Zolang je Utrecht - Zwolle niet in de weg zit zou dat geen punt moeten zijnquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De meeste series vanuit Hilversum rijden juist door naar Vathorst en Schothorst. En die kun je dus nooit onafhankelijk plannen van de treinen tussen Utrecht en Apeldoorn omdat je of bij aankomst, of bij vertrek elkaar altijd moet kruisen dankzij het gebrek aan wissels.
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zoals Prorail het zelf omschrijft, het is een manier om het spoor efficienter te maken.
Over een spoor zonder wissel kan je sneller rijden.
Indien mogelijk worden drie sporen vervangen door twee sporen.
Zie Santpoort-Noord en Heerhugowaard. Scheelt een wissel en een stuk spoor.
zoals jij het omschrijft komt het bij mij over net als in de IT het centraliseren en vervolgens weer decentraliseren van serverparkenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
De wal zal het schip wel een keer keren, denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:27 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals jij het omschrijft komt het bij mij over net als in de IT het centraliseren en vervolgens weer decentraliseren van serverparken
zou prorail dat ook doen?
Ik denk dat ook; het weghalen van dat spoor in Deventer was nergens voor nodig en alleen maar een extra handicap op een lijn waarop te weinig stallingscapaciteit is voor goederenvervoer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alle flexibiliteit t.b.v. treinen buiten de normale dienstregeling, of bij verstoringen is daarmee weg. Ik vind dat men doorschiet in de efficiencyslag.
ProRail heeft de wens om naar 0 verwijtbare storingen te gaan, maar in de praktijk schrik ik van de hoeveelheid kleine en grote verstoringen op sommige trajecten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is niet per se waar dat je sneller kan rijden over een spoor zonder wissel. Een spoor met een wissel er in waar je kan afbuigen van het rechtdoorliggende spoor heeft geen enkele invloed op je reguliere dienstregeling. Pas zodra de stront aan de knikker is heb je last van dit wissel maar dan maakt het allemaal toch niet zoveel meer uit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zoals Prorail het zelf omschrijft, het is een manier om het spoor efficienter te maken.
Over een spoor zonder wissel kan je sneller rijden.
Indien mogelijk worden drie sporen vervangen door twee sporen.
Zie Santpoort-Noord en Heerhugowaard. Scheelt een wissel en een stuk spoor.
Ik bedoelde ook niet zozeer sneller rijden, maar meer zonder af te remmen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is niet per se waar dat je sneller kan rijden over een spoor zonder wissel. Een spoor met een wissel er in waar je kan afbuigen van het rechtdoorliggende spoor heeft geen enkele invloed op je reguliere dienstregeling. Pas zodra de stront aan de knikker is heb je last van dit wissel maar dan maakt het allemaal toch niet zoveel meer uit.
Het probleem is dat wissels stuk kunnen gaan en je ergens een wissel in storing hebt die je amper gebruikt. Hoewel dit argument wel heel er afhangt van wie je het vraagt. Heb nog nooit een goed onderbouwde analyse gezien dat het weghalen van de wissels onderaan de streep echt beter is voor de reiziger.
Dat klopt, maar op een locatie als Utrecht (waar dat soort 80 wissels liggen) kan je toch niet veel harder dan 80 rijden omdat elke trein daar stopt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet zozeer sneller rijden, maar meer zonder af te remmen.
Heb je het over een hogesnelheidswissel dan kun je met 140 km/uur door.
Echter de wissels met een snelheidsbeperking van 80 km/uur liggen nog op veel plekken.
Het verschil tussen Utrecht voor en na DSSU is dag en nacht, binnen- en uitrijden gaat daar veel vlotter dan ooit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan die wisselstraten zoals o.a. Amersfoort waar je al boemelend doorheen sukkelt, ben benieuwd hoe dat is na de verbouwing.
Ja dat weet ik, het blijft een mooi gezicht als een trein zo hard binnen komt rijden. Wordt Amersfoort ook ingericht met 80-wissels? Dat boemelen voor Amersfoort duurt voor je gevoel ook eeuwen. Net als Amsterdam overigens, maar ik begreep dat de snelheid daar naar 60 gaat.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het verschil tussen Utrecht voor en na DSSU is dag en nacht, binnen- en uitrijden gaat daar veel vlotter dan ooit.
Er schijnt ook nog commotie te zijn over de mogelijke overname door Ganz-Mávag, zodat de regering Orbán dan de monopolie krijgt op omspoorbare treinen. Beetje paniekvoetbal wat mij betreft. Ganz-Mávag is onvergelijkbaar met het Russische Transmashholding.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Talgo heeft capaciteitsproblemen en kan afspraken niet nakomen. Vanuit Skodak en Magwagon (Hongarije) is er belangstelling de boel over te nemen.
https://www.n-tv.de/wirts(...)article25092917.html
Misschien wel of niet stoppen in Amersfoort of een ander station?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat mij ook iets van bij.
Kan iemand me vertellen wat de logica is om de ene keer bij werkzaamheden de Pimpel te laten stoppen in Zwolle en de andere keer niet? Het lijkt wel bijna om en om.
Is consistentie dan niet beter?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:03 schreef Erno-BE het volgende:
Denk vooral of Amersfoort-Deventer getremd is of Amersfoort-Weesp gestremd is. Bij de eerste moeten reizigers uit Amersfoort in Zwolle opstappen, bij de tweede in Deventer. Dan is een stop in Zwolle niet nodig.
Volgens mij heeft het ook te maken met het pad waar ie in rijdt, daarbij is er in de ene richting wel een stop in Zwolle en in de andere niet. Maar blijkbaar wordt die stop soms wel en soms niet voor reizigers gepland.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat mij ook iets van bij.
Kan iemand me vertellen wat de logica is om de ene keer bij werkzaamheden de Pimpel te laten stoppen in Zwolle en de andere keer niet? Het lijkt wel bijna om en om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |