abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214916959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vier kandidaten voor overname van Dinner train
https://www.nu.nl/economi(...)et-dinner-train.html

wat ik mij afvraag is wat er dat bedrijf zit. misschien alleen de website.
je zou vandaag nog kunnen starten met een bedrijf dat zulke ritjes aanbied. daar hoef je geen failliete bv voor over te nemen.
Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 september 2024 @ 15:02:01 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_214916992
quote:
Je loopt bijna 4,5 jaar achter :+

https://www.tag24.de/hamb(...)d-durchbohrt-1455622
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:19:02 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214917081
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
pi_214917456
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Dat geeft best mooie vertrekschermen O+

https://www.ns.nl/reisinf(...)rue&footerLogo=false
stupidity has become as common as common sense was before
pi_214917721
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Er staat in deze draad ergens dat het treinverkeer weer opgestart is: https://old.reddit.com/r/(...)rung_was_ist_da_los/

Update: 16:02:
"Stand 16Uhr- Zugverkehr wird wieder aufgenommen"
Bier.
pi_214918227
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.
Eventueel huur je wat anders, met een magnetron ben je er ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214918644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
  Moderator zaterdag 7 september 2024 @ 21:31:09 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214920684
Opzich is het best logisch, maar ik wist het niet, maar de prijscategorie van Duitse stations hebben dus heten dus zo omdat het mede bepaalt hoeveel het kost om een trein er te laten stoppen.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Preisklasse

Kwam laatst een erg uitgebreide post op FB tegen over wat een stop van een trein precies kost. Erg interessant, ik dacht dat ik het bericht had opgeslagen maar kan het niet terug vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 september 2024 @ 22:19:50 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214921360
Zo werkt het in Nederland ook, de prijs van een stop hangt af van het soort station. De namen en prijzen staan in de netverklaring.
  Moderator zondag 8 september 2024 @ 19:52:25 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214928354
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.

Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?

Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214928679
Gewoon een Duitse fuhrer er op en knallen
  zondag 8 september 2024 @ 20:42:36 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214928952
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 17:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.
Eventueel huur je wat anders, met een magnetron ben je er ook.
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ook *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 september 2024 @ 20:44:27 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214928961
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Kwam laatst een erg uitgebreide post op FB tegen over wat een stop van een trein precies kost. Erg interessant, ik dacht dat ik het bericht had opgeslagen maar kan het niet terug vinden.
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214929168
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2024 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ook *O*
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 8 september 2024 @ 21:06:13 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214929199
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Just because you can, doesn't mean you should :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 september 2024 @ 21:06:15 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214929201
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Gelukkig is dit soort roem vergankelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 september 2024 @ 11:19:14 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214932580
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
pi_214932721
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef James1988 het volgende:

[..]
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214934500
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Dan kan je daar toch per ongeluk iets in flikkeren? Alles voor de likes tenslotte.
Bier.
pi_214934508
Ach sorry ik liet zomaar deze kauwgom die eigenlijk onder een tafel hoort in je pan flikkeren. Arme.
Bier.
  maandag 9 september 2024 @ 16:35:58 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214934538
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 19:04:05 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214935947
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?

Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.

Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.

Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Zou zomaar kunnen, een HST toeslag en een stop op Berlin Hbf werden wel genoemd. Ook dat de duur van de stop daar nog meespeelde.

Wat dat betreft ben je als particuliere aanbieder (bv European Sleeper) eigenlijk gek als je op Hbf stopt, Lichtenberg is een categorie goedkoper en heeft ook aansluiting op U5 :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 september 2024 @ 21:43:15 #183
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_214937494
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
Een belasting op overnachten van buitenlandse rijtuigen ofzoiets. Terwijl daar juist niet de echte concurrentie zit.
  maandag 9 september 2024 @ 22:55:49 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214937991
Zou me niet verbazen als dat een trucje van de Fransen was om te voorkomen dat DB of een andere toko een internationale treindienst zou gaan opzetten met hun bestaande vloot IC-rijtuigen (die destijds veel groter was dan vandaag de dag). Want die dingen zijn in Duitsland geregistreerd.
pi_214969330
Kleinere boem dan je zou verwachten: https://old.reddit.com/r/(...)_tank_getting_stuck/
Bier.
pi_214970296
Eerste Semmeringbasistunnelbuis heeft doorbraak en je kan er nu doorheen lopen: https://archive.ph/OoXPD#selection-1098.0-1102.1
Bij de tweede tunnelbuis verwachten ze deze mijlpaal in het eerste kwartaal van volgend jaar te bereiken.

De tunnel wordt een slordige 27 kilometer lang en gaat naar verwachting open voor treinverkeer in 2030. RailJets gaan er ongeveer 45 minuten mee winnen op het traject. Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
Bier.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:18:28 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214970636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214971050
Okay is goed.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2024 @ 21:33:23 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214973164
Ach ja, Salzburg - Innsbruck gaat ook via Duitsland ipv de bergpas waar de stoppers overheen rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214973498
Ja ik snap het best wel dat het allemaal lekker scenic is, maar het moet concurreren met het vliegtuig om het bestaansrecht te geven op middellange afstanden. Dit zijn de belangrijke projecten die ontzettend hard bijdragen aan dat doel. Als ik voor m'n werk naar Graz moet, dan wil ik het liefst met de trein maar ik wil er geen 20 uur over doen. Het is 1100km ofzo. Dat moet in 6 tot 8 uur kunnen. Voor het noorden van Italië geldt hetzelfde.

Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
Bier.
  vrijdag 13 september 2024 @ 23:24:02 #191
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214973940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel :P
De stoptreinen op het oude traject blijven gewoon rijden. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden over het algemeen geen spoorlijnen gesloten als er een parallele hogesnelheidslijn ernaast geopend wordt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 14 september 2024 @ 01:52:41 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214974259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.

Dat is de moeite - ook vanuit Nederland. Ik zie Trenitalia er dan nog wel voor aan om 1x of 2x per dag een trein Amsterdam - Milaan via Lyon te laten rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')