Als er n situatie niet zwart wit is...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat activisten als oorlogsmisdaden zien is irrelevant. Zelfs op Wikipedia staan de uitschakeling van terroristenleiders en de het bombardement van een ziekenhuis door een afgeslagen raket van Islamtische Jihad op 17 oktober vorig jaar, in een lijst van zogenaamde "Isralische oorlogsmisdaden".
Het heeft ook niets te maken met het willen kiezen van n kant, maar met het feit dat sommige situaties nu eenmaal relatief zwart-wit zijn. Dit conflict is daar een voorbeeld van, maar bijvoorbeeld de oorlog in Oekrane ook.
Allemaal leuk en aardig maar dan moet Isral het maar besturen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Isral zal dat prima vinden maar ik vrees dat de UN dat niet gaat willen.
Vrije verkiezingen in een dictatoriaal gegrondveste tribale cultuur, blijkt uitermate lastig.
Democratie moet je zelf willen en is niet af te dwingen.
De top van Amnesty is al langer bedenkelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Toen ik nog jong was, was het hele bestaansrecht van Amnesty international het aanklagen van zulke regimes. Nu richten ze zich liever op democratien die in een moeilijke positie fouten maken dan op regimes die tot op het bot fout zjn
Besturen zal Isral niet doen, dan mogen anderen - die het beter weten - doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar dan moet Isral het maar besturen.
Niet te doen joh, dat geetter blijft. Nee zij kunnen zichzelf niet besturen. Eerst Deradicaliseren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Besturen zal Isral niet doen, dan mogen anderen - die het beter weten - doen.
Isral zal het gebied omheinen, zo toezien op -en daarmee haar veiligheidsgaranties afdwingen.
Dit allemaal nadat de gegijzelden vrij zijn en verantwoordelijken voor 07okt23 zich hebben verantwoord.
In iedere posting die je schrijft nuanceer je de moord op Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen. In iedere posting die je schrijft probeer je ze neer te zetten als een soort van dieren. Het racisme druipt er wel heel nadrukkelijk vanaf. Je onderbouwd het iedere keer zelf al.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je kunt mijn standpunten verdraaien wat je wilt, maar dat gaat je hier niet uit weten te redden. En als je mij beticht van racisme, mag je dat ook wel even wat beter gaan onderbouwen.
Ik maak helemaal geen onderscheid tussen de Gazastrook en de Westbank in je quote. Je hebt Palestijnen die in het ene en het andere gebied wonen maar het zijn allen Palestijnen.quote:Nee hoor, zoals hierboven ook al aangegeven: Isral is het slachtoffer. En voorheen waren de Joodse gemeenschappen in de regio dit. 7 oktober kwam inderdaad uit de lucht vallen want de Gazastrook is niet de Westelijke Jordaanoever, je wisselt twee losstaande gebieden met verschillende gezaghebbers met elkaar.
Je negeert voor het gemak even dat de Joodse terreur veel breder was dan enkel tegen de Arabieren en dat het de Britten waren die in de eerste helft van de vorige eeuw de macht hadden in het gebied. Nadat organisaties als Haganah eerst nog de Britten hielpen de Palestijnen te onderdrukken pleegden ze later ook aanslagen op diezelfde Britten. Dat had dus al snel niet zo heel veel meer te maken met een 'reactie op het geweld van de Arabieren'. Het doel was om controle over het land te krijgen en het middel was terreur. Zionistische terreurorganisaties hebben een heel gruwelijke geschiedenis:quote:Dat klopt niet. Zelfs in academische kringen is de consensus dat de Haganah, de eerste Joodse paramilitaire organisatie in de regio, werd opgericht in reactie op het geweld van de Arabieren. Zie bijvoorbeeld:
Het is, net als heel Palestina, sinds ongeveer het jaar 610 een gebied van Islamitische c.q. Arabische bewoners. En daarvoor was er, na de bezetting door de Romeinen, in ieder geval geen echt Joodse staat meer te noemen. Ik zou zeggen dat als een gebied bijna 1500 jaar bewoond is door een groep dat je wel kunt stellen dat het in hoofdzaak hun gebied is. Christenen hebben er in de laatste 2000 jaar misschien wel net zoveel zeggenschap over dan Joden.quote:Dat er zich Joden vestigen op de Westelijke Jordaanoever is mij bekend. Er hebben daar altijd al Joodse gemeenschappen gewoond. Het Jodendom is namelijk ontstaan in dit gebied. In tegenstelling tot wat sommigen denken, is dit geen Islamitisch en Arabisch grondgebied.
Allicht niet: tot 1920 woonden er nauwelijks Joden in dit gebied maar vrijwel uitsluitend Arabieren. Je kunt moeilijk stellen dat ze hun eigen land gestolen hebben.quote:En wat heeft de aanwezigheid van Joden te maken met het 'stelen' van grondgebied? Dat was namelijk jouw initile claim. Er wonen bijna 2 miljoen Arabieren in Isral, we zeggen toch ook niet dat zij grondgebied hebben gestolen?
Het is geen betwist gebied maar illegaal bezet gebied: dat is door meerdere internationale instanties (o.a. het International Court of Justice) bevestigd. Isral is de enige die het omschrijft als "betwist gebied".quote:De Westelijke Jordaanoever is juridische termen een betwist gebied. Dat wil zeggen dat meerdere partijen er een claim op leggen. Tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, was het gebied geannexeerd door Jordani, waar nooit een probleem van werd gemaakt. In die oorlog heeft men het gebied verloren aan Isral, dat nu bepaalde delen in controle heeft. Saillant detail detail: Jordani wil het trouwens ook niet terughebben.
Als de uitspraken van een persoon de mening van een volledige organisatie zouden verwoorden dan is Isral uit op massamoord en/of etnische zuiveringen: https://mondoweiss.net/20(...)-as-humanitarianism/quote:En wat men bij nu.nl schrijft of wat een overduidelijk vooringenomen groep activisten van Amnesty zeggen kan ik weinig mee. Bij Amnesty vind men dat Isral niet eens bestaansrecht heeft zoals al eens is gebleken uit de verspreking van een directeur.
Het is racistisch omdat het niet waar is maar een stereotype. Bij racisme probeer je complete groepen af te rekenen op stereotypen die gebaseerd zijn op de daden of uitspraken van enkelen. Vind je antisemitische stereotypen ook normaal?quote:Waarom zou het benoemen van de intenties van de Palestijnse terroristen racistisch zijn? Men heeft zelfs na 7 oktober nog aangekondigd deze aanslagen net zolang te willen herhalen tot Isral is vernietigt is. Vanuit dat perspectief lijk jij die intenties juist op Isral te projecteren.
Nogmaals: je maakt zelf dat onderscheid. Ik doe dat niet.quote:Hamas is min of meer niet actief in de Westelijke Jordaanoever, daar is er wel steun voor de beweging onder de bevolking, maar op enkele 'sleeper cells' na heeft Hamas daar geen concrete invloed. Je haat dus weer de beide gebieden (Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever) door elkaar.
Dat Fatah geen gematigde organisatie zou zijn is nu juist het argument waarmee Isral hen probeert te onderdrukken en (zoals je nu zelf ook doet) in een negatief daglicht te stellen. Een zwak Fatah betekend dat meer Palestijnen hun toevlucht nemen tot Hamas wat in het belang is van Isralische haviken. Die zijn er juist bij gebaat om het verhaal van "zielig Israel dat wordt bedreigd door de Islamieten" te verkopen en daarmee geld en militaire middelen binnen te halen. Zoals je zelf (opnieuw) ook doet.quote:En Fatah is trouwens geen gematigde organisatie, ook Fatah een lange geschiedenis van terrorisme, men betaald nog altijd de families van omgekomen terroristen en gebruikt ook niet voor niets nog altijd het oorspronkelijke logo, met wapens en al achter een gebied dat totaal groen gekleurd is.
Dat is niet hetzelfde als het ongedaan maken van de illegale kolonisatie. Ik vermoed dat er niet zoveel Joden wonen die er al voor de illegale bezetting woonden, maar die groep zou dan moeten kunnen blijven. Het beindigen van de illegale kolonisatie betekend dat Isral de controle over het gebied weer moet overdragen en dat de kolonisten die er na de bezetting zijn gaan wonen moeten vertrekken.quote:Ik neem aan dat je hier bedoelt dat alle Joden van de Westelijke Jordaanoever moeten worden verwijderd?
Zoals ik al eerder aangaf: Isral heeft er alles aan gedaan om gematigde stromingen de kop in te drukken. Had Fatah dan ondersteund in plaats van ze het leven zuur gemaakt.quote:Dat dit niets zal uithalen heeft de Gazastrook wel bewezen. Daar heeft Isral zoals bekend in 2005 alle Joden weggehaald, de macht overdragen aan de Palestijnen, die vervolgens meteen Hamas verkozen als hun leiders en het hele gebied in een compleet terreurhol hebben veranderd. Inclusief een verpaupering van de bevolking en zelfverrijking van de leiders.
Zoals ik hiervoor al aangaf zeg ik helemaal niet dat er geen Joden zouden kunnen wonen op de Westbank. Het is de kolonisatie en de bezetting van Isral die fout is: niet het feit dat er Joden zouden wonen.quote:Probeer dus eerst maar eens te onderbouwen waarom er geen Joden zouden kunnen wonen op de Westelijke Jordaanoever. Isral heeft een aanzienlijke Arabische en Islamtische minderheid. En er is geen reden dat een Palestijnse staat geen Joodse minderheid kan hebben.
Dat laatste gaat je zelf al heel goed af middels je postings. Ik zou eerder zeggen: stop eens met mijn punt te bewijzen.quote:Je weet nota bene mijn punt zelf te bevestigen. Je geeft aan dat alle Joodse nederzettingen ongedaan moeten maken en als het dan wordt benoemd dat dit de bedoeling is, dan is het racistisch om dit te zeggen? Het is een hele rare manier van discussiren. Wat ik al eerder aangaf, als je mensen van racisme beticht probeer dit dan tenminste goed te onderbouwen.
Wat versta je onder enkelen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:01 schreef beantherio het volgende:
Het is racistisch omdat het niet waar is maar een stereotype. Bij racisme probeer je complete groepen af te rekenen op stereotypen die gebaseerd zijn op de daden of uitspraken van enkelen. Vind je antisemitische stereotypen ook normaal?
Bij je typische haatbaard zou ik het nog snappen. Ik mis alleen de nodige context? Kan online ook niet al te veel info vinden ( buiten zijn arrestatie om )quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is een uitstekende zet, de drang in Islamtische kringen om herhaaldelijk terrorisme en radicalisme te verheerlijken moet keihard worden aangepakt.
Dit zou men in het Westen ook veel vaker moeten doen. De realiteit is namelijk dat er ook in menig moskee hier de afgelopen dagen en komende dagen stil zal worden gestaan bij de uitschakeling van een terrorist Haniyeh.
Vermoeiend weer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
In iedere posting die je schrijft nuanceer je de moord op Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen. In iedere posting die je schrijft probeer je ze neer te zetten als een soort van dieren. Het racisme druipt er wel heel nadrukkelijk vanaf. Je onderbouwd het iedere keer zelf al.
Bijzondere redenering. Dat er meerdere volkeren zijn verdreven maakt niet uit, zodra het in handen valt Islamtische Arabieren is het ineens hun gebied. Hmm, dat is een weinig overtuigend argument.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is, net als heel Palestina, sinds ongeveer het jaar 610 een gebied van Islamitische c.q. Arabische bewoners. En daarvoor was er, na de bezetting door de Romeinen, in ieder geval geen echt Joodse staat meer te noemen. Ik zou zeggen dat als een gebied bijna 1500 jaar bewoond is door een groep dat je wel kunt stellen dat het in hoofdzaak hun gebied is. Christenen hebben er in de laatste 2000 jaar misschien wel net zoveel zeggenschap over dan Joden.
Zoals ik de vorige keer al had uitgelegd is de Haganah juist opgericht in reactie op het Arabische terrorisme van de jaren 1920 gericht op de Joodse gemeenschappen in de regio. Dit benadrukt dus dat Joden zich begonnen te organiseren (zoals men ook in Europa deed tegen pogroms) nadat men meermaals was aangevallen door Arabieren. Wederom:quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je negeert voor het gemak even dat de Joodse terreur veel breder was dan enkel tegen de Arabieren en dat het de Britten waren die in de eerste helft van de vorige eeuw de macht hadden in het gebied. Nadat organisaties als Haganah eerst nog de Britten hielpen de Palestijnen te onderdrukken pleegden ze later ook aanslagen op diezelfde Britten. Dat had dus al snel niet zo heel veel meer te maken met een 'reactie op het geweld van de Arabieren'. Het doel was om controle over het land te krijgen en het middel was terreur. Zionistische terreurorganisaties hebben een heel gruwelijke geschiedenis:
Joodse groeperingen hebben in latere jaren inderdaad terreur uitgevoerd jegens de Britten, onder meer omdat deze de Joodse vluchtelingen vanuit Europa hadden tegen hadden gehouden. Veel Joden konden nergens heen en zijn zo alsnog omgekomen in de Holocaust. Dit heeft verder niets te maken met de Arabieren (Palestijnen).quote:The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role
Bron
Dat zou mijn reactie moeten zijn. Ik vraag niet aan jou om zaken die zondermeer duidelijk zouden moeten zijn uit te gaan leggen.quote:
Meest zwakke reactie denkbaar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zou mijn reactie moeten zijn. Ik vraag niet aan jou om zaken die zondermeer duidelijk zouden moeten zijn uit te gaan leggen.![]()
De tijd dat ik daar meer dan 1 keer op reageer is ook alweer een tijdje voorbij trouwens.
quote:Local Hamas military chief in Tulkarem reportedly killed in IDF airstrike
https://www.timesofisrael(...)ed-in-idf-airstrike/
A local leader of Hamas’s military wing, the Izz a-Din al-Qassam Brigades, was killed in an airstrike in Tulkarem this morning, Ynet reports, citing Hamas radio.
Denk wel dat het tijd nodig heeft iemand te vinden h. En hoe die persoon uit te schakelen. Daar gaan maanden aan voorbereiding op af.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)telijke-jordaanoever
Sorry, maar ik vind het wel toevallig, hoe opeens de ene na de andere zo "precies" uitgeschakeld wordt. Na zoveel maanden oorlogsvoering, kan het ineens wel??
Ik denk dat ze zich, na zoveel maanden, veilig wanen en onvoorzichtig worden. Hun (menselijk) schild laten zakken, eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:
Sorry, maar ik vind het wel toevallig, hoe opeens de ene na de andere zo "precies" uitgeschakeld wordt. Na zoveel maanden oorlogsvoering, kan het ineens wel??
Westelijke jordaanoever is iets verderopquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:
Het is zeker niet toevallig en ik sluit niet uit dat doelen juist door de druk van oorlogsvoering simpelweg minder mogelijkheden hebben zich ergens op te houden. Daarom het juist beter mogelijk wordt om het doel af te bakenen en de kans op een succesvolle eliminatie te vergroten. Het maakt mij ook duidelijk dat Isral zeker niet de afbrandmethode hanteert en elke operatie afstemt op het doel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:
Iemand zal wel aan het praten zijn geslagen. Daarnaast is er weinig plek meer over om te schuilen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:
Doorpakken dus met die oorlog.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zeker niet toevallig en ik sluit niet uit dat doelen juist door de druk van oorlogsvoering simpelweg minder mogelijkheden hebben zich ergens op te houden. Daarom het juist beter mogelijk wordt om het doel af te bakenen en de kans op een succesvolle eliminatie te vergroten. Het maakt mij ook duidelijk dat Isral zeker niet de afbrandmethode hanteert en elke operatie afstemt op het doel.
Iemand die zich geheel vrij kan bewegen is lastiger te vangen dan iemand die maar op een paar plekken zich 'veilig' en 'onbespied' kan wanen.
Kansloos die terrorisme verheerlijkers.quote:Op zondag 4 augustus 2024 08:04 schreef Qarrad het volgende:
Er zijn (onbevestigde) berichten dat Abu Obeida is geliquideerd. Dit is iets van de 17e keer trouwens dat hij dood wordt verklaard, maar gezien de golf van de afgelopen dagen is het niet onwaarschijnlijk dat er in elk geval een poging is gedaan.
Abu Obeida is/was een woordvoerder van Hamas, specifiek voor de Al Qassam-brigades. Deze worden graag aangeroepen door Pro-Hamas-demonstranten om Tel Aviv te veroveren en de naam Abu Obeida zelf verschijnt regelmatig in dreigende graffiti als "Abu Obeida komt eraan". Enkele maanden geleden is dit nog op een politiewagen gekalkt in Amsterdam.
Ah, weer een stropop.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
Messentrekkers en moordenaars
Onbegrijpelijk dat een HR het opneemt voor kolonisten die huizen met mensen er in in brand steken of met scherp op burgers en kinderen schiet![]()
Vandaar, eerst deradicaliseren en heropvoeden, daarna twee staten bespreken. Niet daarvr, want dat heeft natuurlijk geen zin. Dat heeft Gaza wel laten zien.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Eerlijk gezegd zijn dergelijke berichten ook de reden dat een twee staten oplossing niet gaat werken.
Weer een arbitraire lijn in het zand waarover gevochten gaat worden en/of het conflict gaat op dezelfde manier door alleen nu worden er raketten afgeschoten vanuit Iran of Palestina ipv de Gazastrook.
En vanuit Isral gezien is het toch ook niet te verkopen?
Je levert je land in na een ongekende terroristische aanval met geen enkele garantie dat hetzelfde niet weer gebeurt over 2 jaar.
Heeft die terrorist gisteren twee brandstichtende kolonisten neergestoken dan?quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:00 schreef opgebaarde het volgende:
Er was geen argument dus geen stropop. Boven de tweet stond alleen een nare frame, daar valt toch niet op in te gaan. De techniek kopiren werkt het beste. Geniet vooral van die brandstichtende kolonisten
Ik reageer met die verwijzing 'brandstichtende kolonisten' op het gedeelte van HR waar volgens hem een deel van het westen medelijden heeft met Palestijnse moordenaars en hen een eigen land gunt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heeft die terrorist gisteren twee brandstichtende kolonisten neergestoken dan?
Goed verhaal (en ik snap wel wat je wou zeggen), maar het was dus inderdaad een stropop en, erger, een whataboutisme.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik reageer met die verwijzing 'brandstichtende kolonisten' op het gedeelte van HR waar volgens hem een deel van het westen medelijden heeft met Palestijnse moordenaars en hen een eigen land gunt.
Als dat zo is, dan is iedereen die blind achter israel staat ook voor moordende kolonisten en kolonisten die daarna juichen en liedjes zingen over een baby die een langzame pijnlijke dood is gestorven.
Het is een nare discussie techniek van hem. Dat doet hij vaker, waar hij beelden van moordende terroristen omschrijft als 'onschuldige burgers'. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat HR niet voor die moordende kolonisten opneemt. Toch doet hij wel alsof de 'ander' wel zo misselijk is
Ja volstrekt krankjorum al die partijen die oproepen tot staakt het vuren.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Eerlijk gezegd zijn dergelijke berichten ook de reden dat een twee staten oplossing niet gaat werken.
Weer een arbitraire lijn in het zand waarover gevochten gaat worden en/of het conflict gaat op dezelfde manier door alleen nu worden er raketten afgeschoten vanuit Iran of Palestina ipv de Gazastrook.
En vanuit Isral gezien is het toch ook niet te verkopen?
Je levert je land in na een ongekende terroristische aanval met geen enkele garantie dat hetzelfde niet weer gebeurt over 2 jaar.
Er was een staakt het vuren. Die werd gruwelijk verbroken door de palestijnen. Wat voor nut heeft een nieuw staakt het vuren dan met de palestijnen? Dus ja, ze zijn mijn inziens krankjorumquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja volstrekt krankjorum al die partijen die oproepen tot staakt het vuren.
En hoe zie je dat deradicaliseren voor je? Zelfs zonder de huidige oorlog waren de omstandigheden er nou niet bepaald naar dunkt me. Net of er hier twee partijen zijn die ergens moeten werken.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal (en ik snap wel wat je wou zeggen), maar het was dus inderdaad een stropop en, erger, een whataboutisme.
Je kunt (moet, zelfs, imo) die twee zaken los van elkaar beoordelen. Het moordzuchtige haatvolk genaamd Palestijnen verdient inderdaad geen eigen staat momenteel. Eerst mogen zij deradicaliseren, daarna praten we verder. Dat staat los van hetwelke mening je ook hebt over de Westelijke Jordaanoever-kolonisten.
Er was een staakt het vurenquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er was een staakt het vuren. Die werd gruwelijk verbroken door de palestijnen. Wat voor nut heeft een nieuw staakt het vuren dan met de palestijnen? Dus ja, ze zijn mijn inziens krankjorum
Welk deel heb ik het over een staakt het vuren? Of dat dat slecht is?quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja volstrekt krankjorum al die partijen die oproepen tot staakt het vuren.
Lees het bericht eens met een andere bril.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Welk deel heb ik het over een staakt het vuren? Of dat dat slecht is?
Prima als je lekker sarcastisch wilt reageren maar doe dan in ieder geval een poging om iets te typen wat op de post staat.
Zolang het daar bommetje vol levensgevaarlijke islamisten zit die uit zijn op je totale vernietiging is alles wat Isral doet aldaar iets waar ze dankbaar voor mogen zijn, kruimels? Ze krijgen dus wat van Isral en de reactie is ondankbaarheid? Echt het zal allemaal.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Er was een staakt het vurenJa tuurlijk joh en Israel ging echt niet door met bijvoorbeeld illegale nederzettingen, Palestijnen in 'administratieve detentie' aka martelkampen zetten en Gaza afknijpen maar wel verwachten dat Gazanen blij waren met de kruimels. Nergens geen reden voor enige woede bij de Palestijnen hoor
Echt wt een achterlijk frame.
Staakt het vuren was voor gaza, niet voor de westbank. En alhoewel ik zeker voorstander ben voor wat israel doet qua nederzettingen, zijn de palestijnen daar zeker ook niet onschuldig. Laatst was er nog een ophef over een palestijns gezin dat uit hun huis gezet werd. Bleek dat te komen door een rechterlijk bevel omdat ze sinds 2000 al niets betaald hadden.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Er was een staakt het vurenJa tuurlijk joh en Israel ging echt niet door met bijvoorbeeld illegale nederzettingen, Palestijnen in 'administratieve detentie' aka martelkampen zetten en Gaza afknijpen maar wel verwachten dat Gazanen blij waren met de kruimels. Nergens geen reden voor enige woede bij de Palestijnen hoor
Echt wt een achterlijk frame.
En waarom denk je dat het daar bomvol levensgevaarlijke islamisten zit? Die worden zo geboren?quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zolang het daar bommetje vol levensgevaarlijke islamisten zit die uit zijn op je totale vernietiging is alles wat Isral doet aldaar iets waar ze dankbaar voor mogen zijn, kruimels? Ze krijgen dus wat van Isral en de reactie is ondankbaarheid? Echt het zal allemaal.
Nee, die worden arm gehouden door de hamas miljardairs.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:45 schreef viagraap het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het daar bomvol levensgevaarlijke islamisten zit? Die worden zo geboren?
Als ik morgen je huis overneem en jou n verdieping en de serre geef, en dan kom onderhandelen dat we die serre situatie ff zo laten en dat je blij moet zijn dat je die nog hebt, wat doe jij dan?quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
Staakt het vuren was voor gaza, niet voor de westbank. En alhoewel ik zeker voorstander ben voor wat israel doet qua nederzettingen, zijn de palestijnen daar zeker ook niet onschuldig. Laatst was er nog een ophef over een palestijns gezin dat uit hun huis gezet werd. Bleek dat te komen door een rechterlijk bevel omdat ze sinds 2000 al niets betaald hadden.
Als je dit alleen maar aan jodenhaat kunt toekennen snap je gewoon niet wat er allemaal gebeurt en gebeurd is daar. Maar stel we nemen die premisse even aan voor waarheid, lijkt de houding van Isral nu je dan productief? 'Goed onze buren haten ons, maar wat nou als we ze nog meer redenen geven om ons te haten?'quote:Wat betreft martelkampen: als het bekend wordt, wordt et onderzocht en de daders gestraft, net als met excessen van het IDF gebeurt. Dat zie je niet in Gaza, daar juichen ze om zulke zaken. En gaza is in 2005 onafhankelijk geworden. Alle joden zijn daar in de periode daarvoor vermoord. de laatste paar families moesten geevacueerd worden, er leven geen joden meer. Is dat acceptabel voor jou?
Israel heeft geen enkele verplichting daar meer, maar heeft wel jarenlang gezorgd voor stroom, water en zorg.En dat ondanks de vele raketaanvallen en aanslagen. En Isral heeft nauwelijks iets gedaan richting palestijnen in gaza ondanks dat er nog steeds dagelijks raketaanvallen waren gedurende het laatste staakt het vuren.
Even voor de zekerheid: van de 15 grote vredesbesprekingen sinds Isral bestaat, zijn er 13 ronduit afgekapt door de palestijnen. Ze willen geen oplossing, ze willen Isral tot op de laatste baby vernietigen. En dat heeft vrijwel niets te maken met wat Isral doet, maar met hun geloof en de haat richting joden die dit met zich mee brengt. Immers, de joden zouden profeet Jesus vermoord hebben.
Als palestijnen stoppen met geweld, is er vrede. Als israel stopt, dan wordt israel uitgemoord.. Er leven 2 miljoen arabieren in israel, nog maar 200k joden in de hele arabische wereld, en dus geen enkele jood meer in gaza.
DaAr ZaL wEl OvErHeEn GePrAaT wOrDeNquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die worden arm gehouden door de hamas miljardairs.
Maar over de met geen pen te beschrijven corruptie, en hoe dat het e.e.a. veroorzaakt, daar zal wel snel overheen gepraat worden.
Had de situatie qua welvaart anders kunnen zijn als de hamas varkens gewoon wat gingen door voor "hun" bevolking, ipv hun zakken te vullen?quote:
Eens. En nu? Conflict opgelost? Waar wil je precies heen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had de situatie qua welvaart anders kunnen zijn als de hamas varkens gewoon wat gingen door voor "hun" bevolking, ipv hun zakken te vullen?
De doelstelling lijkt me sowieso dat de mensen aldaar een goed leven hebben.
Maar daar zijn de hamas varkens niet mee bezig.
Een hoop wel, de meeste mensen willen namelijk gewoon huisje boompje beestje en dat is goed mogelijk binnen Isral. Wel vreemd natuurlijk, want volgens sommigen hier zijn het allemaal terroristische beesten waar je niets goeds van kunt verwachten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:55 schreef ExTec het volgende:
Hebben de in israel wonende palestijnen een goed leven....?
Dat jij en allerlei ander... gemisinformeerd volk zich lijken te focussen op lapjes grond. En 'van wie die grond is'.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Eens. En nu? Conflict opgelost? Waar wil je precies heen.
probleem is alleen dat je feitelijk geen daadwerkelijke recht hebt gehad op die verdieping en serre in dit geval De juridische achtergrond van de westbank is veel complexer dan je hier stelt. Feitelijk is het nooit aan palestijnen gegeven namelijk. Het was veroverd door israel op jordanie, en uiteindelijk verdeeld met oslo akkoorden. En die zijn niet heel eenduidig gebleken, en ook de palestijnen hebben voorwaarden hierin aan hun laars gelapt. Het was een typische vlees noch vis akkoord, die nu voor meer problemen zorgt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als ik morgen je huis overneem en jou n verdieping en de serre geef, en dan kom onderhandelen dat we die serre situatie ff zo laten en dat je blij moet zijn dat je die nog hebt, wat doe jij dan?
De haat is al maximaal. Israel heeft alles geprobeerd, diplomatiek, appealment, omkoping, geven van land, etc. Het heeft niets gedaan, Het is duidelijk dat zelfs al zou israel zichzelf verplaatsen naar Texas oid, dat men alsnog gaat zitten blokkeren op alle mogelijke manieren.quote:[..]
Als je dit alleen maar aan jodenhaat kunt toekennen snap je gewoon niet wat er allemaal gebeurt en gebeurd is daar. Maar stel we nemen die premisse even aan voor waarheid, lijkt de houding van Isral nu je dan productief? 'Goed onze buren haten ons, maar wat nou als we ze nog meer redenen geven om ons te haten?'
Nee die worden zo geindoctrineerd door een overschot aan islamisten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:45 schreef viagraap het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het daar bomvol levensgevaarlijke islamisten zit? Die worden zo geboren?
Zoveel mogelijk Joden uitroeien natuurlijk.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:48 schreef viagraap het volgende:
Als ik morgen je huis overneem en jou n verdieping en de serre geef, en dan kom onderhandelen dat we die serre situatie ff zo laten en dat je blij moet zijn dat je die nog hebt, wat doe jij dan?
De enige manier om de haat uit te roeien is het uitroeien van diens voedingsbodem, en dat is hamas en de extremistische islam.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:48 schreef viagraap het volgende:
Als je dit alleen maar aan jodenhaat kunt toekennen snap je gewoon niet wat er allemaal gebeurt en gebeurd is daar. Maar stel we nemen die premisse even aan voor waarheid, lijkt de houding van Isral nu je dan productief? 'Goed onze buren haten ons, maar wat nou als we ze nog meer redenen geven om ons te haten?'
Tevens de veiligheid van de regio, Isral zijn eigen veiligheid idem, eigenlijk valt er geen rationeel argument aan te zwengelen om hamas niet uit te schakelen en Gaza niet te deradicaliseren.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:59 schreef ExTec het volgende:
WMB annexeert israel het gewoon outright. Beter voor de kwaliteit van leven van die mensen.
Iedere discussie met weer een andere extremist erkent het recht niet op het bestaan van Israel. Eigenlijk zou de discussie met die figuren daar moeten stoppen, want alles vanaf dat punt is toch kansloos.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:08 schreef Bensel het volgende:
Israel is niet perfect, maar zijn mijn inziens moreel gezien toch echt van een hoger niveau. Israel bestaat en gaat niet weg.
De juridische situatie is complex, maar wat voor boodschap hebben mensen die daar al generaties lang wonen? Je kunt redelijkerwijs niet van hen verwachten dat ze zich maar schikken. En je kunt ook niet oneindig terug de geschiedenis in over wie er het eerst was.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
probleem is alleen dat je feitelijk geen daadwerkelijke recht hebt gehad op die verdieping en serre in dit geval De juridische achtergrond van de westbank is veel complexer dan je hier stelt. Feitelijk is het nooit aan palestijnen gegeven namelijk. Het was veroverd door israel op jordanie, en uiteindelijk verdeeld met oslo akkoorden. En die zijn niet heel eenduidig gebleken, en ook de palestijnen hebben voorwaarden hierin aan hun laars gelapt. Het was een typische vlees noch vis akkoord, die nu voor meer problemen zorgt.
[..]
De haat is al maximaal. Israel heeft alles geprobeerd, diplomatiek, appealment, omkoping, geven van land, etc. Het heeft niets gedaan, Het is duidelijk dat zelfs al zou israel zichzelf verplaatsen naar Texas oid, dat men alsnog gaat zitten blokkeren op alle mogelijke manieren.
Wat er mijn inziens in deze situatie ontbreekt is een duidelijke harde lijn. Israel die zegt: prima dat jullie raketten afvoeren, maar voor elke afgevuurde raket sturen wij er 2 terug. En die van ons zijn wel effectief. Als je ons niet aanvalt, doen we ook niets terug. En uiteraard zelf stoppen met settlements stichten in de westelijke jordaanoever, want dat gaat tegen elke vorm van gezond verstand in.
Israel is niet perfect, maar zijn mijn inziens moreel gezien toch echt van een hoger niveau. Israel bestaat en gaat niet weg.
En die kwamen ook uit de lucht vallen?quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee die worden zo geindoctrineerd door een overschot aan islamisten.
Hamas weg, eens. Dus wat vind je ervan dat Isral zelf mede verantwoordelijk is voor de positie die Hamas nu heeft in Gaza? En dan bedoel ik vrij direct, zoals financieren van.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De enige manier om de haat uit te roeien is het uitroeien van diens voedingsbodem, en dat is hamas en de extremistische islam.
Doet er niet toe om tot de oplossing te komen. islam speelt natuurlijk ook mee bij het ontstaan van islamisten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
En die kwamen ook uit de lucht vallen?
Isral financiert hamas?quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hamas weg, eens. Dus wat vind je ervan dat Isral zelf mede verantwoordelijk is voor de positie die Hamas nu heeft in Gaza? En dan bedoel ik vrij direct, zoals financieren van.
Netanyahu heeft Hamas met geld en andere middelen gesteund zodat er in Gaza een ongeloofwaardige gesprekspartner in het zadel kwam. Dit is algemene kennis, zelfs in Isralische media is dit benoemd.quote:
Welke moslim zal denk je eerder radicaliseren? Een blije of een boze?quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doet er niet toe om tot de oplossing te komen. islam speelt natuurlijk ook mee bij het ontstaan van islamisten.
Zij gedragen zich moreel gezien al veel beter dan hun buren en rivalen. Ze kunnen het echter niet veroorloven om nog hoger in de morele boom te gaan zitten, want er staan een paar aan de stam deze boom om te kappen. Als ze niets doen, dan zijn ze de klos. Onze westerse morele waarden 1 op 1 overdragen op israel is onrealistisch, omdat hun situatie zo anders is. Zij worden dagelijks aangevallen met ongeleide raketten en worden continu bedreigd. 1 moment van zwakte en we hebben gezien wat er gebeurt op 7 oktober.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
De juridische situatie is complex, maar wat voor boodschap hebben mensen die daar al generaties lang wonen? Je kunt redelijkerwijs niet van hen verwachten dat ze zich maar schikken. En je kunt ook niet oneindig terug de geschiedenis in over wie er het eerst was.
Je laatste punt vind ik interessant want als je Isral hoger aanslaat, moeten zij zich dan ook niet beter gedragen dan ze doen? Als een kind van 5 en 13 constant ruziemaken, bij wie van de twee zou je opwerpen eens de vredesbijl op te graven?
Een boze moslim is een tautologiequote:Op zondag 4 augustus 2024 17:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Welke moslim zal denk je eerder radicaliseren? Een blije of een boze?
Niemand is verantwoordelijk voor het blij/boos zijn van een ander.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Welke moslim zal denk je eerder radicaliseren? Een blije of een boze?
Pleonasme toch?quote:
Hoe dan? Kom eens met voorbeelden?quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik weet niet welke kranten jij leest maar Isral kan echt veel beter zonder dat ze aan onze maatstaven hoeven te voldoen.
Wat nou onzin.quote:
Iran viel niet zelf (direct) Isral aan dus Iran is onschuldig en Isral was op 1 april jl. de agressorquote:Op zondag 4 augustus 2024 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat nou onzin.
Als een vrouw in een kort rokje rondloopt is dat geen verzachtende omstandigheid voor een verkrachting.
Idem de boosheid van islamist is geen excuus voor bruut terrorisme. Die heeft zichzelf maar lekker te beheersen.
Nou, dat wordt waarschijnlijk weer een bijzonder stuk anti-Isralische propaganda, afkomstig van de progressief linkse VPRO.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:43 schreef egayalS het volgende:
Vanavond sakir khader te gast bij Zomergasten 20:20 uur ned 2.
[ x ]
Als mijn familie fan van was Hamas zou ik er geen traan om laten eigenlijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik spreek jou dan graag als je hele familie dood is door Isralische bommen.
Dit werd vanochtend inderdaad ook al gemeld.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Mooi, het lijkt dat Isral eindelijk doet waar mensen die bezorgd zijn over burgerdoden al zo lang om vragen: Zie gaan veel gerichter te werk. Ik denk dat die mensen hier wel blij mee zullen zijn.
Kill the head and the body will die.quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit werd vanochtend inderdaad ook al gemeld.
Er wordt even schoonmaak gehouden in de top, zodat het straks tegen de eigenlijke troepen in het veld iets gemakkelijker zal gaan. Tenminste, dat zou logisch zijn.
Waardeloze reactie, om naast drogredenen te komen met iets persoonlijk te maken.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik spreek jou dan graag als je hele familie dood is door Isralische bommen.
Stel je niet zo aan man. En waarom zou emotie geen argument mogen zijn in deze? Palestijnen kennen geen emoties ofzo?quote:Op zondag 4 augustus 2024 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waardeloze reactie, om naast drogredenen te komen met iets persoonlijk te maken.
Dat emotie en wensdenken troef is, is duidelijk maar mag geen argument zijn om de ander te overtuigen.
Ik heb een TR aangemaakt omdat ik ook vind dat je het onnodig persoonlijk maakt. Waarbij het draaien van een emotie over dode familieleden door Isralische bommen dan een enige rechtvaardig punt van discussie zou kunnen bewerkstelligen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man. En waarom zou emotie geen argument mogen zijn in deze? Palestijnen kennen geen emoties ofzo?
Toch wel veel geruchten nu dat Iran iets gaat doen, vandaag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Iran houdt zich op het moment stil, en is veel mensen aan het arresteren die mogelijk iets te maken hebben met de bom die het huis van Ismael binnen is gesmokkeld.
Ik verwacht eigenlijk niet veel reactie vanuit Iran dit weekend.
Er is toch niemand die weet dat jij aanwezig bent in Israel?quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik heb een TR aangemaakt omdat ik ook vind dat je het onnodig persoonlijk maakt. Waarbij het draaien van een emotie over dode familieleden door Isralische bommen dan een enige rechtvaardig punt van discussie zou kunnen bewerkstelligen.
Ik mag hopen dat niemand zijn hele familie gedood wordt door Isralische bommen. Ik mag hopen dat ook wederzijds ik mag blijven leven en mijn geliefden met mij, door niet gedood te worden door bommen van Islamitische regimes en haar (terroristische) proxy groeperingen of neergestoken te worden terwijl ik op straat loop. Of neergemaaid te worden als ik boodschappen aan het doen ben: puur vanwege mijn aanwezigheid in Isral.
Datzelfde geldt denk ik ook andersom en had prima beargumenteerd kunnen worden door je.
Om het even terug te brengen naar de essentie van de opmerking die gemaakt werd:quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is toch niemand die weet dat jij aanwezig bent in Israel?
Palestijnen zouden hun intellect eens een keer moeten gebruiken en niet hun emotie. En dan op basis van deze ratio zichzelf vervolgens een kritische spiegel voorhouden en in gaan zien dat zij de enige verantwoordelijke zijn voor al het bloedvergieten en conflict in deze regio de afgelopen eeuw.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man. En waarom zou emotie geen argument mogen zijn in deze? Palestijnen kennen geen emoties ofzo?
Mijn post was precies dat laatste maarja retoriek is hier verboden tenzij mensen zeggen dat ze hopen dat er maar veel doden veroorzaakt worden door Isral want dat is nou eenmaal oorlog. Echt wat snappen jullie hier niet aan, hoe is zoiets ineens echt ongepast in een topic als dit? Elke pagina worden Palestijnen ontmenselijkt en nog net niet gezegd dat ze het verdienen, dat is allemaal normaal maar een retorische opmerking is ineens een brug te verquote:Op maandag 5 augustus 2024 00:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik heb een TR aangemaakt omdat ik ook vind dat je het onnodig persoonlijk maakt. Waarbij het draaien van een emotie over dode familieleden door Isralische bommen dan een enige rechtvaardig punt van discussie zou kunnen bewerkstelligen.
Ik mag hopen dat niemand zijn hele familie gedood wordt door Isralische bommen. Ik mag hopen dat ook wederzijds ik mag blijven leven en mijn geliefden met mij, door niet gedood te worden door bommen van Islamitische regimes en haar (terroristische) proxy groeperingen of neergestoken te worden terwijl ik op straat loop. Of neergemaaid te worden als ik boodschappen aan het doen ben: puur vanwege mijn aanwezigheid in Isral.
Datzelfde geldt denk ik ook andersom en had prima beargumenteerd kunnen worden door je.
Tuurlijk kerel. Alsof jij niet Hamas 2.0 zou beginnen als je hele familie onder het puin ligt omdat de buren probeerden n terrorist te raken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestijnen zouden hun intellect eens een keer moeten gebruiken en niet hun emotie. En dan op basis van deze ratio zichzelf vervolgens een kritische spiegel voorhouden en in gaan zien dat zij de enige verantwoordelijke zijn voor al het bloedvergieten en conflict in deze regio de afgelopen eeuw.
Het zijn Arabieren en het zijn moslims. Dat zijn al twee eigenschappen die sterk tegen rationalisme werken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestijnen zouden hun intellect eens een keer moeten gebruiken en niet hun emotie. En dan op basis van deze ratio zichzelf vervolgens een kritische spiegel voorhouden en in gaan zien dat zij de enige verantwoordelijke zijn voor al het bloedvergieten en conflict in deze regio de afgelopen eeuw.
Alleen zouden ze dat niet doen om die reden. Zij zouden Hamas 2.0 beginnen omdat ze joden haten. Vergeet dat nou niet de hele tijd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Tuurlijk kerel. Alsof jij niet Hamas 2.0 zou beginnen als je hele familie onder het puin ligt omdat de buren probeerden n terrorist te raken.
quote:Fury as Labour Government implements 'secret arms boycott' of Israel as civil servants freeze applications for new weapons export licences
The Labour Government has provoked fury after implementing a 'secret arms embargo' on Israel.
Foreign Secretary David Lammy had claimed no decision will be made on weapons exports before 'careful assessments of the law'.
He is expected to bring in a ban on offensive weapons his party claims could be linked to alleged war crimes but delayed his decision until later this summer.
However, the Mail can reveal civil servants have frozen all applications for new arms export licences pending the outcome of his review. It means firms cannot even get permission for contracts for items such as military radios or body armour until a decision is made – which could take months.
This effectively puts Israel on a par with Iran and North Korea despite being Britain's most vital ally in the Middle East which is at war with Hamas and Hezbollah
Het is ook een feit dat dit verhaal schromelijk overdreven is danwel verzonnen door Isralische extreme media maar dat blijft men maar vergeten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:50 schreef Ulx het volgende:
Het is een feit dat Hamas waterleidingsbuizen gebruikt om raketten te maken. Mogen die nog geleverd worden?
Maar het gebeurde wel. Dus: risico nemen op onschuldige slachtoffers of niet?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat dit verhaal schromelijk overdreven is danwel verzonnen door Isralische extreme media maar dat blijft men maar vergeten.
Wie neemt hier risico op onschuldige slachtoffers in dit scenario? Hamas door oude leidingen op te graven en raketten te schieten waar Isral er het vijfvoudige terug voor zal vuren? Of Isral die weer eens buitenproportioneel reageert?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het gebeurde wel. Dus: risico nemen op onschuldige slachtoffers of niet?
De militaire infrastructuur en de poppetjes worden nu op zo'n schaal vernietigd dat Hamas de komende twintig jaar niet meer kan dromen van dergelijke aanvallen.quote:
Het klopt dat de EU geld beschikbaar heeft gesteld voor waterbuizen en het klopt ook dat Hamas van oude waterleidingen raketten heeft gemaakt. Gedocumenteerd in een Al Jazeera documentaire.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het gebeurde wel. Dus: risico nemen op onschuldige slachtoffers of niet?
Eh, Hamas zelf liet dit zien in hun eigen propaganda-filmpjes. Hoe kom je erbij dat het verzonnen zou zijn?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het is ook een feit dat dit verhaal schromelijk overdreven is danwel verzonnen door Isralische extreme media maar dat blijft men maar vergeten.
Die buizen werden niet meer gebruikt, het was voor Isral een mooie bliksemafleider voor het feit dat ze Gaza te weinig water geven.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh, Hamas zelf liet dit zien in hun eigen propaganda-filmpjes. Hoe kom je erbij dat het verzonnen zou zijn?
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die buizen werden niet meer gebruikt, het was voor Isral een mooie bliksemafleider voor het feit dat ze Gaza te weinig water geven.
Die buizen werden inderdaad niet meer gebruikt als waterleiding, dat was het hele punt.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die buizen werden niet meer gebruikt, het was voor Isral een mooie bliksemafleider voor het feit dat ze Gaza te weinig water geven.
quote:Iran praat woensdag met islamitische landen over vergeldingsaanval
Iran heeft woensdag beraad met de Organisatie voor Islamitische Samenwerking (OIC), een overlegorgaan van 57 moslimlanden. Daarin gaat het volgens The Guardian steun vragen voor vergeldingsaanvallen op Isralische doelen. Na de aanslag op Hamas-leider Haniyeh zwoer Iran wraak. En ook het door Iran gesteunde Hezbollah wil wraak na de Isralische aanslag op de hoogste commandant van de terreurgroep in Libanon.
De ontmoeting is woensdag in het hoofdkantoor van OIC in Saudi-Arabi. Of Iran de steun gaat krijgen van het overlegorgaan is uiterst onzeker. Meerdere landen in de regio, waaronder Jordani, riepen op tot terughoudendheid. En het lukte de vorige president Ebrahim Raisi niet om de Golfstaten te laten instemmen met militaire actie of economische sancties tegen Isral.
Begin me nu wel zorgen te maken over de situatie aldaar. Zou dit uit de hand kunnen lopen?quote:Iran wil de regionale spanningen niet opdrijven, maar gaat Isral wel degelijk straffen na de moord op Hamas-leider Ismail Haniyeh vorige week in Teheran. Dat zegt een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken, die een wraakactie "onvermijdelijk" noemt.
Volgens de woordvoerder "probeert Iran stabiliteit in de regio te bewerkstelligen, maar is dat alleen mogelijk door de agressor te straffen en af te schrikken", schrijft persbureau Reuters. Met een aanval wil Iran naar eigen zeggen voorkomen dat "het zionistische regime", waarmee het verwijst naar Isral, zich nog aan verdere "avonturen" waagt.
Het voorbije weekend had ook de Islamitische Revolutionaire Garde, het militaire elitekorps van Iran, aangekondigd dat het de dood van Haniyeh "op het juiste moment en op de juiste manier" zal wreken. De politieke leider van Hamas kwam vorige week om toen hij op bezoek was in de Iraanse hoofdstad Teheran. Iran beschuldigt Isral van zijn dood.
In Isral en in de Verenigde Staten groeit de ongerustheid over een Iraanse wraakactie. De Amerikaanse president Joe Biden vergadert maandag met zijn nationale veiligheidsraad.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken zou volgens nieuwsmedium Axios hebben gezegd dat Iran Isral maandag of dinsdag al kan aanvallen. Het is dan de vraag of Iran de krachten bundelt met de Libanese groepering Hezbollah, die zich op haar beurt wil wreken voor de Isralische liquidatie van een hoge commandant vorige week in de Libanese hoofdstad Beiroet.
In april bestookte Iran Isral met honderden raketten en drones als wraakactie voor een dodelijke aanval van Isral op het complex van de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. De meeste projectielen werden toen neergehaald voordat ze het Isralische luchtruim konden bereiken.
Wat een lekker figuur..quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen was bij Zomergasten een Palestijnse fotograaf aangeschoven.
[ twitter ]
Dat het niet is aangetoond maakt het als geweldmogelijkheid zeker nog niet onwaar.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het klopt dat de EU geld beschikbaar heeft gesteld voor waterbuizen en het klopt ook dat Hamas van oude waterleidingen raketten heeft gemaakt. Gedocumenteerd in een Al Jazeera documentaire.
Alleen Isral weet al twintig jaar dat een paar soorten buizen met een bepaalde diameter voor water maar ook andere zaken gebruikt kan worden. Isral bepaalt dus ook al bijna 20 jaar welke buizen Gaza wel en niet binnenkomen.
Dat Hamas raketten maakt van door EU betaalde waterbuizen is nergens aangetoond en zou ook hoogst onwaarschijnlijk zijn.
Ook PVC kan anders worden gebruikt dan waarvoor het bedoeld is, zoals maken van rookbommen of repareren van oorlogstuig.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
Zoals A4 papier en voetballen ook een paar jaar op de dual use ban list stond?
Ik zou het heel vreemd vinden als Isral toestaat dat Gaza bepaalde waterleidingen ontvangt terwijl dat mateiaal ook voor raketten kan worden gebruikt terwijl er andere materialen zoals pvc beschikbaar zijn
quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:26 schreef egayalS het volgende:
Helden die, no I don't believe I will, zeggen.
[ x ]
Wellicht iets wat gedestilleerde weergave van een ondersteunende kijk hierop: in mijn opleiding als arts in oorlogsgebieden wordt je ook opgeleid om improviseren de middelen te gebruiken en ik kan nu al een aantal voordrachten doen van bruikbare huis- tuin- en keukenmiddelen die daarin van dienst kunnen zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat het niet is aangetoond maakt het als geweldmogelijkheid zeker nog niet onwaar.
Veel hulpgoederen kennen (helaas) een andere, minder wenselijke toepassing(en).
Een mes bedoeld om vlees te snijden kan ook worden gebruikt om iemand de keel af te snijden.
Waar toestaan of verbieden van middelen dan op neerkomt is in hoeverre iemand een ander gebruik (on)waarschijnlijk acht. Hierbij zal controle de eerste voorkeur krijgen boven een geschaad vertrouwen.
[..]
Ook PVC kan anders worden gebruikt dan waarvoor het bedoeld is, zoals maken van rookbommen of repareren van oorlogstuig.
Best heel lastig te bedenken welke modern gefabriceerde hulpgoederen wel of niet kunnen worden toegestaan.
quote:In “Welcome to Hell”, B’Tselem’s new report issued today, dozens of testimonies reveal a reality of harsh, arbitrary daily violence, sexual assault, humiliation, starvation, inhumane hygiene conditions, sleep deprivation, denial of medical care, and more.
The testimonies present the outcome of a speedy process in which the Israeli Government turned Israeli prison facilities into a network of camps dedicated mainly to abusing Palestinians.
The Israeli government has driven us to an all-time moral low, proving again its utter disregard for human lives – of the Israeli hostages in Gaza, of Israelis and Palestinians living through an ongoing war with countless victims, and of the Palestinians held, at this very moment, in torture camps
De VS neukt, Isral stelt niet zoveel voor zonder de VSquote:Op maandag 5 augustus 2024 21:08 schreef jigggy het volgende:
Isral word van alle kanten aangevallen maar neukt nogsteeds heel het midden oosten de moeder als het moet
Dat het niet is aangetoond maakt het als geweldmogelijkheid zeker nog niet onwaarquote:Op maandag 5 augustus 2024 22:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat het niet is aangetoond maakt het als geweldmogelijkheid zeker nog niet onwaar.
Veel hulpgoederen kennen (helaas) een andere, minder wenselijke toepassing(en).
Een mes bedoeld om vlees te snijden kan ook worden gebruikt om iemand de keel af te snijden.
Waar toestaan of verbieden van middelen dan op neerkomt is in hoeverre iemand een ander gebruik (on)waarschijnlijk acht. Hierbij zal controle de eerste voorkeur krijgen boven een geschaad vertrouwen.
[..]
Ook PVC kan anders worden gebruikt dan waarvoor het bedoeld is, zoals maken van rookbommen of repareren van oorlogstuig.
Best heel lastig te bedenken welke modern gefabriceerde hulpgoederen wel of niet kunnen worden toegestaan.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De VS neukt, Isral stelt niet zoveel voor zonder de VS
Israel publiceert nu ook al de Hamas propaganda filmpjes ja?quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Moeilijk om uit dit korte stukje te halen, maar komt op mij over alsof hij openlijk toegeeft niet objectief te zijn, en misschien niet eens probeert te zijn, zelfs trots is?quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen was bij Zomergasten een Palestijnse fotograaf aangeschoven.
[ twitter ]
En zo is dit alles tch weer een groots opgezet Joods plan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:47 schreef egayalS het volgende:
Dit is heel ongebruikelijk taalgebruik van de Turkse minster van buitenlandse zaken. Vraag me af of dat komt omdat hij verwacht dat er een grote escalatie zal plaatsvinden. Krijgt Netanyahu toch zijn zin?
quote:Iran sends Israel message through Hungary
Iran has informed Budapest that it will attack Israel, the Hungarian foreign minister has told Israeli Foreign Minister Israel Katz, according to Israeli website Walla News.
Ik denk dat ze het vooral niet zo leuk vinden dat Isral nu gestaag de top van Hamas elimineert en dat enorme tunnels van Gaza naar Egypte worden vernietigd. En dat Jordani en Saoedi-Arabi heel duidelijk maken dat ze Iran niet toestaan raketten over hun landen te schieten zal ook wel meespelen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:47 schreef egayalS het volgende:
Dit is heel ongebruikelijk taalgebruik van de Turkse minster van buitenlandse zaken. Vraag me af of dat komt omdat hij verwacht dat er een grote escalatie zal plaatsvinden. Krijgt Netanyahu toch zijn zin?
[ x ]
[ x ]
Dus als land financier je allerlei proxy groeperingen die een ander land bedreigen en aanvallen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:47 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
[ x ]
Tja, binnen Arabische en Islamtische kringen wordt het land Isral per definitie gezien als een koloniale staat op Islamtische en Arabisch grondgebied. En om deze reden wordt alles wat Islamtische landen doen jegens Isral als gerechtvaardigd gezien en elk verzet van Isral geproblematiseerd. Dat laat natuurlijk ook meteen zien met welk gedachtegoed je te maken hebt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dus als land financier je allerlei proxy groeperingen die een ander land bedreigen en aanvallen.
Je huisvest ze zelfs maar wanneer er dan een doelgerichte aanval plaatsvindt dan is dat escalatie?
Nu is deze geweldscyclus al 80+ jaar bezig maar dit wel weer krom.
https://www.theguardian.c(...)-us-army-base-latestquote:Israel’s far-right finance minister, Bezalel Smotrich, said on Monday that allowing 2 million Palestinians to starve to death was the “right and moral” thing to do until Israeli hostages are released but complained that “world won’t let us”
Ja dat zijn ook gewoon mafkezen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-us-army-base-latest
Dat is geprobeerd in Gaza in 2005. Hielp het?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat zijn ook gewoon mafkezen.
Al die kolonisten moeten gedeporteerd worden.
Kolonisten terugtrekken heeft Isral nog nooit iets opgeleverd daarom staan er ook nog steeds nederzettingen in de Sina en is er oorlog met Egyptequote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is geprobeerd in Gaza in 2005. Hielp het?
Dat gaat niets oplossen. Zoals hier al wordt aangegeven door users is dat al geprobeerd met de Gazastrook: het resultaat was n groot terroristenhol waar de radicale Islam, antisemitisme en haat jegens Isral alleen maar meer gingen leven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat zijn ook gewoon mafkezen.
Al die kolonisten moeten gedeporteerd worden.
Kip en het ei?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat niets oplossen. Zoals hier al wordt aangegeven door users is dat al geprobeerd met de Gazastrook: het resultaat was n groot terroristenhol waar de radicale Islam, antisemitisme en haat jegens Isral alleen maar meer gingen leven.
is dat geen antisemitische trope, dat Joden enkel iets doen wanneer het hen iets oplevert?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:56 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Kolonisten terugtrekken heeft Isral nog nooit iets opgeleverd daarom staan er ook nog steeds nederzettingen in de Sina en is er oorlog met Egypte
Wat er nu gebeurd zijn hooguit wat schermutselingen en mag geen naam hebben. Vooralsnog is de vlam niet in de pan geslagen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:08 schreef jigggy het volgende:
Isral word van alle kanten aangevallen maar neukt nogsteeds heel het midden oosten de moeder als het moet
Das waar. Dan toch maar die twee miljoen mensen laten verhongeren, dat gaat denk ik wel helpenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zou goed moeten komen? Ik denk dat het te laat is voor de Palestijnen om het partitieplan van 1947 te accepteren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kip en het ei?
Als Isral gewoon normaal doet en zich aan de normen en grenzen houdt zal het vast goedkomen.
Ja, want het is het n OF het ander.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. Dan toch maar die twee miljoen mensen laten verhongeren, dat gaat denk ik wel helpen
Dat is echter niet waar dat om gaat. De kolonisten wonen daar illegaal. Dat is alles wat ertoe doet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat niets oplossen. Zoals hier al wordt aangegeven door users is dat al geprobeerd met de Gazastrook: het resultaat was n groot terroristenhol waar de radicale Islam, antisemitisme en haat jegens Isral alleen maar meer gingen leven.
Andere situatie, andere uitkomsten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |