abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214909989
quote:
Ja maar wat is t nou voor gelul dan? De DB zelf ontkent het blijkbaar. Maar ondertussen wordt het wel breed uitgemeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214911552
Jeetje. Dit is wel een beetje zuur: https://1zwolle.nl/nieuws(...)e-en-amersfoort.html

Waarom kon dat niet in die 7 weken?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214911646
Nog dommer is dat ik het volgende las wat blijkbaar niet paste in 7 weken: https://www.prorail.nl/ni(...)traal-buiten-gebruik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2024 @ 21:53:50 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214911814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeetje. Dit is wel een beetje zuur: https://1zwolle.nl/nieuws(...)e-en-amersfoort.html

Waarom kon dat niet in die 7 weken?
En het bericht is niet helemaal correct. Er rijdt wel degelijk een IC tussen Zwolle en Utrecht, maar deze valt een beetje buiten de knoop waardoor voor de meeste overstappende reizigers er een extra overstap op Amsterdam Zuid is als ze de IC Den Haag nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 september 2024 @ 07:25:18 #155
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214913790
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:40 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf december rijdt er tussen München en Nürnberg ter vervangen van BR102 en Skoda dubbeldekkers een stam BR101 met IC1-wagens (in het rood)
Voor München-Nürnberg in een tweeuursdienst heb je twee omlopen nodig. Is de bedoeling dat er 1x/4 uur een Skoda-Dostostam gaat rijden en 1x/4 uur een IC-stam of dat beide omlopen met een IC-stam gaan rijden of dat de treindienst wordt opgesplitst in Ingolstadt en waarbij alleen Nürnberg-Ingolstadt met een IC-stam gaat rijden?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_214915510
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 7 september 2024 @ 12:01:08 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214915682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 07:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Voor München-Nürnberg in een tweeuursdienst heb je twee omlopen nodig. Is de bedoeling dat er 1x/4 uur een Skoda-Dostostam gaat rijden en 1x/4 uur een IC-stam of dat beide omlopen met een IC-stam gaan rijden of dat de treindienst wordt opgesplitst in Ingolstadt en waarbij alleen Nürnberg-Ingolstadt met een IC-stam gaat rijden?
Ik kan het Facebook bericht niet weer vinden, wat ik begreep bleef er ook Skoda rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214915952
quote:
netjes bij de Reinigungsposte _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214916776
quote:
Vorsicht bei der Einfahrt
pi_214916912
Vier kandidaten voor overname van Dinner train
https://www.nu.nl/economi(...)et-dinner-train.html

wat ik mij afvraag is wat er dat bedrijf zit. misschien alleen de website.
je zou vandaag nog kunnen starten met een bedrijf dat zulke ritjes aanbied. daar hoef je geen failliete bv voor over te nemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214916959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vier kandidaten voor overname van Dinner train
https://www.nu.nl/economi(...)et-dinner-train.html

wat ik mij afvraag is wat er dat bedrijf zit. misschien alleen de website.
je zou vandaag nog kunnen starten met een bedrijf dat zulke ritjes aanbied. daar hoef je geen failliete bv voor over te nemen.
Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 september 2024 @ 15:02:01 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_214916992
quote:
Je loopt bijna 4,5 jaar achter :+

https://www.tag24.de/hamb(...)d-durchbohrt-1455622
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:19:02 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214917081
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
pi_214917456
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Dat geeft best mooie vertrekschermen O+

https://www.ns.nl/reisinf(...)rue&footerLogo=false
stupidity has become as common as common sense was before
pi_214917721
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Er staat in deze draad ergens dat het treinverkeer weer opgestart is: https://old.reddit.com/r/(...)rung_was_ist_da_los/

Update: 16:02:
"Stand 16Uhr- Zugverkehr wird wieder aufgenommen"
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214918227
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.
Eventueel huur je wat anders, met een magnetron ben je er ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214918644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
  Moderator zaterdag 7 september 2024 @ 21:31:09 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214920684
Opzich is het best logisch, maar ik wist het niet, maar de prijscategorie van Duitse stations hebben dus heten dus zo omdat het mede bepaalt hoeveel het kost om een trein er te laten stoppen.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Preisklasse

Kwam laatst een erg uitgebreide post op FB tegen over wat een stop van een trein precies kost. Erg interessant, ik dacht dat ik het bericht had opgeslagen maar kan het niet terug vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 september 2024 @ 22:19:50 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214921360
Zo werkt het in Nederland ook, de prijs van een stop hangt af van het soort station. De namen en prijzen staan in de netverklaring.
  Moderator zondag 8 september 2024 @ 19:52:25 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214928354
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.

Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?

Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214928679
Gewoon een Duitse fuhrer er op en knallen
  zondag 8 september 2024 @ 20:42:36 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214928952
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 17:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.
Eventueel huur je wat anders, met een magnetron ben je er ook.
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ook *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2024 @ 20:44:27 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214928961
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Kwam laatst een erg uitgebreide post op FB tegen over wat een stop van een trein precies kost. Erg interessant, ik dacht dat ik het bericht had opgeslagen maar kan het niet terug vinden.
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214929168
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2024 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ook *O*
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 8 september 2024 @ 21:06:13 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214929199
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Just because you can, doesn't mean you should :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 september 2024 @ 21:06:15 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214929201
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Gelukkig is dit soort roem vergankelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 september 2024 @ 11:19:14 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214932580
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
pi_214932721
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef James1988 het volgende:

[..]
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214934500
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Dan kan je daar toch per ongeluk iets in flikkeren? Alles voor de likes tenslotte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214934508
Ach sorry ik liet zomaar deze kauwgom die eigenlijk onder een tafel hoort in je pan flikkeren. Arme.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 september 2024 @ 16:35:58 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214934538
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 19:04:05 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214935947
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Zou zomaar kunnen, een HST toeslag en een stop op Berlin Hbf werden wel genoemd. Ook dat de duur van de stop daar nog meespeelde.

Wat dat betreft ben je als particuliere aanbieder (bv European Sleeper) eigenlijk gek als je op Hbf stopt, Lichtenberg is een categorie goedkoper en heeft ook aansluiting op U5 :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 september 2024 @ 21:43:15 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_214937494
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
Een belasting op overnachten van buitenlandse rijtuigen ofzoiets. Terwijl daar juist niet de echte concurrentie zit.
  maandag 9 september 2024 @ 22:55:49 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214937991
Zou me niet verbazen als dat een trucje van de Fransen was om te voorkomen dat DB of een andere toko een internationale treindienst zou gaan opzetten met hun bestaande vloot IC-rijtuigen (die destijds veel groter was dan vandaag de dag). Want die dingen zijn in Duitsland geregistreerd.
pi_214969330
Kleinere boem dan je zou verwachten: https://old.reddit.com/r/(...)_tank_getting_stuck/
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214970296
Eerste Semmeringbasistunnelbuis heeft doorbraak en je kan er nu doorheen lopen: https://archive.ph/OoXPD#selection-1098.0-1102.1
Bij de tweede tunnelbuis verwachten ze deze mijlpaal in het eerste kwartaal van volgend jaar te bereiken.

De tunnel wordt een slordige 27 kilometer lang en gaat naar verwachting open voor treinverkeer in 2030. RailJets gaan er ongeveer 45 minuten mee winnen op het traject. Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:18:28 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214970636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214971050
Okay is goed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2024 @ 21:33:23 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214973164
Ach ja, Salzburg - Innsbruck gaat ook via Duitsland ipv de bergpas waar de stoppers overheen rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214973498
Ja ik snap het best wel dat het allemaal lekker scenic is, maar het moet concurreren met het vliegtuig om het bestaansrecht te geven op middellange afstanden. Dit zijn de belangrijke projecten die ontzettend hard bijdragen aan dat doel. Als ik voor m'n werk naar Graz moet, dan wil ik het liefst met de trein maar ik wil er geen 20 uur over doen. Het is 1100km ofzo. Dat moet in 6 tot 8 uur kunnen. Voor het noorden van Italië geldt hetzelfde.

Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 13 september 2024 @ 23:24:02 #191
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214973940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
De stoptreinen op het oude traject blijven gewoon rijden. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden over het algemeen geen spoorlijnen gesloten als er een parallele hogesnelheidslijn ernaast geopend wordt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 14 september 2024 @ 01:52:41 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214974259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
pi_214974532
Is die tunnel alweer vrij sowieso dan? Die met die rotsblokken ervoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2024 @ 07:35:42 #194
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214974727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:

[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
Amsterdam-Milano lijkt mij niet heel erg realistisch, ik denk dat het al een forse verbetering is al er ooit een directe trein tussen Brussel en Milano gaat rijden, zodat in ieder geval de overstap in Paris wegvalt. Neemt niet weg dat via Frankrijk naar Italië waarschijnlijk een stuk hogere ticketprijzen gevraagd worden dan via Duitsland en Zwitserland naar Italië.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2024 @ 10:30:08 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214975846
De Italiaanse spoorwegen hebben wel stellen besteld om in Nederland te kunnen rijden, maar goed, of ze het doen en op welk traject is nog onduidelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214976546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:

[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
Absoluut! Tegen die tijd kan je ook van de Spaans-Franse grens met HSLs langs het grootste gedeelte van de oostkust van Spanje naar beneden; dit jaar wordt er nog een belangrijk stuk opgeleverd geloof ik naar Murcia. Dat laatste stukje in Frankrijk is geloof ik in de ijskast gezet voor het moment en op 2045 gezet ofzo?

Sinds al die spoorwegjournaals achter paywalls zijn gegaan in de afgelopen 4/5 jaar ben ik niet meer zo goed op de hoogte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214976574
En hier gaan we met 100 de grens over op diverse plekken, vanwege de aslast van de locomotief herpraderp.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214976577
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2024 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse spoorwegen hebben wel stellen besteld om in Nederland te kunnen rijden, maar goed, of ze het doen en op welk traject is nog onduidelijk
2012 belde. Wilde hun grap terug :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214976598
quote:
81s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
2012 belde. Wilde hun grap terug :P
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2024 @ 11:24:27 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214976667
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden

https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214976780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Wens ik ze veel succes mee. Toveren ze er binnen nu en 2 jaar ook nog even 2x zoveel spoorinfra bij?
  zaterdag 14 september 2024 @ 11:54:55 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_214976940
Qbuzz/Trenitalia wil 7x per dag Amsterdam-Parijs en 7x per dag Amsterdam-Berlijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Dat waren niet de Italianen maar de grapjassen van Heurotrain https://www.treinenweb.nl(...)n-parijs-rijden.html
pi_214976981
Jongens waarom wist niemand dit :')

Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main _O_

Livestream
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214977100
Volgend jaar in Wien. Daar moeten we bij zijn :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 14 september 2024 @ 12:54:08 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214977316
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens waarom wist niemand dit :')

Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main _O_

Livestream
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214977419
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel :@
Dat was wel te laat geweest om nog een reisje te organiseren. Soberzo, als het volgend jaar weer in spetember is kan ik waarschijnlijk niet eens. Maar eem kijkm.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214977437
Oke, EK tramrijden.
Ik wist wel dat er een wedstrijd trambowling bestond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 14 september 2024 @ 20:22:45 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_214981598
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden

https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 september 2024 @ 21:42:38 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214982684
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214983361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
vraag stellen is hem beantwoorden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214983688
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2024 20:22 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...
Optimist.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 15 september 2024 @ 13:18:13 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214987577
Het is een bestaand model dat al in 3 landen rondrijdt (Italië, Frankrijk, Spanje) en dat al vanaf dag 1 is ontworpen met het idee om in bijna heel Europa te kunnen rijden. Net als met de ICE 3 Neo, die was na een jaar testritten toegelaten.
pi_214989632
Er was nog een kampioenschap dit weekend in Frankfurt:

https://www.ad.nl/video/p(...)okpaardrijden-734358
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 15 september 2024 @ 17:26:04 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_214990456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
Nee die was eigenlijk bedoeld voor een Duits gezelschap (Westfalendampf) dat van Arnhem naar Amsterdam door twee stoomlocs getrokken wilde worden. Ging niet helemaal volgens plan er bleef er één met een defect achter in Arnhem.
  Moderator zondag 15 september 2024 @ 18:40:50 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214991026
Hoe kwam dat Duitse gezelschap in Arnhem?
Achterop loopt een 186 mee, hebben ze die in Arnhem laten omlopen? In D werd de trein door een 218 getrokken, die hebben ook naar Nederland gereden (oa Groningen heb ik beelden van gezien).



Soms is de pantograaf naar beneden, soms omhoog. Was die loc puur mee voor het geval dat er wat stuk ging of ook om rijtijden te halen? (duwloc)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 16 september 2024 @ 11:21:55 #216
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_214996981
Die E-loc (een 189) trok de trein tussen Emmerich en Arnhem omdat je daar zonder ETCS niet meer de grens over mag.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 15:26:40 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214999009


https://dvhn.nl/groningen(...)geling-29206113.html

Interessant, een brug over de Dollard? (Groningen-Emden, zal eerder Groningen - Leer worden)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 16 september 2024 @ 15:48:56 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214999214
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 15:26 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

https://dvhn.nl/groningen(...)geling-29206113.html

Interessant, een brug over de Dollard? (Groningen-Emden, zal eerder Groningen - Leer worden)
Buiten de obvious tekenfout over de Dollard lijkt me dit plaatje toch vooral uit een hoop luchtfietserij te bestaan. Die hele Lelylijn blijft toch vooral een groot vraagteken, de missing link tussen Stadskanaal en Emmen nog veel meer, maar ook treinen van Bremen naar Vlissingen of Harlingen naar Enschede zijn echt voor niemand interessant. Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214999263
Ik mis nog een HSL Hoogeveen - Coevorden - Rheine - Osnabrugge :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 18:32:56 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215000717
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.
Europese vervoerders wachten met smart staat er, niet snel dat Groningse onderzoekers dat vinden ofzo. Qua grootte is Groningen vergelijkbaar met Münster dacht ik, dat is ook lang begin/eindpunt geweest van internationale verbindingen.

Wil je mensen uit de auto of het vliegtuig krijgen moet je ook op andere verbindingen hoogwaardige internationale verbindingen rijden. Amsterdam-Deventer-Hannover en verder of Amsterdam Arnhem richting Köln of Amsterdam-Parijs rijdt al zo veel.

Heus niet iedereen die in de Pimpel zit heeft Berlijn als eindbestemming. Bovendien is er geen andere directe verbinding vanuit Nederland naar Hamburg. Mij lijkt dat een zinvolle bestemming. En wat mij betreft hoeft die echt niet in Amsterdam te beginnen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215000919
Aanstaande vrijdag en zaterdag zijn weer de Raildagen.
https://raildagen.nl/

Zelf sluiten we aan bij de rij in Amersfoort.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 18:56:55 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215000982
Ik ga naar Stadskanaal onder stoom denk ik :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 16 september 2024 @ 19:07:02 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215001076
In Duitsland en Frankrijk is er ook nog van alles te doen :Y

DE: Tag der Schiene
FR: Journées du Patrimoine SNCF 2024
  maandag 16 september 2024 @ 19:09:12 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215001100
NS heeft vandaag Brussel-Zuid van wat kleur voorzien, mét reizigers dit keer. :s)

  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2024 @ 19:21:32 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215001263
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
NS heeft vandaag Brussel-Zuid van wat kleur voorzien, mét reizigers dit keer. :s)

[ afbeelding ]
rit voor genodigden ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')