We hebben een kennerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:33 schreef kilon het volgende:
Wel eigen schuld met die bizarre actie richting boei 2. Waarom zo veel om.
Bij de volgende OS weer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:34 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk niet dat ik dit de komende vier jaar nog veel hoef te kijken.
Gecondoleerd nog trouwens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij koos de goede kant bij boei 2. Deed die genocidepleger goed.
Lekker 's avonds laat voor het slapen windsurfen kijken genotquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij de volgende OS weer.
Hoe weet je dat nouquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Genaaid door de organisatie, TeamNLed
Gaan ze dan weer een andere klasse invoeren zoals we werden genaaid met het eruit halen van de RS:X?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:34 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk niet dat ik dit de komende vier jaar nog veel hoef te kijken.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Genaaid door de organisatie, TeamNLed
De start, daarna was het de hele tijd achter de feiten aan lopen, wat leidde tot een foute beslissing.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef heywoodu het volgende:
Wat ging er eigenlijk fout? En dan even serieus
Voor wie?quote:
Ja, alles om ONS te naaien.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Gaan ze dan weer een andere klasse invoeren zoals we werden genaaid met het eruit halen van de RS:X?
Nee, was gewoon toeval dat wij net de beste daarin waren. Wel jammer daardoor natuurlijk.quote:
Same. Bij de misser van van Dorp had ik ook al voordeel met Duits goudquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:
Maar, hier is ook nog goed nieuws: ik heb er een punt bij in de nostradamus
Vergeet de Nacra niet.quote:
Jep, ik ook.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Same. Bij de misser van van Dorp had ik ook al voordeel met Duits goud
Hop paardje hop en tienkampquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:39 schreef Nattekat het volgende:
Stond nog meer Duits goud op m'n lijstje, maar ik weet niet meer waarvoor.
Muah, dit is best wel een loterij. Teleurstellend was vierde worden geweest.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:42 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Eerste grote teleurstelling vandaag van TeamNL
Hij zeilde te ver door bij de boei bovenwinds. Die andere 2 waren al ruimschoots door de wind gegaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef heywoodu het volgende:
Wat ging er eigenlijk fout? En dan even serieus
Gegokt dat die andere twee te kort zouden komen, helaas verloren. Kan ik ook wel waarderen, niet genoegen nemen met zilver.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij zeilde te ver door bij de boei bovenwinds. Die andere 2 waren al ruimschoots door de wind gegaan.
Een drieluik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kan je snelheid nog zo goed zijn, dit zijn gewoon extra meters die je moet varen.
Hij dacht ook dat die andere twee te vroegen waren gegaan en de boeg niet zouden halen zonder te moeten switchen, alleen haalden ze het beide net wel. Moeten ze switchen dan wint die.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij zeilde te ver door bij de boei bovenwinds. Die andere 2 waren al ruimschoots door de wind gegaan.
Een drieluik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kan je snelheid nog zo goed zijn, dit zijn gewoon extra meters die je moet varen.
Edit; overigens is hij wel in deze positie gedwongen, je wilt niet benedenwinds van iemand varen.
En door de draaiende wind, dusquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ze dachten dat er een valse start was
Dat kost je dan goud.
De anderen hadden mazzel dat de wind net draaidequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Dus de anderen hadden de wind beter in de smiezen. Helaas.
Of die zagen dat aankomen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De anderen hadden mazzel dat de wind net draaide
Met sensoren toch geen enkel probleem? Virtuele wall tussen de twee startboten en je weet direct of het te vroeg was of niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lijkt mij technisch onmogelijk vast te stellen (bijna) realtime of iemand een valse start maakt.
Lol.
Als de wind net een paar vlagen een paar graden anders zou zijn dan was het een tactisch genie. Of de wind draaide een beetje maar in het voordeel van de andere 2.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij dacht ook dat die andere twee te vroegen waren gegaan en de boeg niet zouden halen zonder te moeten switchen, alleen haalden ze het beide net wel. Moeten ze switchen dan wint die.
Dat is zo'n beetje de hele essentie van zeilsportenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Dus de anderen hadden de wind beter in de smiezen. Helaas.
Ik was diep sarcastisch. Dit kan natuurlijk echt niet in 2024.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Met sensoren toch geen enkel probleem? Virtuele wall tussen de twee startboten en je weet direct of het te vroeg was of niet.
Moet zich dan wel eerst plaatsen met ook genoeg concurrentie in eigen landquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:09 schreef kilon het volgende:
Die gaat over 4 jaar keihard schroeien, met die mentaliteit komt het wel goed. Ik schrijf hem met potlood alvast op.
Geweldig hoe constant ze isquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
4de alweer voor Marit bij de eerste boei
Vooral de concurrentie zo enorm wisselvallig, alleen die Deense komt een klein beetje in de buurt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op deze manier is dit voor race 10 al beslist.
3de bij de tweede boei
En ze staat al een straatlengte voor op de rest.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:41 schreef kilon het volgende:
De top 4 is ook de top 4 van het klassement. Je wint zo niet veel, maar je verliest ook heel weinig.
En natuurlijk is er nog het voordeel van de wegstreeprace. Die kan Marit nog hebben.
Waar kijk jij?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:41 schreef kilon het volgende:
De top 4 is ook de top 4 van het klassement. Je wint zo niet veel, maar je verliest ook heel weinig.
En natuurlijk is er nog het voordeel van de wegstreeprace. Die kan Marit nog hebben.
En waar zie je dan een top 4 die hetzelfde is als overall top 4?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:44 schreef kilon het volgende:
[..]
https://paris2024.sailing(...)s+Dinghy&mode=PLAYER
Links kan je het leaderboard openen. Daar kan je ook boten selecteren om te volgen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En waar zie je dan een top 4 die hetzelfde is als overall top 4?
Ik wil net zeggen, de Britse ligt in de race echt achterop als 3e overall, de Zweedse staat overall juist weer achterin terwijl ze hier vooraan ligt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En waar zie je dan een top 4 die hetzelfde is als overall top 4?
Dit is de overall top 10 na de vijfde race:quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:46 schreef kilon het volgende:
[..]
Links kan je het leaderboard openen. Daar kan je ook boten selecteren om te volgen.
Ja precies, en DEN zit er bij als 5e, maar GBR ligt 14e, FRA zelfs 33equote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit is de overall top 10 na de vijfde race:
[ afbeelding ]
op de vorige Spelen niet volgens mij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mag je de medalrace eigenlijk wegstrepen als het daarop aan zou komen?
Neequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nee, en volgens mij moet je 'm ook tot een goed einde brengen om geklassificeerd te worden. Je mag dus niet aan de kant blijven wanneer je 30 punten los staat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat was met Dorian een leuke rubriek.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:57 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nee, en volgens mij moet je 'm ook tot een goed einde brengen om geklassificeerd te worden. Je mag dus niet aan de kant blijven wanneer je 30 punten los staat.
Daar is wat gebeurd in de tweede race. Eerste race gewoon 4de en ze zijn normaal gesproken wel een outsider.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu naar de Nacra, maar daar doen we niet serieus mee voor de plakken
Over de helft al.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:02 schreef kilon het volgende:
Opnieuw een topdag voor Marit. Het is nog vroeg in het toernooi, maar je kan slechter beginnen.
1 tenzij er minder dan 3 gevaren zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:24 schreef TheArt het volgende:
Weet iemand hoeveel schrapresultaten er zijn in de ILCA 6 en 7? Ik ga uit van 1, maar kan het even nergens vinden.
Totenmet 10 races is er 1 schrapresultaat en bij meer races 2. Nu dus 1.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:24 schreef TheArt het volgende:
Weet iemand hoeveel schrapresultaten er zijn in de ILCA 6 en 7? Ik ga uit van 1, maar kan het even nergens vinden.
Wat stond er?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik snap wat ze bedoelen. Maar het staat er een beetje ongelukkig.
Het klopt toch wat er staat?quote:
Ja, die kwamen blijkbaar vast te zitten aan de startboot.. het kan allemaalquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:42 schreef kilon het volgende:
Overigens zie ik bij de mixed dat we na 3 races 9e staan. De 2e race was een DNF blijkbaar.
Ik moest lachen, dank hiervoor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, die kwamen blijkbaar vast te zitten aan de startboot.. het kan allemaal
Met het roer in de ankerlijn, ja jammer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, die kwamen blijkbaar vast te zitten aan de startboot.. het kan allemaal
Delayed, je verwacht het niet.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:03 schreef kilon het volgende:
Vandaag begint het kite surfen (als de wind mee zit). Daar ben ik wel benieuwd naar hoe snel dat gaat.
TV baan start i.i.g. niet voor 12.30quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga er bij voordaad al van uit dat het niet om 12:00 begint
Niet eens bewust.
Uitstellen van het zeilen is altijd wel weer een leuke rubriek ja.quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:43 schreef Nattekat het volgende:
Bootjezeilen is toch wel het minst boeiende onderdeel van alles dat er is.
Ze start over 2 minutenquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:14 schreef Szura het volgende:
We gaan nooit meer varen
Bouwmeester kampioen
Welke stream bedoel je? Deze is live:quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:29 schreef Nattekat het volgende:
Waarom wordt de stream steeds uitgesteld
Over 3 minuten!quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
afgeblazen
edit: zijn weer begonnen.
edit 2: toch niet
https://play.max.com/spor(...)40-8e5e-1b2de00bfd45quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Welke stream bedoel je? Deze is live:
https://play.max.com/vide(...)b7-adf4-d5fb3418b02a
Oh, denk niet dat daar nog iets komt, er is maar 1 baan met beelden toch?quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://play.max.com/spor(...)40-8e5e-1b2de00bfd45
Oplichters
Ik heb geen idee wat dat moet zijn dan.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Oh, denk niet dat daar nog iets komt, er is maar 1 baan met beelden toch?
Dat is deze:quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat moet zijn dan.
Je zit toch niet naar de mannen te kijken? Want die varen nu in de televisie baanquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:43 schreef kilon het volgende:
Slechte start voor Marit maar alles zit nog heel dicht bij elkaar
Tuurlijk niet, ik kijk alleen naar winnaarsquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:48 schreef Fodio het volgende:
[..]
Je zit toch niet naar de mannen te kijken? Want die varen nu in de televisie baan
Waar kan je de race volgen GotenSSJ?quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:50 schreef GotenSSJ het volgende:
Marit alweer behoorlijk wat plekken goed gemaakt, van 24 naar ongeveer 7.
Omdat ze laat overstag ging, eerste duidelijke meetmoment is bij de eerste boeiquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:50 schreef GotenSSJ het volgende:
Marit alweer behoorlijk wat plekken goed gemaakt, van 24 naar ongeveer 7.
wat wel belangrijk is want die heeft al een slecht streepresultaat.quote:
Oh, ik dacht dat ze dat al gedaan had, leek wel zo op de tracker. Maar er zitten ook duizend boten vlakbij elkaar.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat ze laat overstag ging, eerste duidelijke meetmoment is bij de eerste boei
En in de buurt van de Engelse Snellgrove. Dat lijkt ook een gevaarlijke klant te worden.quote:
Die valt nu juist helemaal weg in de stand, voor die anderen is dit geen streepresultaat, dus Marit is nu 20+ punten aan het winnen op de naaste concurrenten zoals een Snellgrove.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En in de buurt van de Engelse Snellgrove. Dat lijkt ook een gevaarlijke klant te worden.
Tuurlijk maar zoveel races zijn er niet meer en de voorsprong is gigantisch in de live stand.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:58 schreef TheArt het volgende:
Ze moet het schrapresultaat wel zo laag mogelijk houden. Anders gaan het bij een volgende matige race ook anderen weer een rol spelen.
Het kan heel hard gaan als je nog een keer 20ste eindigt of zo en in de medal race 10e wordt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zoveel races zijn er niet meer en de voorsprong is gigantisch in de live stand.
Als het zo blijft gunstig inderdaad, maar die 2 lijken (op het moment) de concurrenten te zijn. De anderen lijken toch net wat minder constant. Al zegt dat natuurlijk niets, die kunnen ook zomaar nog 3x top4 varen oid.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die valt nu juist helemaal weg in de stand, voor die anderen is dit geen streepresultaat, dus Marit is nu 20+ punten aan het winnen op de naaste concurrenten zoals een Snellgrove.
Klopt, maar de rest van de races gaat in minstens dezelfde dramatische omstandigheden gevaren worden en dan liggen die races echt allemaal open.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zoveel races zijn er niet meer en de voorsprong is gigantisch in de live stand.
Dat is het al snel wel met een huidig streepresultaat van 4quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:09 schreef Fodio het volgende:
Voorlopig gaat het wel aardig, hoeft geen afstreep race te worden zo
Nee sorry, ik bedoel meer dat in de komende 2 races het best mogelijk is dat ze een race hoger eindigt dan in deze race (hopelijk niet)quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is het al snel wel met een huidig streepresultaat van 4
Zou wel lekker zijn als dit voor race 10 al beslist is.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:12 schreef Fodio het volgende:
[..]
Nee sorry, ik bedoel meer dat in de komende 2 races het best mogelijk is dat ze een race hoger eindigt dan in deze race (hopelijk niet)
Niet normaal ditquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zou wel lekker zijn als dit voor race 10 al beslist is.![]()
5de nu bij het derde keerpunt, ik weet niet wat die zich heeft voorgenomen voor dit toernooi maar dit is pure consistente dominantie wat we zien.
https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000700--quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waar kan ik een tussenstand van de scores zien?
https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000700--quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waar kan ik een tussenstand van de scores zien?
komen er nog 3, dus 2 goede resultaten en het is al praktisch klaarquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:23 schreef Fodio het volgende:
Ze hoeft maar 1 goede race te varen van de komende 2 races. 4e als afstreep race is bizar met zo'n groot veld!
Race 7 is nog niet verwerkt trouwens maar ze gaat 12 punten uitlopen op Rindomquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000700--
tabje Overall
Wordt verwerkt als iedereen binnen is, geloof ik. Maar bij de stand van de race zelf staat rechts ook de stand algemeenquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:27 schreef Fodio het volgende:
[..]
Race 7 is nog niet verwerkt trouwens maar ze gaat 12 punten uitlopen op Rindom
Er is maar één televisiebaan. En die heeft haar hele klasse nog niet gehost.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:29 schreef Em31 het volgende:
Ik gun haar ondertussen wel wat meer aandachtzie dit bijna nergens voorbij komen, of ik heb het net gemist bij de NOS steeds.
Ayolt volgt haar op de voetquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:29 schreef Em31 het volgende:
Ik gun haar ondertussen wel wat meer aandachtzie dit bijna nergens voorbij komen, of ik heb het net gemist bij de NOS steeds.
Maar wordt het überhaupt benoemd?quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is maar één televisiebaan. En die heeft haar hele klasse nog niet gehost.
Ja. Er was eerder ook een interviewtje met haar.quote:
Is geloof ik een keer in een bijzin voorbijgekomen. Die gaan straks wel vol op de bandwagon als er een beslissende race is.quote:
Maar een kort berichtje op de NOS liveblog zou wel mogen toch?quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja. Er was eerder ook een interviewtje met haar.
Ze kan nog zinken in de MRquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
16:45 mag ze weer, nu weer geen streepresultaat en ik ga hem met pen opschrijven.
Oké dan ligt het ook aan mijquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja. Er was eerder ook een interviewtje met haar.
Dat sowieso jaquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Is geloof ik een keer in een bijzin voorbijgekomen. Die gaan straks wel vol op de bandwagon als er een beslissende race is.
Die houdt het dan ook wel echt in de gaten.quote:
Eerlijk naar de NOS, volgensmij zijn de vrouwen ook nog geen dag op de tv-baan geweest.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Is geloof ik een keer in een bijzin voorbijgekomen. Die gaan straks wel vol op de bandwagon als er een beslissende race is.
Dat helpt inderdaad niet. Dus is het ook geen extreme fail van de NOS. Maar die hebben wel een track record van sporters negeren en zodra het dan opeens duidelijk wordt er overdreven veel aandacht aangeven.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eerlijk naar de NOS, volgensmij zijn de vrouwen ook nog geen dag op de tv-baan geweest.
Dank.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:36 schreef tjoptjop het volgende:
Voor degene die deze niet hebben: tracker voor de volgende race over 9 minuten
Ja, werd vanmorgen wel benoemd dat ze haar graag lieten zien maar dat dit niet mogelijk is. Met een interview met Marit.quote:
Ik heb dus niet op het juiste moment gekekenquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, werd vanmorgen wel benoemd dat ze haar graag lieten zien maar dat dit niet mogelijk is. Met een interview met Marit.
Zeilen is ook niet echt spanned om naar te kijken, niet echt een kijksport.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad niet. Dus is het ook geen extreme fail van de NOS. Maar die hebben wel een track record van sporters negeren en zodra het dan opeens duidelijk wordt er overdreven veel aandacht aangeven.
Marit staat ver genoeg voor!quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:38 schreef TheArt het volgende:
Henderson gaat op 61 km van de finish solo weg en we gaan controleren
Flinke zeilafstand!quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:38 schreef TheArt het volgende:
Henderson gaat op 61 km van de finish solo weg en we gaan controleren
Ik weet niet wat Frankrijk anders doet, maar ik heb me er afgelopen week wel goed mee vermaakt eigenlijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zeilen is ook niet echt spanned om naar te kijken, niet echt een kijksport.
Klopt. Buiten dat je nooit zeker bent wanneer het echt gaat beginnen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zeilen is ook niet echt spanned om naar te kijken, niet echt een kijksport.
quote:Zeilen | Bouwmeester slaat grote slag
Marit Bouwmeester heeft een gigantische slag geslagen in de strijd om de olympische titel in de ILCA 6-klasse. In de zevende race eindigde ze als derde, waardoor haar slechtste resultaat een vierde plek blijft. Haar naaste belager Anne-Marie Rindom eindigde als vijftiende en pakte dus veel meer (straf)punten.
Voor de duidelijkheid: in het zeilen is de positie waarop je eindigt, het puntenaantal dat je toebedeeld krijgt. Goede resultaten betekenen dus weinig punten en degene met de minste punten aan het einde van het toernooi wordt kampioen.
De slechtste uitslag van elke zeilster wordt weggestreept. Bij Bouwmeester is dat op dit moment een vierde plek. Zonder die race heeft ze een totaalscore van van 15. Nummer twee Rindom had al een slechte race, waardoor haar resultaat van nu meetelt en ze op 43 staat. Andere deelneemsters staan al boven de 50.
Tokyo had geen publiek ivm coronaquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Frankrijk anders doet, maar ik heb me er afgelopen week wel goed mee vermaakt eigenlijkVeel beter dan in Tokio.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |