?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Ze zijn nu met de eerste semi voor dames bezig, ik denk iets later.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:12 schreef Szura het volgende:
Hoe laat denken jullie de medaillewedstrijden, uurtje of 5?
Iets te duidelijk de grips afbreken maar ik ken die nuances ook niet zo goedquote:
Eens zien of we in de tweede semi nu wel de eerste PLAK veilig kunnen stellenquote:
Goed om te weten. Er is verder niet heel veel boeiends (naast de tijdrit) dus dat kunnen we prima meepakken.quote:
En dan is dit nog de lichte klasse wat normaliter toch meer (pogingen tot) worpen zou moeten opleveren.quote:
Ik gun het je wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laatste semi. Hopelijk de eerste PLAK een feit.
Ja judo is er niet beter op geworden helaas.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:09 schreef DeLuna het volgende:
Vroeger vond ik dit echt leuk om te kijken ook buiten de Nederlanders om
Ja ik ook. Maar tegenwoordig...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:09 schreef DeLuna het volgende:
Vroeger vond ik dit echt leuk om te kijken ook buiten de Nederlanders om
Redelijk was eigenlijk wel heel erg coulant.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:11 schreef Redefine het volgende:
Al is dit dan nog wel een redelijke partij tot nu toe.
Er zat oorspronkelijk 36 minuten tussen start halve finales en wedstrijden om brons. Wanneer was de eerste halve finale bij de vrouwen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer gaan we verder? We lopen al achter op schema
nuquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer gaan we verder? We lopen al achter op schema
16.20 ofzoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zat oorspronkelijk 36 minuten tussen start halve finales en wedstrijden om brons. Wanneer was de eerste halve finale bij de vrouwen?
Later denk ik. Want qua schema had dat 16.36 moeten zijn.quote:
Ik kijk ook zonder geluid. Maakt het wel wat lastiger.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:33 schreef kilon het volgende:
De Française domineert als ik het zo zie zonder geluid.
Tsja, maar kan alleen maar verdedigen. Dit wordt hem nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:35 schreef Redefine het volgende:
@:Mexicanobakker Spaanse nu in de golden score.
Carlos Groll zal bij het commentaar daar wel mad zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, maar kan alleen maar verdedigen. Dit wordt hem niet
Hoppa! Dat zetten we met potlood zelf in de medaillespiegel erbij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:37 schreef DeLuna het volgende:
"Regelmatig in Papendal"
Halve Nederlandse medaille!
Zweedse mag zich wel gelukkig prijzen dat ze überhaupt voor brons mocht judoën.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:08 schreef Madhouse11 het volgende:
Ochtendsessie was zeer vermakelijk om mee te maken, helemaal toen beide Franse deelnemers binnen 10 seconden na elkaar hun wedstrijden wonnen. We zeiden nog tegen elkaar dat Smetov zich naar Goud ging rommelen. Gelukkig nog Brons voor de Zweedse.
https://nos.nl/artikel/24(...)rokkaans-grondgebiedquote:Op zondag 28 juli 2024 10:27 schreef The_Undertone het volgende:
Normaal straks een Israëli tegen een Marokkaan in de -66kg, gaat de Marokkaan kampen, of behoort Marokko niet tot het blok dat elke kamp met een Israëli skipt?
Ah, de heerlijke geopolitiekquote:Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef Szura het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rokkaans-grondgebied
Die hebben de banden flink aangehaald
Tja, meest onmogelijke kutloting ook natuurlijk (op voorhand voor beiden wel). Wel een leuke verrassing en mooie ipponquote:Op zondag 28 juli 2024 11:13 schreef Aguero het volgende:
Uta exit
Wat een heerlijke ippon.
Jeetje, ze is echt helemaal kapot van
Net even teruggekeken. Die slaapt heel slecht vannacht.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:13 schreef Aguero het volgende:
Uta exit
Wat een heerlijke ippon.
Jeetje, ze is echt helemaal kapot van
Goed voor de sport wel. Moet je maar toernooien doen zodat je geranked bent, en Japan wint sowieso al veel te vaak.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Net even teruggekeken. Die slaapt heel slecht vannacht.
Ja, die heb ik echt te veel punten gegevenquote:
En mag, zo lijkt het, de herkansingen niet vechten. Hij riep Allah akbar na winst op de Israëliër.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:58 schreef heywoodu het volgende:
Emomali heeft de cursus stoer kijken gevolgd, jeetje.
Ja. Elke keer weer.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:16 schreef wimderon het volgende:
Buchard heeft de hele wedstrijd niets anders gedaan dan verbouwereerd naar de scheidsrechter kijken
En op zich ook wel mooi dat de bedwingster van de topfavoriet Abe ook de finale haalt. Altijd matig als het een fluke blijkt.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik geniet van Franse nederlagen, deze voelt extra goed.
Oezbeekse is ook een voormalige wereldkampioen toch? En tweede vorig jaar. Dus gaat sowieso wat ver om dat een fluke te noemen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
En op zich ook wel mooi dat de bedwingster van de topfavoriet Abe ook de finale haalt. Altijd matig als het een fluke blijkt.
En we zijn nu verzekerd van een gouden plak voor een exotisch land (zo ver Kosovo exotisch is)quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
En op zich ook wel mooi dat de bedwingster van de topfavoriet Abe ook de finale haalt. Altijd matig als het een fluke blijkt.
Ik vind Kosovo exotischer dan Oezbekistanquote:Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En we zijn nu verzekerd van een gouden plak voor een exotisch land (zo ver Kosovo exotisch is)
Ja klopt. Was hier natuurlijk wat minder het geval. Maar meer in het algemeen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Oezbeekse is ook een voormalige wereldkampioen toch? En tweede vorig jaar. Dus gaat sowieso wat ver om dat een fluke te noemen.
Bij Kosovo is tot nu toe goud of niksquote:Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En we zijn nu verzekerd van een gouden plak voor een exotisch land (zo ver Kosovo exotisch is)
Zeker. Nu veel meer acties. Minder golden scores.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is leuker dan gisteren, er wordt tenminste gegooid
Die kijkt alles terug.quote:
Ik liep wat achter met judo inderdaad, half uurtje ofzo, maar wilde de Braziliaanse medaljegevechten wel even samen kijkenquote:
Had de finale moeten zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:46 schreef Szura het volgende:
Nou ja verdiend toch als je Abe hebt geklopt
Het blijft judo. Beetje actief doen en hopen op rolletjes voor de tegenstander.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga inzetten op een sensationele plak voor Beurskens
Ik heb het ook pas later gezien, ik hoop dat ze goede begeleiding krijgt.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zie net pas het hele filmpje van de nederlaag van Uta Abe. Die gaat wel door merg en been en daarom vind ik sport kijken zo mooi.
Beurskens over 2 wedstrijden aan de beurt.quote:
Op naar de van Brienenoord.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb het ook pas later gezien, ik hoop dat ze goede begeleiding krijgt.
2x maxquote:Op maandag 29 juli 2024 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was er nog een beperking hoe vaak je de mat af mag voor blessurebehandelingen?
Ah. Dus het is jouw schuld.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:51 schreef Faraday01 het volgende:
Ik kijk ook even en meteen waarschuwing
quote:
Al besprokenquote:
Ging al mis bij de naam.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Duitse veel sterker, gevalletje ja jammer
En nu al verdedigend Judoquote:Op maandag 29 juli 2024 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Duitse veel sterker, gevalletje ja jammer
Die score had ik gemist.quote:
Nou...quote:Op maandag 29 juli 2024 10:52 schreef kilon het volgende:
In ieder geval niet verloren door een straf.
Dit dusquote:Op maandag 29 juli 2024 10:56 schreef DeLuna het volgende:
Wat was dit joh. Is het niet passief is het ook niet goed
Dat lijkt mij wel. Want je ziet zelden dat ze zo snel drie straffen geven voor passiviteit.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:56 schreef TheVulture het volgende:
Maar ik vond haar sowieso best wel actief op de mat, die straffen waren dan voor schijnaanvallen ofzo?
Vijf zelfsquote:Op maandag 29 juli 2024 10:56 schreef Redefine het volgende:
Totaal vier gegeven straffen. Terwijl er aan beide kanten ook nog gescoord is zie je niet zo vaak.
Daarom ga ik ook weer even kijkenquote:
Henk Grol vindt dit genantquote:Op maandag 29 juli 2024 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Ik juich niet meer voor Bilodid, de Kiribatische in 5 seconden op de rug leggen, pestkop
Ach, de Kiribatische verloor in elk geval niet twee keer op dezelfde manier van dezelfde judoka in twee dagen tijd.quote:
Hij zei dit niet echt op TV hoor, voor de duidelijkheid.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, de Kiribatische verloor in elk geval niet twee keer op dezelfde manier van dezelfde judoka in twee dagen tijd.
Onsportief gedrag.quote:
Daar lijkt het op ja, maar laten we eerst het onderzoek afwachten.quote:
Wat kan daar anders uitkomen dan?quote:Op maandag 29 juli 2024 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja, maar laten we eerst het onderzoek afwachten.
Dat is zich per ongeluk vol gevreten heeft daags voor de wedstrijd.quote:
Goed dat hij geboycot heeft. Zou iedereen moeten doen.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:37 schreef Felagund het volgende:
De Algerijnse Judoka Messaoud Redouane Dris was plotseling te zwaar voor het gevecht met zijn Israëlische tegenstander. De judobond gaat nu onderzoek doen, omdat ze hem verdenken van een boycot.
Sportief gedrag juist.quote:
Hoe is het met de gegijzelden?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goed dat hij geboycot heeft. Zou iedereen moeten doen.
Terroristische landen horen niet op de OS.
LOLquote:Op maandag 29 juli 2024 13:37 schreef Felagund het volgende:
De Algerijnse Judoka Messaoud Redouane Dris was plotseling te zwaar voor het gevecht met zijn Israëlische tegenstander. De judobond gaat nu onderzoek doen, omdat ze hem verdenken van een boycot.
Deze oplossing werkt anders al decennia lang.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou inderdaad beter zijn om politiek uit de sport te houden en dus Israel niet mee te laten doen.
Op basis van welke niet-politieke reden?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou inderdaad beter zijn om politiek uit de sport te houden en dus Israel niet mee te laten doen.
De reden is uiteraard politiek. Een land dat genocide pleegt zou geen platform als de spelen moeten krijgen om hun imago te sportswashen.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op basis van welke niet-politieke reden?
Ja, laten we politiek maar gewoon buiten de OS houden voordat we te veel van dit soort onzin moeten aanhoren.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De reden is uiteraard politiek. Een land dat genocide pleegt zou geen platform als de spelen moeten krijgen om hun imago te sportswashen.
Mensen zijn boos als Nederland een ex-crimineel stuurt. Ik vind het kansloos dat criminele landen hun propaganda ongestoord mogen pompen.
Ok, dus geen landenteams meer. Iedereen doet voortaan mee op individuele titel.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, laten we politiek maar gewoon buiten de OS houden voordat we te veel van dit soort onzin moeten aanhoren.
Ze deed veel meer offensief gezien dus eigenlijk wel prima.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach, en dan wint Deguchi op een lullig strafje.
Daar ben ik het zeker mee eens, scoorde ook maar net niet die waza-ari, maar vond het moment van de straf wel wat lulligquote:Op maandag 29 juli 2024 16:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ze deed veel meer offensief gezien dus eigenlijk wel prima.
Diep in de nacht.quote:
Ze kunnen nu in theorie elk moment beginnenquote:Op maandag 29 juli 2024 16:50 schreef Szura het volgende:
@:mexicanobakker tag graag als de medaillepotten beginnen
Er is nu echt teringveel, circus begint ook zoquote:
We gaan nu los.quote:
De balans qua verdeling van de sporten was al niet heel goed vandaag. En dan moeten ze bij judo ook nog eens een uur vertraging oplopen.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is nu echt teringveel, circus begint ook zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |