abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:38:00 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214509289



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_214515024
Succestopic.
Bier.
pi_214515123
Wat had je dan verwacht?
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 22:00:33 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214515134
ICNG, opstartproblemen waarschijnlijk ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214515159
Blijf die icng niet helemaal lekker vinden zitten -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_214515327
Ik ben d'r nog steeds niet mee geweest. En ik wil graag 200 dus ik wacht wel tot de snelle brusselaar er is en dan ga ik met die goedkope klassieke trein verder naar Parijs.
Bier.
pi_214515389
Die rijdt alleen tijdens de spelen, er gaan geruchten dat het permanent wordt vanaf dienstregeling 2025 maar tot die tijd..
pi_214515718
200 rijdt-ie binnenlands ook op plekken waar het wél kan. Valt er tenminste nog iets van die TSB te compenseren.
pi_214516204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:13 schreef b2py het volgende:
Die rijdt alleen tijdens de spelen, er gaan geruchten dat het permanent wordt vanaf dienstregeling 2025 maar tot die tijd..
Das ook wanneer de snelle brusselaar gaat rijden. Maar prima, we gaan het zien :)
Bier.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:18:56 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214516722
Met ICNG wordt er nu ook al 200 gereden tussen Breda en Rotterdam, en tussen Rotterdam en de tunnel Groene Hart. Pas daarna wordt het sukkelen.
pi_214516972
Ik zit nu in een nachttrein naar Amsterdam, maar wat is dat toch met sommige mensen die niet gewoon stil kunnen zijn?
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:19:06 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214519418
Het lijkt mij dat er door de berichtgeving zo goed als geen nieuwe reserveringen gedaan worden bij Dinnertrain.

Vervelende situatie. Met name omdat Train Charter Services (TCS) hierdoor opnieuw minder werk heeft.
Overigens is Train Charter Services een compleet ander bedrijf, andere entiteit, dan Train Charter Events - waar DinnerTrain onder valt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214521169
De dienstregeling voor de Dutch Grand Prix is toegevoegd aan de reisplanner.
Gedurende het weekend zal de stoptrein Hoorn-Haarlem niet verder gaan dan Santpoort-Noord.
Vanaf daar zal een stoptrein naar Haarlem rijden over Spoor 2 naar Spoor 8 van station Haarlem. Zo is er geen kruising met de trein die naar Zandvoort aan Zee gaat.
Slim bedacht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214523894
Oei, de medewerkers van Dinner Train wachten ook al maanden op salaris.
https://www.omroeptilburg(...)-al-maanden-op-geld/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:17:57 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214524583
Ritten annuleren maar geen geld teruggeven ('je krijgt een waardebon'), vage excuses voor waarom de trein niet rijdt, personeel dat al maanden op geld wacht...

Ze zouden in België gaan rijden, maar tot op heden is er nog geen enkele rit geweest. Mensen die al wel hadden geboekt moesten zelf tot de ontdekking komen dat hun trein niet reed: https://tripbytrip.org/20(...)informing-customers/

Het klinkt niet alsof Dinner Train nog lang zal leven :N
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:34:50 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214531157
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
De dienstregeling voor de Dutch Grand Prix is toegevoegd aan de reisplanner.
Gedurende het weekend zal de stoptrein Hoorn-Haarlem niet verder gaan dan Santpoort-Noord.
Vanaf daar zal een stoptrein naar Haarlem rijden over Spoor 2 naar Spoor 8 van station Haarlem. Zo is er geen kruising met de trein die naar Zandvoort aan Zee gaat.
Slim bedacht.
Toch handig dat ze wissels weggehaald hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214531406
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Toch handig dat ze wissels weggehaald hebben
Och, dit wissel ligt er nog wel en zal dat ene weekend goed gebruikt worden.

Verder ben ik wel voorstander van het weghalen van wissels.
Iets wat er niet is kan ook niet stuk gaan, en kost minder onderhoud.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:05:48 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214531952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:44 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Och, dit wissel ligt er nog wel en zal dat ene weekend goed gebruikt worden.

Verder ben ik wel voorstander van het weghalen van wissels.
Iets wat er niet is kan ook niet stuk gaan, en kost minder onderhoud.
Weghalen kost ook veel geld en waarom zou je iets weghalen als het nog niet stuk is of nog niet aan de levensduur zit?

Je levert wel flexibiliteit in
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 02:26:27 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214534212
Weghalen kost inderdaad geld, maar laten liggen kost ook geld. Een wissel moet onderhouden worden, en het kan storingen veroorzaken. Een recht stuk spoor is veel eenvoudiger.

Als een wissel in de dagelijkse dienstuitvoering niet (meer) nodig is, en er een andere manier is om de gewenste flexibiliteit te behouden, dan kan het wissel best geschrapt worden.
pi_214537484
Helaas schrappen ze evengoed wissels die wel dagelijks gebruikt werden. Met de verbouwing van Amersfoort kunnen alleen treinen vanaf spoor 7 onafhankelijk richting Hilversum vertrekken, vanaf alle andere sporen moet je de eerste kilometer linkerspoor gaan rijden. Oftewel als vanaf spoor 5 de IC naar Amsterdam vertrekt kan er tegelijk niks meer vanuit Hilversum binnenkomen op spoor 2 of 4.
pi_214537775
PKP bestelt 450 nieuwe rijtuigen: https://www.lok-report.de(...)50-neue-waggons.html
Bier.
  Moderator zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:17:38 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214538036
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
PKP bestelt 450 nieuwe rijtuigen: https://www.lok-report.de(...)50-neue-waggons.html
Getrokken treinen *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214542570
Kwam doordat ik wat aan t uitzoeken was over het station in mijn woonplaats uiteindelijk op dit forum uit:

upload images

Ben jij dat @Dr_Flash ? :D
Zag Erno-BE ook voorbijkomen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:09:22 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214542932
Ja, het is de enige echte
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:10:43 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214542965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Helaas schrappen ze evengoed wissels die wel dagelijks gebruikt werden. Met de verbouwing van Amersfoort kunnen alleen treinen vanaf spoor 7 onafhankelijk richting Hilversum vertrekken, vanaf alle andere sporen moet je de eerste kilometer linkerspoor gaan rijden. Oftewel als vanaf spoor 5 de IC naar Amsterdam vertrekt kan er tegelijk niks meer vanuit Hilversum binnenkomen op spoor 2 of 4.
Volgens de dienstregeling kun je de treinen uit Hilversum prima afhandelen op spoor 1 aangezien ze normaal toch allemaal richting Deventer vertrekken, behoudens de kerende treinen. Die kunnen wel even wachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214543118
Zoals Prorail het zelf omschrijft, het is een manier om het spoor efficienter te maken.
Over een spoor zonder wissel kan je sneller rijden.
Indien mogelijk worden drie sporen vervangen door twee sporen.
Zie Santpoort-Noord en Heerhugowaard. Scheelt een wissel en een stuk spoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214544099
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Volgens de dienstregeling kun je de treinen uit Hilversum prima afhandelen op spoor 1 aangezien ze normaal toch allemaal richting Deventer vertrekken, behoudens de kerende treinen. Die kunnen wel even wachten
De meeste series vanuit Hilversum rijden juist door naar Vathorst en Schothorst. En die kun je dus nooit onafhankelijk plannen van de treinen tussen Utrecht en Apeldoorn omdat je of bij aankomst, of bij vertrek elkaar altijd moet kruisen dankzij het gebrek aan wissels.
pi_214545347
Joepie voor robuuste infra.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214545351
Slash S!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:54:19 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214545499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 17:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]
De meeste series vanuit Hilversum rijden juist door naar Vathorst en Schothorst. En die kun je dus nooit onafhankelijk plannen van de treinen tussen Utrecht en Apeldoorn omdat je of bij aankomst, of bij vertrek elkaar altijd moet kruisen dankzij het gebrek aan wissels.
Zolang je Utrecht - Zwolle niet in de weg zit zou dat geen punt moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:24:56 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_214546770
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zoals Prorail het zelf omschrijft, het is een manier om het spoor efficienter te maken.
Over een spoor zonder wissel kan je sneller rijden.
Indien mogelijk worden drie sporen vervangen door twee sporen.
Zie Santpoort-Noord en Heerhugowaard. Scheelt een wissel en een stuk spoor.
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_214546812
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:

[..]
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
zoals jij het omschrijft komt het bij mij over net als in de IT het centraliseren en vervolgens weer decentraliseren van serverparken

zou prorail dat ook doen?
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:30:40 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_214546842
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:27 schreef mschol het volgende:

[..]
zoals jij het omschrijft komt het bij mij over net als in de IT het centraliseren en vervolgens weer decentraliseren van serverparken

zou prorail dat ook doen?
De wal zal het schip wel een keer keren, denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_214547379
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:

[..]
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
Ik denk dat ook; het weghalen van dat spoor in Deventer was nergens voor nodig en alleen maar een extra handicap op een lijn waarop te weinig stallingscapaciteit is voor goederenvervoer.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:34:11 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214547885
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:

[..]
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
ProRail heeft de wens om naar 0 verwijtbare storingen te gaan, maar in de praktijk schrik ik van de hoeveelheid kleine en grote verstoringen op sommige trajecten.

Tegen de reiziger wordt steeds vaker gezegd: zoek het maar uit, maar als bij een verstoringen bussen een zo kort mogelijk traject hoeven te pendelen dan kun je de gevolgen van het gebrek aan bussen en chauffeurs nog enigszins beperken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214548031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zoals Prorail het zelf omschrijft, het is een manier om het spoor efficienter te maken.
Over een spoor zonder wissel kan je sneller rijden.
Indien mogelijk worden drie sporen vervangen door twee sporen.
Zie Santpoort-Noord en Heerhugowaard. Scheelt een wissel en een stuk spoor.
Het is niet per se waar dat je sneller kan rijden over een spoor zonder wissel. Een spoor met een wissel er in waar je kan afbuigen van het rechtdoorliggende spoor heeft geen enkele invloed op je reguliere dienstregeling. Pas zodra de stront aan de knikker is heb je last van dit wissel maar dan maakt het allemaal toch niet zoveel meer uit.

Het probleem is dat wissels stuk kunnen gaan en je ergens een wissel in storing hebt die je amper gebruikt. Hoewel dit argument wel heel er afhangt van wie je het vraagt. Heb nog nooit een goed onderbouwde analyse gezien dat het weghalen van de wissels onderaan de streep echt beter is voor de reiziger.
pi_214548213
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:41 schreef Viezze het volgende:

[..]
Het is niet per se waar dat je sneller kan rijden over een spoor zonder wissel. Een spoor met een wissel er in waar je kan afbuigen van het rechtdoorliggende spoor heeft geen enkele invloed op je reguliere dienstregeling. Pas zodra de stront aan de knikker is heb je last van dit wissel maar dan maakt het allemaal toch niet zoveel meer uit.

Het probleem is dat wissels stuk kunnen gaan en je ergens een wissel in storing hebt die je amper gebruikt. Hoewel dit argument wel heel er afhangt van wie je het vraagt. Heb nog nooit een goed onderbouwde analyse gezien dat het weghalen van de wissels onderaan de streep echt beter is voor de reiziger.
Ik bedoelde ook niet zozeer sneller rijden, maar meer zonder af te remmen.
Heb je het over een hogesnelheidswissel dan kun je met 140 km/uur door.
Echter de wissels met een snelheidsbeperking van 80 km/uur liggen nog op veel plekken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214549015
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ik bedoelde ook niet zozeer sneller rijden, maar meer zonder af te remmen.
Heb je het over een hogesnelheidswissel dan kun je met 140 km/uur door.
Echter de wissels met een snelheidsbeperking van 80 km/uur liggen nog op veel plekken.
Dat klopt, maar op een locatie als Utrecht (waar dat soort 80 wissels liggen) kan je toch niet veel harder dan 80 rijden omdat elke trein daar stopt.

Dat is wel iets anders dan die wisselstraten zoals o.a. Amersfoort waar je al boemelend doorheen sukkelt, ben benieuwd hoe dat is na de verbouwing.
pi_214553660
Je vergeet de goederentreinen, en dat vreet capaciteit als die moeten vertragen
  zondag 4 augustus 2024 @ 15:16:03 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214559712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 21:15 schreef Viezze het volgende:

[..]
Dat is wel iets anders dan die wisselstraten zoals o.a. Amersfoort waar je al boemelend doorheen sukkelt, ben benieuwd hoe dat is na de verbouwing.
Het verschil tussen Utrecht voor en na DSSU is dag en nacht, binnen- en uitrijden gaat daar veel vlotter dan ooit.
pi_214567950
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 15:16 schreef James1988 het volgende:

[..]
Het verschil tussen Utrecht voor en na DSSU is dag en nacht, binnen- en uitrijden gaat daar veel vlotter dan ooit.
Ja dat weet ik, het blijft een mooi gezicht als een trein zo hard binnen komt rijden. Wordt Amersfoort ook ingericht met 80-wissels? Dat boemelen voor Amersfoort duurt voor je gevoel ook eeuwen. Net als Amsterdam overigens, maar ik begreep dat de snelheid daar naar 60 gaat.
  maandag 5 augustus 2024 @ 00:10:20 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214570679
Bij de herinrichting van Amersfoort wordt er inderdaad aan snelheidsverhoging gewerkt. Sporenplan.nl is al bijgewerkt, als ik alles daar goed begrijp gaat de snelheid langs perrons omhoog naar 60 km/u en zijn veel (maar niet alle) wissels geschikt voor 80 km/u.

Sommige wissels zijn krapper en hebben daardoor een snelheidsbeperking van 40 km/u en 60 km/u. Als ik het een beetje goed kan inschatten is dat voor gevallen waar bijsturing nodig is, of bijvoorbeeld voor treinseries die toch in Amersfoort eindigen (en een perron bezet houden).
pi_214601880
Ik zag in een cabride dat er in Delft ook mooie meters gemaakt worden. Eind augustus ofzo is het klaar?
Bier.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:07:13 #45
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214602617
Wat is er aan de hand met de ICE L? Op Drehscheibe 7 pagina's discussie, maar het nieuwsartikel zit achter een betaalslagboom. Zie hier: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,10873466

Zou de ICE L in de zomer van 2025 wel kunnen rijden tussen Amsterdam en Berlin? Die zespersoonscoupés die nu worden ingezet in de Eerste Klasse zijn gewoon waardeloos.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:36:22 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214603239
Talgo heeft capaciteitsproblemen en kan afspraken niet nakomen. Vanuit Skodak en Magwagon (Hongarije) is er belangstelling de boel over te nemen.

https://www.n-tv.de/wirts(...)article25092917.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:07:57 #47
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214603814
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Talgo heeft capaciteitsproblemen en kan afspraken niet nakomen. Vanuit Skodak en Magwagon (Hongarije) is er belangstelling de boel over te nemen.

https://www.n-tv.de/wirts(...)article25092917.html
Er schijnt ook nog commotie te zijn over de mogelijke overname door Ganz-Mávag, zodat de regering Orbán dan de monopolie krijgt op omspoorbare treinen. Beetje paniekvoetbal wat mij betreft. Ganz-Mávag is onvergelijkbaar met het Russische Transmashholding.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator woensdag 7 augustus 2024 @ 00:39:15 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214605536
Tja, als je dat niet wilt van iets dat sowieso al buitenlands is, moet je zelf een bod doen of Siemens een opdracht geven zoiets te ontwikkelen.

Ik bedoelde ook Magvar, verkeerde afkorting gekozen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 augustus 2024 @ 02:29:11 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_214606005
Als ik het me goed herinner had Siemens geen interesse, en bleef Talgo als enige bieder over.
pi_214616879
Staat mij ook iets van bij.

Kan iemand me vertellen wat de logica is om de ene keer bij werkzaamheden de Pimpel te laten stoppen in Zwolle en de andere keer niet? Het lijkt wel bijna om en om.
Bier.
  Moderator woensdag 7 augustus 2024 @ 20:50:41 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214617087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat mij ook iets van bij.

Kan iemand me vertellen wat de logica is om de ene keer bij werkzaamheden de Pimpel te laten stoppen in Zwolle en de andere keer niet? Het lijkt wel bijna om en om.
Misschien wel of niet stoppen in Amersfoort of een ander station?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 7 augustus 2024 @ 21:03:02 #52
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214617376
Denk vooral of Amersfoort-Deventer getremd is of Amersfoort-Weesp gestremd is. Bij de eerste moeten reizigers uit Amersfoort in Zwolle opstappen, bij de tweede in Deventer. Dan is een stop in Zwolle niet nodig.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 augustus 2024 @ 21:18:04 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214617661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:03 schreef Erno-BE het volgende:
Denk vooral of Amersfoort-Deventer getremd is of Amersfoort-Weesp gestremd is. Bij de eerste moeten reizigers uit Amersfoort in Zwolle opstappen, bij de tweede in Deventer. Dan is een stop in Zwolle niet nodig.
Is consistentie dan niet beter?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214618922
Nou er zijn de afgelopen maanden wel consistent zeg maar overal zo'n beetje onhandige werkzaamheden hehehe.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 8 augustus 2024 @ 13:25:49 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_214624864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat mij ook iets van bij.

Kan iemand me vertellen wat de logica is om de ene keer bij werkzaamheden de Pimpel te laten stoppen in Zwolle en de andere keer niet? Het lijkt wel bijna om en om.
Volgens mij heeft het ook te maken met het pad waar ie in rijdt, daarbij is er in de ene richting wel een stop in Zwolle en in de andere niet. Maar blijkbaar wordt die stop soms wel en soms niet voor reizigers gepland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_214628603
Op station Uitgeest stond zojuist ICNG 3141. Te zien was dat machinisten instructie kregen, over het zijklepje in de neus.
1 bak zit volledig onder de graffiti.

Dit stel heeft al aardig wat diensten gereden. Vermoedelijk halen ze een stel uit de dienst om personeel op te leiden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214658809
Geen idee dat er wat onderweg was, maar er rijdt net een stoomtrein door Deventer. Ik denk richting Apeldoorn. Wie er nog wat aan heeft, veel plezier :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214662178
😢Laatst ook al een omgeleide ice gemist.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:50:05 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214662311
Komend weekend eens kijken of ik een ICM of DDZ kan pakken onder de Gooische Boogjes door, aangezien die dag Amersfoort er nog één keer helemaal uit ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:54:46 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214663468
ProRail heeft zo te zien op een nieuwe plek apparatuur geďnstalleerd om de condities van treinen te bekijken en wel ter hoogte van het Zwolse industrieterrein Hessenpoort. Prima plek wel zodat je alles van/naar Meppel kunt checken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214663472
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee dat er wat onderweg was, maar er rijdt net een stoomtrein door Deventer. Ik denk richting Apeldoorn. Wie er nog wat aan heeft, veel plezier :W
twitter
pi_214663817
Mooi. Wel weer jammer dat ik er niet op tijd van wist.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214721904
Koploper! :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 augustus 2024 @ 20:12:00 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214723408
quote:
3s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:47 schreef Socios het volgende:
Koploper! :+
je leeft nog :D
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:30:44 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_214737046
Weet iemand hier wat het ongeveer kost om met de trein vanaf Amsterdam naar Katowice in Polen te reizen? Als ik via de app van ns international zoek krijg ik wel een prima reisadvies met slechts één overstap in Berlijn ostbahnhof, maar een prijs kunnen ze me niet geven, daarvoor moet ik bellen. Ik had als mogelijke reisdatum 18 oktober opgegeven (vertrek 's avonds om 22 uur nog wat).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_214737066
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:30 schreef DJMO het volgende:
Weet iemand hier wat het ongeveer kost om met de trein vanaf Amsterdam naar Katowice in Polen te reizen? Als ik via de app van ns international zoek krijg ik wel een prima reisadvies met slechts één overstap in Berlijn ostbahnhof, maar een prijs kunnen ze me niet geven, daarvoor moet ik bellen. Ik had als mogelijke reisdatum 18 oktober opgegeven (vertrek 's avonds om 22 uur nog wat).
Zoeken via Bahn.de, die geven wel prijzen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:37:05 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_214737090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Zoeken via Bahn.de, die geven wel prijzen.
Ook in de DB app geen prijsinformatie helaas
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_214737107
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:37 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ook in de DB app geen prijsinformatie helaas
Ik zie toch heel duidelijk ¤ 99,90 staan. Andere datum, maar oke.
De link zit erin, je hoeft alleen maar te klikken.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:56:29 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214737921
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:30 schreef DJMO het volgende:
Weet iemand hier wat het ongeveer kost om met de trein vanaf Amsterdam naar Katowice in Polen te reizen? Als ik via de app van ns international zoek krijg ik wel een prima reisadvies met slechts één overstap in Berlijn ostbahnhof, maar een prijs kunnen ze me niet geven, daarvoor moet ik bellen. Ik had als mogelijke reisdatum 18 oktober opgegeven (vertrek 's avonds om 22 uur nog wat).
Vertrek om 22:xx vanaf Amsterdam? Is dat niet de European Sleeper? Verkoopt de NS (of DB) überhaupt wel kaartjes voor die trein?
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:35:58 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_214738133
Nee daar verkopen NS en DB geen kaartjes voor, die trein moet je apart boeken op https://www.europeansleeper.eu/
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:29:20 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_214739930
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:35 schreef ReisT het volgende:
Nee daar verkopen NS en DB geen kaartjes voor, die trein moet je apart boeken op https://www.europeansleeper.eu/
Dank. Daar heb ik iets aan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:29:06 #72
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214741162
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:30 schreef DJMO het volgende:
Weet iemand hier wat het ongeveer kost om met de trein vanaf Amsterdam naar Katowice in Polen te reizen? Als ik via de app van ns international zoek krijg ik wel een prima reisadvies met slechts één overstap in Berlijn ostbahnhof, maar een prijs kunnen ze me niet geven, daarvoor moet ik bellen. Ik had als mogelijke reisdatum 18 oktober opgegeven (vertrek 's avonds om 22 uur nog wat).
Tickets naar Polen kunnen pas 60 dagen van tevoren geboekt worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Sport zondag 18 augustus 2024 @ 13:34:38 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_214744537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 22:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Tickets naar Polen kunnen pas 60 dagen van tevoren geboekt worden.
Vanaf morgen dus ;)

Zie dat er voor de week ervoor prijzen van 196 Zloty (¤46, 1e klas) en 131 Zloty (¤31, 2e klas) gevraagd worden voor Berlijn-Katowice (via bilet.intercity.pl). De overstap vanaf ES 453 op EC 57 in Berlijn is in elk geval ruim genoeg met 4:36 :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:42:07 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214744633
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]
Vanaf morgen dus ;)

Zie dat er voor de week ervoor prijzen van 196 Zloty (¤46, 1e klas) en 131 Zloty (¤31, 2e klas) gevraagd worden voor Berlijn-Katowice (via bilet.intercity.pl). De overstap vanaf ES 453 op EC 57 in Berlijn is in elk geval ruim genoeg met 4:36 :+
Weet je dat zeker, het blijft wel Duitsland he..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214744918
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee dat er wat onderweg was, maar er rijdt net een stoomtrein door Deventer. Ik denk richting Apeldoorn. Wie er nog wat aan heeft, veel plezier :W
Choo-choo ;)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_214760733
twitter
pi_214762432
NS verwacht komende half jaar meer overlast en te weinig zitplaatsen

Treinen reden het afgelopen halfjaar nog te vaak niet op tijd en ook in het najaar verwachten de NS en ProRail problemen op het spoor. De spoorwegorganisaties kampen met problemen die vooral veroorzaakt worden door werkzaamheden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:30:40 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_214762494



@Station Hoorn
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_214762833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:21 schreef b2py het volgende:
NS verwacht komende half jaar meer overlast en te weinig zitplaatsen

Treinen reden het afgelopen halfjaar nog te vaak niet op tijd en ook in het najaar verwachten de NS en ProRail problemen op het spoor. De spoorwegorganisaties kampen met problemen die vooral veroorzaakt worden door werkzaamheden.
Dit kansloze jankverhaal horen we ook pas dertig jaar of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214764455
Ik wil heel graag een Plan U in model. Gezellig.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')