 
		 
			 
			
			
			Gelukkig is dit soort roem vergankelijkquote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
 
			 
			
			
			Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?quote:Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?
Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.
Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.
Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
 
			 
			
			
			Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.quote:Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
 
			 
			
			
			Dan kan je daar toch per ongeluk iets in flikkeren? Alles voor de likes tenslotte.quote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.quote:Op maandag 9 september 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
 
			 
			
			
			Zou zomaar kunnen, een HST toeslag en een stop op Berlin Hbf werden wel genoemd. Ook dat de duur van de stop daar nog meespeelde.quote:Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?
Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.
Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.
Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
 
											 
			 
			
			
			Een belasting op overnachten van buitenlandse rijtuigen ofzoiets. Terwijl daar juist niet de echte concurrentie zit.quote:Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnelquote:Op vrijdag 13 september 2024 16:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De stoptreinen op het oude traject blijven gewoon rijden. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden over het algemeen geen spoorlijnen gesloten als er een parallele hogesnelheidslijn ernaast geopend wordt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel
 
			 
			
			
			De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.quote:Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Amsterdam-Milano lijkt mij niet heel erg realistisch, ik denk dat het al een forse verbetering is al er ooit een directe trein tussen Brussel en Milano gaat rijden, zodat in ieder geval de overstap in Paris wegvalt. Neemt niet weg dat via Frankrijk naar Italië waarschijnlijk een stuk hogere ticketprijzen gevraagd worden dan via Duitsland en Zwitserland naar Italië.quote:Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.
Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Absoluut! Tegen die tijd kan je ook van de Spaans-Franse grens met HSLs langs het grootste gedeelte van de oostkust van Spanje naar beneden; dit jaar wordt er nog een belangrijk stuk opgeleverd geloof ik naar Murcia. Dat laatste stukje in Frankrijk is geloof ik in de ijskast gezet voor het moment en op 2045 gezet ofzo?quote:Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.
Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			2012 belde. Wilde hun grap terugquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse spoorwegen hebben wel stellen besteld om in Nederland te kunnen rijden, maar goed, of ze het doen en op welk traject is nog onduidelijk
 
											 
			 
			
			
			Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2012 belde. Wilde hun grap terug
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Wens ik ze veel succes mee. Toveren ze er binnen nu en 2 jaar ook nog even 2x zoveel spoorinfra bij?quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
 
			 
			
			
			Dat waren niet de Italianen maar de grapjassen van Heurotrain https://www.treinenweb.nl(...)n-parijs-rijden.htmlquote:Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
 
			 
			
			
			 
  
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk welquote:Op zaterdag 14 september 2024 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens waarom wist niemand dit
Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main
Livestream
 
											 
			 
			
			
			Dat was wel te laat geweest om nog een reisje te organiseren. Soberzo, als het volgend jaar weer in spetember is kan ik waarschijnlijk niet eens. Maar eem kijkm.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden
https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |