SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Tokyo werd Rachel Klamer individueel knap vierde en ook bij de estafette werd er als vierde geëindigd. Of dat dit keer weer het geval gaat zijn moet nog blijken. In 2022 kwam een vernietigend rapport naar buiten over onder andere het “grensoverschrijdende gedrag” binnen de triatlonbond. Ook nu heeft dat nog zijn impact en verblijft Kingma niet in het olympisch dorp.Race tijdenquote:Triatlonster Kingma voelt zich onveilig, verblijft in Airbnb
Triatlete Maya Kingma (28) zit tijdens de Spelen niet in het olympisch dorp, zoals haar ploeggenoten en de stafleden, maar verblijft elders in de stad, in een Airbnb. Dat meldt het AD.
Kingma ervaarde de Olympische Spelen in Tokio als "de kutste twee weken van haar leven". Ze voelde zich destijds onveilig nadat ze misstanden in de top van het Nederlandse triatlon had aangekaart.
Na de Spelen in Tokio werd de triatlonbond gefileerd in een rapport. In de winter van 2021 stapte het voltallige bestuur, meerdere directeuren en de bondscoach op.
Er gebeurde daarna nog veel - en sommige zaken verbeterden. Maar om weken met iedereen in dezelfde ruimtes te verblijven ziet Kingma nog niet zitten. "Eigenlijk wil ik er helemaal niet buiten vallen. Zie het als een soort van noodscenario. Maar voor nu is het zoveel meer ontspannen en fijner dan geforceerd in een andere omgeving te blijven."
30 juli 08:00: Mannen individueel
31 juli 08:00: Vrouwen individueel
5 augustus 08:00: Gemengde estafette
Roflmao.quote:Blijft de vraag: kunnen Bu en Blummenfelt functioneren binnen een team waar toch bepaalde wetten gelden. “Ik weet dat zij in gesprek waren met een ploeg die heel ver wilde meegaan in het verhaal”, aldus Campenaerts. “Maar toen ze hoorden dat de leiding van die ploeg vond dat renners na bijvoorbeeld een Tour de France ook wel recht hadden op een week rust en een paar biertjes, hebben ze afgehaakt. Dat vonden ze niet de juiste ploeg. Om maar te zeggen: welke ploeg het ook wordt, ze zullen volledig moeten willen meegaan in het verhaal.”
De genoemde ploegen (Jayco en UNO-X) staan ook niet echt bekend om hun baanbrekende aanpak of begeleiding. Hier had eigenlijk een Visma bij moeten zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
410 watt FTP zegt google voor Blummenfelt. Dat zal of niet kloppen of het is een kansloze zaak.
Geen idee waar het strafhok is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:00 schreef Pino112 het volgende:
Straf inlossen mag dus niet tijdens de wissel?
Had wel liever wat spanning gehad.quote:
Moet 'ie ook wel proberen, is een Wilde.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nieuw-Zeelander probeert het nog.
Hier heb je de spanning.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had wel liever wat spanning gehad.
Groot, robuustquote:
Ach.quote:
Hij is alleen nergens goed genoeg voor gebouwd om met de top mee te kunnen. Genoeg triatleten die ook beter zijn op een TT fietsquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:04 schreef Fretwork het volgende:
Als Blummenfelt kan sturen is ie wel echt gebouwd op snel dalen.
Geblokte Noor.quote:
WR-houder op Iron men, regerend olympisch kampioen, je zou voor minder.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:06 schreef McGrath het volgende:
[..]
Hij is alleen nergens goed genoeg voor gebouwd om met de top mee te kunnen. Genoeg triatleten die ook beter zijn op een TT fiets
Ja omdat hij een hele goede allrounder is, maar zeker Ditlev bijvoorbeeld is een veel betere fietserquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
WR-houder op Iron men, regerend olympisch kampioen, je zou voor minder.
Hij heeft de beste Vo2max waarde van de wereldquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:08 schreef TAmaru het volgende:
op zich is wel knap dat die Blummenfelt met dat lichaam zo'n snel tempo aankan
Hoogste ooit gemeten wordt zelfs gezegd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:09 schreef McGrath het volgende:
[..]
Hij heeft de beste Vo2max waarde van de wereld
Hebben pas 1x goudquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk voor Nieuw-Zeeland, die zijn toch goed bezig deze Spelen.
Ik zie het nu, ik dacht dat ze al meer hadden gewonnen.quote:
Na vandaag op 2x goud staan zou de verwachtingen toch wel een beetje overtreffen lijkt mequote:
Bootje varen en bootje peddelen hebben nog geen finales gehad. Een beetje hetzelfde als WIJ dus. Alleen is ovalen bal over het veld dragen natuurlijk wel al geweest.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie het nu, ik dacht dat ze al meer hadden gewonnen.
Je moet de filmpjes van santara tech op youtube even kijkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:11 schreef Fretwork het volgende:
Kennelijk kan hij ook richting de 200g koolhydraten per uur wegstoppen, dus 800kcal per uur bijvullen.
Maar klinkt vooral alsof ze hem hypen om een contract te krijgen.
Over een drie kwartier staan we gelijk!quote:
Jij gelooft in dubbel Nederlands goud, jeetjequote:Op woensdag 31 juli 2024 12:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over een drie kwartier staan we gelijk!
Ik verwacht geen 2 keer goud voor NL eigenlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over een drie kwartier staan we gelijk!
Is het karrel?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:18 schreef heywoodu het volgende:
Belg denkt dat Hidalgo een ronde achterstand heeft?
Geen idee. Messias heeft een ronde achterstand lijkt me, maar Hidalgo is op dit moment echt supergoed onderweg.quote:
Doet Karrel ook daar het commentaar?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:19 schreef DeeBee het volgende:
Sporza commentator is dronken en denkt dat Hidalgo een ronde achter ligt
Morgen of overmorgen al.quote:
Van Riel moet gewoon long course blijven doenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:20 schreef DiegoFuser het volgende:
Wat we hoogdag had moeten worden is een baaldag geworden
Sporza heeft het mes al aan de pols.
Ik moest ook meteen aan Pidders denken, hoewel Yee blijkbaar maar 1.52m isquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:23 schreef Felagund het volgende:
Yee heeft qua uitstraling wel wat weg van Pidcock.
Ook met een bizarre VO2max kan je nog slechte dagen hebben, misschien al teveel E. Coli binnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:22 schreef Fretwork het volgende:
Als Blummenfelt echt zo'n goede VO2 max heeft komt er nu een rammend snelle slotronde
Pidcock is ook niet de grootste.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik moest ook meteen aan Pidders denken, hoewel Yee blijkbaar maar 1.52m is
Wat een jinx, mensen.quote:
https://www.eurosport.com(...)d2159365/video.shtmlquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:47 schreef Godshand het volgende:
Mooie eindsprint. Iedereen zit wel stuk er na, in tegenstelling tot de Tour waar na de rit de renners gewoon nog een dansje doen ofzo...
Ja die zag er niet goed uit, maar na dat zwemmen kan ik me dat nu ook goed voorstellenquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mislawchuk moest ook kotsen na finish genot
Als je niet moet kotsen, zoals die roeidames, ben je gewoon niet diep genoeg gegaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mislawchuk moest ook kotsen na finish genot
Flinke schop na voor Wildequote:Op woensdag 31 juli 2024 13:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je niet moet kotsen, zoals die roeidames, ben je gewoon niet diep genoeg gegaan.
Is goed johquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je niet moet kotsen, zoals die roeidames, ben je gewoon niet diep genoeg gegaan.
Hij is dus bijna een halve Nederlander?quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:02 schreef Pinnenmutske het volgende:
Marten Van Riel 22ste.
Hij heeft het maar gedaan he.
#trotsopwezel
Wuustwezel ligt idd tegen de grens maar hij is van Loenhout. Deelgemeente.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is dus bijna een halve Nederlander?
Dicht genoeg van de grens om een half te claimen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Wuustwezel ligt idd tegen de grens maar hij is van Loenhout. Deelgemeente.
Maken we kans op een medaille?quote:The mixed team event features teams of four (two men and two women). Each athlete performs swims 300 m (330 yd), cycles 8 km (5.0 mi), and runs 2 km (1.2 mi) in a relay format.
VS, GB en Frankrijk lijken me sowieso te sterk, Duitsland nog..quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:32 schreef Nober het volgende:
Ik neem aan dat je inmiddels uit de seine kan eten en drinken.
Maandag, 8:00
[..]
Maken we kans op een medaille?
Belgian Hammersquote:Op maandag 5 augustus 2024 06:55 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd wat de bijnaam van de Belgische triatleten is
Politiek spel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 06:44 schreef StephanL het volgende:
Mooi hoe de Seine opeens schoon genoeg is
Ho maarquote:
Ja, ik had ook moeten kijken ipv alleen luisteren.quote:
Dat lijkt me niet Hidalgo.quote:
Spaans pak verraad veel ja.quote:
Brazilië stond in beeld bij de graphics, dus vandaar.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik had ook moeten kijken ipv alleen luisteren.
Dat klinkt op zich aannemelijk. En slechte zwemmers in het nadeel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:09 schreef Faraday01 het volgende:
In dit format met stayeren zijn de beste hardlopers heel vaak in het voordeel.
We feliciteren team GB. Anders ook trouwens.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:09 schreef Faraday01 het volgende:
In dit format met stayeren zijn de beste hardlopers heel vaak in het voordeel.
Frankrijk geef ik ook wel kans, omdat WE met de dames finishenquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:09 schreef kilon het volgende:
[..]
We feliciteren team GB. Anders ook trouwens.
Dat sowiesoquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:09 schreef kilon het volgende:
[..]
We feliciteren team GB. Anders ook trouwens.
Kan dus ook Brazilië zijnquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:12 schreef H.Vviv het volgende:
Spanje met een tijdstraf, tenminste als ik de graphics mag geloven.
Mijn Engelstalige stream zei Spanje ook, vanwege het afzetten op de boot tijdens het zwemmenquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:12 schreef H.Vviv het volgende:
Spanje met een tijdstraf, tenminste als ik de graphics mag geloven.
Altijd tegen Spanjequote:Op maandag 5 augustus 2024 08:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mijn Engelstalige stream zei Spanje ook, vanwege het afzetten op de boot tijdens het zwemmen
Niet, daar heeft Nederland niet de goede lopers voor.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:15 schreef kilon het volgende:
Ach dan is er wel een minieme kans op brons wellicht. Heel miniem.
Wilde?quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fransman net achter de sukkel die valt
Kingma zit gewoon goedquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Deze stroming is in het voordeel van Kingma.
Het parcours ligt dit keer droog, dat is in het voordeel van Kingma.quote:
Wel een gruwelijk slechte wissel. 5e uit het water maar groepje 4-6 toch gemistquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het parcours ligt dit keer droog, dat is in het voordeel van Kingma.
Dat is nooit bij deze korte onderdelenquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Triatlonfiets zonder triatlonstuur?
Mag niet in stayerwedstrijden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Triatlonfiets zonder triatlonstuur?
Ook de Britse kan nog wel eens flinke tik krijgen bij het lopenquote:Op maandag 5 augustus 2024 08:36 schreef DeeBee het volgende:
Dit laat ook wel zien hoe nep het stayeren is, Franse wordt compleet gesloopt op de fiets, maar bleef individueel makkelijk in zo'n groepje
Bewust voor een grotere groep gekozen zodat ze meer kan draften en minder energie hoeft te verspillen, dat is in het voordeel van Kingma.quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wel een gruwelijk slechte wissel. 5e uit het water maar groepje 4-6 toch gemist
quote:Op maandag 5 augustus 2024 08:33 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is nooit bij deze korte onderdelen
Ow.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |