Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.quote:
Volgens F1 zelf:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.quote:Pole position
The first place on the starting grid, as awarded to the driver who recorded the fastest lap time in qualifying.
Happyquote:
Nope Position!quote:Op zondag 28 juli 2024 09:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens F1 zelf:
[..]
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.
Dat betekent dat niemand pole position heeft
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
Door vriendin gemaakte citroencake hierquote:Op zondag 28 juli 2024 09:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.![]()
[ afbeelding ]
F1 zelf zegt:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Ook lekkerquote:Op zondag 28 juli 2024 09:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Door vriendin gemaakte citroencake hier
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.
Is in het vorige deel een paar keer genoemd
Maxquote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
[..]
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.
En waarom krijgt max dan wel de pole position award:
https://www.formula1.com/(...)g058HGavMUABzFTB1qcj
Ik bedoel dus niet wie van pole start (want dat is LeClerc vanwege de gridstraf van Max), maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijkquote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.
Dit is hoe het is, ik heb het ook niet bedacht.
maar dan kijk je dus naar de race positie poles.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Pole position heeft in feite niks met de kwalificatie te maken. Het is gewoon een fysieke plaats op het asfalt.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijk
In mijn herinnering was dat vroeger anders, maar heb inmiddels al voorbeelden gevonden van oudere soortgelijke situaties en het klopt inderdaad. Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Ook wel bekend onder de naam "pole position".quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar dan kijk je dus naar de race positie poles.
Perez gaat het gewoon weer verkloten denk ik.quote:
Leclerc, zie de regels die ik gepost heb in het vorige topic.quote:
quote:The pole position is usually earned by the driver with the best qualifying times in the trials before the race, although penalties may award it to the second fastest driver, as the pole position is statistically awarded to the driver starting in first position.
Die komen in de statistieken. De snelste in de kwalificatie niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Komt toch uit de paardenracerij?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
De paal in Indianapolis waar de term vandaan komt.
[ afbeelding ]
De pole sitter start vanaf pole position.
Alles wat er daarna met de term gebeurd is, is commerciële shit. Buiten Indianapolis staat er sowieso al geen paal.
De f1 stats pagina is er ook duidelijk over: 25e pole voor Leclercquote:Op zondag 28 juli 2024 11:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leclerc, zie de regels die ik gepost heb in het vorige topic.
[..]
Er is no way dat Perez voor Verstappen gaat eindigen. Is het niet op pace, dan wordt het wel een team order.quote:
Ik zoek het uitquote:Op zondag 28 juli 2024 11:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt in elk geval volgens redbull
en dan is het idd de race starter op de eerste plek de pole
Ja, natuurlijk. Dat is nogal logisch. Het ging alleen over wel een pole hebben, maar die niet in je statistieken bijgeschreven krijgen omdat je een gridstraf hebt.quote:Op zondag 28 juli 2024 05:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Genoeg races waarbij een pole een heel grote kans op winst is hoor. Dus wel iets meer dan een leuken statistiek.
Hij staat niet alleen bij race statistieken als pole, maar hij telt gewoon bij de statistieken van Leclerc als pole position. Als volgend jaar de kwalificatie van de GP van België is dan komt bij ‘previous pole positions’ gewoon 2024 Leclerc, 2023 Leclerc en 2022 Sainz. Juist de naam Verstappen staat alleen in wat lijstjes bij de betreffende GP als je goed zoekt, maar zal verder vergeten worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:58 schreef Nizno het volgende:
Fia documentjes
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
[ afbeelding ]
Pole position Lap staat gewoon Max bij.
Dat bij de race statistieken Lec als Pole staat zal altijd een * bij staan dan hij 2 in kwali was.
Je hebt gelijk. Ik heb het ooit anders gelezen maar heel veel bronnen zeggen de paardenracesquote:
Ik herinnerde me nog een uitleg van Mol bij RTL dik 30 jaar geleden, details weet ik niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb het ooit anders gelezen maar heel veel bronnen zeggen de paardenraces
Er bestaan niet meerdere soorten poles.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Gisteren deed hij het naar behoren, hopelijk houdt hij zich in en pakt hij Leclerc na de 1e bocht, als het dan een 1,2 wordt is er wel heel veel goed gegaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Evenstar het volgende:
Een tweetje voor Red Bull hier zou toch wel heel mooi zijn, hopelijk verneukt Perez het niet. Dit is zijn kans om zijn stoeltje nog eventueel veilig te stellen (als het al niet te laat is).
Zenden die het uit op een open kanaal?quote:Op zondag 28 juli 2024 12:00 schreef THEFXR het volgende:
Gaan we op de belg kijken, want beter beeld of niet want slecht belgisch commentaar?
VRT1 dacht ikquote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zenden die het uit op een open kanaal?
CANVASquote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd, de Franse Belg zendt zelfs alle races en kwalificaties uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gemiddeld bijna 223km/h. Op het nat ook nogquote:Op zondag 28 juli 2024 10:58 schreef Nizno het volgende:
Fia documentjes
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
[ afbeelding ]
Pole position Lap staat gewoon Max bij.
Dat bij de race statistieken Lec als Pole staat zal altijd een * bij staan dan hij 2 in kwali was.
Juist niet, er zal altijd bij genoemd worden dan Max de werkelijke snelste tijd had.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij staat niet alleen bij race statistieken als pole, maar hij telt gewoon bij de statistieken van Leclerc als pole position. Als volgend jaar de kwalificatie van de GP van België is dan komt bij ‘previous pole positions’ gewoon 2024 Leclerc, 2023 Leclerc en 2022 Sainz. Juist de naam Verstappen staat alleen in wat lijstjes bij de betreffende GP als je goed zoekt, maar zal verder vergeten worden.
Ik denk alleen de echte niche. In alle boeken zal staan dat Leclerc pole position heeft. Ik ben het er ook niet mee eens, maar het is helaas zo.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Juist niet, er zal altijd bij genoemd worden dan Max de werkelijke snelste tijd had.
Dat zie je vaak zat met video"s over klassieke races.
Notesquote:Op zondag 28 juli 2024 13:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk alleen de echte niche. In alle boeken zal staan dat Leclerc pole position heeft. Ik ben het er ook niet mee eens, maar het is helaas zo.
Dat is helemaal niet nodig, Perez moet Norris ophouden zodat Max naar voren kan rijden, dat is zijn taak.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:37 schreef Nober het volgende:
Pérez die Leclerc katapulteert in de eerste bocht.
Dan hebben ze wel het verkeerde circuit uitgekozen.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:45 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig, Perez moet Norris ophouden zodat Max naar voren kan rijden, dat is zijn taak.
Nou ja, tenzij Max niet direct achter Perez weet te komen natuurlijk. Maar als dat wel lukt zal hij er ook voorbij gaan inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is no way dat Perez voor Verstappen gaat eindigen. Is het niet op pace, dan wordt het wel een team order.
daarom staat de tv al buitenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wel zin in race, maar buiten is ook prima vertoeven nu.
ik zat heel hard te dubben wat te doen...quote:
Niet je iPad uit je handen laten vallen!quote:Op zondag 28 juli 2024 13:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zat heel hard te dubben wat te doen...
tot ik ineens idd bedacht... verrek het is op open kanaal belgie dus kan gewoon bij het bubbelbad kijken.
er hangt een tv aan de muur.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet je iPad uit je handen laten vallen!
Ik denk aan zoiets:quote:Op zondag 28 juli 2024 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet je iPad uit je handen laten vallen!
Niet buiten kunnen kijkenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wel zin in race, maar buiten is ook prima vertoeven nu.
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:16 schreef _UserName_ het volgende:
Ik denk, het is zo stil, begint het pas om 16:00?
Weet ik, maar het is zo stil dat ik in twijfel werd gebrachtquote:
De echten kijken de Olympische Spelenquote:Op zondag 28 juli 2024 14:16 schreef _UserName_ het volgende:
Ik denk, het is zo stil, begint het pas om 16:00?
Hebben ze daar ook F1 races?quote:Op zondag 28 juli 2024 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De echten kijken de Olympische Spelen
Zie post #76 van mijn collegaquote:Op zondag 28 juli 2024 14:20 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is zo stil dat ik in twijfel werd gebracht
Kijk jij dat, kijken wij de racequote:Op zondag 28 juli 2024 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De echten kijken de Olympische Spelen
Wel sprints.quote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk jij dat, kijken wij de race
Ik heb momenteel 5 streams aan staan waarvan F1 de enige is met een heel schermquote:Op zondag 28 juli 2024 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk jij dat, kijken wij de race
Dan zou je toch eerder aan Paul Richard denken, mét sproeiers aanquote:
iewquote:Op zondag 28 juli 2024 14:24 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan zou je toch eerder aan Paul Richard denken, mét sproeiers aan
of Magny Coursquote:Op zondag 28 juli 2024 14:24 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan zou je toch eerder aan Paul Richard denken, mét sproeiers aan
De OS is het niet waard om vierkante ogen van te krijgenquote:Op zondag 28 juli 2024 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb momenteel 5 streams aan staan waarvan F1 de enige is met een heel scherm
Het is wel het kleinste scherm, maar ach.
Ik heb drie schermen aan staan waar ik regelmatig tussen wissel, dus komt goedquote:Op zondag 28 juli 2024 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De OS is het niet waard om vierkante ogen van te krijgen
Hier het vrouwen boogschieten op de TV en vrouwen mountainbiken op de iPad. F1 komt er zo bij op de laptop, maar die start ik nu nog niet in, want er is toch nog niks interessants te zienquote:Op zondag 28 juli 2024 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, oogaids, ik weet het maar kon even niks anders bedenken.quote:
Dat ziet er beter uit, maar toen (2008 laatste race) was ik nog niet actief F1 kijken (was een jaar of 4 later pas, al keek ik jaren 90 ook wel, als kind zijnde maar toen nam ik nog niet alles in me op wat ik zag)quote:
Als ik een foto zou maken van mijn setup zou je echt denken dat ik gek ben gewordenquote:Op zondag 28 juli 2024 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier het vrouwen boogschieten op de TV en vrouwen mountainbiken op de iPad. F1 komt er zo bij op de laptop, maar die start ik nu nog niet in, want er is toch nog niks interessants te zien
Daar hoef ik op zich geen foto voor te zienquote:Op zondag 28 juli 2024 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik een foto zou maken van mijn setup zou je echt denken dat ik gek ben geworden
En dan staat de tv nog niet eens aan.
Dat was je alquote:Op zondag 28 juli 2024 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik een foto zou maken van mijn setup zou je echt denken dat ik gek ben geworden
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat was je al![]()
En ja je bent verslaafd
quote:Op zondag 28 juli 2024 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bier staat koud, zoutjes staan klaar @:vosss
Pics of het didnt gebeurt.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
5 schermen… ik heb al moeite om met 1 scherm mijn aandacht erbij te houden.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhu, dan pasquote:Op zondag 28 juli 2024 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij het racecafe waren ze heel erg optimistisch.quote:
Laat hun ook ff stemmenquote:Op zondag 28 juli 2024 14:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bij het racecafe waren ze heel erg optimistisch.
Tja... realistisch gezien is het podium voor Verstappen en de twee McLarens, zou je zeggen. Dus dan is er helaas geen plaats voor Perez.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bij het racecafe waren ze heel erg optimistisch.
Hier 3 schermen waarvan 1 met 2 vensters: Beeldscherm 2 vensters FOK! en GP Radio, tablet race, telefoon onboard.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:36 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
5 schermen… ik heb al moeite om met 1 scherm mijn aandacht erbij te houden.
In de F2 en F3 weer een heleboel chaos, maar ik verwacht in de F1 een stuk minder spektakel eerlijk gezegd. Alhoewel continu achter de SC rijden ook niet alles is. Maar eentje zou wel geinig zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja... realistisch gezien is het podium voor Verstappen en de twee McLarens, zou je zeggen. Dus dan is er helaas geen plaats voor Perez.
Ja je kunt ook overdrijven natuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Hier 3 schermen waarvan 1 met 2 vensters: Beeldscherm 2 vensters FOK! en GP Radio, tablet race, telefoon onboard.
Het is ook gewoon op Canvas.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:41 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ja je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Doe ik het lekker met mijn illegale sky stream
GP radioquote:Op zondag 28 juli 2024 14:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Hier 3 schermen waarvan 1 met 2 vensters: Beeldscherm 2 vensters FOK! en GP Radio, tablet race, telefoon onboard.
Is ie niet nee bezigquote:Op zondag 28 juli 2024 14:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Max mist de kans om Hamilton een hypocriete zak hooi te noemen.
Laptop met F1 links, beeldscherm 1 met FOK! midden, beeldscherm 2 met 4 OS streams rechts. Dan is er ook nog een tv links van beeldscherm 1, maar die staat nu uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Luistert veel fijner weg dan viaplay met hun eleks elbon en verstappeh.. tenenkrommend gewoon.quote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat je nog tijd hebt om er op je gemak voor te gaan zitten met en koud biertje en zoutjesquote:Op zondag 28 juli 2024 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laptop met F1 links, beeldscherm 1 met FOK! midden, beeldscherm 2 met 4 OS streams rechts. Dan is er ook nog een tv links van beeldscherm 1, maar die staat nu uit.
Ja, wie niet.quote:
Nee, zo erg is het ook weer niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ [url=https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_glossy,ret_img,w_850,h_520/https://naplestech.com/wp(...)reens.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik zie een terugkerend themaquote:Op zondag 28 juli 2024 14:47 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, zo erg is het ook weer niet.
[ afbeelding ]
P14 meen ikquote:Op zondag 28 juli 2024 14:49 schreef StephanL het volgende:
Van hoever kwam Max ook alweer een paar jaar geleden? Ook P11 of was dat verder weg?
14quote:Op zondag 28 juli 2024 14:49 schreef StephanL het volgende:
Van hoever kwam Max ook alweer een paar jaar geleden? Ook P11 of was dat verder weg?
Zou het?quote:
Ze hebben ook maar 3 piloten.quote:
Verkeerde topicquote:Op zondag 28 juli 2024 14:49 schreef 3rr0r het volgende:
Wie kent die videoclip nog van Aphex Twin
[ afbeelding ]
IIIIII need your soulll!quote:Op zondag 28 juli 2024 14:49 schreef 3rr0r het volgende:
Wie kent die videoclip nog van Aphex Twin
[ afbeelding ]
Dan zou ik er geen Vrede mee hebbenquote:
Tv met F1tv, tablet met live timing, laptop/PC met Fok! zodat ik kan fok!ken tijdens de race. Dan heeft mijn PC ook nog een 2e monitor maar die staat nu uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laptop met F1 links, beeldscherm 1 met FOK! midden, beeldscherm 2 met 4 OS streams rechts. Dan is er ook nog een tv links van beeldscherm 1, maar die staat nu uit.
3quote:
33quote:
Ik kan m'n TV nog inzetten maar daar heb ik geen goed zicht op van achter m'n PC.quote:
Je had er kunnen zitten daarquote:
Niet waar, dat was al van tafel toen ik besloot om naar Parijs te gaanquote:
Skattiequote:
Skattiequote:
Opalonso?quote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1...
Checo probeert Leclerc uit te remmen en dat gaat mis.
Mag ook, past mooi in het rijtje Maxterclass en Loempiastriquote:
De volgende race ook, met een babbelzieke commentator.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:58 schreef RipCity het volgende:
Fijn dat we eindelijk weer eens race op open net kunnen zien. Oude tijden terug.
Kut viaplay
Je gunt perez ook niksquote:Op zondag 28 juli 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1...
en windowlicker?quote:Op zondag 28 juli 2024 15:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Mag ook, past mooi in het rijtje Maxterclass en Loempiastri
Verwacht zeker een snelle SCquote:
Ik ook niet.quote:
Eerst maar kijken of de wereld nog bestaat eind Augustusquote:Op zondag 28 juli 2024 15:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De volgende race ook, met een babbelzieke commentator.
Die moet je me even uitleggenquote:
Checo zet hem in zijn achteruit en ramt Lando van de baan.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1...
In Spa is het nooit 0%quote:Op zondag 28 juli 2024 15:00 schreef _UserName_ het volgende:
0% regen, dat is wel eens anders geweest hier.
Dat hoor ik ze net anders wel zeggenquote:
Bijna nog een grotere zekerheid dan regen op Spaquote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 15:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Eerst maar kijken of de wereld nog bestaat eind Augustus
Ik ben er vrij zeker van dat het niet gaat regenen vandaag.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bijna nog een grotere zekerheid dan regen op Spa
Ik heb net 1,5 uur dodelijke F1 crashes gekeken.......quote:
Dank!quote:
gras is groenquote:
ow tochwelquote:
+2 toch?quote:
Ninja edit.quote:
dat staat erquote:
Nu wel P8!quote:
Van 11 naar 8 is 3quote:
toen ik eerst typte was hij 9quote: