abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:06:55 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat hebben die mensen te maken met de Democratische partij?
Men koppelt deze losbandigheid eraan. Zeker wanneer er geen rigoureuze afstand van genomen wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214400295
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat had ik ook verwacht. Dan had Trump zijn achterban nog wat kunnen verbreden.
of juist verkleinen.Er is ook een serieus procentueel aandeel van zijn achterban, die heel ergveel moeite had met een zwarte president. Dat is misschien maar 5-10%, met cijfers zo dicht bij elkaar, kan trump nooit een zwarte vice president kiezen.
pi_214400296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Men koppelt deze losbandigheid eraan. Zeker wanneer er geen rigoureuze afstand van genomen wordt.
De Democratische kopstukken wijzen steeds consequent het geweld af. Republikeinse kopstukken zijn daar een stuk minder consequent in.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:08:56 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400306
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Democraten wijzen steeds consequent het geweld af. Republikeinen echter niet.
Is dat zo?

Hoe dan ook, ik weet dat de doorsnee Nederlander geen halve rooie rotcent geeft om zijn eigen geschiedenis, monumenten en tradities, maar een verbrande vlag of besmeurde liberty bell doet het niet lekker bij de doorgaans wat nationaal meer gezinde Amerikanen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:11:21 #280
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_214400317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is dat zo?

Hoe dan ook, ik weet dat de doorsnee Nederlander geen halve rooie rotcent geeft om zijn eigen geschiedenis, monumenten en tradities, maar een verbrande vlag of besmeurde liberty bell doet het niet lekker bij de doorgaans wat nationaal meer gezinde Amerikanen.
Dus daarom dan maar massaal stemmen op de man die een aanval op het Capitool en de democratie uitlokte?
pi_214400320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Voor iemand die al zo lang Amerikaanse politiek volgt weet je dat je niet maanden vooraf zulke stellige uitspraken kunt doen. Nota bene Clinton die even met dubbele cijfers voor stond kwam een maand later als verliezer uit de bus.
dubbele cijfers in popular vote ? welke week dan in oktober 2016

23 oktober 2016:
quote:
Hillary Clinton has a 12-point lead over Donald Trump and has reached 50% support nationally among likely voters, a new ABC News tracking poll shows.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:13:09 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400326
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:11 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Dus daarom dan maar massaal stemmen op de man die een aanval op het Capitool en de democratie uitlokte?
Zolang die gast met een bijbel blijft zwaaien, ja.

Dat heb ik nu al een paar keer gezegd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:14:50 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214400332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Onderwijl slopen 'demonstranten' getooid met Palestijnse vlaggen het Kapitool. Vlaggen verbrand, politieagenten aangevallen, eeuwenoude monumenten beklad.

Nog een absolute sure-shot dat de Democraten het zeker in de 'swing states' kunnen vergeten.
Echt geleuter. De veel heftigere BLM protesten waren uiteindelijk ook niet zo schadelijk voor Biden.

Die extreemlinkse relschoppers zijn ook helemaal geen onderdeel van de Democraten.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:15:58 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Echt geleuter. De veel heftigere BLM protesten waren uiteindelijk ook niet zo schadelijk voor Biden.

Die extreemlinkse relschoppers zijn ook helemaal geen onderdeel van de Democraten.
Nee, maar in de ogen van de doorsnee Amerikaan wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214400354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is dat zo?

Zoals is het daar schreef was wat te ongenuanceerd. Het is minder eenduidig. Doorgaans keuren ze het af, maar bij een aantal is het dan met een sterretje er achter, afhankelijk van het geweld richting de tegenpartij.

Kijk bv. naar hoe er werd omgegaan met het geweld tegen Pelosi's man. Daar had je prominente Republikeinen die hun afkeer ervan afspraken en dan bv. een Ted Cruz (en hij was zeker niet de enige) die dat deed, maar tegelijk ook allerlei conspiracies ging retweeten over de aanvaller. Die aanvaller was getrapt in de leugens van Trump & co over de verkiezingen van 2020, dus ja, dat mocht kennelijk niet onderdeel van het motief zijn.

twitter

twitter

Een goed deel van hen wees dat af, maar veroordeelde niet de bullshit die ertoe leidde.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:20:07 #286
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_214400359
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zolang die gast met een bijbel blijft zwaaien, ja.

Dat heb ik nu al een paar keer gezegd.
Maar de Amerikanen die daar warm van worden, komen toch altijd al stemmen, op een Republikein. Die gaan het verschil niet maken.

Ik krijg het idee dat je graag wil dat Harris in een landslide verliest, zodat je los kan gaan op het wokespook ;)
pi_214400368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder geval gedeeltelijk onderdeel van de tent van de Democratische partij. De reden dat Biden niet beschadigd werd door die rellen is dat hij consequent en vanaf het eerste moment het mantra bleef herhalen dat protesteren goed was maar elke vorm van geweld ten strengste werd afgekeurd. Dat kwam geloofwaardig over omdat Biden tijdens de hele campagne zoveel afstand als mogelijk nam van de extreem-linkse flank van de partij, en ook zich niet liet lenen voor identiteitspolitiek.

Het probleem voor Harris is dat je dat niet kunt zeggen, zij riep in 2020 juist op om te doneren aan een groep die de bail betaalde voor relschoppers die gearresteerd werden:

quote:
"If you're able to, chip in now to the @MNFreedomFund to help post bail for those protesting on the ground in Minnesota," she wrote on Facebook and Twitter, including links to an MFF donation page on the left-leaning fundraising site, ActBlue.
Er ligt hier een duidelijke kans voor Harris. Als zij de nominatie wil, zal ze dit soort taferelen keihard moeten veroordelen. Als het lijkt dat je mensen steunt die de vlag verbranden ga je verliezen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:22:47 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214400374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, maar in de ogen van de doorsnee Amerikaan wel.
Nou nee. Dat bleek dus helemaal niet na die BLM rellen.

Het is vooral jouw stokpaardje om hun invloed groter te doen lijken.
pi_214400381
Voor wie niet bekend is met de mensen die getipt worden als running mate van Harris:

quote:
7 options for Harris’s VP pick, broken down

Who each of them are, and what they would — and wouldn’t — bring to the ticket.

https://www.washingtonpos(...)mala-harris-vp-pick/
pi_214400391
https://www.axios.com/202(...)rder-czar-immigratin

quote:
Editor's note: This article has been updated and clarified to note that Axios was among the news outlets that incorrectly labeled Harris a "border czar" in 2021.
Oeps.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:27:26 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400396
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:20 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar de Amerikanen die daar warm van worden, komen toch altijd al stemmen, op een Republikein. Die gaan het verschil niet maken.

Ik krijg het idee dat je graag wil dat Harris in een landslide verliest, zodat je los kan gaan op het wokespook ;)
Als je iets van mijn historie alhier had geweten, weet je dat ik een 'Democrat' in hart en nieren ben, en dat mijn politieke helden ook vrijwel alle tot die partij behoren: FDR, JFK, RFK, Lyndon Johnson (de man die het MEEST heeft betekend voor minderheden in de VS), Hubert Humphrey (de man die Civil Rights in 1948 op de Democratische kaart zette), Ralph Yarborough, Frank Goad Clement, de lijst is eindeloos.

Niet vreemd wanneer je weet dat ik een sociaal-democraat ben met progressieve idealen: scheiding kerk en staat, radicale gelijkwaardigheid man en vrouw, bescherming van rechten voor homoseksuelen en andere minderheden, royale sociale voorzieningen voor armen, werklozen, zieken en ouderen, democratie etcetera.

Edoch, omdat ik - ook steeds inhoudelijk - mijn afkeer heb uitgesproken over dat zogenaamde 'wokespook', hetgeen geen spook is maar een intersectionele realiteit die al jaren de VS en nu ook Nederland teistert, ben ik thans iemand die eigenlijk wel blij zou zijn met een Harris-nederlaag, want waarom ook niet.

Ik zei het al in 2016: dát denken heeft een Trump mogelijk gemaakt, en dreigt hem wederom in het WH te zetten. Weet je waarom? Omdat de meeste Amerikanen niet zo'n zin hebben om stelselmatig verweten te worden racistische rednecks te zijn.

Te meer bespottelijk wanneer je weet hoe lang ik al van leer trek tegen de hypocrisie van de GOP sinds Reagan.

Kijk, als jij in dat woke fabeltje gelooft, graag mensen indeelt op basis niet van hun karakter maar hun huidskleur, geslacht of seksuele voorkeur, en daarbij ook echt denkt heel progressief bezig te zijn, lekker doen. Mijn belezenheid, ethisch kader en gezond verstand weigeren dát zijspoor mede te gaan bereizen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214400417
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:31:43 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400418
Dit is gewoon politiek (en geschiedkundig) realisme: Trump gaat winnen.

Er ís geen Blue Wall meer, en zonder is het einde oefening.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214400426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is gewoon politiek (en geschiedkundig) realisme: Trump gaat winnen.

Er ís geen Blue Wall meer, en zonder is het einde oefening.
Je valt steeds in herhaling. Net ook al over die vlaggen.

En dat je niet voor Trump bent, maar wel hoopt dat Harris zou verliezen. Hou op zeg.
pi_214400430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En de anti-politiek-correcten stemmen op gebakken lucht. De kern van de Democratische partij is immers niet "woke" ofzo, maar zijn veelal meer centristen... kijk maar naar Biden, Pelosi destijds, Schumer.
Eens, behalve dan dat Pelosi zich wel liet lenen voor dit soort dingen:

Maar goed, 2020 was een rare tijd. Biden is (gelukkig) totaal niet 'woke' of extreem of wat dan ook, dat is wat hem de nominatie en het presidentschap won. Het is te hopen dat de Democraten die les in het achterhoofd houden.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:34:08 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400441
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je valt steeds in herhaling. Net ook al over die vlaggen.

En dat je niet voor Trump bent, maar wel hoopt dat Harris zou verliezen. Hou op zeg.
Ik ben inderdaad niet voor Trump, en hoop van ganser harte dat Harris wint. Ik zie het alleen totaal niet gebeuren.

Waaruit zou anders moeten blijken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214400442
Oh nou trekt Obama niet meer aan de touwtjes

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214400454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Vergeet ook niet dat Harris, mocht ze winnen, in 2024 weer de nominatie gaat opeisen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:36:29 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214400459
Ik geloof dat Biden noch Harris roepen dat Amerikanen racistische rednecks zijn.

Maar je ziet het wel vaker. Wanneer Trump zou winnen gaan weer allerlei lui daar redenen bij verzinnen. Niet geheel ontoevallig redenen die bij de eigen stokpaardjes passen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 00:37:28 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214400464
Men zou hier eens moeten leren ratio en emotie uit elkaar te houden.

Rationeel gezien is zonder de Blue Wall Biden c.q. Harris kansloos; en de polls zien er al maanden dramatisch uit.

Hoe dat betekent dat men dáárom hoopt op een verlies of winst voor Trump: emo-bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')