Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.quote:
Volgens F1 zelf:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.quote:Pole position
The first place on the starting grid, as awarded to the driver who recorded the fastest lap time in qualifying.
Happyquote:
Nope Position!quote:Op zondag 28 juli 2024 09:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens F1 zelf:
[..]
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.
Dat betekent dat niemand pole position heeft
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
Door vriendin gemaakte citroencake hierquote:Op zondag 28 juli 2024 09:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.![]()
[ afbeelding ]
F1 zelf zegt:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Ook lekkerquote:Op zondag 28 juli 2024 09:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Door vriendin gemaakte citroencake hier
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.
Is in het vorige deel een paar keer genoemd
Maxquote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
[..]
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.
En waarom krijgt max dan wel de pole position award:
https://www.formula1.com/(...)g058HGavMUABzFTB1qcj
Ik bedoel dus niet wie van pole start (want dat is LeClerc vanwege de gridstraf van Max), maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijkquote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.
Dit is hoe het is, ik heb het ook niet bedacht.
maar dan kijk je dus naar de race positie poles.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Pole position heeft in feite niks met de kwalificatie te maken. Het is gewoon een fysieke plaats op het asfalt.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijk
In mijn herinnering was dat vroeger anders, maar heb inmiddels al voorbeelden gevonden van oudere soortgelijke situaties en het klopt inderdaad. Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Ook wel bekend onder de naam "pole position".quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar dan kijk je dus naar de race positie poles.
Perez gaat het gewoon weer verkloten denk ik.quote:
Leclerc, zie de regels die ik gepost heb in het vorige topic.quote:
quote:The pole position is usually earned by the driver with the best qualifying times in the trials before the race, although penalties may award it to the second fastest driver, as the pole position is statistically awarded to the driver starting in first position.
Die komen in de statistieken. De snelste in de kwalificatie niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Komt toch uit de paardenracerij?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
De paal in Indianapolis waar de term vandaan komt.
[ afbeelding ]
De pole sitter start vanaf pole position.
Alles wat er daarna met de term gebeurd is, is commerciële shit. Buiten Indianapolis staat er sowieso al geen paal.
De f1 stats pagina is er ook duidelijk over: 25e pole voor Leclercquote:Op zondag 28 juli 2024 11:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leclerc, zie de regels die ik gepost heb in het vorige topic.
[..]
Er is no way dat Perez voor Verstappen gaat eindigen. Is het niet op pace, dan wordt het wel een team order.quote:
Ik zoek het uitquote:Op zondag 28 juli 2024 11:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt in elk geval volgens redbull
en dan is het idd de race starter op de eerste plek de pole
Ja, natuurlijk. Dat is nogal logisch. Het ging alleen over wel een pole hebben, maar die niet in je statistieken bijgeschreven krijgen omdat je een gridstraf hebt.quote:Op zondag 28 juli 2024 05:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Genoeg races waarbij een pole een heel grote kans op winst is hoor. Dus wel iets meer dan een leuken statistiek.
Hij staat niet alleen bij race statistieken als pole, maar hij telt gewoon bij de statistieken van Leclerc als pole position. Als volgend jaar de kwalificatie van de GP van België is dan komt bij ‘previous pole positions’ gewoon 2024 Leclerc, 2023 Leclerc en 2022 Sainz. Juist de naam Verstappen staat alleen in wat lijstjes bij de betreffende GP als je goed zoekt, maar zal verder vergeten worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:58 schreef Nizno het volgende:
Fia documentjes
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043
[ afbeelding ]
Pole position Lap staat gewoon Max bij.
Dat bij de race statistieken Lec als Pole staat zal altijd een * bij staan dan hij 2 in kwali was.
Je hebt gelijk. Ik heb het ooit anders gelezen maar heel veel bronnen zeggen de paardenracesquote:
Ik herinnerde me nog een uitleg van Mol bij RTL dik 30 jaar geleden, details weet ik niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik heb het ooit anders gelezen maar heel veel bronnen zeggen de paardenraces
Er bestaan niet meerdere soorten poles.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Gisteren deed hij het naar behoren, hopelijk houdt hij zich in en pakt hij Leclerc na de 1e bocht, als het dan een 1,2 wordt is er wel heel veel goed gegaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Evenstar het volgende:
Een tweetje voor Red Bull hier zou toch wel heel mooi zijn, hopelijk verneukt Perez het niet. Dit is zijn kans om zijn stoeltje nog eventueel veilig te stellen (als het al niet te laat is).
Zenden die het uit op een open kanaal?quote:Op zondag 28 juli 2024 12:00 schreef THEFXR het volgende:
Gaan we op de belg kijken, want beter beeld of niet want slecht belgisch commentaar?
VRT1 dacht ikquote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zenden die het uit op een open kanaal?
CANVASquote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Altijd, de Franse Belg zendt zelfs alle races en kwalificaties uit.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |