureren?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ha!
Ja, als er iets is wat je bullshit iedere keer kan callen, dan moet je het wel verbieden.
Denk niet dat hij nog lang op die plek zit.
Maar ze steeltquote:
Denk dat ze voor die eerste Columbo ingeschakeld hebben om te vinden.quote:
The enemy of my enemy is my friend.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 00:00 schreef Cherni het volgende:
Als in Ierland Katholieken en Protestanten plots samen optrekken dan weet je dat het goed mis is.
Wederom 30 protesten aangekondigd voor vanavond, dat gaat weer een radicale bedoeling worden met extremisten die elkaar opzoeken om te rellen.quote:Convictions of many rioters to be finished this week - as police brace for 30 more far-right protests
Despite dispersal orders in Liverpool and Durham, Tuesday night was free of violent scenes. But thousands of police officers have been mobilised ahead of some 30 far-right gatherings planned for Wednesday night.
Sir Keir Starmer has said he expects the sentencing of many far-right rioters convicted after widespread unrest in the last few days to take place by the end of the week - as police prepare for 30 more gatherings due to take place on Wednesday evening.
Although officers in Liverpool and Durham issued dispersal orders to head off potential unrest, Tuesday night was free of the violent scenes that have played out across the UK since the initial disturbances in Southport a week earlier.
But officers are monitoring threats of further rioting against immigration law specialists, some of which had either closed or accepted offers of additional police protection.
A list of solicitors' firms and advice agencies has been shared in chat groups as possible targets for gatherings, with the message inviting people to "mask up" if they attend.
The Law Society of England and Wales described such gatherings as a "direct assault on our legal profession", while Justice Secretary Shabana Mahmood said threats against solicitors were "unacceptable" and those making them would "join the hundreds of others who have already been arrested by police within the last week".
Approximately 6,000 specialist officers will be at the ready by the end of the week for the so-called "standing army" of police announced by Sir Keir on Monday. These officers have been taken away from their regular duties to deal with ongoing disorder.
In addition to more riot police being put on standby, forces are also stepping up neighbourhood policing patrols, teams of detectives are drawing on CCTV, body-worn footage and making use of retrospective facial recognition to identify perpetrators of violence, and intelligence teams are monitoring well-known influencers and organisers for activity.
More than 400 people have been arrested in connection to the riots, and charges continued to be brought on Tuesday night with defendants expected in court on Wednesday.
The violence was sparked by false claims about the identity of the teenager suspected of killing three young girls and injuring several others in a knife attack in Southport on 29 July, and has seen shops looted and hotels housing asylum seekers attacked.
Speaking to reporters after chairing his second COBRA meeting in two days, the prime minister said: "That should send a very powerful message to anybody involved, either directly or online, that you are likely to be dealt with within a week.
"Nobody, but nobody, should be involved themselves in this disorder."
But the prime minister has faced the accusation of "two-tier policing" - the belief that the far-right is being treated more harshly than other groups.
Elon Musk, the billionaire owner of social media platform X, has been one of Sir Keir's loudest critics, and the South African tech mogul has used his website to publish incendiary posts.
Ook nog op haar gezicht gaan.quote:
Een paar foto's gezien van die raddraaiers en ze zien er niet bijster slim uit nee. Wel kut dat juist deze gekkies het zwaar kunnen verkloten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook nog op haar gezicht gaan.![]()
Wat een laag IQ volk, zonder maskers rellen, wat verwachten ze eigenlijk, dat ze ermee wegkomen?
Door wie?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:34 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom laten ze die linkse demonstranten met hun gesponseerde doekjes en bordjes
Filmpje heb ik dagen geleden al gezienquote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[ x ]
“Fierce but mostly peaceful Muslim protests”
Dacht precies hetzelfdequote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Het probleem in een notendop: het begint als een goed statement tegen Robinson, en ineens zitten er "Zionist fuckers" achter.
Ik denk dat hij het overdrachtelijk heeft bedoeld, maar ik sluit niet uit dat het ook werkelijk gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Effe gezocht op Trump bloodbath, vind veel artikels waarin Trump een bloedbad voorspelt als de democraten winnen.
[..]
[..]
...
En in die eerste staat ook:
[..]
En over Birmingham: https://www.telegraph.co.(...)l-fear-allahu-akbar/
De kracht van propaganda flitsen van dingen blijven herhalen en lekker de nieuwe ontwikkelingen van de huidige probleem makers lekker negeren..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Filmpje heb ik dagen geleden al gezien
Geen idee, maar het zijn altijd gedrukte banners en borden waarmee ze lopen.quote:
Plus dat een dag waarin men niet tekeer gegaan is over moslims/immigranten geen goede dag is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De kracht van propaganda flitsen van dingen blijven herhalen en lekker de nieuwe ontwikkelingen van de huidige probleem makers lekker negeren..
Dus je roept maar wat?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Geen idee, maar het zijn altijd gedrukte banners en borden waarmee ze lopen.
Vind dat de politie hier wel een discutabele rol aan het spelen is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:34 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom laten ze die linkse demonstranten met hun gesponseerde doekjes en bordjes eigenlijk zo dicht in de buurt komen van de rechtse demonstraten, dit is toch olie op het vuur gooien.
[ x ]
Als het slachtoffer een kleurtje had die door rechtse idioten in elkaar was getrapt, dan hadden de usual suspects hier gezegd dat het zijn eigen schuld is geweest en dat hij daar niet had moeten staan provoceren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[ x ]
“Fierce but mostly peaceful Muslim protests”
Mogen we ze ook allemaal gewelddadige mongolen vinden, van beide kanten?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het slachtoffer een kleurtje had die door rechtse idioten in elkaar was getrapt, dan hadden de usual suspects hier gezegd dat het zijn eigen schuld is geweest en dat hij daar niet had moeten staan provoceren.
Met nog een opmerking erbij dat geweld nooit acceptabel is blabla
Allereerst had jij ook kunnen reageren op de beelden in die tweet, dat doe je dan weer niet maar omdat je wat wil roepen haal je een paar woorden uit mijn zin en gaat daarover vallen.quote:
conclusie: zwaar straffen heeft het onderliggende probleem niet verholpen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 01:39 schreef crystal_meth het volgende:
Over de rellen van 2011 gesproken (aanleiding was het doodschieten van een zwarte man door de politie):
- duurden 6 dagen (6 tot 11 augustus)
- er vielen 5 doden (1 doodgeschoten, 3 door een hit-en-run, 1 aangevallen door relschoppers)
- 186 agenten raakten gewond
- in totaal meer dan 3000 arrestaties
- Keir Starmer was het hoofd van de Crown Prosecution Service, en hij zette er haast achter. (Op 15 aug waren al 1200 mensen voor de rechter verschenen).
- 2158 personen werden veroordeeld en kregen in totaal meer dan 1800 jaar gevangenisstraf.
Enkele straffen:
- 2 jongeren die op facebook tot rellen opriepen: 4 jaar in een jeugdinstelling (hun oproep had geen succes, niemand daagde op).
- looting, flessen Evian ter waarde van 3.5£ uit een Lidl: 10 maanden
- looting, 2 linkerschoenen: 6 maanden
Ben het eens met je verhaal, temeer het uit eigen ervaring is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik woon in het VK, mijn buren moeten verhuizen omdat ze het financieel niet rondkrijgen in hun shared-ownership huis, vooral vanwege de kosten van de commute van haar (verloskundige, hij is electricien). De hypotheek van de overburen ging vorig jaar £1000 per maand omhoog, puur vanwege hogere rente. In het VK zetten mensen hun hypotheek vaak voor 2-5 vast, 10 is een hoge uitzondering, langer zie je eigenlijk niet. In Nederland is energie duurder geworden (tijdelijk) en de boodschappen, maar velen hebben een vaste hypotheek voor 20-25 jaar, die hebben weinig gemerkt van de toegenomen rente. In het VK heeft dat miljoenen mensen geraakt inmiddels. Financiele problemen geeft mensen onzekerheid, stress, onrust en ontevredenheid, en dan gaat men op zoek naar een schuldige. En in zulke situaties wordt door grote groepen nooit naar de volledige complexiteit van oorzaken naar dergelijke problemen gezocht, dat werkt niet, je hebt een duidelijke oorzaak nodig, of een gemeenschappelijke vijand, dat is veel makkelijker om je op af te geven. Wat je nu ziet in het VK, broeit ook in Frankrijk, en ook in andere landen in Europa, al zit het daar nog niet zo dicht onder het oppervlakte. Ik hoop vooral dat politici in Europa hier hun lessen uit halen. En een belangrijke les uit het verleden is is dat wanneer een te groot deel van de rijkdom bij een te kleine groep geconcentreerd raakt, dat er een grote correctie komt dmv revoluties en (burger-)oorlogen. Dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren, maar grote politieke veranderingen wel, en of dat uiteindelijk links of rechts zal zijn is te bezien, maar in veel landen hebben extremere partijen het meer en meer voor het zeggen.
beelden in een willekeurige tweet die zo gemaakt worden dat we halve dingen zien en ongewenste dingen vanuit het te pushen narratief juist niet te zien krijgen....quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Allereerst had jij ook kunnen reageren op de beelden in die tweet, dat doe je dan weer niet maar omdat je wat wil roepen haal je een paar woorden uit mijn zin en gaat daarover vallen.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gelezen hier, ik zie de "usual suspects" waar jij op duidt hier allemaal hun afkeer en schande uitspreken over de rellen en de aanvallen op minderheden. De "usual suspects" uit de andere hoek doen dat dan nu weer zelden tot niet, zoals ook hier weer meermaals bewezen, als er autochtonen door minderheden in elkaar getrapt worden dan is dat "eigen schuld" of "ja maaaaaar". Er loopt al een tijdje een Israël - Hamas topic waarin dat gedag ook zo mooi te oberserven is waar veelal dezelfde "usual suspects" in reageren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het slachtoffer een kleurtje had die door rechtse idioten in elkaar was getrapt, dan hadden de usual suspects hier gezegd dat het zijn eigen schuld is geweest en dat hij daar niet had moeten staan provoceren.
Met nog een opmerking erbij dat geweld nooit acceptabel is blabla
Het grote complot, dat zal het zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:34 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom laten ze die linkse demonstranten met hun gesponseerde doekjes en bordjes eigenlijk zo dicht in de buurt komen van de rechtse demonstraten, dit is toch olie op het vuur gooien.
[ x ]
quote:
Waarom nu zo overdreven, waarom altijd zo'n reacties over "een groot complot"?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het grote complot, dat zal het zijn.
Ik heb persoonlijk meer zorgen dat we denk ik tegen een punt aanzitten waar de nu nog vrij emotioneel en ongeorganiseerde anti-migratie/anti-islam kant van het spectrum gaat professionaliseren zeg maar. Dit soort protesten haalt niets uit, dat ziet iedereen met een paar hersencellen. Maar als er een groep mensen met organisatie vaardigheden en misschien wat mensen met militaire of inlichtingen achtergronden bijeenkomen. Dan gaat de bende van Nijvel kinderspel lijken. En ik geloof best dat er mensen in zulke posities zijn die deze zorgen delen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ben het eens met je verhaal, temeer het uit eigen ervaring is.
Maar ik denk dat er naast de financieele component ook speelt dat men zich in een aantal wijken niet meer op zn gemak voelt. vijandige culturen en criminaliteit.
Verder geloof ik niet dat politici in andere landen hier iets van zouden kunnen leren, ik woon in Duitsland en daar gaat de huidige linkse regereing gewoon door met de immigratie en de-industralisering van Duitsland
Het staat letterlijk in de tweet die je deelt…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom nu zo overdreven, waarom altijd zo'n reacties over "een groot complot"?
Kun jij niet gewoon eens neutraal naar een situatie kijken, even loslaten dat dit hier rechts vs links is, en dat we dus groep A hebben en groep B die elkaars bloed wel kunnen drinken om ze dan, met in het achterhoofd de mogelijkheid tot rellen, zo kort tot elkaar te laten komen met alleen wat agenten ertussen? Had ze een straat verder tegengehouden en je hebt ook niet het gevaar dat er projectielen overvliegen van beiden kampen die elkaar bekogelen.
Dat is gewoon complotdenken…quote:This is an absolute set up.
This is all planned.
Zonder achtergrondinformatie zou je denken dat dat beter had gekund. We weten echter niet waarom ervoor gekozen is het zo te doen. In je tweet wordt erover gesproken dat er bewust voor gekozen is om het op deze manier te doen om het conflict nog wat aan te wakkeren. Dat impliceert een complot.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom nu zo overdreven, waarom altijd zo'n reacties over "een groot complot"?
Kun jij niet gewoon eens neutraal naar een situatie kijken, even loslaten dat dit hier rechts vs links is, en dat we dus groep A hebben en groep B die elkaars bloed wel kunnen drinken om ze dan, met in het achterhoofd de mogelijkheid tot rellen, zo kort tot elkaar te laten komen met alleen wat agenten ertussen? Had ze een straat verder tegengehouden en je hebt ook niet het gevaar dat er projectielen overvliegen van beiden kampen die elkaar bekogelen.
Zoiets gebeurde al eens in Duitsland een jaar of wat geleden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer zorgen dat we denk ik tegen een punt aanzitten waar de nu nog vrij emotioneel en ongeorganiseerde anti-migratie/anti-islam kant van het spectrum gaat professionaliseren zeg maar. Dit soort protesten haalt niets uit, dat ziet iedereen met een paar hersencellen. Maar als er een groep mensen met organisatie vaardigheden en misschien wat mensen met militaire of inlichtingen achtergronden bijeenkomen. Dan gaat de bende van Nijvel kinderspel lijken. En ik geloof best dat er mensen in zulke posities zijn die deze zorgen delen.
Nou nou, "het had beter gekund". Sterke veroordeling weer.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zonder achtergrondinformatie zou je denken dat dat beter had gekund. We weten echter niet waarom ervoor gekozen is het zo te doen. In je tweet wordt erover gesproken dat er bewust voor gekozen is om het op deze manier te doen om het conflict nog wat aan te wakkeren. Dat impliceert een complot.
Hou daar nou eens gewoon mee op. Ik reageer inhoudelijk zoals het mij goeddunkt. Ik ben niet gehouden op commando van mensen die iets van mij verwachten op een of andere manier te reageren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nou, "het had beter gekund". Sterke veroordeling weer.
Nogmaals, ik denk dat ik elke tweet maar een disclaimer moet plaatsen want ik ben het niet eens met de tekst, ik beoordeel de beelden, de beelden spreken vaak voor zich, rekening houdend dat het soms ook een "beeld' kan creëren wat niet klopt. Hoewel in dit geval zie je ze duidelijk aankomen van het einde van de straat en worden ze begeleid tot net vlakbij dat groepje "rechtse" demonstraten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zonder achtergrondinformatie zou je denken dat dat beter had gekund. We weten echter niet waarom ervoor gekozen is het zo te doen. In je tweet wordt erover gesproken dat er bewust voor gekozen is om het op deze manier te doen om het conflict nog wat aan te wakkeren. Dat impliceert een complot.
Ja sorry hoor, maar je ziet toch zelf wel dat het totaal bezopen is om twee van dit soort rivaliserende meutes naar elkaar toe te laten lopen? Daarvoor hoef je en geen hogere wiskunde te hebben gestuurd en je hoeft niet bang te zijn dat je uitgemaakt wordt voor racist of extreemlinkse fascist als je deze situatie als "fucking dom behandeld door de politie" betiteld.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou daar nou eens gewoon mee op. Ik reageer inhoudelijk zoals het mij goeddunkt. Ik ben niet gehouden op commando van mensen die iets van mij verwachten op een of andere manier te reageren.
Maar je voelt je ook onveiliger in die wijken omdat die mensen ook vaak in hetzelfde schuitje zitten. Werkeloos, dan wel slechtbetaald, kunnen de eindjes moeilijk aan elkaar knopen, slechte gezondheid, lopen tegen wachtlijsten aan in de gezondheidszorg, etc. Het is niet zo dat zij immuun zijn voor dezelfde problematiek, en vaak ook gefrustreerd zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ben het eens met je verhaal, temeer het uit eigen ervaring is.
Maar ik denk dat er naast de financieele component ook speelt dat men zich in een aantal wijken niet meer op zn gemak voelt. vijandige culturen en criminaliteit.
Verder geloof ik niet dat politici in andere landen hier iets van zouden kunnen leren, ik woon in Duitsland en daar gaat de huidige linkse regereing gewoon door met de immigratie en de-industralisering van Duitsland
Het is gevaarlijke onmacht. Volgens mij moet het onderhand bij iedereen wel duidelijk zijn dat die beleidsmakers gewoon hetzelfde beleid blijven uitvoeren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:16 schreef Tekaschi het volgende:
Richt je verdomme op de beleidsmakers en niet op andere burgers.
Het lijkt dom, maar nogmaals: we kennen de achtergond niet. Geen idee waarom hiervoor gekozen is. Om dan te claimen dat het bewust wordt gedaan om het conflict op te laten laaien is wat mij betreft gewoon bullshit en dus complotnonsens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar je ziet toch zelf wel dat het totaal bezopen is om twee van dit soort rivaliserende meutes naar elkaar toe te laten lopen? Daarvoor hoef je en geen hogere wiskunde te hebben gestuurd en je hoeft niet bang te zijn dat je uitgemaakt wordt voor racist of extreemlinkse fascist als je deze situatie als "fucking dom behandeld door de politie" betiteld.
Roep dit al jaren, links, rechts, centrum het is allemaal één pot nat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk onmacht. Volgens mij moet het onderhand bij iedereen wel duidelijk zijn dat die beleidsmakers gewoon hetzelfde beleid blijven uitvoeren.
Er is daar net een paar weken geleden een geheel nieuwe club beleidsmakers begonnen na 14 jaar conservatief beleid waarbij er inderdaad geen klap is gedaan om de problemen op te lossen. Beleid maken en vooral implementeren kost wel even tijd maar om nu al te concluderen dat niets zal veranderen is wel wat simplistisch hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk onmacht. Volgens mij moet het onderhand bij iedereen wel duidelijk zijn dat die beleidsmakers gewoon hetzelfde beleid blijven uitvoeren.
Toegeven, we moeten Labour een kans geven om de ellende op te lossen, en de Tories zijn hier veelal voor verantwoordelijk. Maar met in het achterhoofd de linkse steden, landen of staten waaronder in Amerika heb ik er niet veel vertrouwen in. Dat volk is er niet voor de gewone burger, of die nu christelijk Brits of moslim Brits zijn. Van links tot rechts ze zijn er vooral voor zichzelf en hun eigen hobby's.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is daar net een paar weken geleden een geheel nieuwe club beleidsmakers begonnen na 14 jaar conservatief beleid waarbij er inderdaad geen klap is gedaan om de problemen op te lossen. Beleid maken vooral implementeren kost wel even tijd maar om nu al te concluderen dat niets zal veranderen is wel wat simplistisch hoor.
En met 'gewone burger' bedoel je?quote:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Roep dit al jaren, links, rechts, centrum het is allemaal één pot nat.
Linkse stedenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toegeven, we moeten Labour een kans geven om de ellende op te lossen, en de Tories zijn hier veelal voor verantwoordelijk. Maar met in het achterhoofd de linkse steden, landen of staten waaronder in Amerika heb ik er niet veel vertrouwen in. Dat volk is er niet voor de gewone burger, of die nu christelijk Brits of moslim Brits zijn. Van links tot rechts ze zijn er vooral voor zichzelf en hun eigen hobby's.
De "normale: Nederlander enz...... Ik begrijp nooit wat of wie dat zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En met 'gewone burger' bedoel je?
Denk dat jij beter kunt antwoorden wat jij denkt wat ik bedoel met gewone burger?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En met 'gewone burger' bedoel je?
Je weet toch de Amerikaanse democraten die met hun beleid nog rechts van onze vvd zitten. Dat is kei links.quote:
De "gewone burger" heeft zich inmiddels massaal aangesloten bij die protesten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat jij beter kunt antwoorden wat jij denkt wat ik bedoel met gewone burger?
De gewone burger: de mensen die meedoen in de samenleving, die werken of studeren, die een bijdrage leveren en gewoon in vrede willen leven zonder radicalen uit welk kamp dan ook, afkomst, huiskleur of ideologie is niet relevant gezien je daarop duidt.
Stop met zoeken naar "racisme" in elke reactie uit het kamp waar jij de mening niet van deelt, het voegt helemaal niets toe. En als je wilt vallen over "racisme" genoeg comments hier en dubbele standaarden waarover je wel kunt vallen, veelal uit eigen kamp.
Vreedzaam demonstreren mag ook gewoon, dat rellen moet gewoon kappen door dat handjevol relschoppers.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:51 schreef Mubassie het volgende:
[..]
De "gewone burger" heeft zich inmiddels massaal aangesloten bij die protesten.
En wie zegt dat ze in dat bovenste filmpje daadwerkelijk 'foreigners' zijn. Ik kan dat niet zien van zo ver af.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:16 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Als er al een vrouw zou zijn aangevallen dan ga je verdomme toch geen woningen belagen, de hele wereld lijkt wel gek geworden, dit maakt de shit alleen maar erger. Richt je verdomme op de beleidsmakers en niet op andere burgers.
Oppakken die radicalen, walgelijk om te zien.
Disclaimer: ik deel dit voor de beelden, ik deel totaal niet de mening in de tweet.
Ik vroeg wat je bedoeld met gewone burger, omdat jij aangeeft dat de iets links van het midden partijen het daar niet goed mee op hebben. Ik had verwacht dat je meer doelde op de modaal verdieners. Maar het gaat jou dus om participerenden. De reden dat ik dit vroeg is omdat ik daarna wilde vragen of deze iets van het midden partijen het in jouw ogen wel goed doen voor de niet normale burgers. In jouw definitie dus de mensen die niet werken of studeren?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat jij beter kunt antwoorden wat jij denkt wat ik bedoel met gewone burger?
De gewone burger: de mensen die meedoen in de samenleving, die werken of studeren, die een bijdrage leveren en gewoon in vrede willen leven zonder radicalen uit welk kamp dan ook, afkomst, huiskleur of ideologie is niet relevant gezien je daarop duidt.
Stop met zoeken naar "racisme" in elke reactie uit het kamp waar jij de mening niet van deelt, het voegt helemaal niets toe. En als je wilt vallen over "racisme" genoeg comments hier en dubbele standaarden waarover je wel kunt vallen, veelal uit eigen kamp.
Voor mij zijn normale burgers gewoon burgers die in vrede willen samenleven en willen bijdragen aan de samenleving, wat je stemt, waar je in geloofd, wat je huidskleur ook is dat interesseert mij geen reet. Iedereen die de samenleving omhoog wil pushen valt bij mij onder de "normale burger", de mensen die de samenleving onderuit willen halen vallen onder de radicalen en criminelen die we allemaal kunnen missen als kiespijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vroeg wat je bedoeld met gewone burger, omdat jij aangeeft dat de iets links van het midden partijen het daar niet goed mee op hebben. Ik had verwacht dat je meer doelde op de modaal verdieners. Maar het gaat jou dus om participerenden. De reden dat ik dit vroeg is omdat ik daarna wilde vragen of deze iets van het midden partijen het in jouw ogen wel goed doen voor de niet normale burgers. In jouw definitie dus de mensen die niet werken of studeren?
ps. er zijn heel veel mensen die werken of studeren die in de verste verte niet op de normaal vallen en hoe meer parameters je neemt hoe minder mensen daarop (of dichtbij vallen). Dat maakt normale burger een nogal ongedefinieerd begrip en was mijn vraag ook bedoeld om het in ieder geval over dezelfde groep te hebben.
Ik weet niet of ze allemaal werken en/of studeren. In dat geval zouden de protesten behoorlijk moeten verminderen als de vakanties afgelopen zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:51 schreef Mubassie het volgende:
De "gewone burger" heeft zich inmiddels massaal aangesloten bij die protesten.
En hoe wil je die groep die je kunt missen kwijtraken? Door ze te veranderen in de groep die jij omschrijft of heb je andere opties?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor mij zijn normale burgers gewoon burgers die in vrede willen samenleven en willen bijdragen aan de samenleving, wat je stemt, waar je in geloofd, wat je huidskleur ook is dat interesseert mij geen reet. Iedereen die de samenleving omhoog wil pushen valt bij mij onder de "normale burger", de mensen die de samenleving onderuit willen halen vallen onder de radicalen en criminelen die we allemaal kunnen missen als kiespijn.
Staat sowieso een disclaimer van mij bij over de "teksten" bij die tweet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En wie zegt dat ze in dat bovenste filmpje daadwerkelijk 'foreigners' zijn. Ik kan dat niet zien van zo ver af.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet toch de Amerikaanse democraten die met hun beleid nog rechts van onze vvd zitten. Dat is kei links.
Mijn persoonlijke mening, een eiland opspuiten in het midden van de Atlantische oceaan en daar al dat tuig droppen wat niet wil meedoen met de samenleving, laat ze het dan maar zelf oplossen. Maar dat is maar een mening.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En hoe wil je die groep die je kunt missen kwijtraken? Door ze te veranderen in de groep die jij omschrijft of heb je andere opties?
Ze wonen al op zo'n eiland.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening, een eiland opspuiten in het midden van de Atlantische oceaan en daar al dat tuig droppen wat niet wil meedoen met de samenleving, laat ze het dan maar zelf oplossen. Maar dat is maar een mening.
Duidelijk een soort maatschappelijke elite creeëren en de rest buitensluiten, ik zou niet in een land willen wonen waar jij de regels bedenktquote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening, een eiland opspuiten in het midden van de Atlantische oceaan en daar al dat tuig droppen wat niet wil meedoen met de samenleving, laat ze het dan maar zelf oplossen. Maar dat is maar een mening.
Denk niet dat je die mensen zomaar kunt veranderen, rellend volk zal altijd grijpen naar geweld.
Dacht dat jij nog niet wakker was?quote:
Waaruit blijkt dat mensen de samenleving onderuit willen halen? Zijn dat ook de mensen die graag zouden zien dat de samenleving anders wordt ingericht?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor mij zijn normale burgers gewoon burgers die in vrede willen samenleven en willen bijdragen aan de samenleving, wat je stemt, waar je in geloofd, wat je huidskleur ook is dat interesseert mij geen reet. Iedereen die de samenleving omhoog wil pushen valt bij mij onder de "normale burger", de mensen die de samenleving onderuit willen halen vallen onder de radicalen en criminelen die we allemaal kunnen missen als kiespijn.
Het is al 15 jaar bekend dat Tommy Robinson close is met zionisten, net als Wilders. Feiten niet benoemen?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Het probleem in een notendop: het begint als een goed statement tegen Robinson, en ineens zitten er "Zionist fuckers" achter.
Nou niet meteen zo extreem denken, ik ben gewoon voorstander om de grootste excessen te weren uit de samenleving. Ik geloof in een 2e kans, ik geloof niet in een 3e tot 50e kans. Wil gewoon een samenleving waarin we allemaal vrij kunnen zijn en fatsoenlijk samenleven, zodat mensen zich niet op straat druk hoeven te maken voor rellend of racistisch tuig wat nooit de bedoeling heeft mee te doen in onze samenleving.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Duidelijk een soort maatschappelijke elite creeëren en de rest buitensluiten, ik zou niet in een land willen wonen waar jij de regels bedenktWaarschijnlijk zou jij mij sowieso betichten van niet bijdragen aan de samenleving dus al zou ik er willen wonen dan zou het niet kunnen.
Er zijn trouwens wel landen waar ze dit toepassen wellicht is dat ideaal voor jou, kijk naar de gated communities in zuid-afrika ofzo. Geen idee of het daar zoveel beter gaat trouwens.
Hoop relschoppers zijn immigranten dus zal wel een hoop zelfhaat zijn dan onder die gasten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze hele rellen voelen ook een klein beetje aan als we hebben europa er al uitgewerkt en het is nogsteeds kut, dan wordt het tijd voor de volgende stap immigranten eruit, dan kunnen de nietsnutten oprotten, ... (en dan wordt het een theo maassen sketch)
Niet welkom volgens jou. *Nuancequote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe *onschuldig* deze migranten nu werkelijk zijn, want ze weten inmiddels echt wel dat ze hier NIET welkom zijn en komen evengoed nog hierheen omdat het hun nog steeds voordeel oplevert.
Het probleem is zelf verantwoordelijkheid nemen, en dat nemen veel van die criminelen niet. Wij kunnen alleen middelen aanbieden om die stap makkelijker te maken, maar als ze er niet toe bereid zijn dan los je niets op.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze hele rellen voelen ook een klein beetje aan als we hebben europa er al uitgewerkt en het is nogsteeds kut, dan wordt het tijd voor de volgende stap immigranten eruit, dan kunnen de nietsnutten oprotten, ... (en dan wordt het een theo maassen sketch)
Zelden hoor je hey hoe kunnen we het nou beter maken, wat kan ik doen. Het is vooral wat moeten anderen wel of niet doen.
Dat laatste nemen sommigen wel heel letterlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het probleem is zelf verantwoordelijkheid nemen, en dat nemen veel van die criminelen niet. Wij kunnen alleen middelen aanbieden om die stap makkelijker te maken, maar als ze er niet toe bereid zijn dan los je niets op.
"Some people just want to watch the world burn"
Misschien kunnen ze het overgebleven tuig daarna weer in Australië dumpen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Zelden hoor je hey hoe kunnen we het nou beter maken, wat kan ik doen. Het is vooral wat moeten anderen wel of niet doen.
Heb helaas gelukkig geen TikTok, dus kan dit filmpje niet zien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste nemen sommigen wel heel letterlijk.
https://vm.tiktok.com/ZIJnoW5Q4/
Ze zijn zo boos hierover dat ze winkels plunderen en schoenen roven.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:18 schreef Tekaschi het volgende:
Al die drugsdealers, moordenaars, verkrachters, overvallers, racisten etc. komen op een dag weer vrij, en driemaal raden in welke buurten ze gedropt worden, en nu driemaal raden wat voor een soort mensen nu zo boos zijn en er helemaal klaar mee zijn? Het zijn helaas geen mensen die zich dan opeens gaan aanpassen, althans niet de meerderheid, die kennen alleen een leefwereld vol criminaliteit, en werken of hun leven verbeteren doen ze allemaal niet.
Klopt ik denk niet dat eeuwig opsluiten de oplossing bied, maar wellicht betere monitoring maar dit is inderdaad een lastig probleem.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou niet meteen zo extreem denken, ik ben gewoon voorstander om de grootste excessen te weren uit de samenleving. Ik geloof in een 2e kans, ik geloof niet in een 3e tot 50e kans. Wil gewoon een samenleving waarin we allemaal vrij kunnen zijn en fatsoenlijk samenleven, zodat mensen zich niet op straat druk hoeven te maken voor rellend of racistisch tuig wat nooit de bedoeling heeft mee te doen in onze samenleving.
De grootste excessen die weer vrijgelaten worden, en een 50e kans krijgen worden ook weer in de samenleving gedropt, tussen de mensen die er niet om gevraagd hebben, en nee dit zijn niet de betere wijken van Nederland. Heb zelf zo'n gast naast mij wonen, uit zijn vorige woning gezet, drugshandel, geweld, racisme (blanke gast trouwens), het is gewoon niet prettig wonen naast zo iemand. En ondanks zijn verleden doet niemand er wat aan, komt er keer op keer weer mee weg, want het duurt jaren voordat er weer een case ligt om hem aan te pakken. Waarom moet voor andere mensen het leef plezier verkloot worden en hun veiligheid in geding komen voor een gast wat nooit de bedoeling zal hebben om zich aan te passen en gewoon mee te doen in de samenleving? Het bekende "over de schutting gooien".
Al die drugsdealers, moordenaars, verkrachters, overvallers, racisten etc. komen op een dag weer vrij, en driemaal raden in welke buurten ze gedropt worden, en nu driemaal raden wat voor een soort mensen nu zo boos zijn en er helemaal klaar mee zijn? Het zijn helaas geen mensen die zich dan opeens gaan aanpassen, althans niet de meerderheid, die kennen alleen een leefwereld vol criminaliteit, en werken of hun leven verbeteren doen ze allemaal niet.
@:miss_sly lees bovenstaande maar als antwoord op jouw vraag.
Dat is absoluut een probleem. Het heeft alleen niets te maken met immigratie.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou niet meteen zo extreem denken, ik ben gewoon voorstander om de grootste excessen te weren uit de samenleving. Ik geloof in een 2e kans, ik geloof niet in een 3e tot 50e kans. Wil gewoon een samenleving waarin we allemaal vrij kunnen zijn en fatsoenlijk samenleven, zodat mensen zich niet op straat druk hoeven te maken voor rellend of racistisch tuig wat nooit de bedoeling heeft mee te doen in onze samenleving.
De grootste excessen die weer vrijgelaten worden, en een 50e kans krijgen worden ook weer in de samenleving gedropt, tussen de mensen die er niet om gevraagd hebben, en nee dit zijn niet de betere wijken van Nederland. Heb zelf zo'n gast naast mij wonen, uit zijn vorige woning gezet, drugshandel, geweld, racisme (blanke gast trouwens), het is gewoon niet prettig wonen naast zo iemand. En ondanks zijn verleden doet niemand er wat aan, komt er keer op keer weer mee weg, want het duurt jaren voordat er weer een case ligt om hem aan te pakken. Waarom moet voor andere mensen het leef plezier verkloot worden en hun veiligheid in geding komen voor een gast wat nooit de bedoeling zal hebben om zich aan te passen en gewoon mee te doen in de samenleving? Het bekende "over de schutting gooien".
@:miss_sly lees bovenstaande maar als antwoord op jouw vraag.
De BBC meldde dat verpleegsters uit India werkend in Belfast van plan waren te vertrekken vanwege de rellen. Ze hebben dus begrepen dat ze niet welkom zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk dat er al veel te veel migranten zijn en dat de beleidsmakers zeggen dat ze het niet tegen kunnen/willen houden. Dan krijg je als de maat vol is dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen met alle ellende die er nu eenmaal bij geweld toepassen komt kijken.
Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe *onschuldig* deze migranten nu werkelijk zijn, want ze weten inmiddels echt wel dat ze hier NIET welkom zijn en komen evengoed nog hierheen omdat het hun nog steeds voordeel oplevert.
Ah gelijk nieuwe banen voor de mensen die nu autos (van zorgpersoneel) in de fik zetten, ik denk dat ze al gesolliciteerd hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De BBC meldde dat verpleegsters uit India werkend in Belfast van plan waren te vertrekken vanwege de rellen. Ze hebben dus begrepen dat ze niet welkom zijn.
Kortom, debiel beleid komt met onfortuinlijke consequenties.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:37 schreef crystal_meth het volgende:
De BBC meldde dat verpleegsters uit India werkend in Belfast van plan waren te vertrekken vanwege de rellen. Ze hebben dus begrepen dat ze niet welkom zijn.
Ik heb jaren met vluchtelingen gewerkt die hun dagelijkse leven gewoon leidden en zich niet konden voorstellen dat mensen echt zoiets zouden kunnen doen. Totdat de mensen echt langs de huizen gingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:16 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Als er al een vrouw zou zijn aangevallen dan ga je verdomme toch geen woningen belagen, de hele wereld lijkt wel gek geworden, dit maakt de shit alleen maar erger. Richt je verdomme op de beleidsmakers en niet op andere burgers.
Oppakken die radicalen, walgelijk om te zien.
Disclaimer: ik deel dit voor de beelden, ik deel totaal niet de mening in de tweet.
Bedank de moslimjongen maar die die meisjes heeft doodgestoken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jazeker, incluis BLM relschoppers, XR relschoppers, Palestina relschoppers, en anti-immigratie relschoppers.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mogen we ze ook allemaal gewelddadige mongolen vinden, van beide kanten?
Joh, er zijn nog steeds mensen die roepen dat het in Nederland heus niet zover gaat komen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb jaren met vluchtelingen gewerkt die hun dagelijkse leven gewoon leidden en zich niet konden voorstellen dat mensen echt zoiets zouden kunnen doen. Totdat de mensen echt langs de huizen gingen.
Het hoeven er maar een handjevol te zijn met een vrij lage graad van organisatie. Alles wat lijkt op gericht etnisch geweld zorgt voor een explosie aan paniek, gewelddadige reacties en een supersnelle polarisatie. Het zorgt daarmee voor meer etnisch geweld totdat het einde niet meer in zicht is.
Nu is het in het VK, iets wat we niet voor mogelijk hadden gehouden, net zoals de Azeri's in Armenië en andersom, de Tutsi's, de Igbo en nog veel meer minderheden dachten dat het ver van hun bed was.
Je mag hopen dat de overheden op het vasteland preventief gaan investeren op depolarisatie, maar gezien de apathie en het onvermogen dat tot nu toe tentoon gespreid wordt vrees ik dat pappennathoudenBOEMHOEKANDATNOU!? helaas realistischer is dan gewenst.
Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je ergens als vluchteling komt en vervolgens o.a. treinpersoneel gaat belagen en bij buurtbewoners in de tuin gaat zitten schijten en hun minderjarige dochters lastig gaat vallen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb jaren met vluchtelingen gewerkt die hun dagelijkse leven gewoon leidden en zich niet konden voorstellen dat mensen echt zoiets zouden kunnen doen. Totdat de mensen echt langs de huizen gingen.
Het hoeven er maar een handjevol te zijn met een vrij lage graad van organisatie. Alles wat lijkt op gericht etnisch geweld zorgt voor een explosie aan paniek, gewelddadige reacties en een supersnelle polarisatie. Het zorgt daarmee voor meer etnisch geweld totdat het einde niet meer in zicht is.
Nu is het in het VK, iets wat we niet voor mogelijk hadden gehouden, net zoals de Azeri's in Armenië en andersom, de Tutsi's, de Igbo en nog veel meer minderheden dachten dat het ver van hun bed was.
Je mag hopen dat de overheden op het vasteland preventief gaan investeren op depolarisatie, maar gezien de apathie en het onvermogen dat tot nu toe tentoon gespreid wordt vrees ik dat pappennathoudenBOEMHOEKANDATNOU!? helaas realistischer is dan gewenst.
https://www.bd.nl/brabant(...)-gaan-doen~a9b8950b/quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh, er zijn nog steeds mensen die roepen dat het in Nederland heus niet zover gaat komen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:46 schreef Elan het volgende:
Bedank de moslimjongen maar die die meisjes heeft doodgestoken.
Dat was geen moslim?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn de overlast gewoon spuugzat. Importeer de Derde Wereld en je krijgt de Derde Wereld.quote:
1, Het was geen moslim jongenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Laat alle voorvoegsels gewoon weg en hou het op 'relschoppers'. Altijd fout.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Jazeker, incluis BLM relschoppers, XR relschoppers, Palestina relschoppers, en anti-immigratie relschoppers.
Kan mij niets schelen of ze het zat zijn, zolang ze maar worden neergeknuppeld door de Britse staat als ze grenzen overschrijden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:51 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn de overlast gewoon spuugzat. Importeer de Derde Wereld en je krijgt de Derde Wereld.
Dat mensen de overlast zat zijn begrijp ik helemaal, dat mensen zich niet gehoord voelen ook, maar geweld is geen oplossing. Wat dit volk nu doet is exact hetgeen waarvan ze die "geïmporteerde" mensen beschuldigen, ze doen gewoon exact hetzelfde en daarom schaar ik ze gewoon in hetzelfde hoekje extremisten als de criminelen met een geïmporteerde achtergrond.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn de overlast gewoon spuugzat. Importeer de Derde Wereld en je krijgt de Derde Wereld.
Ben ik op zich met je eens alleen is het een reactie op jarenlang wanbeleid en wegkijken rondom overlast gevende allochtonen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
1, Het was geen moslim jongen
2. Al was het een moslim jongen, dat geeft niemand het recht om zomaar mensen aan te vallen omdat ze toevallig dezelfde ideologie aanhangen of huidskleur hebben. En dat gaat net zo goed op voor het tuig wat nu als een kettingreactie weer Britten aan beginnen te vallen.
Als ze zich elkaar allemaal de kop in slaan, die radicalen dan, dan zou ik er geen traan om laten, maar je blijft verdomme met je poten van mensen af die er niets mee te maken hebben, en het boeit mij niet of je Brits, Christen, Moslim of Jood bent, die zooi moet gewoon kappen want het lost niet op en zorgt alleen maar voor een kettingreactie en meer ellende.
Vooral problematisch voor lieden die in hun eentje in een boerengat zijn gaan wonen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:45 schreef Qarrad het volgende:
Dat veel van de problematiek ligt in het wegkijken, negeren en downplayen van de overlast ben ik helemaal met je eens. Maar dat mag geen vrijbrief zijn om maar mensen aan te gaan vallen omdat ze toevallig dezelfde ideologie of huidskleur hebben. Dat gedrag is juist een reden waarom een burgeroorlog kan ontstaan, want vanuit het andere kamp voelen ze zich weer gesterkt om dan maar autochtone Britten aan te gaan vallen, dan krijg je een kettingreactie.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben ik op zich met je eens alleen is het een reactie op jarenlang wanbeleid en wegkijken rondom overlast gevende allochtonen.
Het is te laat ze hadden al dat volk nooit binnen moeten laten. Nu gaan de onschuldigen ook de problemen ondervinden. Een burgeroorlog is onvermijdelijk.
Die zijn hier volkomen legaal gekomen om te werken. Ik had mij duidelijker moeten uitdrukken. Ik doelde op de asielmigranten en dus vooral degene die met gammele boten in Europa binnendringen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Imho, is de hamvraag: denk je dat jij de hamvraag hier beantwoord kan krijgen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, en alles wat hier te begrijpen valt, viel ook prima te voorspellen. De hamvraag is; waarom zijn we waar we zijn?
Gelukkig is St Willebrord daar tamelijk uniek in. Dat is sowieso al een crimineel hol dat eeuwen geleden al platgewalst had moeten worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.bd.nl/brabant(...)-gaan-doen~a9b8950b/
Dat krijg je als de politie niks doet.
Ga eens een week in de buurt van een AZC op vakantie en pols daar eens wat de problemen zijn. De Oekraïners die hier zitten zijn het probleem niet en worden omarmd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat veel van de problematiek ligt in het wegkijken, negeren en downplayen van de overlast ben ik helemaal met je eens. Maar dat mag geen vrijbrief zijn om maar mensen aan te gaan vallen omdat ze toevallig dezelfde ideologie of huidskleur hebben. Dat gedrag is juist een reden waarom een burgeroorlog kan ontstaan, want vanuit het andere kamp voelen ze zich weer gesterkt om dan maar autochtone Britten aan te gaan vallen, dan krijg je een kettingreactie.
Geloof het of niet, ook genoeg moslims, en ook genoeg geïmporteerde mensen willen er wel degelijk wat van maken in dit land, en die mensen moeten we gewoon omarmen, daar moeten we het samen mee gaan doen de komende jaren. Voor mij zijn dit Britten of Nederlanders, daar heb ik meer mee dan die relschoppers uit rechts, links of het islamitische kamp.
Het wanbeleid en het wegkijken komt door de politiek, dat is niet de schuld van een Arabische man die hard werkt om zijn gezin te onderhouden, of een islamitische jongedame die net 12 uur in het ziekenhuis gewerkt heeft. Geloof mij maar dat die mensen de overlast en criminaliteit, waar zij ook hinder van ondervinden, ook helemaal zat zijn. Dat het wegkijken, en niet benoemen van racistische aanvallen op Britse autochtonen hier debet aan zijn zal ik niet ontkennen, maar dat is niet de schuld van onschuldige burgers, die schuld ligt bij de politiek en media.
Dit is voor mij ook geen situatie van moslim vs niet moslim, van Brit tegen allochtoon, maar van fatsoenlijke mensen die willen meedoen en in vrede willen samenleven vs. tuig van de richel, of ze nu Brits, Pakistaan, autochtoon, allochtoon, donker, blank, christen of moslim zijn.
Ik kan gewoon niet goedpraten waar ik mijzelf al jaren tegen uitspreek, ook niet als hetzelfde gedrag waar ik mij mateloos aan stoor nu uit het rechterkamp komt.
Ik denk dat de overlast maar een fractie is waarom er gereld wordt. Deze mensen hebben wel zin in een verzetje in hun waarschijnlijk toch al saaie en werkloze bestaan. Lekker rellen, andermans spullen slopen, politie uitdagen en verwonden, een hotel in de fik steken waar mensen in zitten (wat bij mij gewoon poging tot doodslag is).quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
En het draagvlak voor opvang voor hen wordt gesloopt door a) het gedrag van de figuren die hier niks te zoeken hebben en b) het onvermogen om deze figuren eruit te filteren en blijvend weg te houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
...
En uiteraard er zitten ook echt goede mensen tussen die welwillend zijn dat ontken ik niet.
De daadwerkelijke overlast is niet het hele verhaal, nee. Het is dat, de angst dat het verder uit de hand loopt en dan nog de eigen kansloosheid.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat de overlast maar een fractie is waarom er gereld wordt. Deze mensen hebben wel zin in een verzetje in hun waarschijnlijk toch al saaie en werkloze bestaan. Lekker rellen, andermans spullen slopen, politie uitdagen en verwonden, een hotel in de fik steken waar mensen in zitten (wat bij mij gewoon poging tot doodslag is).
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat ze hun eigen leven gewoon kotsbeu zijn.
En dan kom je op het punt wil je er 4 helpen terwijl er 6 van de 10 voor overlast zorgen? Ik pas er voor.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het draagvlak voor opvang voor hen wordt gesloopt door a) het gedrag van de figuren die hier niks te zoeken hebben en b) het onvermogen om deze figuren eruit te filteren en blijvend weg te houden.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig is St Willebrord daar tamelijk uniek in. Dat is sowieso al een crimineel hol dat eeuwen geleden al platgewalst had moeten worden.
Ja dat zeggen ze. Maar als ik ze zo bezig zie weiger ik te geloven dat het daadwerkelijk hier om gaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De daadwerkelijke overlast is niet het hele verhaal, nee. Het is dat, de angst dat het verder uit de hand loopt en dan nog de eigen kansloosheid.
Met een gammele boot Europa binnendringen maakt je niet illegaal zolang je daarna maar je aanmeldt bij de autoriteiten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:04 schreef deedeetee het volgende:
Die zijn hier volkomen legaal gekomen om te werken. Ik had mij duidelijker moeten uitdrukken. Ik doelde op de asielmigranten en dus vooral degene die met gammele boten in Europa binnendringen.
Dat weet ik niet, er zijn tientallen voorbeelden waar mensen het recht in eigen hand (dreigen te) nemen. Is vaak wel meer in dorpjes omdat de samenhorigheid vaak nog wat groter is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig is St Willebrord daar tamelijk uniek in. Dat is sowieso al een crimineel hol dat eeuwen geleden al platgewalst had moeten worden.
wat ontzettend sneuquote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah gelijk nieuwe banen voor de mensen die nu autos (van zorgpersoneel) in de fik zetten, ik denk dat ze al gesolliciteerd hebben
[ twitter ]
Elk gebedshuis in Europa zouden verplicht hun preken in de landstaal van dat land moeten houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:46 schreef Triggershott het volgende:
Sluw, onder het mom van beveiliging bieden de moskee bespioneren. #MI5
[ x ]
Zoals Voorpost in Zutendaal (B) deed.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er zijn tientallen voorbeelden waar mensen het recht in eigen hand (dreigen te) nemen. Is vaak wel meer in dorpjes omdat de samenhorigheid vaak nog wat groter is.
Los van de knokploegjes kan je al de stemmen op PVV toch ook niet helemaal los zien van dat soort sentimenten binnen de samenleving.
Of je meld je aan bij een ambassade in je land van herkomst. Eerst hierheen komen en je ongevraagd toegang tot het land verschaffen zou gewoon bestraft moeten worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:31 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Met een gammele boot Europa binnendringen maakt je niet illegaal zolang je daarna maar je aanmeldt bij de autoriteiten.
Ja het is duidelijk dat er een groep is met een anti-immigranten sentiment, maar dat maakt het nog niet gelijk een goed argument en al zeker niet de enige en wenselijke oplossing voor de benoemde problemen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er zijn tientallen voorbeelden waar mensen het recht in eigen hand (dreigen te) nemen. Is vaak wel meer in dorpjes omdat de samenhorigheid vaak nog wat groter is.
Los van de knokploegjes kan je al de stemmen op PVV toch ook niet helemaal los zien van dat soort sentimenten binnen de samenleving.
De enkele keer dat ik daar kom moet ik altijd weer zo erg lachen om die kleine voortuinen met de meest vreselijke wanstaltige en vooral grote beelden erinquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:52 schreef Flow3r het volgende:
[..]
wat ontzettend sneu![]()
Hoe zet je mensen tegen elkaar op en laat je ze niet welkom voelen
Daar sta je dan als hardwerkend persoon
Om te kotsen
Als je die voortuinen ziet snap ik dat ze de luiken daar ook standaard omlaag hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De enkele keer dat ik daar kom moet ik altijd weer zo erg lachen om die kleine voortuinen met de meest vreselijke wanstaltige en vooral grote beelden erin![]()
Toch gaat de aanwezigheid van radicale Islam nog wel wat verder. Die willen Europa overnemen en plegen moordaanslagen. Aan de rechterkant daarentegen zijn er natuurlijk mensen die een geheel "puur continent" willen. Zaak is om deze extremen van beide groepen los te weken en de radicale moslims uit te zetten (omdat dat nou eenmaal kan, rechtsextremisten kunnen we niet uitzetten). Ik ben het met je eens dat jouw verhaal opgaat voor rechtse mensen en de wat minder extreme "booslims".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Roep dit al jaren, links, rechts, centrum het is allemaal één pot nat.
Zoek wat meer naar de overeenkomsten, dit moet niet links vs rechts zijn, niet rechts vs moslims, dit moeten mensen die klaar zijn met de armoede, criminaliteit en verpaupering van hun buurten zijn tegen de beleidsmakers die er verantwoordelijk voor zijn. Rechtse mensen zijn boos vanwege de eerdere opsomming, maar moslims zijn er net zo goed ook boos over, want ze wonen in dezelfde ellende. En je ziet dat beiden kampen radicalen hebben die dan weer het straatbeeld beheersen waardoor het vuurtje wordt opgestookt.
Ook dat jaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je die voortuinen ziet snap ik dat ze de luiken daar ook standaard omlaag hebben.
Ga je het bestraffen met een gevangenisstraf van 5 jaar, dan mogen ze dus blijven, doel bereikt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:02 schreef Hathor het volgende:
Of je meld je aan bij een ambassade in je land van herkomst. Eerst hierheen komen en je ongevraagd toegang tot het land verschaffen zou gewoon bestraft moeten worden.
Mits de wetgeving wordt aangepast en de mensenrechten niet worden gehonoreerd.quote:
Bij mensen met dubbel paspoort en statushouders binnen een periode van 5 jaar zijn daar gewoon mogelijkheden voor. Waarom zou jij überhaupt iemand die actief de vernietiging van de Europese samenleving predikt in ons midden willen hebben? Of een IS-strijder?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mits de wetgeving wordt aangepast en de mensenrechten niet worden gehonoreerd.
Stel je voor dat alle Europese landen honderdenduizenden moslims die ze als radicaal bestempelen zouden uitzetten, wat denk je dat ze daarna gaan doen? Ze komen bij elkaar en gaan een leger vormen en Israël en andere bondgenoten van Europese landen in die regio lastigvallen. Nadat ze die regimes ten val brengen gaan ze Europa binnenvallen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch gaat de aanwezigheid van radicale Islam nog wel wat verder. Die willen Europa overnemen en plegen moordaanslagen. Aan de rechterkant daarentegen zijn er natuurlijk mensen die een geheel "puur continent" willen. Zaak is om deze extremen van beide groepen los te weken en de radicale moslims uit te zetten (omdat dat nou eenmaal kan, rechtsextremisten kunnen we niet uitzetten). Ik ben het met je eens dat jouw verhaal opgaat voor rechtse mensen en de wat minder extreme "booslims".
Echter vind ik daar ook nog wel een belangrijk verschil: er is geen stilzwijgende grote groep die extreemrechts goedkeurt. Er zijn echter genoeg moslims die redelijk apathisch / positief zouden staan over het veranderen van Europa in moslimterritorium, meer invloed van de Islam op onze samenleving. Hell, je ziet dat al aan de enquêtes over godslastering, homotolerantie, afvalligheid, antisemitisme en cartoons e.d.
Klinkt als een mooi filmscript.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Stel je voor dat alle Europese landen honderdenduizenden moslims die ze als radicaal bestempelen zouden uitzetten, wat denk je dat ze daarna gaan doen? Ze komen bij elkaar en gaan een leger vormen en Israël en andere bondgenoten van Europese landen in die regio lastigvallen. Nadat ze die regimes ten val brengen gaan ze Europa binnenvallen.
Mee eens, maar dan kom je vanzelf weer op je afbakening van het woord radicaal uit. Wat is radicaal, is iemand die op zijn zolderkamer een serieuze studie van salafisme maakt een radicaal en zo nee wanneer is hij/zij dan dan wel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij mensen met dubbel paspoort en statushouders binnen een periode van 5 jaar zijn daar gewoon mogelijkheden voor. Waarom zou jij überhaupt iemand die actief de vernietiging van de Europese samenleving predikt in ons midden willen hebben? Of een IS-strijder?
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:18 schreef Bananenpap het volgende:
Damn, wat zou ik veel mensen in dit topic een studie sociologie gunnen.
Dat het lastig is betekent niet dat we er geen start mee zouden kunnen maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mee eens, maar dan kom je vanzelf weer op je afbakening van het woord radicaal uit. Wat is radicaal, is iemand die op zijn zolderkamer een serieuze studie van salafisme maakt een radicaal en zo nee wanneer is hij/zij dan dan wel.
Sociologie is toch wel één van de grootste pseudowetenschappen die er zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:18 schreef Bananenpap het volgende:
Ik denk dat de mensen met die studie juist de problemen veroorzaakt hebben.. dus roep dat maar niet te hard.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:18 schreef Bananenpap het volgende:
Uhm. Nee. Die gaan elkaar eerst massaal afmaken om uit te maken hoeveel imams er duizend jaar geleden waren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Stel je voor dat alle Europese landen honderdenduizenden moslims die ze als radicaal bestempelen zouden uitzetten, wat denk je dat ze daarna gaan doen? Ze komen bij elkaar en gaan een leger vormen en Israël en andere bondgenoten van Europese landen in die regio lastigvallen. Nadat ze die regimes ten val brengen gaan ze Europa binnenvallen.
Zijn we al lang mee begonnen toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:19 schreef Richestorags het volgende:
Dat het lastig is betekent niet dat we er geen start mee zouden kunnen maken.
Dat is het black on black crime argument.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:22 schreef Shotty het volgende:
Uhm. Nee. Die gaan elkaar eerst massaal afmaken om uit te maken hoeveel imams er duizend jaar geleden waren.
Moslims vermoorden veel meer moslims dan de rest van de wereld bij elkaar. Gooi een groep extremisten bij elkaar, en ze slachten elkaar af.
Moslims maken onderling ook ruzie over het feit of je wel Moslim genoeg bent of niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Uhm. Nee. Die gaan elkaar eerst massaal afmaken om uit te maken hoeveel imams er duizend jaar geleden waren.
Moslims vermoorden veel meer moslims dan de rest van de wereld bij elkaar. Gooi een groep extremisten bij elkaar, en ze slachten elkaar af.
Letterlijk allebei aan de randen van Europa en bij landen die nog enigszins een imperium mindset hebben (Engeland) en zeer extreem (Rusland). De rest van Europa is inmiddels wel klaar hiermee al zo'n 80 jaar.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is het black on black crime argument.
Hoeveel Europeanen hebben elkaar afgeslacht tijdens de 1ste en 2de Wereldoorlogen, nu in Oekraïne, tientallen jaren geleden in Noord-Ierland.
quote:Police now aware of over 100 planned events tonight
Police sources have told Sky News they're aware of more than 100 events and 30 counter protests planned for this evening.
Out of the 43 police forces in England and Wales, 41 are expecting events.
In more than a week of riots since the killings of three girls in Southport last month, 423 people have been arrested.
Uhm. Nee. Dat is een gegeven die maakt dat dat leger van extremisten nooit vorm zal krijgen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is het black on black crime argument.
Hoeveel Europeanen hebben elkaar afgeslacht tijdens de 1ste en 2de Wereldoorlogen, nu in Oekraïne, tientallen jaren geleden in Noord-Ierland.
Is dat niet het halfblinde achterneefje van de filosofie?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:18 schreef Bananenpap het volgende:
Klopt, met een grote PVV, denken de potentiële deelnemers aan dat soort knokploegjes sneller dat ze het “recht in eigen hand” kunnen nemen. Regeren met extreemrechts normaliseert nu eenmaal veel ellende…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Deze gast, van het Manchester airport incident, wat een agente haar neus gebroken heeft en samen met zijn broer 2 andere agenten het ziekenhuis heeft ingeslagen loopt lekker vrij rond terwijl ze de racisme kaart trekken.quote:Rioter who punched police officer in face jailed for three years
Derek Drummond has been sentenced to three years in prison for violent disorder and assault of an emergency worker in Southport.
The 58-year-old, of Pool Street, Liverpool, did not react as he was sentenced at Liverpool Crown Court by Judge Andrew Menary KC.
Mr Menary said Drummond was part of a group involved in "deeply racist chants" about the Muslim community and "aggressive chants" at police officers.
He accepted that Drummond is deeply remorseful but said the CCTV footage of his behaviour on the night shows a "much darker and different side".
The judge said he can't be sure if Drummond was an "instigator", but that he was on the "frontline".
Yep. Dit zie ik ook eerder gebeuren, enige voordeel is dat ze sowieso niet samen kunnen werken en lange termijn visie ontbreekt ook. De rijkste Arabische landen hebben olie, ze hebben weinig human capital.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Sommige van hen zijn idd zo wereldvreemd dat ze denken dat ze op buitenlanderjacht kunnen gaan. Derekquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:41 schreef KareldeStoute het volgende:
Klopt, met een grote PVV, denken de potentiële deelnemers aan dat soort knokploegjes sneller dat ze het “recht in eigen hand” kunnen nemen. Regeren met extreemrechts normaliseert nu eenmaal veel ellende…
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
Derek Drummond has been sentenced to three years in prison for violent disorder and assault of an emergency worker in Southport.
The 58-year-old, of Pool Street, Liverpool, did not react as he was sentenced at Liverpool Crown Court by Judge Andrew Menary KC.
Mr Menary said Drummond was part of a group involved in "deeply racist chants" about the Muslim community and "aggressive chants" at police officers.
He accepted that Drummond is deeply remorseful but said the CCTV footage of his behaviour on the night shows a "much darker and different side".
The judge said he can't be sure if Drummond was an "instigator", but that he was on the "frontline".
En precies dit soort volk wat je op deze foto ziet is het veel grotere probleem, agressief woestijnvolk met korte lontjes die hun gang maar kunnen gaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze gast, van het Manchester airport incident, wat een agente haar neus gebroken heeft en samen met zijn broer 2 andere agenten het ziekenhuis heeft ingeslagen loopt lekker vrij rond terwijl ze de racisme kaart trekken.
[ afbeelding ]
Je leest verkeerd denk ikquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:49 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Sommige van hen zijn idd zo wereldvreemd dat ze denken dat ze op buitenlanderjacht kunnen gaan. Derek
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van dat “agressieve woestijnvolk” dat mensen aan het rellen en plunderen slaan nadat een jongen uit een christelijk gezinsvakantie Rwandese afkomst een walgelijke misdaad heeft gepleegd?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:52 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En precies dit soort volk wat je op deze foto ziet is het veel grotere probleem, agressief woestijnvolk met korte lontjes die hun gang maar kunnen gaan.
En op een of andere manier krijgen ze daar geen grip op. Of ze willen het niet.
Laat de streams maar komenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:32 schreef Tekaschi het volgende:
Zorg vanavond dat je genoeg chips en bier in huis hebt.
[..]
Hoe laat beginnen ze?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:32 schreef Tekaschi het volgende:
Zorg vanavond dat je genoeg chips en bier in huis hebt.
[..]
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:01 schreef Ali_boo het volgende:
2 hours of racial awareness course
What kind of Orwellian bs is this![]()
[ x ]
huilen voorspeldquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:04 schreef Triggershott het volgende:
Domrechtse hooligans dus, straks gaat de ME met hun knuppels op hun getatoeëerde nekken mikken en dan is het weer huilen geblazen.
Beter gewoon gelijk het leger inschakelen. Ik zie niet dat deze situatie zijn eigen gaat oplossen, ook niet met ME.quote:
Zij zijn de reden waarom de maat nu vol is, wat ook gewoon toegegeven wordt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van dat “agressieve woestijnvolk” dat mensen aan het rellen en plunderen slaan nadat een jongen uit een christelijk gezinsvakantie Rwandese afkomst een walgelijke misdaad heeft gepleegd?
En de paashaas bestaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Geen idee, denk later op de avond. Zal X in de gaten houden zien of er beelden verschijnen, hopen dat het rellen achterwege blijft, maar dat is wensdenken, zal zeer zeker weer los gaan vanavond.quote:
Ja maar komt omdat hij geen stage plek heeft normaal gesproken hele lieve jongen die snoepjes aan kinderen geeft.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze gast, van het Manchester airport incident, wat een agente haar neus gebroken heeft en samen met zijn broer 2 andere agenten het ziekenhuis heeft ingeslagen loopt lekker vrij rond terwijl ze de racisme kaart trekken.
[ afbeelding ]
Omg you got mequote:
Zoals ik veel mensen toegang tot de telegraaf premium artikelen zou gunnen want de perfecte analyse van Roderick Veelo zit helaas achter de betaalmuur.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:18 schreef Bananenpap het volgende:
Damn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:06 schreef Ali_boo het volgende:
Wat als we nu een blanke community leader aanstellen ?
Om de belangen van de witte mens te verdedigen
Net zoals bij de moslims dus
[ x ]
Niet origineel, dezelfde racistische analyse die je ook op sociale media tegenkomt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:31 schreef quo_ het volgende:
de perfecte analyse van Roderick Veelo
Elke regel in zijn verhaal is keihard raak.
OK gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Britse kranten en politici hebben decennia lang propaganda tegen de EU en Europese commissie gevoerd. Verhalen over "absurde" EU regels (vaak verzonnen, of regels die GB zelf had ingevoerd). Ze overtuigden vele Britten ervan dat alle problemen in GB de schuld van Brussel waren.
Na de Brexit hadden ze een nieuwe zondebok nodig, en dat werden de asielzoekers die in bootjes het kanaal overstaken. Een duidelijk zichtbaar probleem (foto's van migranten op Britse stranden), dat eenvoudig op te lossen lijkt.
En nu denken veel Britten dat die groep verantwoordelijk is voor al de Britse problemen, en dat "stop the boats" alles zal oplossen. Ook al is de meeste "niet-blanke" criminaliteit in GB het werk van mensen die er geboren zijn of er al meer dan tien jaar wonen...
Wat heeft de Katholieke kerk nou weer te maken met de Rotherham grooming gang? Anders dan het bagetaliseren wat daar gebeurd is onder het mom van "zij deden het ook" natuurlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niet origineel, dezelfde racistische analyse die je ook op sociale media tegenkomt.
Hij moet dit ook in zijn analyse meenemen voor wat balans
Het aantal slachtoffers van misbruik binnen de Katholieke Kerk in het Verenigd Koninkrijk is moeilijk exact vast te stellen, omdat het aantal meldingen en gevallen door de jaren heen is geëvolueerd. Naar schatting zijn er duizenden slachtoffers geweest van seksueel misbruik door priesters en andere kerkelijke figuren.
Het schandaal van seksueel misbruik binnen de Katholieke Kerk is decennialang aan de oppervlakte gekomen en heeft wereldwijd enorme aandacht gekregen sinds de jaren 1980. In het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste meldingen van dergelijk misbruik ook in die tijd naar voren gekomen. Het patroon van onthullingen en onderzoeken heeft zich over vele jaren uitgestrekt, waarbij verschillende gevallen aan het licht kwamen naarmate er meer slachtoffers naar voren kwamen en gerechtelijke procedures werden gestart.
De duur van dit schandaal en de blootstelling van misbruikgevallen hebben zich dus over meerdere decennia uitgestrekt, met voortdurende rapportage en reacties van zowel de kerk als de autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk.
Blanke priesters die tientallen jaren misdaden pleegden, waarom gingen de autoriteiten niet ingrijpen, want bij migranten zeggen ze dat de autoriteiten bang zijn om voor racist uitgemaakt te wordenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat heeft de Katholieke kerk nou weer te maken met de Rotherham grooming gang? Anders dan het bagetaliseren wat daar gebeurt is onder het mom van "zij deden het ook".
Niet raar dat mensen die kreet verboden willen hebben, Allahu Akhbar hoorde je tijdens de aanslagen in Israël en aanslagen in Europa, je hoort deze kreet eigenlijk alleen maar in negatieve context, zodra je die kreet hoort kun je het beter op een lopen zetten. Is gewoon de islamitische versie van "Sieg Heil".quote:Outrage at Tory contender who said people who shout 'Allahu Akbar' should face arrest
The Muslim Council of Britain says it is "shocked" by comments made by Robert Jenrick on Sky News this morning.
The Conservative leadership hopeful said it was "quite wrong that somebody could shout Allahu Akhbar on the streets of London and not be immediately arrested".
The council said: "This is a phrase recited publicly and privately by billions of Muslims around the world as they offer their solemn prayers and praise God."
It pointed out the former minister previously called for politicians to "choose their words wisely", saying the advice "rings hollow as he reaches for Islamophobic rhetoric".
"Calling for a well-worn religious phrase to warrant arrest is the kind of divisive language we would come to expect," it said, adding the language has "emboldened the far-right thugs we see on our streets today".
Labour MP Naz Shah called the comments "complete ignorance and textbook Islamophobia" in a post on X.
Allahu Akbar boezemt angst in in de harten van de ongelovigen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet raar dat mensen die kreet verboden willen hebben, Allahu Akhbar hoorde je tijdens de aanslagen in Israël en aanslagen in Europa, je hoort deze kreet eigenlijk alleen maar in negatieve context, zodra je die kreet hoort kun je het beter op een lopen zetten. Is gewoon de islamitische versie van "Sieg Heil".
En? Dat pleit het gebeuren in Rotherham vrij? Of is het dan minder erg? Of is het aanleiding om het met de mantel der liefde te bedekken?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Blanke priesters die tientallen jaren misdaden pleegden, waarom gingen de autoriteiten niet ingrijpen, want bij migranten zeggen ze dat de autoriteiten bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden
Met het brexit referendum lag al de focus op EU immigranten. Toen zat er al een soort van buitenlanderhaat in. De EU migranten zijn terug naar de EU voor het grootste gedeelte maar nu halen bedrijven mensen uit Azië of oude koloniën omdat de Britten zelf dat werk niet willen of kunnen doen. NHS kampt al tijden met een flink personeelstekort. Als alle migranten die werken in de NHS morgen besluiten terug naar hun eigen land te gaan stort waarschijnlijk de complete NHS in. Die hele Brexit is gewoon in hun gezicht geëxplodeerd en totaal mislukt. Maar als nog zijn er groepen die alles de schuld geven aan de buitenlanders terwijl ze gewoon met een hele berg incompetente politici te maken hebben al meer dan 10 jaar die ze zelf in het zadel hebben geholpen of hebben gehouden. De verkiezing van Farage geeft al aan dat veel mensen totaal niet weten hoe slecht het VK er voor staat. Clacton-on-Sea is dan ook echt een shithole vol kansarme en compleet vergaande glorie maar Farage gaat echt niks voor die mensen daar oplossen. Hij heeft hun leven al erger gemaakt met zijn Brexit referendum.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Britse kranten en politici hebben decennia lang propaganda tegen de EU en Europese commissie gevoerd. Verhalen over "absurde" EU regels (vaak verzonnen, of regels die GB zelf had ingevoerd). Ze overtuigden vele Britten ervan dat alle problemen in GB de schuld van Brussel waren.
Na de Brexit hadden ze een nieuwe zondebok nodig, en dat werden de asielzoekers die in bootjes het kanaal overstaken. Een duidelijk zichtbaar probleem (foto's van migranten op Britse stranden), dat eenvoudig op te lossen lijkt.
En nu denken veel Britten dat die groep verantwoordelijk is voor al de Britse problemen, en dat "stop the boats" alles zal oplossen. Ook al is de meeste "niet-blanke" criminaliteit in GB het werk van mensen die er geboren zijn of er al meer dan tien jaar wonen...
Vergeet niet dat het de EDL-mongolen zijn die Allah gingen beledigen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet raar dat mensen die kreet verboden willen hebben, Allahu Akhbar hoorde je tijdens de aanslagen in Israël en aanslagen in Europa, je hoort deze kreet eigenlijk alleen maar in negatieve context, zodra je die kreet hoort kun je het beter op een lopen zetten. Is gewoon de islamitische versie van "Sieg Heil".
Beach Roy, de Nederlandse linkse Tommy Robinson, één van de velen.quote:
Heel goed. Nou nog postuum iedereen die tijdens de BLM rellen de boel gemold heeft en je hebt een deel van de angel uit de zaak.quote:
De racisme-kaart trekken bij meningen of zelfs feiten die je niet bevallen is al helemaal niet origineel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niet origineel, dezelfde racistische analyse die je ook op sociale media tegenkomt.
Heeft geen ene sodemieter te maken met het Rotherham misbruik schandaal.quote:Hij moet dit ook in zijn analyse meenemen voor wat balans
Het aantal slachtoffers van misbruik binnen de Katholieke Kerk in het Verenigd Koninkrijk is moeilijk exact vast te stellen, omdat het aantal meldingen en gevallen door de jaren heen is geëvolueerd. Naar schatting zijn er duizenden slachtoffers geweest van seksueel misbruik door priesters en andere kerkelijke figuren.
Het schandaal van seksueel misbruik binnen de Katholieke Kerk is decennialang aan de oppervlakte gekomen en heeft wereldwijd enorme aandacht gekregen sinds de jaren 1980. In het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste meldingen van dergelijk misbruik ook in die tijd naar voren gekomen. Het patroon van onthullingen en onderzoeken heeft zich over vele jaren uitgestrekt, waarbij verschillende gevallen aan het licht kwamen naarmate er meer slachtoffers naar voren kwamen en gerechtelijke procedures werden gestart.
De duur van dit schandaal en de blootstelling van misbruikgevallen hebben zich dus over meerdere decennia uitgestrekt, met voortdurende rapportage en reacties van zowel de kerk als de autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |