SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Elkaar opgeilen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:05 schreef RipCity het volgende:
Waarom hele tijd dat gelul tijdens het schieten tegen elkaar
Dat zal over de wind gaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:05 schreef RipCity het volgende:
Waarom zo stokeren?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
@:GGMM kijk die @:Coco falen in een handboogschiettopic.
Hawk tuah?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:06 schreef OmniRocket het volgende:
Toch fijn als je speelsters hebt die niet choken
Bijna etenstijd dus wat gaan we bestellen?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:05 schreef RipCity het volgende:
Dit is zo’n beetje de meest vermakelijke sport op de Olympische Spelen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef Eppie_NL het volgende:
Geweldig toernooi haha. Dit is trouwens toch geen sport. Lieverd geld steken in andere sporten.
Nouja met de verwachtingen van vandaag deden ze dat eigenlijk nog best primaquote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Misschien kunnen de Nederlandse sporters eens gaan trainen op omgaan met druk.
Zesjes mentaliteitquote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef Redefine het volgende:
Deze valt dan weer in de zeer knappe vierde plaatsen. Mooi gedaan, maar je koopt er helaas niks voor.
Extra zuur dat ze Z-Korea niet pakten...quote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef ijs_beer het volgende:
Nouja, dat ze 4e worden is eigenlijk al onverwacht.
Hockey heren.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:10 schreef tompsv18 het volgende:
Vanavond handbaldames en zwemmen. Verder niet veel bijzonders meer toch?
eerste keer dat ik het zie maar vond het idd verrassend vermakelijkquote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dit is zo’n beetje de meest vermakelijke sport op de Olympische Spelen.
Hockeyquote:Op zondag 28 juli 2024 17:10 schreef tompsv18 het volgende:
Dat welquote:Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vooraf had je ervoor getekend met dit trio.
quote:Op zondag 28 juli 2024 17:10 schreef Dagoduck het volgende:
Wat gaan we nu kijken?
Edit: skeetjeborden.
quote:Op zondag 28 juli 2024 17:10 schreef tompsv18 het volgende:
Het is vooral dat het slechts een poulewedstrijd is. En ook nog een zwakke tegenstander.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:11 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ja klopt, alleen vind ik hockey zo gruwelijk saai.
Je mist wat.quote:
Ik viel bijna van mijn stoel.quote:
Te 'volks' voor de elitaire NOS.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:16 schreef kilon het volgende:
[..]
Verbaast me dat ze basketbal niet uitzenden. Of ze moeten daar geen rechten voor hebben
Dit is de finale, ze nailen die tricks gewoon. (in goed Nederlands)quote:
Omdat gelijkspel ook kan, dan krijg je 1 punt beide, bij winst per set 2quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef TAmaru het volgende:
hoe zit dat bij handboogschieten? waarom is het 2-6 na 4 sets?
Mart Smeets is met pensioenquote:Op zondag 28 juli 2024 17:18 schreef kilon het volgende:
[..]
VS gingen ze vroeger wel altijd uitzenden.
Ik heb judo, waterpolo, boogschieten en F1 al aan staan, helaas is er geen ruimte meer voor nog een stream.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit is de finale, ze nailen die tricks gewoon. (in goed Nederlands)
ES2quote:Op zondag 28 juli 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb judo, waterpolo, boogschieten en F1 al aan staan, helaas is er geen ruimte meer voor nog een stream.
Wat jammer nou.
ok bedankt! maw ze spelen maar 4 sets. ik dacht dus dat ze er veel meer speelden. had het geluid ff uit staan dus was verbaasd dat het opeens voorbij wasquote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef FvanS het volgende:
[..]
Omdat gelijkspel ook kan, dan krijg je 1 punt beide, bij winst per set 2
In principe heb je al gewonnen als je 5 punten hebt Dus het kan met 3 sets voorbij zijn, maar ook met 9 setsquote:Op zondag 28 juli 2024 17:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ok bedankt! maw ze spelen maar 4 sets. ik dacht dus dat ze er veel meer speelden. had het geluid ff uit staan dus was verbaasd dat het opeens voorbij was
Ruil judo maar in, dat is niets.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb judo, waterpolo, boogschieten en F1 al aan staan, helaas is er geen ruimte meer voor nog een stream.
Wat jammer nou.
ah vandaar! bedanktquote:Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef FvanS het volgende:
[..]
In principe heb je al gewonnen als je 5 punten hebt Dus het kan met 3 sets voorbij zijn, maar ook met 9 sets
Zal vooral gaan over nauwelijks media aandacht.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:25 schreef sportfreak het volgende:
Hoezo nauwelijks belangstelling buiten Spelen? Bij het WK een paar jaar geleden in Den Bosch ook volle tribune.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Judo heeft pauze, dan is deze finale alweer klaar in principe.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat jammer nou.
Eerste set is voor het hoogst geklasseerde team. Daarna begint degene die achterstaat.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ah vandaar! bedankt
en is het niet oneerlijk dat telkens hetzelfde team de set moet beginnen?
ok duidelijk! merciquote:Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eerste set is voor het hoogst geklasseerde team. Daarna begint degene die achterstaat.
Dat deden ze wel in set 2quote:Op zondag 28 juli 2024 17:29 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom deed Korea dit niet tegen ons?
Ik spreek geen Koreaans.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef Redefine het volgende:
Bij een Nederlander zou dit een choke genoemd worden.
그들은 숨이 막히고 있습니다quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef Redefine het volgende:
Bij een Nederlander zou dit een choke genoemd worden.
De Koreaanse vrouwen moeten nu bepalen of ze nog thuis mogen komen.quote:
Werken ze bij Carglass?quote:
Wellicht een soort zonnebrandcreme, ook al zijn de wappies van tegenwoordig daar ook tegen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:19 schreef Hathor het volgende:
Hadden die Koreanen nu witte schminck op hun gezichten? Is dat geen whiteface?
Heel veel zonnebrand. De Japanners en koreanen worden niet graag bruinquote:Op zondag 28 juli 2024 22:19 schreef Hathor het volgende:
Hadden die Koreanen nu witte schminck op hun gezichten? Is dat geen whiteface?
Mwah, in boogschieten ben je zelden kansloos.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:55 schreef Szura het volgende:
DjieBie is toch kansloos normaal gesproken hier
Hoho ze moeten die ene pijl nog beoordelenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kazakken door, licht verrassend toch wel.
We hadden net zo goed gelijk de shoot-off kunnen doen dusquote:Op maandag 29 juli 2024 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hadden net zo goed maar 1 set kunnen spelen dus
Je kan je zwembroek al aan doen tijdens het kijken van het boogschieten, dat scheelt wat tijd!quote:Op maandag 29 juli 2024 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel ff opschieten zo, ik moet zo naar het zwemmen.
Mex had dat broekje net uitgedaan.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef Felagund het volgende:
Je kan je zwembroek al aan doen tijdens het kijken van het boogschieten
Nog effe inkomen van de Turkjesquote:
Dan ben je sowieso al halverwege!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |