abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 september 2024 @ 21:06:15 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214929201
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Gelukkig is dit soort roem vergankelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 september 2024 @ 11:19:14 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214932580
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
pi_214932721
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef James1988 het volgende:

[..]
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214934500
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Dan kan je daar toch per ongeluk iets in flikkeren? Alles voor de likes tenslotte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214934508
Ach sorry ik liet zomaar deze kauwgom die eigenlijk onder een tafel hoort in je pan flikkeren. Arme.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 9 september 2024 @ 16:35:58 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214934538
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 19:04:05 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214935947
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Zou zomaar kunnen, een HST toeslag en een stop op Berlin Hbf werden wel genoemd. Ook dat de duur van de stop daar nog meespeelde.

Wat dat betreft ben je als particuliere aanbieder (bv European Sleeper) eigenlijk gek als je op Hbf stopt, Lichtenberg is een categorie goedkoper en heeft ook aansluiting op U5 :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 september 2024 @ 21:43:15 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_214937494
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
Een belasting op overnachten van buitenlandse rijtuigen ofzoiets. Terwijl daar juist niet de echte concurrentie zit.
  maandag 9 september 2024 @ 22:55:49 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214937991
Zou me niet verbazen als dat een trucje van de Fransen was om te voorkomen dat DB of een andere toko een internationale treindienst zou gaan opzetten met hun bestaande vloot IC-rijtuigen (die destijds veel groter was dan vandaag de dag). Want die dingen zijn in Duitsland geregistreerd.
pi_214969330
Kleinere boem dan je zou verwachten: https://old.reddit.com/r/(...)_tank_getting_stuck/
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214970296
Eerste Semmeringbasistunnelbuis heeft doorbraak en je kan er nu doorheen lopen: https://archive.ph/OoXPD#selection-1098.0-1102.1
Bij de tweede tunnelbuis verwachten ze deze mijlpaal in het eerste kwartaal van volgend jaar te bereiken.

De tunnel wordt een slordige 27 kilometer lang en gaat naar verwachting open voor treinverkeer in 2030. RailJets gaan er ongeveer 45 minuten mee winnen op het traject. Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:18:28 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214970636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214971050
Okay is goed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2024 @ 21:33:23 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214973164
Ach ja, Salzburg - Innsbruck gaat ook via Duitsland ipv de bergpas waar de stoppers overheen rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214973498
Ja ik snap het best wel dat het allemaal lekker scenic is, maar het moet concurreren met het vliegtuig om het bestaansrecht te geven op middellange afstanden. Dit zijn de belangrijke projecten die ontzettend hard bijdragen aan dat doel. Als ik voor m'n werk naar Graz moet, dan wil ik het liefst met de trein maar ik wil er geen 20 uur over doen. Het is 1100km ofzo. Dat moet in 6 tot 8 uur kunnen. Voor het noorden van Italië geldt hetzelfde.

Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 13 september 2024 @ 23:24:02 #191
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214973940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
De stoptreinen op het oude traject blijven gewoon rijden. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden over het algemeen geen spoorlijnen gesloten als er een parallele hogesnelheidslijn ernaast geopend wordt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 14 september 2024 @ 01:52:41 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214974259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
pi_214974532
Is die tunnel alweer vrij sowieso dan? Die met die rotsblokken ervoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2024 @ 07:35:42 #194
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214974727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:

[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
Amsterdam-Milano lijkt mij niet heel erg realistisch, ik denk dat het al een forse verbetering is al er ooit een directe trein tussen Brussel en Milano gaat rijden, zodat in ieder geval de overstap in Paris wegvalt. Neemt niet weg dat via Frankrijk naar Italië waarschijnlijk een stuk hogere ticketprijzen gevraagd worden dan via Duitsland en Zwitserland naar Italië.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2024 @ 10:30:08 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214975846
De Italiaanse spoorwegen hebben wel stellen besteld om in Nederland te kunnen rijden, maar goed, of ze het doen en op welk traject is nog onduidelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214976546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 01:52 schreef James1988 het volgende:

[..]
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
Absoluut! Tegen die tijd kan je ook van de Spaans-Franse grens met HSLs langs het grootste gedeelte van de oostkust van Spanje naar beneden; dit jaar wordt er nog een belangrijk stuk opgeleverd geloof ik naar Murcia. Dat laatste stukje in Frankrijk is geloof ik in de ijskast gezet voor het moment en op 2045 gezet ofzo?

Sinds al die spoorwegjournaals achter paywalls zijn gegaan in de afgelopen 4/5 jaar ben ik niet meer zo goed op de hoogte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214976574
En hier gaan we met 100 de grens over op diverse plekken, vanwege de aslast van de locomotief herpraderp.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_214976577
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2024 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse spoorwegen hebben wel stellen besteld om in Nederland te kunnen rijden, maar goed, of ze het doen en op welk traject is nog onduidelijk
2012 belde. Wilde hun grap terug :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214976598
quote:
81s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
2012 belde. Wilde hun grap terug :P
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2024 @ 11:24:27 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214976667
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden

https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214976780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Wens ik ze veel succes mee. Toveren ze er binnen nu en 2 jaar ook nog even 2x zoveel spoorinfra bij?
  zaterdag 14 september 2024 @ 11:54:55 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_214976940
Qbuzz/Trenitalia wil 7x per dag Amsterdam-Parijs en 7x per dag Amsterdam-Berlijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Dat waren niet de Italianen maar de grapjassen van Heurotrain https://www.treinenweb.nl(...)n-parijs-rijden.html
pi_214976981
Jongens waarom wist niemand dit :')

Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main _O_

Livestream
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214977100
Volgend jaar in Wien. Daar moeten we bij zijn :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 14 september 2024 @ 12:54:08 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214977316
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens waarom wist niemand dit :')

Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main _O_

Livestream
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214977419
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel :@
Dat was wel te laat geweest om nog een reisje te organiseren. Soberzo, als het volgend jaar weer in spetember is kan ik waarschijnlijk niet eens. Maar eem kijkm.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214977437
Oke, EK tramrijden.
Ik wist wel dat er een wedstrijd trambowling bestond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 14 september 2024 @ 20:22:45 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_214981598
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden

https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 september 2024 @ 21:42:38 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214982684
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214983361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
vraag stellen is hem beantwoorden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')