abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214528219
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat activisten als oorlogsmisdaden zien is irrelevant. Zelfs op Wikipedia staan de uitschakeling van terroristenleiders en de het bombardement van een ziekenhuis door een afgeslagen raket van Islamtische Jihad op 17 oktober vorig jaar, in een lijst van zogenaamde "Isralische oorlogsmisdaden".

Het heeft ook niets te maken met het willen kiezen van n kant, maar met het feit dat sommige situaties nu eenmaal relatief zwart-wit zijn. Dit conflict is daar een voorbeeld van, maar bijvoorbeeld de oorlog in Oekrane ook.
Als er n situatie niet zwart wit is... :')

En we weten ondertussen nou wel dat jij je kop in het zand steekt als het over wangedrag van Isral gaat.
What Would Goku Do
pi_214528498
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214528938
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Isral zal dat prima vinden maar ik vrees dat de UN dat niet gaat willen.
Vrije verkiezingen in een dictatoriaal gegrondveste tribale cultuur, blijkt uitermate lastig.
Democratie moet je zelf willen en is niet af te dwingen.
Allemaal leuk en aardig maar dan moet Isral het maar besturen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214529228
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:47 schreef nixxx het volgende:

[..]
Toen ik nog jong was, was het hele bestaansrecht van Amnesty international het aanklagen van zulke regimes. Nu richten ze zich liever op democratien die in een moeilijke positie fouten maken dan op regimes die tot op het bot fout zjn
De top van Amnesty is al langer bedenkelijk.

The End of Amnesty International?
https://unwatch.org/the-end-of-amnesty-international/
pi_214529469
Amnesty is oneindig veel transparanter dan unwatch over de herkomst van haar funding
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:14:34 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214529510
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar dan moet Isral het maar besturen.
Besturen zal Isral niet doen, dan mogen anderen - die het beter weten - doen.
Isral zal het gebied omheinen, zo toezien op -en daarmee haar veiligheidsgaranties afdwingen.
Dit allemaal nadat de gegijzelden vrij zijn en verantwoordelijken voor 07okt23 zich hebben verantwoord.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:18:28 #157
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_214529603
Edit. Sorry, ongelukje met de mobiel.
Mens sana in corpore sano
pi_214529877
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Besturen zal Isral niet doen, dan mogen anderen - die het beter weten - doen.
Isral zal het gebied omheinen, zo toezien op -en daarmee haar veiligheidsgaranties afdwingen.
Dit allemaal nadat de gegijzelden vrij zijn en verantwoordelijken voor 07okt23 zich hebben verantwoord.
Niet te doen joh, dat geetter blijft. Nee zij kunnen zichzelf niet besturen. Eerst Deradicaliseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214530679
twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:26:14 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214530987
Dit is een uitstekende zet, de drang in Islamtische kringen om herhaaldelijk terrorisme en radicalisme te verheerlijken moet keihard worden aangepakt.

Dit zou men in het Westen ook veel vaker moeten doen. De realiteit is namelijk dat er ook in menig moskee hier de afgelopen dagen en komende dagen stil zal worden gestaan bij de uitschakeling van een terrorist Haniyeh.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:01:45 #161
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214531869
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 09:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je kunt mijn standpunten verdraaien wat je wilt, maar dat gaat je hier niet uit weten te redden. En als je mij beticht van racisme, mag je dat ook wel even wat beter gaan onderbouwen.
In iedere posting die je schrijft nuanceer je de moord op Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen. In iedere posting die je schrijft probeer je ze neer te zetten als een soort van dieren. Het racisme druipt er wel heel nadrukkelijk vanaf. Je onderbouwd het iedere keer zelf al.

quote:
Nee hoor, zoals hierboven ook al aangegeven: Isral is het slachtoffer. En voorheen waren de Joodse gemeenschappen in de regio dit. 7 oktober kwam inderdaad uit de lucht vallen want de Gazastrook is niet de Westelijke Jordaanoever, je wisselt twee losstaande gebieden met verschillende gezaghebbers met elkaar.
Ik maak helemaal geen onderscheid tussen de Gazastrook en de Westbank in je quote. Je hebt Palestijnen die in het ene en het andere gebied wonen maar het zijn allen Palestijnen.

quote:
Dat klopt niet. Zelfs in academische kringen is de consensus dat de Haganah, de eerste Joodse paramilitaire organisatie in de regio, werd opgericht in reactie op het geweld van de Arabieren. Zie bijvoorbeeld:
Je negeert voor het gemak even dat de Joodse terreur veel breder was dan enkel tegen de Arabieren en dat het de Britten waren die in de eerste helft van de vorige eeuw de macht hadden in het gebied. Nadat organisaties als Haganah eerst nog de Britten hielpen de Palestijnen te onderdrukken pleegden ze later ook aanslagen op diezelfde Britten. Dat had dus al snel niet zo heel veel meer te maken met een 'reactie op het geweld van de Arabieren'. Het doel was om controle over het land te krijgen en het middel was terreur. Zionistische terreurorganisaties hebben een heel gruwelijke geschiedenis:

https://israelpalestina.n(...)ogen/mandaatperiode/

Je zou misschien eerder kunnen stellen dat organisaties als Hamas hun terreur hebben geleerd van de Israli's.

quote:
Dat er zich Joden vestigen op de Westelijke Jordaanoever is mij bekend. Er hebben daar altijd al Joodse gemeenschappen gewoond. Het Jodendom is namelijk ontstaan in dit gebied. In tegenstelling tot wat sommigen denken, is dit geen Islamitisch en Arabisch grondgebied.
Het is, net als heel Palestina, sinds ongeveer het jaar 610 een gebied van Islamitische c.q. Arabische bewoners. En daarvoor was er, na de bezetting door de Romeinen, in ieder geval geen echt Joodse staat meer te noemen. Ik zou zeggen dat als een gebied bijna 1500 jaar bewoond is door een groep dat je wel kunt stellen dat het in hoofdzaak hun gebied is. Christenen hebben er in de laatste 2000 jaar misschien wel net zoveel zeggenschap over dan Joden.

quote:
En wat heeft de aanwezigheid van Joden te maken met het 'stelen' van grondgebied? Dat was namelijk jouw initile claim. Er wonen bijna 2 miljoen Arabieren in Isral, we zeggen toch ook niet dat zij grondgebied hebben gestolen?
Allicht niet: tot 1920 woonden er nauwelijks Joden in dit gebied maar vrijwel uitsluitend Arabieren. Je kunt moeilijk stellen dat ze hun eigen land gestolen hebben.

quote:
De Westelijke Jordaanoever is juridische termen een betwist gebied. Dat wil zeggen dat meerdere partijen er een claim op leggen. Tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, was het gebied geannexeerd door Jordani, waar nooit een probleem van werd gemaakt. In die oorlog heeft men het gebied verloren aan Isral, dat nu bepaalde delen in controle heeft. Saillant detail detail: Jordani wil het trouwens ook niet terughebben.
Het is geen betwist gebied maar illegaal bezet gebied: dat is door meerdere internationale instanties (o.a. het International Court of Justice) bevestigd. Isral is de enige die het omschrijft als "betwist gebied".

quote:
En wat men bij nu.nl schrijft of wat een overduidelijk vooringenomen groep activisten van Amnesty zeggen kan ik weinig mee. Bij Amnesty vind men dat Isral niet eens bestaansrecht heeft zoals al eens is gebleken uit de verspreking van een directeur.
Als de uitspraken van een persoon de mening van een volledige organisatie zouden verwoorden dan is Isral uit op massamoord en/of etnische zuiveringen: https://mondoweiss.net/20(...)-as-humanitarianism/

Ik meen trouwens dat er nog wel veel gruwelijkere uitspraken van andere Isralische politici rouleren waaronder bepaalde uitspraken van de president.

quote:
Waarom zou het benoemen van de intenties van de Palestijnse terroristen racistisch zijn? Men heeft zelfs na 7 oktober nog aangekondigd deze aanslagen net zolang te willen herhalen tot Isral is vernietigt is. Vanuit dat perspectief lijk jij die intenties juist op Isral te projecteren.
Het is racistisch omdat het niet waar is maar een stereotype. Bij racisme probeer je complete groepen af te rekenen op stereotypen die gebaseerd zijn op de daden of uitspraken van enkelen. Vind je antisemitische stereotypen ook normaal?

quote:
Hamas is min of meer niet actief in de Westelijke Jordaanoever, daar is er wel steun voor de beweging onder de bevolking, maar op enkele 'sleeper cells' na heeft Hamas daar geen concrete invloed. Je haat dus weer de beide gebieden (Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever) door elkaar.
Nogmaals: je maakt zelf dat onderscheid. Ik doe dat niet.

quote:
En Fatah is trouwens geen gematigde organisatie, ook Fatah een lange geschiedenis van terrorisme, men betaald nog altijd de families van omgekomen terroristen en gebruikt ook niet voor niets nog altijd het oorspronkelijke logo, met wapens en al achter een gebied dat totaal groen gekleurd is.
Dat Fatah geen gematigde organisatie zou zijn is nu juist het argument waarmee Isral hen probeert te onderdrukken en (zoals je nu zelf ook doet) in een negatief daglicht te stellen. Een zwak Fatah betekend dat meer Palestijnen hun toevlucht nemen tot Hamas wat in het belang is van Isralische haviken. Die zijn er juist bij gebaat om het verhaal van "zielig Israel dat wordt bedreigd door de Islamieten" te verkopen en daarmee geld en militaire middelen binnen te halen. Zoals je zelf (opnieuw) ook doet.

quote:
Ik neem aan dat je hier bedoelt dat alle Joden van de Westelijke Jordaanoever moeten worden verwijderd?
Dat is niet hetzelfde als het ongedaan maken van de illegale kolonisatie. Ik vermoed dat er niet zoveel Joden wonen die er al voor de illegale bezetting woonden, maar die groep zou dan moeten kunnen blijven. Het beindigen van de illegale kolonisatie betekend dat Isral de controle over het gebied weer moet overdragen en dat de kolonisten die er na de bezetting zijn gaan wonen moeten vertrekken.

quote:
Dat dit niets zal uithalen heeft de Gazastrook wel bewezen. Daar heeft Isral zoals bekend in 2005 alle Joden weggehaald, de macht overdragen aan de Palestijnen, die vervolgens meteen Hamas verkozen als hun leiders en het hele gebied in een compleet terreurhol hebben veranderd. Inclusief een verpaupering van de bevolking en zelfverrijking van de leiders.
Zoals ik al eerder aangaf: Isral heeft er alles aan gedaan om gematigde stromingen de kop in te drukken. Had Fatah dan ondersteund in plaats van ze het leven zuur gemaakt.

quote:
Probeer dus eerst maar eens te onderbouwen waarom er geen Joden zouden kunnen wonen op de Westelijke Jordaanoever. Isral heeft een aanzienlijke Arabische en Islamtische minderheid. En er is geen reden dat een Palestijnse staat geen Joodse minderheid kan hebben.
Zoals ik hiervoor al aangaf zeg ik helemaal niet dat er geen Joden zouden kunnen wonen op de Westbank. Het is de kolonisatie en de bezetting van Isral die fout is: niet het feit dat er Joden zouden wonen.

Isral heeft trouwens een aanzienlijke Arabische minderheid omdat de oorspronkelijke bewoners er zijn verjaagd. In diezelfde gebieden waren in 1920 de Joden slechts een piepkleine minderheid. Misschien dat als de Britten er in de jaren 40 niet zo'n puinhoop van hadden gemaakt dat het anders was gelopen.

quote:
Je weet nota bene mijn punt zelf te bevestigen. Je geeft aan dat alle Joodse nederzettingen ongedaan moeten maken en als het dan wordt benoemd dat dit de bedoeling is, dan is het racistisch om dit te zeggen? Het is een hele rare manier van discussiren. Wat ik al eerder aangaf, als je mensen van racisme beticht probeer dit dan tenminste goed te onderbouwen.
Dat laatste gaat je zelf al heel goed af middels je postings. Ik zou eerder zeggen: stop eens met mijn punt te bewijzen.
pi_214532072
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:01 schreef beantherio het volgende:

Het is racistisch omdat het niet waar is maar een stereotype. Bij racisme probeer je complete groepen af te rekenen op stereotypen die gebaseerd zijn op de daden of uitspraken van enkelen. Vind je antisemitische stereotypen ook normaal?
Wat versta je onder enkelen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214532221
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is een uitstekende zet, de drang in Islamtische kringen om herhaaldelijk terrorisme en radicalisme te verheerlijken moet keihard worden aangepakt.

Dit zou men in het Westen ook veel vaker moeten doen. De realiteit is namelijk dat er ook in menig moskee hier de afgelopen dagen en komende dagen stil zal worden gestaan bij de uitschakeling van een terrorist Haniyeh.
Bij je typische haatbaard zou ik het nog snappen. Ik mis alleen de nodige context? Kan online ook niet al te veel info vinden ( buiten zijn arrestatie om )
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:21:36 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214532244
quote:

[..]
In iedere posting die je schrijft nuanceer je de moord op Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen. In iedere posting die je schrijft probeer je ze neer te zetten als een soort van dieren. Het racisme druipt er wel heel nadrukkelijk vanaf. Je onderbouwd het iedere keer zelf al.
Vermoeiend weer.

Onderbouw eens waar het racisme zou zitten en tevens waar ik deze mensen neer zou hebben weggezet als dieren? Het zijn iedere keer weer lege, niet onderbouwde aantijgingen. Ik heb hier nog niet n argument gemaakt op basis van 'ras'.
quote:
[..]
Het is, net als heel Palestina, sinds ongeveer het jaar 610 een gebied van Islamitische c.q. Arabische bewoners. En daarvoor was er, na de bezetting door de Romeinen, in ieder geval geen echt Joodse staat meer te noemen. Ik zou zeggen dat als een gebied bijna 1500 jaar bewoond is door een groep dat je wel kunt stellen dat het in hoofdzaak hun gebied is. Christenen hebben er in de laatste 2000 jaar misschien wel net zoveel zeggenschap over dan Joden.
Bijzondere redenering. Dat er meerdere volkeren zijn verdreven maakt niet uit, zodra het in handen valt Islamtische Arabieren is het ineens hun gebied. Hmm, dat is een weinig overtuigend argument.
quote:
[..]
Je negeert voor het gemak even dat de Joodse terreur veel breder was dan enkel tegen de Arabieren en dat het de Britten waren die in de eerste helft van de vorige eeuw de macht hadden in het gebied. Nadat organisaties als Haganah eerst nog de Britten hielpen de Palestijnen te onderdrukken pleegden ze later ook aanslagen op diezelfde Britten. Dat had dus al snel niet zo heel veel meer te maken met een 'reactie op het geweld van de Arabieren'. Het doel was om controle over het land te krijgen en het middel was terreur. Zionistische terreurorganisaties hebben een heel gruwelijke geschiedenis:
Zoals ik de vorige keer al had uitgelegd is de Haganah juist opgericht in reactie op het Arabische terrorisme van de jaren 1920 gericht op de Joodse gemeenschappen in de regio. Dit benadrukt dus dat Joden zich begonnen te organiseren (zoals men ook in Europa deed tegen pogroms) nadat men meermaals was aangevallen door Arabieren. Wederom:
quote:
The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role

Bron
Joodse groeperingen hebben in latere jaren inderdaad terreur uitgevoerd jegens de Britten, onder meer omdat deze de Joodse vluchtelingen vanuit Europa hadden tegen hadden gehouden. Veel Joden konden nergens heen en zijn zo alsnog omgekomen in de Holocaust. Dit heeft verder niets te maken met de Arabieren (Palestijnen).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:44:10 #165
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214532587
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vermoeiend weer.
Dat zou mijn reactie moeten zijn. Ik vraag niet aan jou om zaken die zondermeer duidelijk zouden moeten zijn uit te gaan leggen. :{w

De tijd dat ik daar meer dan 1 keer op reageer is ook alweer een tijdje voorbij trouwens.
pi_214532685
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:44 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat zou mijn reactie moeten zijn. Ik vraag niet aan jou om zaken die zondermeer duidelijk zouden moeten zijn uit te gaan leggen. :{w

De tijd dat ik daar meer dan 1 keer op reageer is ook alweer een tijdje voorbij trouwens.
Meest zwakke reactie denkbaar.
pi_214534970
quote:
Local Hamas military chief in Tulkarem reportedly killed in IDF airstrike
https://www.timesofisrael(...)ed-in-idf-airstrike/

A local leader of Hamas’s military wing, the Izz a-Din al-Qassam Brigades, was killed in an airstrike in Tulkarem this morning, Ynet reports, citing Hamas radio.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:17:10 #168
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214535321
Iran houdt zich op het moment stil, en is veel mensen aan het arresteren die mogelijk iets te maken hebben met de bom die het huis van Ismael binnen is gesmokkeld.
Ik verwacht eigenlijk niet veel reactie vanuit Iran dit weekend.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214536957
https://www.telegraaf.nl/(...)telijke-jordaanoever

Sorry, maar ik vind het wel toevallig, hoe opeens de ene na de andere zo "precies" uitgeschakeld wordt. Na zoveel maanden oorlogsvoering, kan het ineens wel??
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:38:30 #170
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214537096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 10:33 schreef suzebol75 het volgende:

Sorry, maar ik vind het wel toevallig, hoe opeens de ene na de andere zo "precies" uitgeschakeld wordt. Na zoveel maanden oorlogsvoering, kan het ineens wel??
Denk wel dat het tijd nodig heeft iemand te vinden h. En hoe die persoon uit te schakelen. Daar gaan maanden aan voorbereiding op af.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:39:54 #171
3542 Gia
User under construction
pi_214537124
quote:

Ik denk dat ze zich, na zoveel maanden, veilig wanen en onvoorzichtig worden. Hun (menselijk) schild laten zakken, eigenlijk.

Prima toch! Minder burgerdoden.
  Moderator zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:40:25 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214537139
quote:

Westelijke jordaanoever is iets verderop

Bovendien is dit niet iets nieuws wat ze nu ineens zijn gaan proberen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214538186
Daar hebben jullie ook gelijk in...hoe dan ook, ik hoop dat het niet groot gaat escaleren..
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_214539252
Russia pulled back weapons shipment to Houthis amid US and Saudi pressure
https://www.cnn.com/2024/(...)di-arabia/index.html
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:49:55 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214539525
quote:

Het is zeker niet toevallig en ik sluit niet uit dat doelen juist door de druk van oorlogsvoering simpelweg minder mogelijkheden hebben zich ergens op te houden. Daarom het juist beter mogelijk wordt om het doel af te bakenen en de kans op een succesvolle eliminatie te vergroten. Het maakt mij ook duidelijk dat Isral zeker niet de afbrandmethode hanteert en elke operatie afstemt op het doel.
Iemand die zich geheel vrij kan bewegen is lastiger te vangen dan iemand die maar op een paar plekken zich 'veilig' en 'onbespied' kan wanen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')