ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Ik ben d'r nog steeds niet mee geweest. En ik wil graag 200 dus ik wacht wel tot de snelle brusselaar er is en dan ga ik met die goedkope klassieke trein verder naar Parijs.
Op donderdag 1 augustus 2024 22:13 schreef b2py het volgende: Die rijdt alleen tijdens de spelen, er gaan geruchten dat het permanent wordt vanaf dienstregeling 2025 maar tot die tijd..
Das ook wanneer de snelle brusselaar gaat rijden. Maar prima, we gaan het zien
Het lijkt mij dat er door de berichtgeving zo goed als geen nieuwe reserveringen gedaan worden bij Dinnertrain.
Vervelende situatie. Met name omdat Train Charter Services (TCS) hierdoor opnieuw minder werk heeft. Overigens is Train Charter Services een compleet ander bedrijf, andere entiteit, dan Train Charter Events - waar DinnerTrain onder valt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De dienstregeling voor de Dutch Grand Prix is toegevoegd aan de reisplanner. Gedurende het weekend zal de stoptrein Hoorn-Haarlem niet verder gaan dan Santpoort-Noord. Vanaf daar zal een stoptrein naar Haarlem rijden over Spoor 2 naar Spoor 8 van station Haarlem. Zo is er geen kruising met de trein die naar Zandvoort aan Zee gaat. Slim bedacht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ritten annuleren maar geen geld teruggeven ('je krijgt een waardebon'), vage excuses voor waarom de trein niet rijdt, personeel dat al maanden op geld wacht...
Ze zouden in België gaan rijden, maar tot op heden is er nog geen enkele rit geweest. Mensen die al wel hadden geboekt moesten zelf tot de ontdekking komen dat hun trein niet reed: https://tripbytrip.org/20(...)informing-customers/
Het klinkt niet alsof Dinner Train nog lang zal leven
Op vrijdag 2 augustus 2024 12:02 schreef spectrumanalyser het volgende: De dienstregeling voor de Dutch Grand Prix is toegevoegd aan de reisplanner. Gedurende het weekend zal de stoptrein Hoorn-Haarlem niet verder gaan dan Santpoort-Noord. Vanaf daar zal een stoptrein naar Haarlem rijden over Spoor 2 naar Spoor 8 van station Haarlem. Zo is er geen kruising met de trein die naar Zandvoort aan Zee gaat. Slim bedacht.
Weghalen kost inderdaad geld, maar laten liggen kost ook geld. Een wissel moet onderhouden worden, en het kan storingen veroorzaken. Een recht stuk spoor is veel eenvoudiger.
Als een wissel in de dagelijkse dienstuitvoering niet (meer) nodig is, en er een andere manier is om de gewenste flexibiliteit te behouden, dan kan het wissel best geschrapt worden.
Helaas schrappen ze evengoed wissels die wel dagelijks gebruikt werden. Met de verbouwing van Amersfoort kunnen alleen treinen vanaf spoor 7 onafhankelijk richting Hilversum vertrekken, vanaf alle andere sporen moet je de eerste kilometer linkerspoor gaan rijden. Oftewel als vanaf spoor 5 de IC naar Amsterdam vertrekt kan er tegelijk niks meer vanuit Hilversum binnenkomen op spoor 2 of 4.