Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vier kandidaten voor overname van Dinner train
https://www.nu.nl/economi(...)et-dinner-train.html
wat ik mij afvraag is wat er dat bedrijf zit. misschien alleen de website.
je zou vandaag nog kunnen starten met een bedrijf dat zulke ritjes aanbied. daar hoef je geen failliete bv voor over te nemen.
Dat geeft best mooie vertrekschermenquote:Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Er staat in deze draad ergens dat het treinverkeer weer opgestart is: https://old.reddit.com/r/(...)rung_was_ist_da_los/quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja als je rollend materieel uit een krokettenmuur kon trekken dan zou je dat kunnen doen ja.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef James1988 het volgende:
In de Duitse regio Mitte (dat wil zeggen: rond Frankfurt am Main) is de GSM-R uitgevallen, en ook backupsystemen werken niet. Treinverkeer in de regio is stilgelegd.
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ookquote:Op zaterdag 7 september 2024 17:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het materieel kan je huren bij TCS, train charter services.
Eventueel huur je wat anders, met een magnetron ben je er ook.
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Kwam laatst een erg uitgebreide post op FB tegen over wat een stop van een trein precies kost. Erg interessant, ik dacht dat ik het bericht had opgeslagen maar kan het niet terug vinden.
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.quote:Op zondag 8 september 2024 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja flikker al je ambitie het raam uit en ga mariakaakies uitdelen, ben je er ook
Just because you can, doesn't mean you shouldquote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Gelukkig is dit soort roem vergankelijkquote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?quote:Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?
Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.
Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.
Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.quote:Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Soortgelijke trucjes als waarmee de Fransen meer dan een decennium geleden EETC's AutoSlaapTrein hebben weggetreiterd?
Dan kan je daar toch per ongeluk iets in flikkeren? Alles voor de likes tenslotte.quote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet lang geleden was er een tiktoktrutje met een soort electrische snelkookpan. Die zat in een SNG doodleuk kip te bereiden in de trein. Het stopcontact is net toereikend voor zo'n hotpot. Tot ergenis van andere reizigers. Alles voor de views en likes.
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.quote:Op maandag 9 september 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet, maar geld rondpompen binnen het DB-concern maakt gehuil langs de lijnen van "Weet je wel wat het allemaal kost??" natuurlijk allemaal erg relatief.
Zou zomaar kunnen, een HST toeslag en een stop op Berlin Hbf werden wel genoemd. Ook dat de duur van de stop daar nog meespeelde.quote:Op zondag 8 september 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die had ik ook gezien ja, ICE Berlin - München ging het over toch?
Eén van de bizarre cijfers die ik er nog uit onthouden heb is dat ze blijkbaar aan infraheffing ¤16 nogwat per kilometer betalen. Nog zonder hogesnelheidstoeslag.
Alles bij elkaar kwam het neer op ¤ 38.000 voor de hele rit. Maar aan personeelskosten was er alleen met één machinist gerekend geloof ik. Geen conducteur of bistro-kok.
Aan de andere kant, wat iedereen daar ook al zei: het is allemaal broekzak - vestzak.
Een belasting op overnachten van buitenlandse rijtuigen ofzoiets. Terwijl daar juist niet de echte concurrentie zit.quote:Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat mij bijstaat is dat de Fransen één of andere nieuwe belasting invoerden waar SNCF eigenlijk geen last van had vanwege het aantal treinen dat zij rijden, maar waarmee het voor bedrijven als EETC onbetaalbaar werd om treinen naar Frankrijk te rijden.
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnelquote:Op vrijdag 13 september 2024 16:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het oude traject is 42 kilometer lang en heel bochtig.
De stoptreinen op het oude traject blijven gewoon rijden. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden over het algemeen geen spoorlijnen gesloten als er een parallele hogesnelheidslijn ernaast geopend wordt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een stuk mooier dan zo'n stomme tunnel
De LGV Lyon - Turijn gaat in 2032 ofzo een keertje open, en daarmee wordt de reistijd Parijs - Milaan van 7 naar 4 uur ingekort.quote:Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het blijft een ontzettende lappendeken. Er is wel verbetering op komst maar het gaat gewoon nog minstens 10 jaar duren voordat veel van die megaprojecten af zijn. En sommige duren tot na 2040 (ik geloof de HSL naar Basel naar het noorden). En dan nog blijven er grote gaten omdat veel projecten op het moment on hold staan of op de lange termijn zijn geschoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |